Drivetest Toyota Avensis
2.0 Diesel Turbo (D-4D) 143CP Man6 LuxuryMiercuri, 20.01.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Toyota s-a specializat în operații estetice. Nu se mai mulțumește cu clasicul facelift la jumătatea vieții unui model din gamă, ci preferă să mai adauge unul major pentru a prelungi viața respectivului model.
Am văzut acest sistem aplicat modelului Auris, iar acum a venit rândul lui Avensis. Când toată lumea aștepta o nouă generație pentru sedanul de clasă medie, Toyota a lansat "noul" Avensis. Doar că nu e complet nou, ci mai degrabă înnoit. Toyota a folosit aceeași platformă tehnică pe care a adus o serie de modificări importante. Vizual, acest nou facelift a adus modificări importante, iar tehnic a venit cu o serie de motoare noi. După ce am testat noul model la lansarea din Elveția, dar și în România în varianta 1.6 D-4D, acum a venit rândul versiunii vârf de gamă: 2.0 D-4D de 143 CP în echipare Luxury.
Actualul model Avensis a fost lansat pe piață în 2009 și a mai trecut printr-un facelit intermediar în anul 2011.
Toyota Avensis
2.0 Diesel Turbo (D-4D) 143CP Man6 Luxury
- Pret de pornire 17.519 €
- Pret model testat 32.019 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Una dintre modificările majore aduse noului Avensis sunt motoarele diesel noi. Toyota a decis să înlocuiască unitatea de 2.2 litri cu două propulsoare noi de origine BMW. Primul este motorul de 1.6 litri și 112 CP care a fost testat deja de colegul Sebastian, iar al doilea este o unitate de 2.0 litri și 143 CP prezentă pe mașina de test de azi.
Noul motor diesel de top este unul potent, cu suficiente resurse. Puterea de 143 CP este atinsă la 4.000 rpm, iar cuplul de 320 Nm este disponibil între 1.750 și 2.250 rpm.
Singurul lucru care poate fi reproșat acestui motor este că nu e foarte rafinat. S-ar mai fi putut lucra un pic la insonorizare, pentru că e destul de "vocal". Noul motor a fost asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Transmisie cu o cutie etajată corect, care ajută motorul să-și etaleze resursele. Dacă unitatea de 1.6 litri a fost gândită pentru economie, versiunea de 2.0 litri oferă un pachet complet și va fi probabil preferată ca mașină de companie de clienții mai pretențioși.
Consum
Dacă la capitolul performanțe noul motor se achită bine de sarcina care i-a fost încredințată - deși, repet, poate ar fi putut fi ceva mai silențios - la secțiunea consum de carburant lucrurile stau mai puțin roz. Să privim întâi cifrele oficiale. Consumul mediu raportat de către constructor este de 4.5 litri litri/100 km, în timp ce cel urban este anunțat la 5.8 litri/100 km. O comparație cu cifrele concurenței plasează modelul Avensis undeva spre partea a doua a clasamentului, pentru că există modele care oferă un consum mediu de 3.9 litri/100 km (Mazda6) sau 4 litri/100 km (Skoda Superb), dar și automobile care depășesc 5 litri/100 km (cum e Kia Optima).
Mai interesant este că în cadrul testului nostru am utilizat mașina exclusiv urban, iar consumul mediu înregistrat de computerul de bord nu a scăzut sub 8 litri/100 km. Mașina de test avea aproape 6.500 km parcurși, deci ne-am fi așteptat la cifre ceva mai bune.
Performanţe
În ceea ce privește performanțele, Toyota Avensis cu motor diesel de 2.0 litri și 143 CP se mișcă cu dezinvoltură. Cuplul de 320 Nm o ajută să răspundă rapid la turații mici, iar accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 9.5 secunde, o cifră mai mult decât decentă în acest segment. Viteza maximă care poate fi atinsă (în Germania, normal) este de 200 km/oră.
În comparație cu principalii concurenți, aflăm că există și modele diesel de clasă medie mai rapide, ca de exemplu Volkswagen Passat sau Skoda Superb, cu cifre de 8.7 și 8.8 secunde pentru sprintul către 100 km/oră. Motorul de sub capota modelelor din grupul Volkswagen este celebrul 2.0 TDI de 150 CP. Avem însă și modele leneșe, ca de exemplu Opel Insignia 1.6 CDTI de 136 CP, ce are nevoie de 10.9 secunde pentru a atinge 100 km/oră.
Interior
Faceliftul major adus modelului Avensis a modificat serios și interiorul. Planșa de bord, grafica indicatoarelor, materialele folosite, toate au fost upgradate, interiorul prezentându-se acum mult mai fresh.
Dacă în trecut Toyota a fost acuzată de amorțeală și clasicism, având nevoie de ceva vreme să renunțe la celebrul ceas digital rămas de pe vremea secolului trecut, acum interiorul este unul modern și plăcut.
Ne-au plăcut materialele folosite pentru echiparea de top Luxury. Pe lângă pielea pe care o regăsim pe scaune și volan, există o serie de inserții care imită un lemn de calitate cu o finisare aparte. Foarte plăcute privirii și atingerii, aceste inserții îi dau un aer premium interiorului lui Avensis.
Spațiul interior a rămas cumva identic cu cel din modelul anterior. În fața este loc de mai bine, iar pe banchetă pot călători trei persoane. Portbagajul este suficient de încăpător în varianta sedan, acesta având un volum de 510 litri. E o cifră medie pentru acest segment, unde campion este Skoda Superb cu al său portbagaj de 625 litri.
Există și elemente perfectibile la interior, iar anumite zone par ilogice în construcție. Primul element de care te lovești este zona din fața schimbătorului de viteze, acolo unde consola centrală se termină. În mod normal, aici ar fost amplasat un spațiu de depozitare pentru telefonul mobil, de exemplu. Designerii Toyota au pus însă butoanele pentru încălzirea în scaune, iar acestea sunt montate pe un fel de denivelare ce face absolut inutil acest spațiu pentru depozitarea de obiecte. Salvează situația un spațiu acoperit amplasat între schimbătorul de viteze și cotieră, singurul loc unde poți pune o stică de apă sau telefonul mobil.
Preţ de achiziţie
Prețul pentru versiunea de top ca echipare și motorizare diesel este unul destul de piperat chiar și pentru segmentul mediu.
Modelul testat are un preț de fix 32.020 euro (TVA inclus). Având în vedere că prețurile pentru noul Avensis încep de la 17.600 euro pentru varianta cu motor pe benzină de 1.6 litri 132 CP în echiparea Comfort, depășirea barierei de 30.000 euro este un prag psihologic. Dar modelele Toyota nu au fost niciodată ieftine, așa că rămâne de văzut cum vor reacționa potențialii clienți.
Concurența oferă modele similare la prețuri ce variază între 25.500 euro și 29.900 euro (TVA inclus), dar la multe dintre acestea mai trebuie bifate și o serie de dotări opționale pentru a ajunge la nivelul lui Avensis, deci prețul final poate depăși cu lejeritate suma de 30.000 euro.
Siguranţă
Toyota Avensis a trecut recent prin testele de siguranță EuroNCAP, pe care le-a promovat cu o notă excelentă: cinci stele din cinci posibile. Iar conform noilor criterii EuroNCAP, cifrele obținute sunt cu atât mai impresionante. Avem un grad de protecție de 93% pentru pasagerii adulți, 85% pentru copii și 78% pentru pietoni. Avensis oferă și sistemul de avertizare și frânare automată pe care EuroNCAP pune accent în ultima vreme. Acesta face parte din pachetul numit Toyota Safety Sense, un pachet de dotări care este oferit standard pentru toate nivelele de echipare.
Sistemul intervine atunci când identifică o situație de potențială coliziune cu automobil din față, emițând inițial o avertizare vizuală și sonoră, pentru ca apoi să frâneze automat dacă cel de la volan nu intervine. Sistemul este eficient în general, dar uneori poate fi păcălit de o mașină care încetinește pentru a părăsi drumul principal, sau chiar de mașini parcate pe marginea drumului.
Noul Avensis are și un sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, pe care le afișează pe display-ul din bord. Uneori sistemul rămâne "agățat" pe ultimul semn citit și îl poate confuza pe cel de la volan. În plus sistemul nu se corelează cu limitările de viteză afișate separat pe display-ul central al sistemului de navigație. Suntem însă convinși că Toyota va remedia rapid aceste mici neajunsuri.
Ţinută de drum
Toyota spune că noul model Avensis are o caroserie mai rigidă față de versiunea anterioară, iar acest lucru ajută ținuta de drum. Avenis rămâne însă aceeași mașină corectă la acest capitol, gândită pentru a satisface cât mai mulți clienți.
Nu este un automobil pentru cei cu înclinații sportive, ci mai degrabă un sedan de familie cu suspensii suficient de confortabile, fără a deveni exagerat de moi. Suspensia filtreză bine denivelările autohtone, iar direcția oferă suficient feedback pentru cel de la volan, deși poate uneori este un pic prea ușoară la viteze mari. Cei care caută un sedan ceva mai dinamic se pot orienta către Mazda6 sau Ford Mondeo, dar Avensis rămâne modelul care va atrage clienți familiști, dar și clienți corporate.
Vizibilitate
Ca de obiciei, principala problemă la capitolul vizibilitate sunt montanții față. În cazul lui Avensis, aceștia se dovedesc a fi suficienți de groși pentru a ridica probleme pe viraje. Oglinzile retrovizoare sunt însă generoase și oferă o excelentă vizibilitate în spate, vizibilitate care este completată și de o lunetă suficient de amplă. Pentru manevrele în spații mai strâmte, ne putem baza pe un set complet de senzori de parcare (față și spate), precum și o cameră video pentru marșarier.
Tehnologie
Toyota a investit la capitolul tehnologie pentru a aduce modelul Avensis la egalitate cu concurența. Cele mai importante sisteme aplicate pe noul model sunt cele ce păzesc siguranța pasagerilor.
Așa cum spuneam și mai sus, Toyota oferă în standard un pachet numit Safety Sense și conține sistemul ce anticipează o potențială coliziune, alertă pentru părăsirea fără semnalizare a benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație și fază lungă automată.
La interior Toyota a upgradat sistemul infotainment, care folosește acum un ecran tactil de opt inch cu grafică modernă, iar display-ul amplasat între ceasurile de bord este acum color.
Au rămas o serie de elemente mai ciudate, ca de exemplu plasarea butonului pentru frâna electronică de parcare undeva sub volan, în apropierea butonului pentru pornirea motorului. La fel se întâmplă și în cazul modulului de comandă pentru cruise control: o manetă pusă în spatele volanului.
Nu încheiem acest capitol fără să menționăm prezența farurilor LED, u apariție nouă pe Avensis.
Design
Operația estetică aplicată modelului Avensis i-a adus un look modern, ce integrează perfect sedan-ul de clasă medie în marea familie de modele Toyota. Designerii au păstrat totuși o limită, Avensis fiind un model ales de către clienții raționali.
Putem spune că este cel mai atrăgător Avensis creat până acum. Iar dacă până acum designul putea fi un semn de întrebare în cazul unui familist care dorea Avensis, de această dată acesta va avea o singură problemă în a alege mașina potrivită: varianta sedan sau cea break?
Ne-a placut
- Motorizare puternică
- Design atrăgător
- Finisări interioare
- Tehnologie demnă de 2016
Nu ne-a placut
- Motor zgomotos
- Spațiu interior
- Lipsa spațiilor de depozitare
- Consum relativ ridicat
Date tehnice - Toyota Avensis 2.0 Diesel Turbo (D-4D) 143CP Man6 Luxury | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
Ca oferta e interesanta pentru ca pachetele la Toyota au preturi competitive, insa sincer designul e dubios, cu toate ca e realizat in Franta.
Raman de parere ca in clasa medie la ora actuala creme de la creme sunt Mazda 6, Talisman si modelul nou de Optima. Poate si Mondeo. Passat si Avensis sunt cele mai neinteresante dpdv al designului. 508-ul e vechi, la fel ca surata C5 sau ca rivalul Insignia.
Citez: mototul de 2 litri nu e foarte rafinat, ce fac frate japonezii nu il aduc la perfectiune sa il alinieze la inaltul lor standard de calitate? lumineza-ne.....
Salutare ! Ma bucur sa te revad. Si eu sunt posesor tot de Avensis T25 . Doar ca una este pre-facelift de 2.4 i 16V D-4 163 Hp si alta facelift de 1.8 VVT-i 129 Hp. Masinile merg absolut impecabil. Le-am achizitionat de noi pe persoana juridica ( deh...... trebuia sa ma scad de TVA ) . Ambele nu au foarte multi km rulati. Prima avand putin peste 100 mii, iar a doua aproape 52 mii , asta fiindca mai detin si o a treia masina ( dar nu de la Toyota ). Dupa parerea mea modelul T25 ramane cel mai ''european'' Avensis . Iar calitatea materialelor ( asta dupa ce am testat si modelul de fata ) din T25 mi se pare mult mai ridicata decat acest Avensis de ultima generatie. In primul rand, am mai spus-o si o mai spun. Consola centrala, respectiv zona climatizarii si sistemul audio sunt cu aspect de aluminiu~ la cel testat rama este din plastic ieftin, la T25 ai atat scrumiera cat si priza pt locurile din spate ~la cel testat sunt inexistente, etc.
