Drivetest Skoda Octavia facelift

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut6 Style
Skoda Octavia facelift zoom
de Dragoș Băltățeanu
Joi, 23.02.2017
Argumentul Bangle

Ne vom adresa pentru început elefantului din încăpere. Este clar că designul ales pentru faceliftul generației a treia Skoda Octavia nu este unul care să placă oricui. De la o mașină unitară, cu un design plăcut, cel mai vîndut model de import din România a trecut la o parte frontală aparte semnată de fostul designer-șef Skoda, Jozef Kaban. Trecut între timp în curtea celor de la BMW.

Oficial, designul cu patru faruri și "mustăcioară" a fost ales pentru a crește personalitatea modelului și pentru a o individualiza față de restul modelelor din gamă: Rapid și Superb. Partea "mică" a blocurilor optice interior a fost gândită în continuarea grilei, iar elementul central glossy al calandrului este acolo doar pentru că în spatele său este montat radarul frontal.

Pentru a încerca să calmeze apele, Skoda a adus la testul oficial de presă un reprezentant al departamentului de design care ne-a povestit toate aceste lucruri. Ba chiar a invocat argumentul Bangle: nimeni nu a iubit modelul BMW Seria 5 E60 la lansare, dar acum toată lumea îl adoră.

În ceea ce mă privește, vă pot spune că noua Octavia arată mult mai bine în realitate. Pozele nu îi fac dreptate. Cu luminile de zi aprinse (benzi LED subțiri amplasate în partea de jos a blocului optic), mașina chiar arată agresiv atunci când este în spatele tău pe autostradă. Da, este fără doar și poate mai urâtă ca versiunea fără facelift, dar a rămas aceeași mașină solidă, practică și încăpătoare. Iar clienții Skoda apreciază mai mult onestitatea mărcii și raportul preț/calitate în fața aspectului mașinii. 

Skoda Octavia facelift
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut6 Style

  • Pret de pornire 15.700 €
  • Pret model testat 24.775 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Primul contact cu Skoda Octavia facelift a avut loc în Portugalia, o destinație populară pentru lansările din lunile de iarnă. Am pus mâna pe una dintre cele mai populare motorizări disponibile pe Octavia: propulsorul 2.0 TDI de 150 CP asociat cu cutia automată DSG cu șapte trepte și tracțiune integrală.

Este combo-ul perfect pentru piața din România, iar așteptările nu ne-au fost dezamăgite. Lăsând la o parte discuția despre designul părții frontale, Octavia este aceeași mașină solidă și încăpătoare. Iar alături de dieselul de 150 CP este și un cruiser perfect pentru distanțe lungi. Autostrada este domeniul ei preferat, cei 150 CP și 340 Nm oferind reprize excelente indeferent de treapta de viteză.

Motorul este un clasic în gama modelelor din grupul VAG. Actuala versiune are 1.968 cmc și dezvoltă 150 CP între 3.500 și 4.000 rpm. Cuplul motor este de 340 Nm între 1.750 și 3.000 rpm. Alături de el se poate alege o cutie de viteze manuală cu șase trepte, sau, cum a fost cazul mașinii noastre de test, noua transmisie automată DSG cu șapte trepte. Ca de obicei, DSG-ul este excelent, schimbând fulgerător treptele, fără ca cel de la volan să simtă ceva, iar treapta a șaptea reduce simțitor turația motorului la viteze de autostradă, ceea ce îmbunătățește consumul. Cutia oferă și posibilitatea schimbării manuale a treptelor de viteză, dar nu am simțit nevoia să recurgem la această variantă.

Interesant este că versiunea 2.0 TDI superioară, de 183 CP, folosește o cutie DSG cu doar șase trepte.

Gama de motorizări disponibilă pentru Skoda Octavia facelift mai include și TDI-ul de 1.6 litri în versiuni de 90 și 115 CP, dar și motorizări pe benzină turbo de 1.0, 1.2, 1.4 și 1.8 litri. Puterile variază între 85 și 180 CP.

