Așteptat de mulți, facelift-ul actualei generații Skoda Octavia a fost primit cu controverse după ce designerii mărcii din Cehia au modificat radical partea frontală a celui mai vândut model din gama proprie. Cu blocuri optice angulare duble care înlocuiesc actualul design ceva mai "cuminte", Skoda Octavia facelift a ieșit cu siguranță în evidență în momentul prezentării fotografiilor oficiale, iar reacțiile publicului au fost pe măsură.
Una peste alta, Skoda Octavia facelift a ajuns la momentul în care poate fi comandat în showroom-urile românești ale mărcii, brandul ceh anunțând oficial prețurile dedicate pieței din România.
Conform listei prezentate de Skoda, cea mai accesibilă versiune este una pe benzină: 1.2 TSI de 86 CP cu transmisie manuală în echiparea Ambition, care în gama Skoda (Active, Ambition, Style, Laurin&Klement) este echivalentă cu al doilea nivel. Prețul său este de 15.643 de euro, aproximativ egal cu cel al versiunii de bază a "fratelui" VW Golf facelift, ale cărui prețuri au fost comunicate în același timp.
7 versiuni de motorizare
Skoda Octavia este prezentă în România în patru versiuni TSI pe benzină (1.2 TSI de 86 CP, 1.0 TSI de 115 CP, 1.4 TSI de 150 CP și 1.8 TSI de 180 CP) și trei diesel-uri (1.6 TDI de 115 CP, 2.0 TDI de 150 CP și 2.0 TDI de 184 CP).
La nivel de caroserii, clienții pot alege între configurația clasică sedan cu deschidere a portbagajului de tip hayon și versiunea break, care costă în general cu 630 de euro mai mult decât echivalentul motorizare-echipare a variantei sedan.O prezentare completă a noutăților oferite de Skoda Octavia facelift puteți citi AICI și AICI.
Skoda Octavia facelift, echipare de bază Active (selecție): Airbag-uri frontale, laterale, cortină, genunchi șofer; Aer condiționat manual; Faruri halogen; Lumini de zi LED; Lampă ceață spate; Închidere centralizată cu telecomandă; Jante din oțel de 15 inch; Lunetă încălzită; Mânere interioare uși cromate; Oglinzi cu reglaj electric și încălzite cu semnalizatoare integrate; Pregătire ISOFIX pe bancheta din spate; Radio MP3 Swing; Display color de 5 inch cu touchscreen; Scaun șofer reglabil pe înălțime; Senzori de presiune în pneuri; Volan cu trei spițe reglabil pe verticală și adâncime; Garanție 4 ani sau 120.000 de kilometri;
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active | Ambition | Style | L&K |
1.2 TSI | Benzină 86 CP |
Man5 | - | 15.643 | - | - |
1.0 TSI | Benzină 115 CP |
Man6 DSG7 |
- - |
- - |
17.848 19.548 |
|
1.4 TSI | Benzină 150 CP |
Man6 DSG7 |
- - |
- - |
19.720 21.493 |
|
1.8 TSI | Benzină 180 CP |
Man6 DSG7 DSG7 și 4x4 |
- - |
- - |
- - |
25.310 27.118 28.520 |
1.6 TDI | Diesel 115 CP |
Man5 DSG7 |
18.384 - |
19.242 20.941 |
20.112 21.811 |
- - |
2.0 TDI | Diesel 150 CP |
Man6 Man6 și 4x4 DSG7 DSG7 și 4x4 |
- - - - |
20.792 - 22.491 23.908 |
21.660 23.021 23.357 24.775 |
26.271 27.669 28.000 - |
2.0 TDI | Diesel 184 CP |
DSG și 4x4 | - | 24.361 | 25.231 | 29.921 |
NOUA SKODA OCTAVIA vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
SKODA Octavia 1.6 TDI Active |
115 | 4.0 | 10.1 | 18.384 |
FIAT Tipo 1.6 Mjet Pop |
120 | 4.2 | 9.7 | 17.444 |
FORD Focus Sedan 1.5 TDCi Trend |
120 | 4.1 | 10.6 | 18.250 |
OPEL Astra Sedan 1.6 CDTi Enjoy |
110 | 4.1 | 12.4 | 18.195 |
RENAULT Megane Sedan 1.5 dCi Zen |
110 | 3.7 | 11.6 | 18.000 |
VW Jetta 2.0 TDI Style |
110 | 4.0 | 11.0 | 19.680 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Preturile mi se pare extrem de rezonabile. 25 000 pentru varianta Style cu motor de 184 cp dotata cu DSG si 4x4 nu mi se pare delor un pret mare, avand in vedere ca un Golf 2.0 TDI 150 cp costa, in varianta Confortline, care presupune dotari mult mai putine, nu cu mult mai putin.
Prin urmare povestea frumoasa a celor de la Mlada continua, indiferent de ce spun carcotasii!
Hai sa fim totusi seriosi! Lasand la o parte faptul ca speri degeaba, intr-o tara in care circula, pe langa sute de rable sh cu numere de Bulgaria, multe Dacii Logan de prima generatie si chiar Dacii 1310 "tunate", sa spui ca masina asta ti-ar tulbura atat de mult vederea, mi se pare penibil! Sa fim seriosi si sa ne exprimam cu naduf sperantele ca strazile nu se vor mai umple de gropi dupa prima asfaltare, ca Bucurestiul va avea si el o centura cu macar doua benzi pe sens, ca am putea avea si noi o autostrada neantrerupta, macar intre Constanta si Arad si nu ca o masina, indiferent care ar fi ea, sa nu circule in Romania.