Dacia face spectacol in Franta: a depasit VW, Ford si Opel!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia continua sa surprinda in Europa. In conditiile in care piata din Romania se afla in cadere libera si asteapta programe de tip Rabla pentru a ramane macar la nivelul de anul trecut, Dacia si-a cautat si si-a gasit clienti in piete care acum trei-patru ani erau considerate tabu pentru o marca low-cost. Dupa ce anul trecut a surprins prin performante excelente in Germania, Franta si Italia, Dacia continua sa creasca in Hexagon, acolo unde s-a clasat in luna martie pe locul al patrulea la vanzari.
Practic, Dacia a fost depasita doar de Renault, Peugeot si Citroen in vanzari, marca romaneasca reusind sa treaca de branduri de prestigiu ale lumii auto, cum sunt Volkswagen, Opel, Ford, Fiat sau Toyota. Cu 16.624 de masini vandute in Franta in a teria luna anului in curs, Dacia i-a surclasat pe cei de la Volkswagen si pe cei de la Ford cu cate 2000 de masini (14.534, respectiv 14.608 unitati), in timp ce Opel a cazut la 9157 de unitati vandute. Practic, Dacia a reusit performanta de a vinde in luna martie in Franta cat Opel, Hyundai si Nissan la un loc.
Cifrele reusite de Dacia in Franta i-au permis Grupului Renault sa depaseasca la vanzarile totale Grupul PSA Peugeot-Citroen Cresterea marcilor Renault Group fata de anul precedent a fost de 27.6%, in timp ce PSA a reusit sa urce cu doar 15.2%.
- "Clasamentul celor mai bine vandute masini din Franta prezinta un fenomen spectaculos: boom-ul Dacia, filiala romaneasca a Grupului Renault" - LA TRIBUNE
VANZARI FRANTA MARTIE 2010 (autoturisme)
MARCA | MARTIE 2010 |
Cota de piata |
IAN-MAR 2010 |
Cota de piata (ian-mar 10) |
1. | RENAULT53.195 | 21.9% | 136.379 | 22.9% |
2. PEUGEOT | 43.160 | 17.8% | 107.898 | 18.1% |
3. CITROEN | 35.073 | 14.4% | 88.763 | 14.9% |
4. DACIA | 16.624 | 6.8% | 31.414 | 5.3% |
5. FORD | 14.608 | 6.0% | 34.756 | 5.8% |
6. VOLKSWAGEN | 14.534 | 6.0% | 35.677 | 6.0% |
7. OPEL | 9.157 | 3.8% | 21.574 | 3.6% |
8. FIAT | 9.064 | 3.7% | 20.480 | 3.4% |
9. TOYOTA/LEXUS |
6.616 | 2.7% | 18.732 | 3.1% |
10. AUDI | 5.126 | 2.1% | 12.163 | 2.0% |
via | ccfa.fr
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (19.12)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (16.12)
-
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice. (06.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
In rest, in Franta lideri sunt marcile franceze in Germania cele germane, in Italia cele italiene, in Spania cele spaniole, in Romania cele romanesti. Nu e nimic deosebit cu acest clasament dar Dacia puncteaza bine. Vesticii nu pot fi acuzati de imbecilitate cand isi cumpara o masina dar pentru a le iesi unora "calculele" clasamentul poate fi suspectat de minciuna.
totusi sa nu consumam apa rece si sa avem simoptome de oemeni beti.. ca DACIA nu mai este "romaneasca" de ceva vreme .. nici macar oamenii care lucreaza acolo ... aia sunt alt fel de muncitori.. nu-s "clasicul" romanesc :P
Nu traim in comunism. Europa e o piata libera unde bunurile circula fara restrictii. Nui problema noastra ca esti ramas tu cu sechele comuniste.
@Littlefoot
Pentru prima data la salonul auto de la geneva, Dacia n-a mai venit de mana cu Renault si a avut un stand mai indepartat. Nu-ti spune nimic asta? Dacia se distanteaza de Renault. Aici e politica lui Carlos Ghosh la mijloc. E acelasi lucru pe care l-a facut cu Nissan. Fiecare marca are o identitate proprie puternica, unitara si usor de recunoscut.
Tu unde ai fost pana acum? Ai reusit sa absolvi in sfarsit scoala primara si acum vrei sa arati ca stii sa scrii?
daca ne gandim ca acum 11 ani dacia era aproape de moarte iar acum in europa e in top 10 la vanzari atunci ar trebui sa ne bucuram putin chiar daca dacia are un aliat puternic acum....criza financiara....si orcum cred ca chiar daca peste un an doi criza va disparea dacia tot va reusi sa aiba vanzati bune pt ca la ce pret au is destul de fiabile
IEFTINE????????
Brusc. dacia a devenit o masina ieftina! A dat 'mnezeu sa scoateti porumbacu din gurita aia a voastra "aurita" de inaripata cu pricina.
dacia masina ieftina....e bine, e un pas inainte.
D-nul Mihai ne crezi idoti,pleaca cu VW tau de aici ca face nor de negreala dupa el si huruie de mori,nu ti-a cazut turbo,nu ai schimbat clapeta de acceleratie,minti de ingheata apele,erau in faliment pana acum daca tinea atat,si nu uita ca OPEL si echipa mangeriala de la Opel a scapat VW de la faliment,asta daca mai cunosti istorie auto plus sloganul cumparat pe bani grei de la OPEL ...DAS AUTO...OPEL ESTE TEHNOLOGIE SI FAC MASINI FFF BUNE SI CU PIESE IEFTINE nu ca VW de-ti iau pielea pe nimicuri,iar chestia cu tabla la OPEL este istorie si o gresala a lor pt vanzari si hai sa-ti arat golf 4 cu aripi ruginite sau capote din 99 si chiar din 2000,esti autist la msini si mai si comentezi.
bv dacia, la mai mare
Interesant, a doua piata la export pentru Dacia in 2008 era Germania, unde s-au vandut aproximativ 25.000 unitati, inregistrand o crestere de 44% fata de anul precedent.
De asemenea, la inceputul anului trecut, un an de criza, Dacia avea cresteri la vanzari in Europa de 45,7%, devansand multe alte marci.
Interesant, un studiu realizat de ADAC, pe un numar apreciabil de clienti europeni, plaseaza Dacia in anul 2008 pe locul 6 ( cu 1,33 puncte ), in ceea ce priveste satisfactia clientilor fata de modelul detinut. In ceea ce priveste satisfactia clientilor fata de service, acelasi studiu ADAC plaseaza Dacia pe locul 10, pentru ca la finalul clasamentului ( prin adunarea celor 2 note ), Dacia sa ocupe locul 5.
Asa ca indiferent de ce automobil conducem fiecare, eu cred ca ar trebui sa ne bucuram de succesul in crestere al marcii Dacia, asa cum probabil si francezii, nemtii, italienii, etc. se bucura de succesul marcilor lor nationale.
Se poate spune ca Dacia este prima marca din Romania dupa '89 cu produse lucrate de oameni cu mentalitate occidentala.
Pachetul majoritar Dacia s-a vandut cu 50 mil. euro si au intrat inapoi 1.5 miliarde euro ca investitii !!!
-Renault a dezvoltat pentru Dacia in Romania o filiera completa in domeniul industriei auto, de la design si inginerie, pana la productie, comercializare si servicii post-vanzare.
-Automobile Dacia dispune de 18 000 de salariati in Romania iar activitatile sale genereaza, in total, 130 000 de locuri de munca in intreaga economie.
-In zece ani, Dacia s-a transformat dintr-o marca nationala intr-o marca internationala, produsele sale fiind vandute pe 60 de piete de pe 4 continente.
-in Romania a fost instalat in 2006, cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Frantei – Renault Technologie Roumanie. Anul asta, RTR va dispune si de un centru de testare la Titu.
-In completarea centrului de inginerie din Romania, grupul Renault a inaugurat in anul 2007, la Bucuresti, Renault Design Central Europe – primul si singurul centru de design auto din Europa Centrala si de Est. Primul rezultat al creativitatii echipei de designeri din Bucuresti este conceptul DUSTER, prezentat la Salonul Auto de la Geneva.
-Uzina Mecanica Dacia, care produce o gama de trei motoare si doua cutii de viteze, este in prezent al doilea centru de productie mecanica al grupului Renault, o mare parte din productie fiind destinata exportului.
-Daca in 1999 pachetul majoritar valora 50 mil euro, in prezent Automobile Dacia are 17,5 milioane euro investitii numai in protectia mediului.
Dacia este o afacere, buna sau proasta.
Romania castiga din afacerea asta atat timp cat masinile se vand.
Oriunde in lume.
Si nu uitati: cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia.