Vineri, 18.03.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
O școală de dans bună te va pregăti pentru toate mișcările și pentru toate genurile de muzică. E nevoie de timp, răbdare și voință pentru a le putea învăța pe toate. Latino, hip-hop, dans sportiv, dansuri de societate, tango, vals, dansuri grecești și chiar baletul îți vor solicita fiecare mușchi și o încordare permanentă.
Într-un segment în care se dansează în funcție de preferințele clienților, Renault a trebuit să-l învețe pe Megane o mulțime de pași. A avut timp, având în vedere că modelul compact a ajuns deja la a patra generație.
O generație proaspătă, care promite să se adreseze unei mase mari de clienți, dansatori de tango, de vals, de streetdance sau zumba. Compacta franceză este gata să facă pereche cu orice client european, fără a-l călca pe picioare.
Renault Megane
1.6 Benzina Turbo (TCe) 205CP Aut7 GT
- Pret model testat 22.250 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Dacă la mijlocul acestei ierni învățam să dansăm latino cu versiunea docilă, diesel, de 130 de cai putere, a modelului din Hexagon, lansarea națională ne-a adus față în față cu un temperament ceva mai vulcanic, o mașină care știe dans sportiv și multe alte mișcări alerte: Megane GT.
Este cea mai puternică versiune a modelului actual, un surogat menit să-i țină locul lui Megane RS până când divizia Renaultsport va finaliza lucrul la noua generație.
Noul Megane GT beneficiază de un motor turbo de 1.6 litri, care livrează 205 cai putere și un cuplu total de 280 de Nm. La prima vedere, pe hârtie, nimic impresionant. Dar nici un dans nu s-a născut pe hârtie.
Cei 280 de Nm sunt livrați la 2400 de rpm, adică momentul în care compacta se arată pregătită de joacă. Odată acceptată invitația, nu o să te mai saturi de călcat accelerația. Este punctul de plecare al unor mișcări noi, momentul în care toate resursele năvălesc către puntea față și îți oferă un sentiment de euforie. Este și momentul în care motorul începe să sune plăcute, urcând în ture și mângâind timpanul cu un zgomot pe care vei ajunge să îl iubești. Surprinzător, pentru că la ralanti, benzinarul tace mâlc.
Resursele sunt generoase, iar mașina pare mult mai vioaie decât îți imaginai atunci când citeai niște cifre banale. Ai impresia că sub capotă se ascund cel puțin 250 de cai, asta și pentru că transmisia EDC, cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte, știe să se folosească admirabil de cei 205 cai.
Un mare plus pentru Renault, care a înțeles că un hot-hatch automat poate fi la fel de plăcut ca unul manual, numai dacă ai calibrat bine transmisia. Dacă în modul Comfort reacțiile pot fi ușor întârziate, în modul Sport transmisia este mereu alertă, gata să schimbe în zona de cuplu necesară pentru a te împinge în scaun.
Alternarea rapoartelor se face pe nesimțite în modul Comfort, însă retrogradarea este cât se poate de brutală în modul Sport. Așadar, un comportament care va mulțumi pe toată lumea.
Consum
Renault nu uită de eficiență și încearcă să facă din versiunea GT un model pentru ceilalți rivali din segment. Pe hârtie, aproape că reușește. Media consumului anunțată de francezi este de 6 litri/100 de kilometri, mai mică decât cea a unui Volkswagen Golf GTI de 220 de cai putere și decât a unui Opel Astra de 200 de cai, dar cu transmisie manuală. De Kia Cee'd facelift cu motorul 1.6 T-GDI de 204 cai nici nu poate fi vorba.
Trebuie să ne oprim totuși la Seat Leon FR, care garantează o medie de 5.7 litri/100 de kilometri, însă acesta are și cu 25 de cai putere în plus.
Lasând socotelile seci la o parte, vă spun doar că la dus, pe ruta București-Covasna, consumul a fost de aproximativ 11 litri/100 de kilometri. Însă n-au fost nici măcar cinci kilometri în care să ne despărțim de modul Sport. La întoarcere am mai ponderat ușor lucrurile și am încheiat testul cu un 8.3 litri/100 km. Și cu modul Sport, bineînțeles.
Performanţe
Chiar dacă îți dorești un hot-hatch ușor mai pământesc, nu ești dispus să faci compromisuri în materie de performanțe. În fond, de aceea alegi versiunea GT și nu altceva. În cazul lui Megane, acest vârf de gamă temporar va hrăni sportivitatea clienților săi cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 7.1 secunde.
Deși până acum se afla la coada clasamentului când venea vorba de performanțe, Opel Astra este printre fruntași, cu un timp insesizabil mai bun: 7 secunde. Tot mai rapid este și etalonul acestei plaje de putere, clasicul Volkswagen Golf GTI, care atinge 100 de km/h în 6.5 secunde. E drept, are cu 15 cai putere în plus.
Nu am uitat nici de Cee'd și Leon, care au timpi ceva mai slabi. Și la capitolul viteză maximă ei sunt cei mai slabi, alături de Megane, chiar dacă acesta din urmă oferă o limită de 230 de km/h.
Interior
Dincolo de pragurile inscripționate Renaultsport, semn că inginerii diviziei de performanță și-au băgat coada și aici, Megane GT vine cu un habitaclu orientat către sportivitate. Poate cel mai sportiv din această categorie. Sunt o mulțime de diferențe dacă îl comparăm cu versiunea de serie.
Totul pleacă de la scaunele sport, cu o susținere laterală excelentă, îmbrăcate în alcantara cusută cu ață albastră. Inserțiile cromate sunt peste tot, iar pedalele sunt îmbrăcate în aluminiu. Volanul sportiv primește inscripția GT și este ușor turtit în partea inferioară. Pentru momentele în care vreți să scoateți pilotul din voi, există și un set de padele din aluminiu, extrem de plăcute la atingere.
Materialele sunt de bună calitate, cu plastic moale în foarte multe zone ale habitaclului, iar spațiile de depozitare ne reamintesc că suntem într-un model compact extrem de spațios, adresat și familiștilor. Există locuri pentru sticle la nivelul portierelor, o consolă centrală cu suport de pahare și un spațiu generos și sigur de păstrare a telefonului mobil.
În ceea ce privește spațiul interior, pe bancheta din spate există suficient loc la nivelul picioarelor, iar portbagajul de 434 de litri se numără printre cele mai generoase din segment, mult mai mare decât cel al rivalilor enumerați mai sus.
Preţ de achiziţie
Ajungem și acolo unde Renault și-a bătut adversarii pe unde i-a prins: prețul. Noul Renault Megane GT pleacă de la 22.000 de euro, un preț foarte bun pentru o mașină de 205 cai putere, care vine și destul de bine echipată.
Un Opel Astra cu reurse similare este și el aproape, fiind mai scump cu doar câteva zeci de euro, iar Kia Cee'd facelift se poate dovedi chilipirul comparației, fiind mai ieftin cu aproximativ 1000 de euro.
Dacă ne uităm însă și la băiatul popular al acestui segment, vedem că Golf GTI cu transmisie DSG ajunge la fantastica sumă de 28.500 de euro.
Siguranţă
Noul Renault Megane a primit cinci stele din partea organizației EuroNCAP. El a fost testat recent, în cadrul ultimei sesiuni de crash-test a organismului european. Compacta a primit un punctaj maxim, la fel ca fratele său mai mare, lansat și el anul acesta: Renault Talisman.
Pentru protecția pasagerilor adulți procentul a fost de 88%, pentru protecția copiilor a fost 87%, iar pentru pietoni scorul s-a oprit la 71%, adică o valoare foarte mare, similară cu cea acordată pentru sistemele de siguranță.
Dincolo de punctajul elocvent, noul Renault Megane beneficiază de o listă lungă de sisteme active: avertizare la părăsirea benzii de mers, pilot automat adaptiv, avertizare privind păstrarea distanței față de vehiculul din față, recunoașterea semnelor de circulație, frânare automată de urgență și monitorizarea unghiului mort. Adică toate acele tehnologii transplantate tot mai des din segmentele superioare.
Ţinută de drum
La capitolul ținută de drum, Megane a crescut considerabil. Am apreciat asta încă de când am testat versiunea diesel. Apreciem și mai mult asta în cazul versiunii GT, acolo unde inginerii Renaultsport au căutat cea mai bună rețetă pentru cei cu apetit pentru viraje strânse și viteze înalte.
Trebuie să spunem de la bun început că la volanul lui Megane GT nu știi când rulezi cu 130 de km/h. Poate doar zgomotul de vânt apărut la astfel de valori să îți dea de gândit.
Altfel, suspensia este foarte bine închegată, nu mai este zgomotoasă și așează foarte bine mașina pe șosea. Ea ar putea părea ceva mai rigidă pentru cei neobișnuiți cu un model sportiv, ceea ce face ca unele probleme de infrastructură să fie deranjante. Chiar și atunci când alegeți modul de rulare Comfort. Nici în această configurație jantele generoase și suspensia nu fac viața mai ușoară.
Există și alte moduri de rulare, care schimbă destul de puțin comportamentul compactei. E drept că cele orientate către confort și eficiență pot fi ceva mai relaxate pe viraje strânse.
Noutatea absolută o reprezintă însă sistemul 4Control, o premieră în segment. Acesta permite virarea roților spate la un unghi aproape insesizabil, dar care ajuta mult atunci când cauți traiectoria ideală. Momentele în care 4Control intervine ar putea părea derutante, pentru că simți o intervenție discretă la nivelul direcției.
E ca un asistent la menținerea benzii de rulare, ceva mai timid. E o senzație cu care trebuie să te obișnuiești. Odată ce vei face asta, Megane GT promite să-ți arate mereu traiectoria ideală și să păstreze o aderență bună.
Vizibilitate
Spre deosebire de modelul anterior, se pare că noul Megane a nimerit rețeta estetică potrivită. Nu fără a face compromisuri. Spun asta pentru că linia posterioară face ca luneta să fie una dintre cele mai înguste din segment. Montanții sunt și ei destul de mari. Asta înseamnă că manevrele efectuate în marșarier pot fi îngreunate serios. În completare, oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar primul rând de montanți pare să nu fie problematic în viraje strânse.
Tehnologie
Segmentul compact a devenit din ce în ce mai exigent când vine vorba de tehnologie. motiv pentru care Megane și implicit Megane GT oferă cam tot ce e mai bun în acest segment. Lucrurile se concentrează în jurul a două ecrane generoase.
Primul ține locul instrumentelor de bord clasice și oferă multe informații în spatele volanului. Uneori prea multe informații, fiind necesară o atenție sporită și o acomodare cu poziționarea acestora pe ecran.
Avem apoi cea de-a doua interfață vizuală generoasă, de 8.7 centimetri, cu poziționare verticală, chiar în centrul planșei de bord. Deși există multe critici privind aspectul său, cred că funcționalitatea ar trebui să primeze. E drept că poate ar fi fost mai plăcut un alt material pe post de ramă.
E nevoie de acomodare și cu butoanele tactile de pe margine, pe care trebuie să le apeși corect. Viteza de procesare este una discutabilă și lasă loc de îmbunătățiri. Afișajul este prietenos, contemporan, navigația are informații utile, iar selectarea unor moduri diferite de rulare combină plăcut culorile.
La capitolul conectivitate, Megane vine cu un Bluetooth pentru împerecherea cu telefonul mobil, dar și cu două prize USB, un AUX și un slot pentru carduri.
Design
Într-un concurs de dans, impresia artistică este și ea punctată. Așa că în segmentul compact ai nevoie de o apariție care să îți sucească gâtul și pe care să o privești admirativ.
Nu cred că există loc de comentarii răutăcioase la acest capitol. Noua generație Megane vine cu un aspect frontal inspirat, actual, sportiv, tehnologizat și cu cel mai curajos posterior. Asta pentru că linia stopurilor este una avangardistă, iar pe timp de noapte conferă o identitate puternică modelului.
Vei ști că ai în fața ta un Megane încă de la un kilometru distanță. Este o semnătură luminoasă plăcută și originală.
Dacă la aceste detalii mai adăugăm pachetul sportiv al unui GT, cu spoilere distincte, cu țevi de eșapament duble și un difuzor fals, jantele generoase cu inscripția GT și multele elemente cromate, ajungem la o rețetă care va fi pe gustul multora.
Ne-a placut
- Suspensia nu mai este zgomotoasă
- Cutia de viteze EDC
- Resursele motorului
- Spațiul generos
Nu ne-a placut
- Încadrarea sistemului multimedia
- Viteza de procesare a sistemului multimedia
- Luneta îngustă
Date tehnice - Renault Megane 1.6 Benzina Turbo (TCe) 205CP Aut7 GT | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Ca doar n-or vinde francezii-n pierdere de dragul nostru...
In rest, testu-i OK - ca si masina de altfel - cu minuscula.. carcoteala :-) c-ar fi meritat intrat un pic in detaliile istoriei (de la Honda Prelude din anii '80 citire) si functionarii sistemului 4Control, care actioneaza intr-un fel sub 60 km/h si altfel peste in cazul Megane (sau Laguna Coupe).
N-am insa vreun gind sa ma substitui stimabililor jurnalisti AM, asa ca ma retrag la depou.
Fostul Megane-3 avea de pilda bord cu vitezometru analogic in versiunea GT-Line TCe 130, dar vad ca pina si la ultimul Clio RS Trophy s-a renuntat la el.
Mai clar: nu ma mira ca n-ai inteles sensul nedumeririi mele apropo de diferentele enorme - si implicit inexplicabile - de pret Vest-Est.
Fiindca, pornind de la un profit sa zicem de 10% per exemplar GT vindut in Romania (cca. 2.000 euro din 20.000 fara TVA), in Franta s-ar ajunge la cca. 11.000 profit din 29.000, tot fara TVA.
OK, or fi cu o vreun miar mai mari costurile dealerilor acolo per masina vinduta, dar si transportul + asigurarea lui pina la noi costa, asa ca tot a jupuire seamana manevra mai tuturor producatorilor in Vest.
Si asta indiferent de nivelul de trai occidental, de care-i constienta si strabunica din groapa ei.
Pretul intr-adevar pare mic pentru varianta sport, mult mai mic ca in Franta, insa sa nu uitam ca toate masinile sunt mai scumpe in Franta. Asa si fata de Romania, in Republica Moldova masinile noi costa mai putin.
Bogdan, ai comparat cu Astra consumul si performantele, insa Astra-ul sport pomenit de tine e generatia veche. Generatia noua nu are inca un model sport. Sa nu uitam ca generatia noua are insa 200 kg in minus fata de cea veche...deci mai mult ca sigur ca atat consumul cat si performantele vor fi peste Megane GT in cazul viitorului omolog Astra.
Aia cu zgomotul e de ras.
Prefer oricand consumul unui 1.6 decat 2.0 la puteri similare...mai ales cand vine vorba de alte lucruri, precum capacitatea baii de ulei si alte consumabile.
"Nostalgicii" n-au decat sa-si cumpere SH-uri depasite de vremuri.
Nu-i ca si cum discutam de motor de sub 1 litru in 3 cilindri.
O compacta cu motor de 1.6 la +200 cp e ceva normal in ziua de azi.
Iar la interior si ergonomie n-a luat 4.5 stele degeaba.
Spatiul? Iti recomand sa arunci o privire la sectiunea "Ne-a placut"
Nu este numeric.
Care-i problema ca-i analogic sau digital, atat timp cat afisajul digital exprima acelasi lucru ca cel analogic, doar ca are mai multe posibilitati de personalizare? Indiferent ca vorbim de AMG , RS sau M-power totate diviziile de performanta au adoptat aceasta solutie. Asta inseamna EVOLUTIE, iar constructorii de volum au adoptat-o la randul lor pt ca a devenit o alternativa suficient de accesibila.
Nu-i de mirare ca Romania e la coada vacii cu oameni ca tine.
...Pe care cred c-ai vazut-o totusi, dar notiunea "analogic" ti-e straina, eu referindu-ma strict la afisarea unui... AC al vitezometrului, fie si la modul digital-pixelat ca-n alte masini (VAG, Mercedes-Benz etc.)
N-o sa fac insa aprecieri jignitoare "la persoana" ca tine, fiindca Romania-Colonia tot intr-acolo se-ndreapta.
Cu sau fara mine.
versiunea GT de la Megane este sub GTI, FR, etc. din start. pentru ca nu se vrea a fi un competitor pentru acestea
atunci unde mai incadram rs-ul?
Sa comparam displayul de la Renault, calitate si soft (raman urme pe pastic) cu cel de la Volvo XC 90 , care desi este peste cu mult, avand soft apple car, spotify pt muzica, etc... DAR PUNCTAJ SUB RENAULT!!!!!!
Drumuri bune!
Așa văzută din exterior/interior pare sa fie o nuca tare in clasa