Patrick Pelata, al doilea om din cadrul Renault, a demisionat aseară
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault a anunţat că Patrick Pelata, al doilea om din companie şi mâna dreaptă a preşedintelui Carlos Ghosn, şi-a dat demisia din funcţia de director operaţional (COO). Dacă acum trei săptămâni demisia îi fusese refuzată de Ghosn, Consiliul de Adminsitraţie a acceptat de această dată să-l elibereze din funcţie pe francezul de 55 de ani. Motivele demisiei rezidă în acuzaţiile de spionaj industrial pe care Renault le-a înaintat către trei dintre oficialii săi şi în urma cărora aceştia au fost eliberaţi din funcţie. Ulterior, instanţa a dovedit că cei trei au fost acuzaţi pe nedrept, iar Renault le-a oferit acestora compensaţii materiale pentru daunele morale aduse.
Patrick Pelata va rămâne în Grupul Renault-Nissan, urmând să ocupe în foarte scurt timp o funcţie în cadrul constructorului japonez Nissan. "Pelata va pleca de la Renault, dar nu va părăsi Grupul. Calităţile sale rămân un avantaj pentru noi", a declarat Carlos Ghosn aseară, după ce Renault a publicat comunicatul de presă oficial în care anunţa debarcarea lui Pelata.
"Pelata a făcut o treabă foarte bună la Renault în ultimii ani în funcţia pe care a deţinut-o.
Demisia sa pune sub semnul întrebării execuţia planului strategic pe care Renault l-a anunţat de curând, în condiţiile în care Pelata a fost arhitectul-cheie al acestuia. Nu e clar cine îl va înlocui", a declarat Stuart Pearson, analist auto în cadrul Morgan Stanley.PELATA ŞI GHOSN, O RELAŢIE VECHE
Patrick Pelata şi Carlos Ghosn sunt figurile centrale ale reanimării Nissan, cei doi fiind trimişi în 1999 în Japonia de către preşedintele de pe atunci al Alianţei, Louis Schweitzer, pentru a salva de la cădere constructorul nipon. Cei doi au reuşit să readucă Nissan pe linia de plutire, Pelata şi Ghosn fiind aliaţi în toate proiectele ulterioare ale Alianţei. Patrick Pelata a preluat funcţia de conducere pe care Ghosn a deţinut-o în cadrul Renault după ce acesta din urmă a trecut, în 2008, în poziţia de director general al Alianţei Renault-Nissan.
via | Automotive News (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Comentarii (0)