Per total, noul model arata mult mai bine ca banalul si anostul VW Passat B8 DieselGate....., pardon TDI am vrut sa zic. Lasand gluma la o parte si pe VW in plata amenzilor, asa cum a zis si @Andy, o zic si eu . Singurii competitori cu adevarat abili in acest segment sunt : Mazda 6, Kia Optima si Renault Talisman. Skoda Superb~ e o masina mai frumoasa ca Passat dar mult prea inferioara, Ford Mondeo ~ o masina deja depasita ( in state a aparut deja Fusion facelift ) , Opel Insignia ~ un sedan aratos care impune atat eleganta cat si dinamicitate, dar deja e la final de cariera , sper ca viitoarea generatie va arata exact ca un Daewoo LaCrosse aka Buick , adica luxos. Hyundai i40 ~ o limuzina fabuloasa net superioara unui Passat b8 , dar inferior fratelui Coreean Optima mai nou aparut, etc.
@fumatu' ,
Nick-ul tau iti descrie perfect propriul caracter . Te imbraca excelent. Apropo : Ce fumezi ca sa intru si eu in filmul tau ? :))))
Asta ar trebui sa fie un aspect negativ :-DDDD
Nu stiu care din noi doi nu are argumente. Dar e clar ca ai fost off topic in prima postare .Intr-o tara civilizata, o lătură ca tine ar fi fost banata. Dar dehh..... Traim in Romania, si asta ne ocupa tot timpul ( vb lui Mircea Badea ).
''anonimul frustrat'' . Chiar ma gandeam, cand va aparea si un ''expert'' ca tine . Aspect negativ ? Incercam sa ma adaptez la ''profesionalismul'' jurnalistilor auto. Ceva ''on topic'' ai ? Sau ai de gand sa behai tot timpul ?
Toyota cu motor de bmw... auzi acolo.
Ieuropa asta-i atipica si impune masuri atipice.
Mie-mi place un pic Avensisul si in realitate arata si mai spectaculos.
ce sarac ar fi automarketul fara tine;-)
pe inexorabil il urmaream pt stilul lingvistic nemaipomenit si pe tine pt ineptiile pe care le spui si fanatismul orb ilogic fata de japoneze;
ma mir ca nu te urasti pe tine ca nu esti japonez :-DDDD
- mecanica? @Ilici02 explica de bun simt care e treaba. Intelegerea Toyota -- BMW trebuie sa aiba avantaje de ambele parti, indiferent cat de castigatii unii fata de altii au impresia unii dintre noi. Te apuca rasu' cum se explica ca BMW nu stie sa faca tehnologie hibrida ori toyota motoare diesel. It's all about money!!
Personal incepe sa imi placa si chiar daca pozitia la volan tot nu am reusit sa o gasesc, ambianata e chiar ok, feelingul in schimb....mai molcom.
Singura ''consolare'' ramasese comentariile tale ''iscusite'' mai ''expertule''. Atat de ''expert'' incat ar fi trebuit sa stii ca motoarele diesel de pe Avensis nu este facut ''in house'' de BMW. Acum alimenteaza epede o berica si un carton cu mici la carciuma, si scuteste-ne cu aberatiile tale. Sa realizez ce ? Am realizat deja ca esti deosebit de ''profesionist'' . Salutarile mele, ai grija cu ''factura la apa'' . Ma intrebv cu de nu te-au blocat, la ''off topicurile'' pe care de ai. Pana atunci fuguta repede pana in SUA, sunt Bembeu abandonate acolo de proprietari. Vor fi duse la reciclat, daca nu vor avea un proprietar cat mai curand.
Despre masina din test, îmi place cum arata (ciudat, asa-i?:))) si îmi place si pansa de bord mai simplista. In schimb, poza cu portbagajul îmi aminteste de sedanurile anilor '80.
Văzând însă noile motorizări nu mi-aș mai lua niciodată o Toyota diesel.
Au avut motoare diesel fiabile și s-au spurcat cu cele de Bmw.
Le dau perfectă dreptate să nu mai investească în diesel că nu mai e de viitor, dar în cazul ăsta să renunțe la comercializare mașini cu motoare diesel, nu să își strice reputația cu jeguri de motoare de la BMW care au probleme foarte multe.
Foarte ''profesionista'' afirmatia ta. Intr-adevar , si mie poza cu portbagajul VW jumate netapitat cat si bratele care il ridica imi aminteste de sedanurile Dacia 1300 . Acelasi lucru il pot spune si despre usile VW-urilor Jetta fara cheder ...... Vrei demonstratii ? Am sa-ti trimit, stii tu unde. Salutarile mele....putin profesionalism nu ar strica.
Dacă arhitectura nu este menită să mă “dea pe spate” (eh, ca de obicei…), mă surprinde, ȋn schimb, ambiția japilor de a miza pe motoare de BMW. Nu demult, Lau (Călin) a afirmat că Toyota n-a strălucit niciodată la Diesel-uri. Dar care Diesel poate fi plăcut și pentru cine?
Altceva consider că este mai trist decât colaborarea cu BMW: cum de nu-i alarmează pe japi (Toyo, Mitsu, Subaru) faptul că veveul domină, despotic și nestingherit, WRC (o competiție care, astfel, va ajunge să se numească VWRC). Samurailor, ați uitat de glorioșii ani ’90?
Bushido? Nu, ci bușiților!
Repet inca odata poate ti-e greu sa citesti :
-Jumate capac portbagaj netapitat+brate neimbracate
-Usi fara cheder
-Geamuri fara cheder ( se vede tabla la interior )
Si asta se intampla la mult iubitul tau Volzwagan. Iti arat si poze? :)))
Salut @inexorabil. Stii ce zicea un citat al lui Dante Algheri ? ''Cele mai intunecate cotloane ale iadului sunt rezervate celor care isi pastreaza neutralitatea in vremuri de criza morala'' (Dante Alighieri, Infernul) .
Să se axeze pe hibride și hidrogen că o fac bine și cu succes. Dau lecții și sunt urmați de alții.
La mașini de serie Prius e departe de orice concurența iar mai nou și-a făcut loc și Mirai. Bănuiesc că BMW va lua de la ei ce e mai nou, că ei nu prea au fost leaderi la nimic inovativ.
HA-HA-HA , buna scuza asta : ''Sunt atât de fan VW încât mi-am luat un Mitsubishi Colt in loc de Polo'' ...... pai sa nu tragi o burta de ras ? Iar eu voi spune : ''Sunt atat de fan Toyota incat pe langa T25 mi-am mai achizitionat si un sedan compact non-japonez'' . Suna bine nu ? Serios, ca ma faci sa-ti pun la indoiala profesionalismul tau. Nu ai raspuns la ce te-am intrebat. Pe bune, e chiar rusinos ce a facut Toyota cu acest Avensis la partea de porbagaj ( loc foarte greu vizibil ), dar mai rusinos este ca in secolul 21 anul 2016 un producator care se respecta ( ma rog.... nu si pe clienti ) nu ofera cheder la usi si la geamuri + capota motor, pt o antifonare net superioara. Pe langa asta capacul haionului este partial captusit ( adica jumate ) ....... BULLSHIT. Eu n-am vazut la Corolla asa ceva cum vezi la Jetta .
1. toyota " etalonul" fiabilitatii a inebunit si renunta la fiabilitate cu un motor BMW
2. toyota stie mai bine decat "expertul" de pe automarket, si anume motorul de provenienta BMW e chiar fiabil.
Cred ca concluzia #2 e mai plauzibila.Tu George, imi dai voie sa-ti spun George?...ce parere ai?
Eu trag concluzia ca la motoarele normale diesel, pentru muritorii de rand, francezii sunt cei mai bazati, dupa care urmeaza GM+FIAT care au un holding impreuna si care produce motoarele lor mici diesel.
Acum e normal ca Toyota sa nu-si bata capul, dupa cum zicea cineva mai sus. E mai simplu sa ia de la altii in conditiile in care majoritatea unitatilor vandute sunt pe benzina si hibride. Daca vand 5% diesel din alea 11 mil sau cate mai au in 2015...
Eu ti-am mai spus sa nu te mai obosesti sa ne scrii ca oricum ar fi nu suntem de acord cu tine pt. ca spui numai prostii in 99% din spusele tale. Drept dovada esti singurul din lista de comentarii care are comentariile ascunse ! BVO !
"În condiții de exploatare fără menajamente, și cu o viteză de rulare care a depășit deseori 120 de km/h, versiunea testată de noi a consumat între 6.1 și 6.5 litri în afara orașului. În oraș, stilul de condus decent promite să te oprească la o medie de 8.2 litri/100 de kilometri.
Cifrele oficiale, înscrise în cartea tehnică, promit un consum mixt de numai 4.8 litri/100 de kilometri. Comparat cu ceilalți rivali, doar Volkswagen Passat și Skoda Superb consumă ceva mai puțin. Opel Insignia este departe de valorile modelului Ford."
Si daca tie iti place la Avensis motorizarea puternica de 143 CP, ce o sa zici de celelalte din clasa care la aceasi capacitate cilindrica au motoare de la 150 CP in sus.
Si ar mai fi multe de spus.....
si ce-mi pasa mie ca masina ta va avea probleme tehnice .cainele moare de drum lung...