Carlos Ghosn promite să restaureze încrederea în marca Renault

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 02.05.2011
Brazilianul Carlos Ghosn le-a promis acţionarilor Renault că va restaura încrederea în companie după ce marca a fost implicată într-un scandal de spionaj la începutul acestui an.

Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, a declararat la întrunirea acţionarilor Renault că va restaura încrederea în marca franţuzească. Constructorul a fost lezat de un scandal de spionaj în urma căruia au fost concediaţi pe nedrept trei directori, iar şeful operaţiunilor – Patrick Pelata – şi-a anunţat demisia. Pelata va rămâne vicepreşedintele alianţei Renault-Nissan până când i se va găsi un înlocuitor, după care va prelua un nou rol în alianţa franco-niponă.

Patrick Pelata şi Carlos Ghosn sunt figurile centrale ale reanimării Nissan, cei doi fiind trimişi în 1999 în Japonia de către preşedintele de pe atunci al Alianţei, Louis Schweitzer, pentru a salva de la cădere constructorul nipon. Cei doi au reuşit să readucă Nissan pe linia de plutire, Pelata şi Ghosn fiind aliaţi în toate proiectele ulterioare ale Alianţei. Patrick Pelata a preluat funcţia de conducere pe care Ghosn a deţinut-o în cadrul Renault după ce acesta din urmă a trecut, în 2008, în poziţia de director general al Alianţei Renault-Nissan.

În urmă cu aproape două luni, politicienii francezi îi cereau demisia lui Carlos Ghosn.

"Carlos Ghosn ar trebui să-şi asume responsabilitatea pentru acest caz. Când un angajat face o greşeală majoră într-o companie, acel angajat nu trebuie să-şi ceară scuze, ci să plece", susţine Martine Aubry, reprezentantă a Partidului Socialist din Franţa. Aubry a fost completată de purtătorul de cuvânt al Guvernului francez, Francois Baroin, care consideră că şefii Renault au dat dovadă de "un amatorism incredibil" supunându-i pe cei trei oficiali concediaţi la "un atac lipsit de demnitate". Ghosn nu a comentat respectivele declaraţii.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (12)

  • Nu se poate?!?...Exista persoane care si-au pierdut increderea in acesta marca????...Da' toti stim ca marca Renault nu dezamageste si este cea mai tare de pe piata!
    5 38
  • zarnesteanu
    Poza asta
    E cea mai buna reprezentare posibila a tiganului. Ca un betivan cu degetul ridicat iti explica maretul lui punct de vedere cu buzele stranse si cravata la gat. Dupa ce a scapat de favellas-urile sud americane, s-a vazut in varful gramezii si acum da lectii. Wow!

    Renault ar fi mult mult mai departe fara doua "elemente" cheie care-l trag astazi in jos. nissan si ghosn.
    2 30
  • Semtex
    @Donau
    Eu zic sa-ti lasi unghiile lungi de pe acuma, ca la ce planuri are Carlos Ghosn prin "Renault 2016 – Drive the Change" , parca te vad ca o sa-ti rozi copitele pana la sange...
    28 2
  • @zarnasteanu
    Macar de-ai avea tu pe jumatate din realizarile omului asta... dar asta e pana la urma: mintile inguste sunt cele dintai care critica ideile si oamenii mari

    De fapt am mai spus eu de tine zarnastene... cateva cuvinte te reprezinta pe tine: "Masinile nemtesti este viata mea... alceva nu se egziste la mine"
    31 1
  • zarnesteanu
    Astuia de mai sus
    Fiecare intelege viata cum vrea si cum simte. Pe mine nu ma impresioneaza Ghosn, cu atat mai putin faptul ca a scos nissan din faliment pe bani francezi si a transferat tehnologie si inteligenta din Europa spre japonia.

    Eu nu ma inchin nimanui, fie el mare sau mic pe pamantul asta. Am un Dumnezeu si o Biblie. Atat. In rest praf si pulbere.

