Motorul 0.9 Twinair de 85 CP îşi face debutul pe Fiat 500 şi 500C

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 07.07.2010
Cel mai mic model din gama Fiat primeşte cel mai nou motor dezvoltat de Fiat Powertrain Technologies. Unitatea de 0.9 litri cu doi cilindri promite un consum scăzut şi performanţe interesante.

Esential

4.0 litri este consumul anunţat de Fiat pentru modelul 500 în versiune 0.9 Twinair Dualogic.
11 secunde este timpul în care noul motor de 85 CP ajunge de la 0 la 100 km/h.

După o jumătate de an de la anunţul oficial al celor de la Fiat, italienii au lansat oficial noul motor turbo de 0.9 litri cu doi cilindri. Primele modele care beneficiază de noua unitate dezvoltată de Fiat Powertrain Technologies vor fi Fiat 500 şi Fiat 500C, urmând ca intrarea efectivă în vânzare să aibă loc în luna septembrie a acestui an.

Noul motor italian va fi disponibil în trei versiuni de putere (65, 85 şi 105 CP), prima lansată dintre acestea urmând să fie cea intermediară. Astfel, motorul care va intra iniţial în dotarea modelelor 500 şi 500C va dezvolta 85 de cai putere la 5500 rpm şi 145 Nm la 1900 rpm. În comparaţie cu unitatea de 1.2 litri pe care o înlocuieşte, noul propulsor de 0.9 litri reuşeşte dă scoată cu 23% mai multă putere şi performanţe cu 30% mai bune. Astfel, în versiunea cu transmisie manuală, Fiat 500 ajunge de la 0 la 100 km/h în 11 secunde, consumul mediu mixt este de 4.1 litri, emisiile se rezumă la 95 de grame CO2/km, iar viteza maximă este de 173 km/h.

Cifrele se îmbunătăţesc atunci când vorbim de cutia automată Dualogic, consumul scăzând până la 4.0 litri, iar emisiile la 92 de grame CO2/km.

O noutate absolută este dată de faptul că transmisia automată va putea fi utilizată în două moduri, Normal şi Eco. Pe modul Eco, cuplul maxim al motorului este limitat la 100 Nm/1750 rpm, iar servodirecţia este setată automat pe modul City, pentru a uşura rularea în zonele aglomerate ale oraşului.

Următoarele modele care vor face cunoştinţă cu motorul de 0.9 litri vor fi Fiat Panda şi noul Fiat Punto Evo, lărgirea gamei urmând să aibă loc în acelaşi timp cu dezvoltarea versiunilor de putere ale noii unităţi italiene.

via | Fiat

Comentarii (10)

  • frumos.....
    cred ca abia acum incepe 'reinventarea aniilor 50' '........
    motorasu este o capodopera insa ce numi place este modul de functionare a pistoanelor......care daca lucrau 1sus 1jos cred ca se putea reduce mai mult din vibratiile unui propulsor de asemenea calibru......
    fiat 500 viitoru isetta(megacity)si alte asemenea masinutze care imita succesu precedentiilor sunt adevaratele masinute care sunt de urmarit in deceniul prezent si pe viitor......binenteles
    nu cred ca e nevoie de motoare electrice sau 'altele' cand avem la dispozitie asemenea motorase
    19 7
  • Andrei.P
    Cred ca cel mai bine pentru a reduce vibratiile era sa faca motorul boxer :)
    6 4
  • Florin
    :)) sunt peste tot
    la 0:53 se poate observa un Sandero in stanga.e doar o observatie minora
    10 2
  • @tzenu_bmw
    Iti dai seama ca au facut diferite studii pe tema asta. Cu 1 piston sus si 1 jos nu cred ca obtin un balans mai bun decat daca pun pistoanele unul peste altul.(cu alte cuvinte , punctele in care se aplica fortele trebuie sa coincida si fortele sa fie pe aceeasi directie cu G ) si chiar si asa , ramane acceleratia gravitationala (aka g) care mai poate incetini pistonul de jos (pe perioada de expansiune a amestecului). Sunt sa vad cate se vor vinde in .ro
    5 3
  • E un motor cu doi cilindri in 4 timpi...Cum ar trebui sa funcitoneze???Este logic ca cei doi cilindri sa coboare si sa se ridice in acelasi timp.Altfel nu vad cum ar avea loc timpii de functionare a motorului.
    5 0
  • Robert
    Vibratii
    Motorul are arbore de echilibrare,injectie directa de benzina,cate doua injectoare pe fiecare cilindru.Deci injectie de benzina(injectoare pompa-asa se vad) la cel putin 100 bar .Arborele de echilibrare suprima vibratiile.Pistoanele lucreaza amandoua deodata,pentru a obtine si cuplu mare.Pentru ca la cilindreea sa are un cuplu foarte mare 145Nm!!
    5 3
  • :)
    @jHON
    simplu
    2 0
  • Ochelarii
    Hai sa fim seriosi, n-are injectie directa.
    3 3
  • @Robert
    Hai ca vad ca le cam ai. Eu totusi nu inteleg cum se face ca ambii cilindri au aceeasi miscare. Acu' eu nu ma prea pricep la tehnica, dar logic mi s-ar parea ca atunci cand un cilindru e sus, celalalt sa fie jos. :-?? Astept raspuns. Multam!
    2 4
  • leonard
    tare bine
    marfa frate ficatu asta.....e o piesa importanta pentru omenire.....sa fim seriosi totusi.....la un pret rentabil vor fi multi cumparatori....eu unul mi-as lua un 500 pentru bucuresti....dar precum ziceam....un pret rentabil.....apropo cand apare tata la noi...ala de 2500
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru