Dacia ar putea avea un rival francez: PSA pregăteşte renaşterea mărcii Simca
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Informaţiile legate de lansarea unui brand low-cost al Grupului PSA Peugeot-Citroen care să acopere zona pieţei deţinute acum în Europa de Dacia încep să se înteţească. Conform germanilor de la AutoBild, care îl citează pe Philippe Varin, unul dintre directorii grupului din Hexagon, noua marcă low-cost ar putea să readucă pe piaţă logo-ul şi tradiţia vechiului constructor francez Simca, care şi-a încetat activitatea de piaţă în 1980.
Primul model pe care noua marcă Simca l-ar scoate pe piaţă în Europa va fi, spun surse apropiate Grupului PSA, o versiune proprie a modelului Peugeot 408, care în acest moment se vinde în America de Sud şi în China. Deşi numele ar putea sugera acest lucru, 408 nu este continuatorul gamei medii şi nici urmaşul actualului Peugeot 407 (acesta din urmă fiind noul 508), ci o versiune cu portbagaj a lui Peugeot 308.
Peugeot 408 ar urma să fie redenumit Simca 1307, nume care evoca denumirea modelului construit sub marca Simca şi care în 1975 a obţinut titlul Maşina Anului în Europa.
CINE ESTE SIMCA?
Simca (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile) este un constructor francez înfiinţat în 1934. În Cei 46 de ani de activitate, Simca a reuşit să intre (în 1958) în posesia drepturilor exclusive pentru utilizarea mărcii Talbot.
În 1970, marca Simca a fost preluată de Chrysler, iar în 1978 de PSA. Francezii au încercat să impună marca pe piaţă sub denumirea Talbot, însă manevra nu a ţinut la acea vreme din cauza calităţii îndoielnice a produselor oferite. Ultimul model Simca a fost produs în 1980.Principalele reuşite ale mărcii au fost obţinerea titlului Car of the Year în Europa de două ori (în 1976 prin Simca 1307 şi în 1979 prin Simca/Talbot Horizon) şi construirea unui vehicul prezidenţial - Simca Presidence - pentru Charles de Gaulle, preşedintele Republicii Franceze.
via | Autointernationaal
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Nio, producătorul chinez de vehicule electrice, plănuiește să lanseze primul său model hibrid în 2026 și îl va vinde exclusiv pe piețele externe, inclusiv în Europa. (04.11)
-
Un nou studiu realizat de germanii de la Prognos arată că fenomenul electrificării industriei auto ar putea duce la pierderi masive de locuri de muncă. Conform noului studiu, peste 186.000 de locuri de muncă ar putea să dispară până în 2035, în Germania. (04.11)
-
O reprezentanță auto din Canada a scos la vânzare modelul limitat Nissan GT-R50. În total au fost construite doar 19 unități, cu un preț de pornire de 1.1 milioane de dolari. (04.11)
Se anunta interesanta lupta pentru segmentul Low-Cost in viitorul apropiat. Renault diversifica ( si in acelasi timp ridica un pic preturile ) Dacia, VAG anunta ca vrea sa coboare Skoda in preturi pentru a fi mai competitiva, PSA reinvie morti ca sa vanda si ei plastice chinezesti la 7000E bucata. Nu-i rau ;)
Pentru cei care au deschis mai tarziu ochisorii, marca simca si talbot echivaleaza cu marca Aro din Metro sau winny pentru Cora.....ceva de genu...
decat simca...mai bine TATA NANO model LX cu scaune rabatabile si aer conditionat...:)))))
hai pa PSA si lasa-ne...DACIA va scoate in toamna un nou motor 1,4 TCE si 1,2 tce , 1.6 dci...si duster facelift ...dar asta cat de curand...plus noua gama de anul viitor.
hai benzina buna si drum bun
Oricum este cam tarziu din partea lor sa inceapa cu un model low cost stiind ca vin pe piata destul de tarziu ca sa mai ia din piata Daciei, iar in al doilea rand consumatorii care stiu cat de cat despre Simca o sa le perceapa ca si pe masini slabe.
Toate bune!
Eu cred ca stiu de la ce se trage disperarea PSA-ului...
La raportul vanzarilor pe 2010 se plangeau ca au avut o evolutie negativa in Europa datorita lipsei unor programe Remat , cu toate ca Grupul Renault a activat pe aceeasi piata, in aceleasi conditii, si totusi a avut o crestere de 7.4%.
Prin crearea unei masini low-cost, PSA ar vrea sa evite momente penibile ca astea... ar vrea...dar va putea? eu cred ca nu
Arata si bine ca masina, era lata si spatioasa, acuma poate sunt eu subiectiv....dar net superioara fata de dacia.
In cazul Dacia inseamna o masina sub 10.000 euro.
In cazul Honda ...ex proiectul Honda City - cca 14000 Euro. Adica mai ieftin decat gama obisnuita Honda.
In cazul Peugeot - modelul 206 sedan - o chestie de cca 10.000 Euro
In cazul Bentley ...o masina de aproape 200.000 euro adica sensibil mai ieftin decat unul normal.
In cazul Tata Nano - o masina de 3000 dolari, mai ieftina decat Dacia
Si atunci de ce este low-costul asta si ce inseamna el? De ce low-cost este un termen care se identifica cu Dacia?
1,9%. Atat este cota de piata Dacia in Europa...iar in restul lumii si mai mica insignifianta. 1,9% intra in marja de eroare. Deci nu poti sa fii la nivel mondial cu o cota de juma de procent si sa te numesti nisha de piata ...adica nisha low cost.
DECI LOW-COST NU APARTINE MARCII DACIA.
ESTE UN TERMEN RELATIV CARE INSEAMNA O MASINA MAI IEFTINA DECAT ALTELE DINTR-UN ANUMIT CONTEXT.
Mai terminati cu idiotenia asta Dacia = low cost.
in rest .....vorba lui "cetatean" sa mearga bine Dacia si sa traga dupa ea economia.
Parerea mea