    Cat despre faza cu masinile nemtesti, iar ai priceput pe banda ingusta.
    Masinile, fie ele si nemtesti, nu sunt viata mea. Dar daca asta te face sa te simti bine, serveste-te cat iti place.
    4 25
  • BaditzaEx
    @zarnestene
    tu tot incerci sa arunci matza moarta in curtea vecinului ( matza moarta fiind deja ideea preconceputa prin care astai cu nemtzarii & TeDeI-uri ar fi cocalari & ghertzoi ) si incerci asta de ceva vreme in comenturile tale , fata de marci de masini franceze sau japoneze , ce-i baiatu' te simti ?! :)), cu acel Golf IV cu nr de Bhulgaria ??? iar vizavi de d-nul Carlos Ghosn nu inteleg de unde ai ura asta fata de el ( ca banuiesc ca nu v-ati intalnit in fata blocului la o gheara de barbut ) ?!, probabil unul in genul lui ( la costum si cravata ) te-a pus sa stai in ploaie de paza la masina sa , sau sa dai cu mopul la vreo firma :))
    22 3
  • zarnesteanu
    Badie
    Stai jos, azi ai luat un 4. La "reading comprehension". Adica arta de-a intelege ce citesti.
    1 18
  • @semtex
    Oooo ticule,de cand nu ti-am mai "apreciat" comentariile..Da' care-i treaba,ai fost bolnav?...Sau te-ai documentat despre planurile de viitor ale Renault?Sau iar n-ai avut voie la calculator?...Din cate citesc si urmaresc declaratiile analistilor auto din lume,observ ca Renault are un trend descendent in perioada asta...Se poate sa si isi revina...Cine stie!?!...Da' continuand asa cu calitatea modelelor si design-ul "drive the change",asta de care-mi vorbesti tu,nu cred ca o sa faca mare branza...

    PS.Sa stii ca de azi mi le las lungi,dar doar pe cele de la picioare sa mi le rozi tu,ca-s mai dulci,cred...Ich grüße dich!
    4 20
  • Semtex
    @zarnesteanu
    Ce a facut Ghosn?! Ai auzit si tu in trecere ca Renault si Nissan au format o alianta si ca Ghosn a restructurat Nissan si te-ai gandit tu ca poti ajunge la o concluzie dupa un calcul la fel simplu ca 1+1=2 , nu? Esti "destept" mah! Dupa mine asta-i dovada clara ca habar n-ai ce presupune actul managerial ! Carlos Ghosn a reusit performanta de a restructura in 2 ani fabrici cu pierderi imense din cadrul Nissan , mizand pe produse inovative si o ampla reducere de costuri. Eu zic ca asta e cat se poate de admirabil, nu de blamat ! Nissan chiar nu merita sa dispara de pe piata, pt ca producea masini bune, dar a avut un manageriat prost inainte de preluarea de catre Renault.

    Oricum Carlos Ghosn e o celebritate in lumea auto. El avea o reputatie impecabila chiar inainte sa ajunga la Renault-Nissan.
    Si vai si ce te doare pe tine de banii Renault ! Ipocritule!

    Carlos Ghosn explica f clar succesul aliantei: “having common goals and a common strategy is good, but remaining different is also very important. Diversity within uniformity, commonality with autonomy… and even for the sake of business sense, we do not violate human sense.”

    El considera ca identitatea e baza motivatiei oamenilor. Sunt de acord. Sunt diferente culturale mari intre Japonia si Franta, iar aici numai un lider transcultural cum este Carlos Ghosn poate crea acea simbioza din care pot iesi numai "bunatati".

    @Donau
    te lauzi cu documentarea?! Renault a avut crestere de 5.8% la nivel mondial in primul trimestru din 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut... eu cred ca ti-ai dorit atat de tare sa dea chix Renault, incat ai ajuns sa crezi propriile fantasmagorii :))
    20 1
  • Treburile la Renault stau tot mai bine. E suficient sa te gandesti numai ca in ultimul timp catitatea masinilor a crescut de la un an la altul.
    Pe de alta parte Renault are niste planuri unde putini au de gand sa se bage, ganditi-va ca Fluence va fi prima masina electrica "de masa", sedan de clasa compacta care sa coste aprox 20000 de euro. Deci e posibil sa aiba dreptate.
    Nu mai stiu sigur, dar nu el e cel care a sustinut proiectul lui Logan?
    10 2
  • cinteza
    sinusoida Renault
    Ambitia nemasurata a liderului precum si diferenta dintre plan si modul de aplicare efectiv va pune pe butuci Renault. Pacat pentru multi, bine pentru concurenta. Priviti numai cum va involua calitatea produselor Dacia mai ales cum vor ruginii aceste vehicule in lumea in care au fost exportate.
    0 8
  • @cinteza
    Asta e mai mult o rugaminte la divinitate din partea unui angajat skoda decat o realitate a zilelor noastre... Dacia si-a demonstat pana acum calitatea si fiabilitatea, nu e nevoie de un mascarici care n-a avut in viata lui un produs de la Dacia, sa-i spuna unui proprietar de Logan de ex. cum e masina lui...

    In ceea ce priveste planul Renault, citeste si plangi:

    http://www.renault-cta.ro/evenimente-si-noutati/renault-2016-drive-the-change
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru