Drivetest Toyota Avensis Station Wagon
1.6 D-4D 112CP Man ExecutiveMiercuri, 24.06.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Toyota este o prezență importantă în segmentul mediu al pieței auto europene. Modelul Avensis are un public fidel, fiind apreciat pentru fiabilitate și robustețe. Chiar dacă segmentul D este în scădere în Europa, clienții preferând automobilele mici și compacte, piața rămâne, totuși, importantă pentru acest gen de modele. În ultimii trei ani, segementul mediu a scăzut, dar s-a stabilizat la 850.000 de exemplare vândute anual în Europa. Este o piață dominată de flote și de automobile de companie, dar există și clienți privați.
Din 1997, Toyota a intrat în acest segment cu modelul Avensis. Astăzi, Avensis este la a treia generație. Actualul model este pe piață din 2009 și a mai trecut printr-un facelift în 2011. Ei bine, Toyota a decis să nu investească încă într-o generație complet nouă, a păstrat platforma, dar a modificat masiv designul și partea tehnică pentru a lansa un "nou" Avensis. Noul model este undeva la limita dintre model nou și facelift masiv și este o soluție pe care Toyota a mai folosit-o în trecut și pentru a treia generație a modelului RAV4.
Toyota Avensis Station Wagon
1.6 D-4D 112CP Man Executive
- Pret de pornire n/c €
- Pret model testat n/c €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Odată cu faceliftul optic, Toyota a transplantat și o serie de motoare noi pe noul Avensis. Avem, astfel, două motoare diesel total noi: un 1.6 diesel care înlocuiește vechiul D-4D de 2.0 litri și un 2.0 diesel nou care scoate la pensie motorul de 2.2 litri. Ambele motoare diesel sunt de proveniență BMW și vor alcătui grosul volumelor ca automobile de companie sau flote. De noul motor 2.0 D4-D de 143 CP ne vom ocupa când va ajunge în România, în această toamnă. La lansarea europeană din Elveția am avut însă ocazia să testăm motorul diesel de 1.6 litri și 112 CP pe versiunea break a lui Avensis, cunoscută în fișele tehnice sub denumirea oficială Touring Sports.
Este un motor care pune accentul pe economia de carburant, în timp ce performanțele sunt doar mulțumitoare. Este un diesel pe care îl vor alege companiile sau clienții foarte raționali care își doresc un sedan sau break de segment mediu foarte economic. Toyota nu este singurul producător care oferă motoare diesel de 100-120 CP în acest segment, iar apariția unor motore care la prima vedere par foarte mici are rolul de a satisface o cerere cât se poate de reală a pieței.
Este un motor silențios, dar care trebuie întrebuințat serios dacă ne dorim un stil de condus mai sportiv. Este ideal pentru cei care nu pun accent pe sportivitate și au nevoie de un automobil pentru a se deplasa eficient dintr-un loc în altul. Motorul de 1.598 cmc satisface normele Euro6 și produce 112 cai putere la 4.000 rot/min și doar 270 Nm disponibili între 1.750 și 2.250 rot/min. Pentru a transmite puterea către puntea față, Toyota folosește o cutie de viteze manuală cu șase trepte, precisă în utiizare, dar cu o etajare destul de scurtă a treptelor. Având în vedere că puterea este limitată, noul model Avensis 1.6 D4-D are nevoie de schimbări dese de trepte, mai ales la deal și cu doi adulți la bord. Pe drumurile de munte din Elveția am avut nevoie inclusiv de treapta întâi pentru a putea urca eficient.
Consum
Aventajul acestui motor de 1.6 litri de origine BMW se vede la pompa de motorină. Este unul dintre cele mai eficiente motoare diesel din această clasă, consumul mediu oficial fiind de 4.2 litri/100 km. Acest consum este egalat doar de Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI de 115 CP și întrecut de Volkswagen Passat 1.6 TDI BlueMotion de 120 CP, acesta raportând un consum mediu de 4.1 litri/100 km.
În realitatea elvețiană în care am putut pune la încercare acest motor, consumul mediu înregistrat de computerul de bord a fost de 5.9 litri/100 km. Dar acest consum a fost obținut în urma unui stil de condus fără menajamente și după două urcări destul de abrupte pe drumurile de munte din Alpi.
Performanţe
Deși este departe de a satisface un șofer cu pretenții sportive, noul Avensis 1.6 D4-D este un model destul de performant dacă îl raportăm la concurența directă, adică la motoarele diesel din aceeași plajă de putere.
Cei 112 CP sunt suficienți pentru a atinge o viteze de top de 180 km/oră, iar Avensis are nevoie de 11.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Majoritatea modelelor concurente au nevoie de timpi de accelerare de peste 12 secunde. Performanțele lui Avensis 1.6 D4-D sunt întrecute de cele ale modelului Passat Variant cu motor 1.6 TDI Blumotion, ce accelerează de la 0 la 100 km/oră în 11 secunde, dar și de Hyundai i40 CV, cu motor de 1.7 litri și 136 CP, care are nevoie de doar 10.6 secunde pentru a ajunge la 100 km/oră. E adevărat însă că în acest ultim caz vorbim de o mașină care are peste 20 de cai în plus.
Interior
Designerii Toyota au făcut eforturi importante pentru a transforma interiorul modelului Avensis. Au introdus câteva elemente noi, care împrospătează interiorul, dar rămân câteva probleme nerezolvate. În primul rând, este mult mai dificil să-ți găsești poziția corectă la volan, și asta din cauza noilor scaune. Acestea sunt confortabile și oferă suficient sprijin lateral, dar sunt ceva mai înalte față de cele folosite anterior. Aș fi dorit și ca reglajul pe înălțime al volanului să fie ceva mai amplu, pentru a facilita o poziție mai bună la comenzi.
Exceptând acest probleme de adaptare, interiorul modelului Avensis este acum mai prietenos. Designerii au încercat să renunțe la rigoare și să ofere un strop de culoare, iar interiorul poate fi acum garnisit cu inserții de culoare albastră, argintie sau portocalie care sunt asortate cu o tapițerie similară. Din păcate, există însă și ceva plastic tare și neplăcut la atingere, mai ales în zona fețelor de ușă.
Spațiul este suficient pentru cinci pasageri, iar portbagajul are un volum de 543 litri pentru varianta break, o valoare corectă pentru această clasă de automobile.
Preţ de achiziţie
Deocamdată, Toyota nu a comunicat prețurile noului model Avensis pentru piața din România. Prețurile ar trebui să apară la începutul lunii septembrie, tot atunci urmând ca modelul să ajungă în showroom-uri. Concurența este destul de aprigă în segmentul modelelor break de clasă medie, iar prețurile pentru un model similar cu cel testat cu motorizare diesel de aproximativ 115 CP urcă în medie la 25.000-27.000 euro. Ne așteptăm ca și Toyota să se înscrie în același trend în ceea ce privește prețul.
Siguranţă
În 2009, Toyota Avensis a trecut prin testele de impact organizate de către EuroNCAP. Rezultatul a fost notat cu scorul maxim general de cinci stele. Protecția pasagerilor adulți a înregistrat un procent de 90%, iar protecția pasagerilor copii a fost clasată la 86%.
Cum noul Avensis se bazează pe aceeași generație și platformă tehnică, scorurile ar fi similare dacă și acest model ar fi supus testelor de impact. Bineînțeles, Toyota oferă un set complet de airbaguri în dotarea de serie plus o serie de sisteme active de siguranță grupate sub denumirea generală de Toyota Safety Sense. Acest pachet este oferit standard pentru toate nivele de echipare și conține sistemul ce anticipează o potențială coliziune, alertă pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație și fază lungă automată.
Am experimentat două dintre sistemele din pachetul Toyota Safety Sense și pe modelul testat de noi. Sistemul activ pentru evitarea unei coliziuni își face simțită prezența atunci când frânăm târziu sau mașina din față încetinește brusc. Mai întâi apare o avertizare vizuală și sonoră pentru a-i atrage atenția celui de la volan că trebuie să frâneze, apoi, dacă cel de la volan nu intervine, mașina va frâna automat.
Am reușit să surprindem sistemul în offside, primid o avertizare când am trecut pe lângă o mașină parcată. Apoi, recunoașterea automată a semnelor de circulație și afișarea lor pe display-ul central este defectuoasă mai ales în ceea ce privește semnele ce identifică limitele de viteză. Sistemul le citește, dar uneori rămene fixat pe ultimul semn văzut, chiar dacă zona respectivă de restricție s-a încheiat de mult. Un bug care probabil va fi rezolvat de către inginerii Toyota pâna la lansarea comercială a modelului Avensis.
Ţinută de drum
Investiția în acest al doilea facelift a fost una importantă, iar modificările aduse modelului Avensis sunt nu doar optice, ci și de structură. Rigiditatea caroseriei a crescut, iar asta le-a permis inginerilor Toyota să folosească o suspensie ceva mai confortabilă. Acesta "citește" mai eficient denivelările din suprafața de rulare, iar rezultatul este o senzație foarte plăcută pentru cei de la bord.
Nu are dinamismul unui Ford Mondeo, dar asta nu este neapărat un minus. Asta pentru că majoritatea clienților de Avensis nu caută o mașină pentru serpentine, ci un automobil confortabil și eficient. Asistarea electrică a direcției a fost reținută, dar sistemul a fost rafinat, iar feelingul în volan este acum foarte plăcut. Deși la viteze mari direcția pare un pic prea ușoară, în viraje se dovedește a fi extrem de precisă și de liniară.
Vizibilitate
Nu există probleme majore la acest capitol, cu excepția montanților față care se dovedesc a fi suficienți de groși pentru a jena vizibilitatea pe viraje. Oglinzile retrovizoare sunt mari și pot fi reglate fără probleme. Vizibilitatea în spate este bună datorită unei lunete ample, iar totul este dublat de un set de senzori și de o cameră pentru mersul cu spatele, pentru a putea parca fără probleme în orice loc.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, noul Avensis a recuperat din terenul pe care îl pierduse față de modelele concurente.
Pe lângă pachetul Safety Sense despre care am vorbit mai sus, Avensis vine acum echipat și cu faruri LED ca opțiune. La interior avem un ecran tactil de opt inch cu o grafică modernă prin intermediul căruia sunt afișate informații de la sistemul audio, computerul de bord, sau sistemul de navigație. Acesta din urmă a fost upgradat și folosește acum o voce feminină care poate da indicații în limba română pe un ton aproape natural. Până nu demult, sistemele de navigație Toyota foloseau o voce cu un accent ciudat și o tonalitate supărătoare.
Meniul sistemului infotainment este în limba română, planșa de bord a fost upgradată, iar comenzile de pe volan sunt intuitive. A fost păstrat sistemul clasic pentru comanda pilotului automat: maneta tipică Toyota amplasată în spatele volanului.
Design
Toyota Avensis a fost mereu o alegere rațională. Noul model nu va face excepție, deși Toyota insistă că este cel mai atractiv Avensis creat până acum. Este adevărat că noul Avensis a câștigat ceva la capitolul imagine, având o parte frontală mai agresivă față de modelul de dinainte de facelift. Însă, per total, silueta este similară, iar majoritatea clienților acestui model vor fi companiile și clienți de flote.
Problema lui Avensis e că Rrvalii nu au stat nici ei degeaba, iar automobilele din segmentul mediu arată mai bine ca oricând. Este suficient să ne uităm la Mazda6 sau Ford Mondeo. Însă faceliftul puternic pe care Avensis l-a primit va fi suficient pentru ca actualul model să mai stea pe piață încă câțiva ani buni.
Ne-a placut
- Motorizare 1.6 diesel economică
- Suspensie confortabilă
- Design îmbunătățit
- Fiabilitate recunoscută la nivel de marcă
Nu ne-a placut
- Motorul diesel 1.6 dispune de resurse limitate
- Sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație este ineficient
- Poziție la volan prea înaltă
- Reglajul volanului este insuficient pe înălțime
Date tehnice - Toyota Avensis Station Wagon 1.6 D-4D 112CP Man Executive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
La performante..toyota nu a excelat niciodata, cuvantul de ordine e fiabilitate, confort si consum. Cine cauta aceste lucruri cred ca le va gasi la avensis.
Cat despre Avensis, arata intr-un mare stil, destul de elegant la exterior si premium la interior, centrul volanului este cusut cu piele la fel ca si volanul in sine. Imi place ca acum ofera si optiunea de insertii din lemn precum avea Avensis 2 . Cat despre posirca de motor diesel ( evident de la PSA ), Toyota se pisa pe ele de dieseluri, de asta in State vinde masini pe hidrogen. Oricum oamenii ca mine vor opta sigur pt unitatatile pe benzina care sunt deosebit de rafinate in traditia Toyota. Eu unul as opta pt 1.6 132 CP un motor foarte decent si vioi pt fataiala. Sper sa-mi cada curentul 3 zile, sa nu vad aberatiile meseriasilor .
Iar despre masina... ceva tipic. Fiabilitate de top, in rest concurentii cam il cam "fac".
Esti atat de prostanac si paralel cu domeniul auto incat trebuia sa stii ca motorul de 1.6 este de fapt motorul de la PSA, adica 100% frantuzesc, iar in PREZENT , BMW echipeza Mini Couper D cu acest motor. Dar nah tu esti bolnav, asta sa nu mai zic ca BMW are un parteneriat cu PSA si pt motoare diesel-electric ( hibrid ) . Deci , ia zi maestre , cum nu mai are nimic in comun cand isusi MINI are in oferta acest motor ? Delireaza in continuare .
Uite ''colea'' 1.6 112cp exact acelasi
http://www.automarket.ro/masini-noi/mini/countryman-2014-16-112cp-mt6-d-110586/specificatii.html
http://www.automarket.ro/masini-noi/peugeot/508-facelift-2014-16-e-hdi-115cp-access-110715/specificatii.html
http://www.automarket.ro/masini-noi/citroen/c4-2014-16-e-hdi-115cp-man-feel-112093/specificatii.html
Si iti spun asta in conditiile in care am si o japoneza.
Dan Grecu , uite aici :
http://www.automarket.ro/masini-noi/mini/countryman-2014-16-112cp-mt6-d-110586/specificatii.html
http://www.automarket.ro/masini-noi/peugeot/508-facelift-2014-16-e-hdi-115cp-access-110715/specificatii.html
http://www.automarket.ro/masini-noi/citroen/c4-2014-16-e-hdi-115cp-man-feel-112093/specificatii.html
Acum delirare placuta
@@Ivanoff, tu esti mai prost ca noaptea. Nu de prezentarea asta ma refeream, ci la cea oficiala . Dar ma rog, esti paralel cu lumea auto. Ce legatura are Passat cu Avensis ? Pai sunt din aceeasi clasa ma schizofrenicule.
Ce argument de 2 bani ii si asta ?
La fel pot spune si eu ca am fost cu o Toyota Yaris care era praf si prin comparatie, Renault-ul 5 din 1987, pe care-l am in familie, este mult mai fiabil si mai sigur. De aici rezulta ca TOATE Toyotele din 2010 incoace, sunt mai proaste si mai putin fiabile decat un Renault 5, pe carburator din '87. Si gata, orice argumente aveti impotriva, sunt invalide si le ignor automat. PA !
De faptul ca se compara un Pajero cu o Bora nici n-are rost sa discutam.
Si pana la urma, ce-i fiabilitatea ? Vecinu meu are o Dacie din '88, de 10 ani n-o schimbat nimic pe ea decat reglaje la carburator, consumabile si garnituri. De aici ce concluzie sa trag ?
Ca mai bine imi vand dracu Porsche-le la care am schimbat 3 discuri de frana, si-mi iau o Dacie din '80, ca uite dom'le... n-am probleme cu ea.
"Niste tarani dom'le..."
Ca fiabilitate nu pot sa ma pronunt pentru ca nu am avut probleme cu niciuna.
Si vezi ca ai facut inca o confuzie. Yarisul de 1.0 are 68 CP. Cel de 1.3 are 87 CP. Ma refer la cele din 2008. Eu anul trecut am cautat Yaris, insa am gasit prea scump. Adica la 3800 cat am dat pe Colt si avea 20400 de km, am gasit Yaris care avea de la 90000 de km in sus. Ca masina sh Yaris nu e chiar atat de ieftina cum s-ar crede. Asta si pentru ca este o masina foarte buna si unora nu prea le vine asa usor sa scape de ea.
Si un adevar general valabil, ca sa fiu si in topic, motoarele mai slabe se pun pe masini si ca sa fie mai accesibile ca pret. Din cauza asta masinile de clasa mica au puteri de la 60-70 CP si costa undeva in jur de 10000 de euro. Compactele au de la 80-90 CP in sus si pornesc de la 12-13000 de euro in sus, clasa medie are de la 110-120 CP in sus si porneste de la 17-18000 de euro etc. Toate pot fi si cu cel putin 10-15 000 de euro mai scumpe avand motoare mai puternice si dotari mai multe. Uneori si fiabilitate mai buna (vezi 1.2 TSI vs 1.4 TSI) de ex) Dar se merge pe principiul sa aiba acces la acel model cat mai multi clienti sau posibili clienti. De-asta un Golf poate fi si 14000 de euro (aproximativ), poate sa fie si 35000 de euro. De-as un Passat poate fi si 23000 de euro, dar poate ajunge si la peste 60000 de euro cu diesel de peste 200 CP, DSG tractiune integrala etc. etc. Plus ca un Avensis ca in test nu se apropie de dotarile full sau tehnica disponibila in varianta full options a unui Passat. Dar nici de pretul lui.
Yaris de generatie precedenta variaza cam 3.500 -4500 euro de la 80k in rus rulat . Cu negociere buna, s-ar putea sa gasesti unul la 3.000 cumparat de la cv care il vinde urgent pt bani. Mie chiar mi-a placut ''broscuta''' veche cu motoarele aspirate , as lua una cu 1.4 75CP , fiindca pt oras sunt suficienti cat sa te deplasezi de la A la B, mai ales ca e o masina usurica + ca o parchezi in spatii stramte fara probleme , dar asa cum am zis , mai mult de 2.500, hai 2.800 maxim nu asa da pe o masina de oras cu asa motor. Nu am nimic de contestat in conformitate cu politica marcilor de a pune motoare mai slabe pe masini ca sa fie mai accesibile ca sa aiba acces la acel model cat mai multi clienti sau posibili client , doar ca aici concurenta asiatica vine cu motorizari mult mai potente in aceste variante de baza gen 1.5 100 CP Mazda 3 vs 1.2 86 CP Golf 7 la acelasi pret, deci acum e acum ? Daca Golful costa 12 mii in versiunea asta de echipare mai ziceam, dar cand costa cat o Mazda 3 si este sub ea ca performante deja nu mai sunt de acord:) . Si exemplele pot continua. Apropo, Golf pleaca de la 15.700 euro TVA in varianta 1.2 86 cai.
Dar am o rugaminte: arata-mi un Yaris dupa 2008, cu mai putin de 60-70000 de km (nu 20000 cat a avut Coltul), de la proprietar, cu carte service la zi (si pe bune) si cu taxa platita la sub 4000 de euro, ca eu nu am gasit. Da-mi un link. Ps: pai asa e frumos, sa scrii pe tel cand esti la semafor ?! :)Si insist, motorul de 1.3 de pe Yaris 2 are 86 CP, nu 99. Pe vremea aia motorul de 99 CP se punea pe Auris, nu pe Yaris 2.
PS : M-am referit la Yarisul prezent de 99 CP .
PS2 : Stiu ca nu-i frumos sa umblii pe telefon la semafor sau in trafic, dar fata de cei cu Volksvagan Passat cu geamuri fumurii TEDEIU cu I rosu ( ca sa moara dusmanii de ciuda) care trec pe culoarea rosie , sau care incearca sa rovoace un accident din orgoliile lor frustrate, ce zici ?
Spun doar, din postura unui posesor, ca Beetle nu este masina de oras. Nu are interiorul modulabil, locul in spate e stramt, portbagajul e mic si consumul e destul de mare. Dar pentru toate astea in curte la VW exista Polo, Fabia sau Ibiza. NB este o masina de fitze, o masina iconica gandita si proiectata cu totul diferit.
Si nu inteleg la ce te referi cand spui ca stiu eu unde imi vei da acel link. Chiar nu stiu. Fii mai explicit.
Referitor la PS2... prefer sa nu mai zic nimic. Nu de alta, dar nici cu posesorii de japoneze nu pot sa ma laud. Nu am mai vazut demult pe unul cu TDI sa faca pe viteazul. In schimb pe cei cu Dacia, Renault, Honda sau Mazda, se intampla sa fie cel putin 2-3 zilnic intre Banu Manta si Baneasa. E superb cand ii dau cu 80-90 km/h pe Kiseleff ca sa se opreasca la urmatorul semafor. In fine, fiecare padure are uscaturile ei. Nu e devina masina ca soferul e un dobitoc. Si nici marca in sine cand e vorba de fani si "fani".
Deci 2008 si 77 mii rulati ''Taxa de mediu platita si nerecueprata.'' asa cum scrie in descriere, asadar 4 mii euro , exact cum am spus ca variaza intre 3.500- 4.500
Taxa de mediu platita si nerecueprata.
http://olx.ro/oferta/vand-toyota-yaris-an-2008-77000-km-ID45vpe.html#e21f72120a
http://olx.ro/oferta/vand-toyota-yaris-ID3VX8y.html#0a8bcf1eb0
Bafta !
Deci mi-ai dat exemplul unei masini care acum este 4200 negociabil ca sa iei cu 4000 (nimeni nu reduce la acest pret 1000 de euro) si o masina care a fost facuta praf, reparata si nu mai are airbaguri.
Primul Yaris, daca acum e 4200 negociabil, asta toamna cand cautam masina sigur sub 4500 de euro nu il lasa. Deci diferenta era de 700 de euro. Bani pe care nu ii aveam. Plus ca asigurarea era peste 1000 de lei, adica inca 250 de euro + inmatriculare + o revizie genrala + ulei si filtre... nu zic, o faceai bobob. Dar asa cum am spus, depaseam lejer bugetul.
Si acum imi amintesc unde vroiai sa trimiti linkurile... nu vad de ce sa te ascunzi sub un alt pseudonim si sa trimiti pe mail. Care ar mai fi rostul acestor discutii?
Cam trag producatorii de par motorizarile in ziua de azi, de dragul raportarii unui consum mai redus.
Oare nu cumva daca conduci masina asta mai sportiv, scoti consum mai mare ca o motorizare mai mare pentru ca trebuie sa tragi de ea ???
Si cum adica v-a placut fiabilitatea recunoscuta la nivel de marca ?
Fiabilitatea se datora motoarelor originale Toyota ! Daca au pus motorizari de BMW s-a dus naibii fiabilitatea marcii. Fiabilitatea se constata in ani de zile, nu dupa un testdrive !
Detin o Toyota, Auris, ca de ... nu mi-am permis un Avensis, am condus si Logan si Golf6, si Ford Focus, am urcat si in Passat B8 ... si toate-s sub Toyota ... si aici nu ma refer la motorizare, fiind ca Toyota nu face motoare puternice, dar de ... ma refer la calitatea materialelor folostie.
Toyota ca pret de achizitie de noua, e mai ieftina ca multe marci, iar ca pret de achizitie second hand se compara cu japonezele evident, cam cu 20-30% mai scumpa ca orice marca europeana din categoria de volum si chiar unele premium! Asta am observat-o pe pielea mea cand mi-am cautat masina.
Calitatea materialelor este excelenta, dar nu cea mai buna, ce-i drept. Dintre modelele ce le-am spus mai sus, clar, Auris este peste toate, imi place mai mult decat pasatul si asta de ce?? Pentru ca pozitia de condus e mult mai buna, nu auzi motorul pana in 2500rpm, chiar si cu muzica oprita ... iar pedalele sunt aranjate corespunzator, nu ca si la VW, unde sunt adunate. La Golf 6, pedala de frana este foarte apropiata de acceleratie ... Ei asta nu a zis-o nimeni in nici un test drive ... trebuie sa o experimentati fiecare. La calitatea materialelor VW si Ford stau binisor, dar unele elemente sunt mai proaste decat pe Logan, fara suparare!
Toyota face cele mai fiabile benzinare, am vazut benzina 1,33 de pe Yaris la 420.000 de km, la care s-a schimbat doar filtrul de ulei, uleiul si bujiile, iar motorul, suna mai bine decat la multe masini. Nu stiu, eu de cand am luat masina nu am avut nici o problema, doar cu cei din reprezentanta...
Toyota, la fel ca si VW, in reprezentanta practica preturi mari, iar calitatea lucrarilor, uneori lasa de dorit, cel putin in Romania.
Avensisul o sa faca vanzari in Romania, fiind ca cei care au avut Toyota, in general nu se mai gandesc la alte marci. In Romania sunt multi care sustin VW ca fiind o marca foarte buna, insa, ei uita de faptul ca au luat o masina rulata si nu si-au permis una noua. In State si in Australia, Toyota se vinde ca painea calda, iar Auris, s-a vandut in 1 milion de exemplare, doar in Australia in 1 an si jumatate de la lansare, pe cand Golful ...
In concluzie, romanul zice ... sunt multe marci peste Toyota, iar americanul, imi iau o Toyota si nu am treaba ...
Fiecare isi iubeste marca de masina pe care o are, acesta-i adevarul, insa toate marcile au probleme ... nici o masina nu e perfecta ;)
Nu trebuie comparate pietele , americanii clar au alte gusturi : sa fie mari si moi :) Ma refer la comfortabile.
Europa este cea mai activa si competitiva piata auto, iar aici Toyota nu prea are succes , piata este condusa de nemti fara dubii.
Eu nu sunt fan de gusturi americane si cu toate ca am detinut o Toyota am trecut la o germana si de atunci nu le-am mai parasit din diverse motive.
Avensis imi pare rau sa te dezamagesc dar nu o sa faca vanzari in Romania decat f putine si nici in EU nu o sa aiba succes.
Europenii cauta masini mai performante iar toyota nu sta bine la capitolul acesta , au motoare putine si deloc speciale ca performante.
Sa vii cu un avensis sa ceri 25-27k euro cu un motor care scoate 0-100 in 11.7s ( nu ma refer la liniute dar conteaza in depasiri) este ceva . Sunt o groaza de alte variante mai bune la acest capitol.
Eu inteleg ideea lui Toyota , masini simple , motoare putine si simple -- fiabilitate etc . Daca o sa schimbe strategia in Europa pentru a se apropia de ceilalti 100% si fiabilitatea va scadea ceea ce este f normal.
Nici o masina nu le ofera pe toate, depinde de buget si in acel buget conteaza ce apreciezi mai mult la o masina si ai vrea sa aiba/sa fie capabila etc.
Fiecare pune totul de mai sus in balanta si isi cumpara masina dorita in functie de nevoi sau fite.
Punanad totul in balanta si pe gustul europenilor se pare ca Toyota ( si nu numai) trebuie sa mai munceasca pentru a vinde si sa caste ochii la liderii in vanzari din segmentele respective.
Doar o parere :)