Esential
4.0 | litri este consumul anunţat de Fiat pentru modelul 500 în versiune 0.9 Twinair Dualogic. |
11 | secunde este timpul în care noul motor de 85 CP ajunge de la 0 la 100 km/h. |
4.0 | litri este consumul anunţat de Fiat pentru modelul 500 în versiune 0.9 Twinair Dualogic. |
11 | secunde este timpul în care noul motor de 85 CP ajunge de la 0 la 100 km/h. |
După o jumătate de an de la anunţul oficial al celor de la Fiat, italienii au lansat oficial noul motor turbo de 0.9 litri cu doi cilindri. Primele modele care beneficiază de noua unitate dezvoltată de Fiat Powertrain Technologies vor fi Fiat 500 şi Fiat 500C, urmând ca intrarea efectivă în vânzare să aibă loc în luna septembrie a acestui an.
Noul motor italian va fi disponibil în trei versiuni de putere (65, 85 şi 105 CP), prima lansată dintre acestea urmând să fie cea intermediară. Astfel, motorul care va intra iniţial în dotarea modelelor 500 şi 500C va dezvolta 85 de cai putere la 5500 rpm şi 145 Nm la 1900 rpm. În comparaţie cu unitatea de 1.2 litri pe care o înlocuieşte, noul propulsor de 0.9 litri reuşeşte dă scoată cu 23% mai multă putere şi performanţe cu 30% mai bune. Astfel, în versiunea cu transmisie manuală, Fiat 500 ajunge de la 0 la 100 km/h în 11 secunde, consumul mediu mixt este de 4.1 litri, emisiile se rezumă la 95 de grame CO2/km, iar viteza maximă este de 173 km/h. Cifrele se îmbunătăţesc atunci când vorbim de cutia automată Dualogic, consumul scăzând până la 4.0 litri, iar emisiile la 92 de grame CO2/km.
O noutate absolută este dată de faptul că transmisia automată va putea fi utilizată în două moduri, Normal şi Eco. Pe modul Eco, cuplul maxim al motorului este limitat la 100 Nm/1750 rpm, iar servodirecţia este setată automat pe modul City, pentru a uşura rularea în zonele aglomerate ale oraşului.
Următoarele modele care vor face cunoştinţă cu motorul de 0.9 litri vor fi Fiat Panda şi noul Fiat Punto Evo, lărgirea gamei urmând să aibă loc în acelaşi timp cu dezvoltarea versiunilor de putere ale noii unităţi italiene.
via | Fiat
motorasu este o capodopera insa ce numi place este modul de functionare a pistoanelor......care daca lucrau 1sus 1jos cred ca se putea reduce mai mult din vibratiile unui propulsor de asemenea calibru......
fiat 500 viitoru isetta(megacity)si alte asemenea masinutze care imita succesu precedentiilor sunt adevaratele masinute care sunt de urmarit in deceniul prezent si pe viitor......binenteles
nu cred ca e nevoie de motoare electrice sau 'altele' cand avem la dispozitie asemenea motorase
simplu