ANALIZĂ: Motoarele cu trei cilindri - viitorul modelelor de oraş
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Protejarea mediului înconjurător a devenit o adevărată provocare pentru toţi constructorii auto. Maşinile produse de aceştia trebuie să îndeplinească anumite standarde ecologice care se traduc prin cantitatea de CO2 eliminată în atmosferă. Din acest motiv constructorii se văd nevoiţi să renunţe la "monştrii" cu şase, opt, zece sau doisprezece cilindri şi să îşi întorcă privirea către motoarele cu trei cilindri.
Propulsoarele cu trei cilindri prezintă numeroase avantaje, printre care consumul de carburant redus, scăderea masei şi cheltuieli de producţie mai mici. Există însă şi dezavantaje: unităţile cu trei cilindri ies în evidenţă prin zgomotul şi vibraţiile produse în timpul utilizării.
Cel mai recent propulsor cu trei cilindri este cel introdus de Nissan pe noua generaţie a lui Micra. Acesta are o capacitate cilindrică de 1.2 litri şi funcţionează după principiul lui Miller. Prin această metodă, valva de admisie se închide mai târziu decât cea a unui motor cu patru cilindri, ceea ce face ca amestecul de aer cu carburant să ardă mai lent şi mai eficient.
Emisiile produse de propulsorul celor de la Nissan sunt de 95 g/km, valori record pentru o unitate pe benzină de acest tip.VW
Nici Grupul VAG nu a stat pe gânduri şi a introdus un agregat cu trei cilindri de 1.2 litri. Unitatea a debutat anul trecut odată cu noua generaţie a lui VW Polo şi produce până la 105 de cai putere, iar emisiile de CO2 sunt şi ele reduse. Acest propulsor este disponibil şi pe modelele Skoda Roomster şi Fabia sau Seat Ibiza.
Toyota/PSA
Japonezii de la Toyota au venit şi ei cu o soluţie împreună cu Grupul PSA. Aceştia au dezvoltat o unitate cu trei cilindri de 1.0 litri care poate fi regăsită pe Toyota Aygo, Yaris, iQ, Citroen C1 sau Peugeot 107. Agregatul japonezilor dezvoltă o putere de 68 de cai.
SMART
Motorul cu trei cilindri cu cea mai mică cilindree este cel prezent pe Smart. Acesta are doar 0.8 litri şi este capabil să producă 54 de cai putere. Deşi pare de necrezut, nu acesta este cel mai mic propulsor cu trei cilindri folosit până acum pe un model de serie.
În anul 1979, Suzuki a introdus o unitate de 543 de centimetri cubi odată cu debutul modelului Alto.FIAT
Downsizing-ul dus la extrem. Dacă ceilalţi producători au în vedere trei cilindri, italienii au luat acest aspect mult mai în serios şi în această vară au lansat noile motoare de 0.9 litri cu doar doi cilindri. Noul agregat italian va fi disponibil în trei versiuni de putere (65, 85 şi 105 CP). Consumul de carburant al unui astfel de propulsor este de 4.1 litri, iar emisiile de CO2 se rezumă la 95 g/km.
Via | Focus
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
am un 107 si il indragesc mult de tot.
Motorul cu trei cilindri cu cea mai mică cilindree este cel prezent pe Smart. Acesta are doar 0.8 litri şi este capabil să producă 54 de cai putere. Deşi pare de necrezut, nu acesta este cel mai mic propulsor cu trei cilindri folosit până acum pe un model de serie."
Dar de cel pus pe tico/matiz care produce 52CP, de ce nu amintiti?
Motorul de 1.2, 3 cilindri produce maxim 70 de cai putere. Cele tsi au 4 cilindri si produc maxim 105 cp .
engine displacement & engine configuration
0,999 cubic centimetres (61.0 cu in) inline three engine (R3/I3); bore x stroke: 74.9 by 75.6 millimetres (2.95 in × 2.98 in), stroke ratio: 0.99:1 - 'square engine', 333.1 cc per cylinder, compression ratio: 10.5:1
cylinder block & crankcase
cast aluminium alloy; four main bearings, die-forged steel crankshaft, contra-rotating balance shaft
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 12 valves total, double overhead camshaft (DOHC)
aspiration
twin-scroll turbocharger, or turbocharger with fronted mechanical charger (look 1.4TSI)
fuel system
common rail Fuel Stratified Injection (FSI) with 150 bars (2,180 psi) rail pressure
DIN-rated motive power & torque outputs
50 kilowatts (68 PS; 67 bhp) @ 4,000-6,000 rpm; 108 newton metres (80 ft·lbf) @ 1,500-5,000 rpm
55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,000 rpm; 120 newton metres (89 ft·lbf) @ 1,950-4,000 rpm
Tocmai asta este problema motorului de 3 cilindri, ca este mai greu de echilibrat si este si normal
Si ati uitat sa spuneti un lucru important: a aparut acum vreo 8 ani pe Toyota Yaris iar in 2010 a castigat titplul de Engine of the year la categoria lui (repet: un motor care a aparut acum 8 ani).
Iar in privinta lui 1.2 de la VW, nu a aparut anul trecut, vorbind "la rece", adica referitor la versiunea de baza, ci prin 2005 sau ceva de genul asta, in varianta de 65 CP. Il stiti probabil de pe versiunile Polo Happy de atunci :)
pun pariu ca in 2-3 anisori multi constructoti vor avea asemenea motoare........
pana si bmw dezvolta un propulsor de 1,5l cu 3 cilindri.....
Oare chiar e la moda sau problemele climatice chiar incep sa faca 'victime'??
1.2-ul lansat anul trecut este un patru cilindri cu turbina (de aici si acronimele TSi) care si el are mai multe variante de putere - 80 si 105cp.
Avand in vedere ca raspunsul e previzibil, viteza mica si un consum urias, se intrevede posibilitatea cumpararii unei a doua masini pentru iesirile din oras.
Cum mai salvezi planeta daca iti cumperi doua masini?
Motorarele mici trebuie supraalimentate pentru a produce si ceva performanta ca sa iti ofere sansa sa te poti deplasa si in afara orasului la o viteza si un consum rezonabil.
dragilor, mai documentati-va oleaca ... ce va e asa de greu???
motor 3 cil transversal(motor si cv pus in spate) a produs Subaru pe celebrul minibus de 7 locuri Subaru Libero 4wd cu 2 tipuri de cilindree 989cmc si 1200 cmc ... pentru echilibrare aveau un arbore echilibrator si o volanta ff mare si grea comparativ cu alte motoare in 4 cil de pe vremea aceea
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Sumo
consumul era de 5l/100km in afara
am avut o astfel de masina prin anii 90
Intr-adevar cateva minusuri pentru ele erau: portbagaj spate inexistent ... masina inghesuita in interior (incapeau 7 pers daca stateai ca in conserva ... spatiu mic intre scaune ... probabil era facuta pentru piticii japonezi/slabanogi )
alta porcarie a fost pompa lor de benzina electrica cu sistemul lor electric de 2 lei care se strica cand iti era lumea mai draga si te lasa in drum
similar, un minibus mai mic este cel de la Daihatsu
http://www.xs4all.nl/~mjs/cabover.html
Ce spui tu e corect, dar nu are legătură cu subiectul.
Mi se pare un motor...dezechilibrat. Parerea mea este ca dupa o vreme va genera trepidatii foarte deranjante. Nu prea il vad de viitor.