Consum

Așa cum bine știm, motorizările TDI sunt foarte eficiente când vine vorba de consum. Noua Octavia echipată cu motorul 2.0 TDi de 150 CP nu face excepție. Oficial, acest motor consumă în medie 4.9 litri atunci când este asociat cu cutia de viteze automată DSG cu șapte trepte și sistemul de tracțiune integrală. 

Pe traseul nostru portughez am parcurs aproximativ 100 kilometri pe drumuri naționale, autostrăzi și mici localități. Indiferent de ritmul impus, computerul de bord nu a vrut să arate mai mult de 5.5 litri/100 km. 

Dacă raportăm acest model la concurență este relativ dificil să ne facem o idee clară. Asta se întâmplă deoarece, în afară de vărul Golf, nimeni cu mai oferă sistem de tracțiune integrală în acest segment. Un Golf 7 facelift echipat cu același motor și tracțiune integrală are un consum mediu oficial similar, de 4.9 litri/100 km.

Performanţe

Așa cum am văzut anterior, în zona modelelor de clasă compactă cu motorizare diesel de 150 CP și tracțiune integrală, Skoda Octavia facelift are un singur concurent: fratele de platformă Golf 7 facelift. Octavia poate accelera de la 0 la 100 km/h în 8.3 secunde (mai rapid cu 0.2 secunde față de versiunea 4x4 cu cutie de viteze manuală), iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 212 km/oră. (215 km/oră cu cutie manuală).

Cifrele raportate de Volkswagen pentru Golf 2.0 TDI 150 CP cu tracțiune integrală și cutie DS sunt 8.6 secunde pentru sprintul 0-100 km/oră și viteză de top de 211 km/oră.

Interior

Interiorul este din nou atuul principal al modelului Octavia. Deși este considerat un model de clasă compactă, Octavia este așezată în mod evident la limita superioară a clasei cu cei 4.670 mm lungime și cu ampatamentul de 2.680 mm. Față de versiunea fără facelift, Octavia a crescut cu 11 mm (breakul a crescut în lungime cu opt mm). Iar asta înseamnă că cei mai avantajați vor fi pasagerii din spate. Spațiul pentru picioare pe locurile posterioare este extrem de generos, iar portbagajul este la fel de uriaș cum ni-l aminteam: 590 litri pentru hatchback și 610 litri pentru Combi. Dacă rabatăm bacheta, spațiul de încărcare crește la un volum total de 1.740 litri și poate primi obiecte de până la 2.92 metri lungime.

Feelingul că ești într-o mașină solidă s-a păstrat, calitatea materialelor este excelentă, iar finisările sunt foarte bune. Skoda oferă nu mai puțin de patru variante pentru sistemul de infotaiment, iar versiunea de top primește un impresionant sistem botezat Columbus care vine la pachet cu un display tactil de 9.2 inch și cu butoane capacitive ce simt apropierea mâinii. Grafica este impresionantă, iar volumul audio poate fi modificat acționate prin simpla atingere a suprafeței, Skoda eliminând butoanele fizice sau rotative. Sistemul audio este marca Canton și are 10 incinte acustice.

Mai mult, Skoda continua adăugarea de soluții inteligente pe lista dotărilor Simply Clever, iar Octavia facelift are, de exemplu, un spațiu pentru o sticlă de apă în consola centrală care-și permite să desfaci dopul cu o singură mână, două porturi USB, priză de 230V, spații pentru sticle de 1.5 litri în buzunarelor portierelor și hayon electric.

Preţ de achiziţie

Skoda Octavia facelift vine în România în luna martie, dar lista de prețuri pentru versiunea hatchback a fost publicată deja. Pentru un exemplar ca cel pe care l-am testat, prețul de achiziție este 24.800 euro (TVA inclus).

La nivelul gamei Octavia, prețurile vor începe de la 15.700 euro și pot ajunge până la 29.900 euro. Nu avem încă prețuri pentru versiunile performante din gama RS.

Ei bine, trebuie spus că Octavia nu mai este mașina accesibilă care oferă mai mult decât concurenții la un preț ceva mai coborât decât aceștia. De când exista alternativa Rapid în gamă, Octavia a crescut nu doar la nivel de dimensiuni, ci și la capitolul prețuri.

Acest lucru aduce fenomene paradoxale și greu de înțeles privite în paralel. De exemplu, cel mai apropiat concurent, Volkswagen Golf 7 2.0 TDI DSG 4x4, are - curios - un preț ceva mai redus în echiparea Highline (24.000 de euro).

Dacă eliminăm sistemul 4x4 pentru a putea privi în paralel mașina cu principalii concurenți din segment - fie ei hatch sau sedan, pentru că Octavia e undeva între ca filosofie și construcție - observăm că avem prețuri mai mici pentru modele similare cu motorizări diesel de 150 CP la Ford pentru modelul Focus sau la Opel pentru noua Astra. Avem însă și modele mai scumpe în segment, chiar dacă nu au tracțiune integrală: Mazda3 2.2 Skyactiv-D (25.500 euro) sau, dacă mergem zona premium, Alfa Romeo Giulietta 2.0 Mjet (26.800 euro).

Siguranţă

Skoda are o reputație excelentă la capitolul siguranță, iar Octavia are un scor general maxim, cinci stele, obținut la lansarea actualei generații, în 2013. Calificativul EuroNCAP este completat de un scor de 93% pentru protecția pasagerilor adulți și 86% pentru protecția pasagerilor infanți.

Skoda oferă sisteme active de siguranță precum Front Assist with Predictive Pedestrian Protection, cre permite avertizarea celui de la volan și oferă frânare automată în caz de impact iminent cu un alt automobil sau pieton. Lista de sisteme active este însă lungă, pe aceasta afându-se și sistemul pentru monitorizarea unghiului mort, alerta pentru trafic la manevrele cu spatele și la părăsirea accidentală a benzii de rulare.

Ţinută de drum

La fel ca până acum, Octavia este un automobil gândit pentru familii numeroase și drumuri lungi. Este mașina pe care o poți umple cu bagaje și patru prieteni înainte de un un drum de 1000 de kilometri fără ca mașina să strâmbe din nas. Iar autostrada este elementul unde se simte cel mai bine: interiorul este bine insonorizat, iar suspensia absoarbe eficient orice denivelare.

Dar, atunci când autostrada se termină și trebuie parcurs drumul de munte până la destinația finală, Octavia facelift nu se face de râs. Virajele sunt negociate eficient, iar sistemul de tracțiune integrală ne ajută dacă aderența scade. Suspensia favorizează confortul, dar caroseria nu se înclină excesiv pe virajele abordate mai sportiv. Pentru cei care chiar vor să facă sport cu Octavia facelift, există versiunea RS, care va propune o suspensie mai fermă.

Vizibilitate

Vizibilitatea nu este o problemă la volanul modelului Octavia facelift. Cel de la volan are la dispoziție suficiente reglaje pentru a-și găsi poziția perfectă la volan, iar singurul element care poate jena uneori vizibilitatea este montantul din stânga atunci când avem de negociat viraje mai strânse pe această direcție.

În rest, Octavia facelift oferă un arsenal de sisteme care îl ajută pe cel de la volan să manevreze mașina: senzori de parcare, cameră video pentru marșarier și sistem de avertizare pentru traficul din spate.

Tehnologie

Skoda nu a făcut rabat la tehnologie când vine vorba de cel mai bine vândut model din gama sa. De exemplu, în lista de opționale ale noii Octavia facelift există nu mai puțin de patru sisteme de infotainment, iar cel de top numit Columbus este impresionant prin ecranul său tactil de 9.2 inch. Butoanele fizice au fost înlocuite de taste capacitive, iar grafica este superbă. Sistemul suportă Apple CarPlay și Android Auto și deci este posibilă "oglindirea" ecranului telefonului mobil pe display-ul mașinii. Sistemul Columbus oferă și posibilitatea creării unui hot spot în mașină prin intemediul unei conexiuni de date.

Sistemul audio de top este furnizat de Canton și are 10 incinte acustice. Este simplu să furnizezi muzică prin Bluetooth sau să îți conectezi telefonul prin cablu la una dintre cele două mufe USB. 

Skoda oferă chiar și o aplicație pentru telefonul mobil numită Skoda Connect prin care se pot accesa, printre altele, poziția în care este parcată mașina și datele oferite de computerul de bord.

Apoi, Skoda și-a dotat noul model cu lungă serie de sisteme utile precum recunoașterea semnelor de circulație, pilot automat adaptiv ce funcționează până la 210 km/oră (și al cărui radar frontal este ascuns în spatele elementul de design care separă grila radiatorului), asistență activă pentru remorcă, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare și frânare automată în caz de impact iminent și multe altele.

Octavia are și sistem de apelare automată a servicilor de urgență în caz de accident.

Design

Așa cum spuneam în deschiderea acestui test, designul ales pentru facelift nu a fost cel mai inspirat. În realitate mașina arată mult mai bine, deci dacă aveți de gând să cumpărați o Octavia și imaginile v-au derutat, cel mai bine ar fi să mergeți într-un showroom începînd cu luna martie.

Din profil, Octavia a rămas aceeași mașină, iar în spate doar mici modificări ale stopurilor ne vor indica că avem de-a face cu faceliftul generației a treia Skoda Octavia.

Până la urmă, designul este o chestiune de gust, iar personal cred că Octavia trece acum prin ce a trecut și Land Rover Discovery 3. Când au apărut pozele cu generația pătrățoasă, toată lumea a fost șocată. Apoi, după primul contact cu mașina, lucrurile s-au îndreptat. Rămâne de văzut cât de mult va influența designul vânzările modelului Octavia.

Nu ne-a placut

  • Anumite părți din plastic
  • Design
  • Direcție lipsită de feedback
  • Preț mai mare decât Golf echivalent
Date tehnice - Skoda Octavia facelift 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut6 Style
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4670
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
1814
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1461
Viteza maxima km/h
212
Greutate kg
1468
Acceleratie 0-100 km/h s
8.3
Ampatament mm
2686
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
590
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Octavia facelift

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (35)

  • sa aduci purtator de cuvinte sa explice designul....pai frate, ai "vorbit" cand ai desenat masina!!!. Las-o sa imi incante ochii si sa-mi spuna ea, ce vrea sa transmita.

    'nezaule, ce trist! :(
    51 6
  • Urat design, pacat de tehnologia bagata in ambalaj
    43 7
  • scamel
    @AM
    computerul n-a aratat mai mult de 5,5 llitri la suta.
    nu e clar. consum mediu, sau nici consumul instantaneu nu sare peste?
    11 14
  • mircea
    @scamel
    Singurul consum instantaneu care nu sare de 5.5 litri/100 km poate fi găsit la electrice, unde e constant zero. Litri.

    Deci cred că e, totuși, foarte clar :)
    20 11
  • Faptul ca farurile dinspre mijloc sunt integrate in linia grilei centrale e chiar ok.
    In schimb farurile dinspre laterale sunt ca nuca in perete. Parca sunt niste abtibilde patrate lipite pe caroserie, ca un petec sau ca si cum nu ar fi stiut cum sa umple golul si au zis "Hai sa punem un bandaj, poate se vindeca" :-P
    27 5
  • erata
    pansament, nu bandaj
    12 6
  • Daca renuntau doar la "mustati" zic ca ar fi aratat de 1000 de ori mai bine. Nu sunt convins nici de spate, acum parca stopurile sunt subiectiv mai mici. Este posibil sa o fi facut-o intr-adins mai urata decat Golf ca sa sporeasca vanzarile celui din urma.
    Nu vom sti niciodata care a fost procesul de creatie. De obicei bagi designul final intr-un workshop. Ma indoiesc sa nu fi fost obiectii acolo.

    Meh...
    16 2
  • ma intreb cum ar arata fara farurile laterale ... sa le aiba doar pe alea de langa grila ...
    3 4
  • hazard
    asa urata face toti banii
    12 18
  • doncarlo
    Deci referitor la notare. Face 0-100 in 8.6s si primeste 4.5. Megane face suta in 10s primeste tot 4.5 (megane sedan pt 10.5s primeste 3.5 puncte)

    Octavia e peste megane din toate punctele de vedere si totusi primeste un scor general chiar si sub megane sedan?
    16 24
  • dumy78
    pun pariu ca intr-un an o sa-i faca facelift si o sa ajusteze farurile dinspre laterale......
    12 5
  • @doncarlo
    Nu văzuși că primi doar 3 stele la design pentru că-i urâtă la față?
    Când 9 oameni din 10 îți spun că farurile alea sunt ca nuca în perete (sau politically correct - "nu a fost inspirat"), poate este chiar așa.
    19 2
  • Andrei
    Scumpa, dar cand vad ca o Corolla Sol 1.4 Diesel este 24.500 euro cu Tva, parca nu mai e atat de scumpa. Deci se poate si mai rau :)
    O masina care vinde o gramada pentru flote, foarte echilibrata ca motoare, transmisii, interior, spatiu, valoare de revanzare etc
    De vazut in realitate cat de ochioasa este :)
    12 4
  • Un plus au scos ornamentul ala oribil cromat de pe panourile ușilor din fata.
    Totuși designul a îmbătrânit, 4x4 rămâne o dotare inutila, dar după mine rămâne cea mai buna in segmentul ei.
    10 10
  • Daca n-am iesit in strada si pentru asta, uite ca au scos-o! :)
    19 2
  • Inspiratia farurilor probabil ca a fost vechea generatie E Class, unde erau rezultatul era mai fluid si erau integrate mult mai bine in linia caroseriei.

    Octavia ramane o alegere foarte buna, mai ales ca spre deosebire de un sedan clasic, portbagajul ala imens are datorita haionului o gura de incarcare pe masura. Pacat ca partea inferioara a portbagajului nu formeaza o suprafata plana cu partea superioara a spoilerului spate, astfel ca trebuie sa faci ceva sport ridicand bagaje mari si grele.

    Ergonomie excelenta, asa cum Skoda ne-a obisnuit in ultimii ani. Vad ca redactorii lauda si materialele, ceea ce e un mare plus pentru un model Skoda. Se pare ca la capitolul respectiv a depasit producatorii japonezi gen Toyota sau Nissan.

    E interesant cum dintr-o verisoara mai ieftina a Golf-ului (destinata mai mult pietelor Europei de Est), Octavia ajunge sa aiba sau sa depaseasca chiar preturile respectivului.

    Per total e un facelift reusit si probabil ca va avea si vanzari. Sa nu uitam ca Skoda a terminat 2016 cu 1.1 mil auto vandute. In Europa 654k unitati, 4.36% cota de piata. Restul sunt vandute pe piata chineza - 330k unitati - si in spatiul ex-sovietic.
    12 7
  • Cum sunt unii care si-au cumparat spoiler fata de GTI sa-l puna pe Golf 5 normal, asa o sa-si ia unii proprietari de Skoda Octavia 3 FaceLift, spoilerul de pe Octavia 3 ante-FL, ca sa arate mai bine :-P

    P.S. Tehnic, masina e ok.
    4 2
  • O mașină foarte bună care își arată maturitatea. În variantele de motorizare pe benzină 1.0 TSI și viitorul 1.5 TSI EVO reprezintă alegerea optimă a momentului la mașini de familie.
    14 5
  • Ce si-a dorit dintotdeauna romanul de la masina, in general, decat sa emane agresivitate pe autostrada, pe banda 2 din 2, dand flash-uri?

    "În ceea ce mă privește, vă pot spune că noua Octavia arată mult mai bine în realitate. Pozele nu îi fac dreptate. Cu luminile de zi aprinse (benzi LED subțiri amplasate în partea de jos a blocului optic), mașina chiar arată agresiv atunci când este în spatele tău pe autostradă".
    10 5
  • Cine imi poate explica de ce pretul acestei masini (acelasi motor, aceeasi cutie, etc) e mai mare cu cel putin 10.000 euro in Germania?

    La fel, Golful 2.0 150 Highline testat de Automarket, 22.400 Euro....cu aproape 10.000 mai mic decat in Germania.

    Intreb deoarece pretul unei Fabia 1.4 tdi DSG7 in echiparea Style e aproape 22.000 euro in Germania.

    Inteleg ca e vorba si de puterea noastra de cumparare, dar totusi....
    3 3
  • Anonim
    Detin o Skoda Octavia 3 cu aceasta motorizare ce pot sa spun dupa 3 ani de utilizare si 50.000 de km facuti . Este o masina foarte spatioasa , confortabila , facuta pentru autostrada motorul si cutia de viteze sunt grozave am un consum redus de motorina . Desigur ca la orice masina au mai fost si mici probleme mecanice rezolvate in garantie dar una peste alta sunt multumit de masina . Recomand aceasta masina cu siguranta au mai rezolvat si din bolile copilariei ca sa zic asa . Singura problema ramane pretul mai ales la varianta de echipare de varf si ceva optionale bifate va duce masina pe la 25000 de euro .
    10 0
  • Care e explicatia pentru care acest model e cu 10.000 de euro mai scump in Germania (exact aceeasi masina)?

    La fel si golful 2.0 tdi highline prezentat intr.un articol precedent, 22.500 euro, cu 10.000 mai ieftin decat in Germania.
    2 2
  • @Anonim
    Cat e de "redus" consumul ala de motorina si la ce viteza?
    Ca si eu la 230cp, la mers de 60-80km/h obtin 5.8l/100km
    2 5
  • cosmin
    Salut Doncario!
    De unde pana unde Megane nu se compara cu Octavia?!
    Singurul lucru la care nu se compara e gama de motorizari.Atat!
    Restul e subiectiv.
    Ca idee,varianta testata de Automarket de 2l tdi cu 4x4 in varianta Style,nu e 24000euro decat daca e fara restul optionalelor la care Megane ajunge sa coste 24000.
    Asa ca Megane full e 24-25000maxim cu tot ce se poate pune pe el.Cu discount,il iei probabil pe la 22000.
    Skoda,echipata cu ce are Meganul pe el,se duce clar in 28000!Configureaz-o singur si vezi!
    Sa spunem ca ai 2-3000euro in plus datorita 4x4 si DSG-ului si celor 20CP in plus dar restul....pana la 22000?!
    Nu mai dezinforma te rog!
    Renault vinde global mult mai bine decat Skoda si chiar si in Europa,chiar daca Skoda merge f.bine de 4-5 ani.
    Referitor la Octavia-e un bestseller se pare dar e singura masina sedan compacta care vinde in Europa,in rest nimeni nu vinde sedanuri compacte la un nivel la care sa dezvolte un produs special pt.clasa asta.
    8 6
  • Quote: "propulsorul 2.0 TDI de 150 CP asociat cu cutia automată DSG cu șapte trepte și tracțiune integrală.

    Este combo-ul perfect pentru piața din România" End Quote

    Inteleg ca incepe romanul sa se trezeasca si sa aprecieze automatele, dar cred in continuare ca mare parte din piata prefera manualele.
    3 3
  • dealerii vor avea oferte foarte bune la mașini din stoc.
    4 1
  • Octavia vinde bine pentru ca primesti foarte multa masina pentru banii dati. Este o masina foarte spatioasa si bine compartimentata. Mult spatiu pentru absolut toti pasagerii si un portbagaj imens cu o gura de incarcare uriasa. Are multe spatii de stocare peste tot.

    La configurare poti alege dintr-o multitudine de motoare, atat pe partea diesel cat si benzina. Daca va uitati pe forumul detinatorilor VAG veti vedea ca generatia de TSI disponibila si pe Octavia este una reusita. Nu se mai strica distributia si nici nu mai mananca ulei. TDI-urile merg bine de asemenea.

    Un alt plus este reprezentat de cele foarte multe optiuni disponibile atat pentru confort cat si pentru rulat sportiv sau siguranta.
    Inca un plus: 4x4 si DSG atat in combinatie cu TSI cat si DSG.

    De condus, se conduce bine iar interiorul este bine finisat, cu materiale bune (pentru nivelul acesta de pret).

    Singurul minus al acestui facelift este designul frontal. Generatia preFL arata bine din fata, aceasta nu.

    Octavia este comparata cu Focus, Astra, Mazda3, Megane doar prin incadrarea in clasa compacta. Dar Octavia, prin dimensiunile interioare se aseamana cu Mondeo, Insignia, Mazda6, Talisman.
    Aici este castigul Skoda.
    13 6
  • Danulian
    O masina mult supraapreciata la noi, care exceleaza doar la capitolul spatiu...Tinuta de drum este ok daca iti place sa te dai cu caruta, calitatea nu se compara cu a modelelor din firma mama (normal ca e un logan pt wv), consum de ulei la tsi uri, mai nou si de lichid de racire....lufturi intre elementele caroseriei din fabrica care nu se pot rezolva pe garantie, scaune mediocre tari si fara sustinere laterala, etc. Si vb din proprie experienta, in ordine am detinut asa: Octavia 3 1.2 tsi elegance cu ceva optionale, luata din reprezentanta, Octavia 2 rs tdi sh cu km fara numar 172 k in bord si vreo 250 k reali si Octavia 2 fl 160 k 1.8 tsi dsg (asta in 6 luni m a terminat....consuma ulei in draci pb recunscuta in service uri). Masina asta e o gluma proasta, care costa mai mult decat face. Sa dai 20000 e pe asa ceva tb sa ai probleme la mansarda...nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar cam asa stau lucrurile...desi sunt putini care recunosc ca sunt slabe.
    18 19
  • alexis
    o masina slaba, la un pret umflat pt a aduce un profit cat mai mare firmei mama. Calitate indoielnica la super pret. In afara de imagine de marca si spatiu, nu are absolut nimic in plus fata de competitori chiar dc e cotata mai bine de presa auto. Alegeti doar comentariile pozitive?
    12 12
  • @Luc - e simplu sa-ti dai seama ca ce se vinde in est au alta calitate care se simte la buzunar dupa 120-140000 km. De la nemti cand o iei la mana a doua tot cu km astia o mai tii inca pe atat.
    8 3
  • Prince Mohamed Parish Vounthe
    da intru adevar din fata desingului noii skoda octavia 3 restilizata " intru adevar "Se aseamana izbitor cu "Actuala Limuzina Germana" vechiul mercedes benz "E" class modelul 2012 dinaintea falceliftului acestuia" Oricum "Urmatoarea "berlina"ceheasca "Skoda "Octavia 4 sedan"care va sosi in toamna anului 2019 " va fii putin mai mare decat modelul curent testat "de Automarket cel din foto cu motor diesel 2.0 L TDi[140 cp] Bravo si felicitari echipei Automarket! Reusit test ! (y) (y) :-)
    5 1
  • @danulian
    mama da o zici de parca te astepti la japonezele anilor 90 :)).

    Iti iei o skoda anii 2020 aproape. Obisnuiestete cu (lipsa) calitatea
    1 5
  • mariusmm
    arata oribil din fata
    6 3
  • octavia arata la fel ca rpima adica oribila
    5 9
  • Steven
    acest facelift indraznet si agresiv este formidabil, nu e asa Kirotractor? Vai de capu tau! Ce gusturi ai, ce cunostiinte despre design ai....
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru