Vineri, 03.06.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia face un pas în față. În așteptarea facelift-urilor care vor fi aplicate la nivelul gamei Logan și Sandero, constructorul român aruncă pe piață o premieră absolută pentru modelele care poartă sigla Dacia: o transmisie robotizată care face ca pedala de ambreiaj să dispară și care face ca Dacia să poată să ofere pentru prima dată o opțiune ceva mai confortabilă pentru șofer atunci când vine vorba de schimbarea vitezelor.
Transmisia se numește oficial Easy-R și este o manuală transformată într-una automată. Altfel spus, inginerii Dacia de la Renault Technologie Roumanie (RTR) au analizat opțiunile viabile financiar pentru modelele mărcii și au dezvoltat o cutie care preia majoritatea pieselor clasicelor transmisii manuale, dar renunță la pedala de ambreiaj și la levierul manual în favoarea unui computer care face schimbul de trepte automat.
Pe scurt, cutia Easy-R un soi de robot care te scutește de schimbul treptelor în oraș, în aglomerație, sau pe șosea.
Tehnologia nu este una ultramodernă, iar transmisia Easy-R de pe Dacia Logan, Logan MCV și Sandero nu are același răspuns și același comportament pe care-l regăsești pe cutiile hidraulice, adică pe cele automate clasice (cu convertor de cuplu) sau pe cele cu dublu ambreiaj. Dar este o soluție care îmbunătățește confortul șoferului, care are posibilitatea de a lăsa computerul să schimbe treptele sau de a le schimba singur prin impuls în poziția M a levierului: în sus retrogradezi, în jos urci în trepte.
Cutia Easy-R este o Dacie a cutiilor de viteze. Nu are pretenții dinamice, dar promite să fie o soluție fiabilă și rezistentă tocmai pentru că este foarte simplă. Iar atât timp cât înțelegi la ce trebuie să te aștepți de la ea, vei avea în garaj o Dacie care costă cu 500 de euro mai mult decât echivalentul manual, dar care ți se va părea excelentă mai ales în oraș, acolo unde traficul aglomerat nu te va mai obosi prin simplul fapt că ești nevoit să "amesteci" cu levierul între treptele 1 și 2.
Partea bună este că se va simți ca un upgrade serios pentru mulți în condițiile în care este lansată în același timp cu versiunea de echipare Prestige pe Logan MCV și Sandero.
Dacia Logan (2012-2016)
1.5 dCi 90CP Aut Prestige
- Pret de pornire 6.850 €
- Pret model testat 12.650 €
Motor / Transmisie
Transmisia robotizată Easy-R este disponibilă pe motorizările de top ale gamei Logan și Sandero, adică pe 0.9 TCe de 90 CP și pe 1.5 dCi de 90 CP. Dacă versiunea pe benzină beneficiază de 5 trepte, cea diesel vine cu 6 trepte.
Prima modificare pe care o observi imediat după ce intri în mașină este levierul care oferă pozițiile R (Reverse), N (neutral) și D (Drive), plus modul M (Manual) care poate fi accesat oricând în mers la nevoie. Nu și poziția P (Parking), atenție. La fel ca la o manuală, cutia celor de la Dacia poate fi lăsată în poziția de parcare în toate cele trei poziții automatizate, cu frâna de mână trasă pentru asigurare.
A doua mare schimbare: pedala de ambreiaj dispare. Ea este înlocuită de o piesă atașată cutiei de viteze care va acționa discul de ambreiaj (care rămâne neschimbat în raport cu versiunile manuale) după o hartă a turațiilor perfectată de computer. Noua cutie Easy-R evită astfel problemele patinării ambreiajului care survin la o cutie manuală la care șoferul stă prea mult și inutil cu piciorul pe pedală. Altfel spus, inginerii Dacia susțin că discul de ambreiaj va avea o durată de viață cel puțin egală cu cel a versiunii manuale.
Pornești și ți se pare ciudat, pentru că într-un Logan te simți ca acasă, iar acasă treptele se schimbă de obicei manual, clasic. Primele câteva sute de metri sunt atipice, pentru că adaptarea vine greu.
Apoi începi să observi comportamentul diferit al cutiei Easy-R. Dacă mergi în oraș cu viteză constantă și nu apeși pedala brusc, cutia va schimba lin. Dacă însă apeși pedala de accelerație pentru a urca rapid în viteză, vei simți imediat schimbarea de treaptă prin "golul" lăsat de cuplu între rapoarte. Smuciturile sunt departe de a fi cele pe care le simți atunci când un șofer lasă prea repede pedala de ambreiaj pe o manuală, dar sunt evidente.
Apoi te prinzi că aceste pauze sunt aceleași pe care le ai și când schimbi manual, doar că diferența este făcută de percepție și de control. Dacă atunci când schimbi manual știi foarte bine când urmează "smucitura", pentru că o controlezi tu, în cazul transmisiei Easy-R ești luat pe nepregătite și "golul" e sesizabil mult mai ușor. Și mai clar decât în cazul cutiilor automate clasice.
Înțelegi foarte bine asta dacă muți pe modul manual: acolo schimbi când vrei, iar golurile rămân aceleași. Doar că sunt mult mai ușor de digerat, pentru că te aștepți la ele. Simplul fapt că ești pregătit te scutește de surprize. Chestiune valabilă în general în viață.
Rezolvi problemele după ce înveți cutia. Dacă dozezi corect presiunea pe pedala de accelerație, vei avea o transmisie care schimbă fluid și fără sincope majore. În acst caz nu-ți va plăcea însă ritmul cu care mergi, pentru că va trebui să te comporți cu pedala ca și cum ar fi din porțelan.
Cert este că Dacia a construit această transmisie pentru confort, nu pentru performanță. Și odată ce înțelegi acest aspect, un Sandero sau un Logan cu transmisie manuală robotizată (sau automatizată, spuneți-i cum vreți) va deveni o mașină mult mai prietenoasă cu creierul șoferului decât versiunile manuale. Dacă ai condus însă automate clasice până acum și ai aceleași pretenții, vei fi dezamăgit.
Senzația pregnantă pe care am avut-o, însă, este că transmisia Easy-R a fost creată și gândită pentru cei care nu au mai avut de-a face niciodată cu o automată.
E un soi de botez pe bani puțini. Un plus de confort pentru cei care au probleme cu manualele. Un argument în plus pentru începători să cumpere un Sandero, de exemplu.
În rest, motorul diesel de 1.5 litri și 90 de cai putere este același pe care-l regăseam și până acum în gama Logan și Sandero. Știm că-și face prezența din punct de vedere dinamic către 2500 de ture, acolo unde începe să se simtă și acustic ceva mai apăsat. Cu transmisia Easy-R, dCi-ul de 1.5 litri va fi turat ceva mai mult, pentru că atunci când vei avea nevoie de putere va căuta asta către 3000-3500 rpm.
Există și mod Kickdown, cutia retrogradând maximum două trepte la apăsarea puternică a pedalei pentru a ajunge la o ecuație putere/cuplu care-ți oferă resursele necesare unei depășiri, de exemplu. De asemenea, există o funcție Crawl prin care, în traficul aglomerat, nu ești nevoit să apeși pedala de accelerație pentru a înainta câțiva metri. Dacă levierul e în D, ridici ușor piciorul de pe pedala de frână, iar mașina pleacă încet înainte. La puncte pozitive, cutia Easy-R oferă și asistență la pornirea din rampă, mașina rămânând statică două secunde la ridicarea piciorului de pe frână atunci când staționezi pe o suprafață înclinată.
Consum
Fiind o variantă automatizată a aceleiași cutii manuale pe care o cunoaștem deja în gama Dacia, transmisia Easy-R de pe modelele Dacia consumă în fișa tehnică identic. Logica e normală: e aceeași cutie, singurul lucru care se schimbă fiind modul în care se schimbă treptele.
Altfel spus, avem același consum mediu mixt anunțat la 3.6 litri/100 km, cu un consum urban de 3.8 litri și unul extraurban de 3.5 litri. Valori pe cât de interesante, pe atât de singulare, pentru că Logan este cam singur în segmentul sedanurilor de segment B. Dacă ne raportăm la berline asemănătoare de segment C Entry (Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Fiat Tipo sau Skoda Rapid), observăm că francezii și italienii nu oferă cutii automate, în timp ce marca cehă vine cu un DSG (adică o cutie modernă cu două ambreiaje) cu 7 trepte pe versiunea 1.4 TDI de 90 CP a lui Rapid. Consumă cu 0.2 litri mai puțin la suta de kilometri.
După cum am spus la capitolul anterior, este însă foarte probabil ca transmisia Easy-R să consume ceva mai mult decât manuala din simplul motiv că este calibrată să schimbe în cuplu, adică fix acolo unde ar fi trebuit să fi fost și tu învățat la școala de șoferi. Asta înseamnă turații mai mari în medie și implicit un consum real ușor mai mare decât în cazul manualei.
Există și excepții: dacă ești obișnuit să-ți strunești Loganul într-un mod sportiv sau măcar dinamic, vei avea surprize plăcute din partea cutiei Easy-R la capitolul consum. Dar vei suferi la percepția dinamică.
Testul de lansare a versiunilor Easy-R în România a avut loc în jurul Bucureștiului și pe distanțe scurte, deci nu ne-am putut face o impresie clară legată de o medie de consum pe o distanță cât de cât relevantă. Vom reveni cu un test propriu cu aceeași cutie pe Sandero și pe Logan MCV, iar acolo vom putea să analizăm foarte clar consumul mediu în oraș și în afara lui.
Deocamdată, aflați că afișajul computerului de bord arăta o medie de 5 litri/100 km în condițiile unui traseu de 15 kilometri care a trecut prin oraș și pe centura Bucureștiului.
Performanţe
Versiunea Easy-R cu transmisie robotizată a lui Logan împrumută și cifrele de performanțe de la fratele manual, deci nicio surpriză: 12 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 172 km/h.
Chiar dacă motorul dCi de 1.5 litri și 90 CP este cel mai puternic din gama Logan, performanțele nu au fost chiar criteriul principal atunci când inginerii au dezvoltat versiunea Dacia a acestuia.
În versiunea automatizată, motorul se simte ușor depășit, pentru că kickdown-ul vine cu o pauză de gândire până la startul sprintului, iar schimbarea ulterioară a treptelor înspre cele superioare se face cu sincope între trepte. Este vorba, însă, repet, despre același tip de pauză pe care o regăsești și pe cutia manuală, doar că acolo tu controlezi momentul schimbării treptei, deci golul dintre rapoarte e mult mai ușor digerabil.
Interior
Dacă ignorăm faptul că levierul manual a fost înlocuit de unul diferit și adaptat la noua transmisie și că o pedală a dispărut din peisaj, interiorul lui Logan în versiunea sa de top Prestige este același pe care am avut ocazia să-l vedem pe ediția aniversară Logan 10 ani, acum doi ani, și pe varianta Prestige testată astă toamnă împreună cu versiunea de 75 CP a motorului dCi de 1.5 litri.
Față de Logan-ul clasic, versiunea Prestige vine cu câteva modificări împrumutate de la noua generație Renault Symbol, model care nu există în peisajul românesc (tocmai din cauza înrudirii apăsate cu Logan), dar care se mai produce - chiar la Mioveni, pe aceeași linie de producție - pentru Turcia și țările din jur.
Cea mai importantă apariție este cea a climatizării automate, o dotare care are un efect pozitiv absolut asupra confortului celor din interior. Tot aici trebuie menționate aeratoarele dreptunghiulare cu finisaj cromat care sunt incluse în pachet și care schimbă câteva linii interioare în designul planșei de bord.
Sistemul MediaNav și display-ul cu grafică simplă, dar plăcută și foarte ușor de înțeles și utilizat sunt și ele parte a pachetului oferit de Dacia. Bonus: o modificare cerută timp de aproape 10 ani de clienții lui Logan devine realitate pe versiunea de echipare Prestige: butoanele de comandă a geamurilor electrice față sunt puse pe uși și dispar de pe consola centrală, acolo unde rămân butoanele care comandă geamurile spate. Nu e ceva spectaculos, dar la câte petiții a primit Dacia, pare o mișcare inteligentă. Pe care, cel mai probabil, o vom vedea generalizată în viitor.
Nimic spectaculos la nivel de materiale, care rămâne dure pentru a fi atât ieftin de produs, cât și rezistente în timp. Portbagajul, unul dintre avantajele pe care Logan le are în ADN, are 510 litri. Mai puțin decât în cazul lui Skoda Rapid (550) sau Fiat Tipo (520), dar mai mult decât duo-ul francez C-Elysee - 301 (506 litri).
Preţ de achiziţie
Ai încercat vreodată să-ți automatizezi ceva, orice, în casă? Să spunem - că tot e la modă - să-ți oferi confortul de a închide și deschide luminile din camere cu ajutorul unei aplicații de pe mobil, fără a mai avea nevoie să te ridici de pe canapea să acționezi întrerupătorul. Sau poate te-ai gândit să-ți montezi un termostat automatizat și inteligent precum Nest, care-ți învață programul și pornește căldura și aerul condiționat cu câteva zeci de minute înainte să ajungi acasă, fără ca tu să fi nevoit să acționezi vreo comandă. Poate, dacă stai la casă, ai vrut un sistem de irigație automată cu programare pentru ca gazonul și plantele din grădină să fie întotdeauna în formă perfectă.
Indiferent la ce te gândești în zona automatizării, te asigur că lista de cheltuieli pe care trebuie să le faci va depăși 500 de euro, va trece în unele cazuri peste 1000 de euro și se va opri în anumite contexte chiar și peste acest nivel.
Ei bine, Dacia a realizat prin Easy-R - așa cum vă spuneam mai sus - o Dacie a cutiilor de viteze. Prețul său este de fix 500 de euro, sumă pe care o adaugi în configurare peste cel al versiunii cu transmisie manuală. Nu doar că este cea mai ieftină cutie automatizată/automată din Europa, dar Dacia a avut și decența de a le oferi românilor cel mai bun preț pentru Easy-R de pe întreg continentul. Asta pentru că în Franța, de exemplu, noua transmisie costă cu 100 de euro în plus.
Evident, e de discutat dacă merită să-ți acorzi confortul de a renunța la schimbarea manuală a treptelor contra sumei de 2200 de lei.
Dacă tot a venit vorba de preț, noua versiune de top Prestige - despre care am vorbit la capitolul interior și care aduce câteva modificări estetice exterioare suplimentare - costă 700 de euro. În aceste condiții, cel mai dotat Logan pe care poți să-l comanzi împreună cu cel mai popular și puternic motor din gamă (1.5 dCi de 90 CP) ajunge să coste 12.650 de euro.
Este o sumă care se îndepărtează vizibil de conceptul original al Loganului, acea mașină de 5000 de euro despre care s-au scris tone de pagini din 2005 încoace. Dar e la fel de adevărat că acum 10 ani păreai de o inconștiență crasă dacă te aruncai la o predicție care spunea că peste un deceniu Logan va avea climatizare automată, display touchscreen, navigație și cutie automată.
Și sunt sigur că mulți ar fi dat 13.000 de euro și la acea vreme dacă aceste elemente le erau oferite pe loc.
Per total, însă, chiar și îmbogățit cu toate aceste dotări, Logan rămâne de departe cea mai ieftină mașină de acest tip pe care o poți cumpăra.
Siguranţă
Dacia Logan nu a mai trecut pe la testele de impact EuroNCAP din 2005, când prima generaţie a modelului înregistra un scor general de doar trei stele. De atunci, Dacia şi-a îmbunătăţit în mod constant atât modelele, precum şi lista de dotări de siguranţă, însă nici EuroNCAP nu a stat degeaba, înăsprind tot ce înseamnă teste de impact și evaluare a sistemelor de asistență. Dacia oferă patru airbaguri ca dotare standard, plus sistem ESP.
Ţinută de drum
Logan nu este o mașină creată pentru acte de vitejie sau pentru o rulare la limită, iar cutia de viteze automatizată Easy-R nu-și propune și nici nu poate să schimbe chestia asta. Inginerii Dacia s-au gândit în primul rând la nevoile curente și la confortul pasagerilor, via cerințele tuturor de a avea suspensii care rezistă mai ceva ca ferestrele din reclamele la termopane. Și au luat atât de în serios această sarcină, încât Logan chiar are o suspensie demnă de stoicismul elen.
Gropile există, dar treci peste ele fluierând, șinele de tramvai care încep să fie reparate prin București (de-am avea campanie electorală anual, am fi o țară mai avansată decât Japonia), iar macadamul e pur și simplu un covor. E drept că suspensia poate fi zgomotoasă pentru cei sensibili, însă este calibrată în așa fel încât să filtreze excelent orice denivelare.
Când vine vorba despre direcție, lucrurile nu mai stau atât de bine. Precizia lipsește și nici manevrabilitatea nu este un plus, având în vedere că ea poate părea puțin greoaie în mediul urban. Din fericire, raza de bracare este una bună. Iar acum nu mai ai nicio scuză de a nu ține mâinile corect pe volan, pentru că nu mai e nevoie să schimbi treptele la fiecare 5 secunde.
Vizibilitate
La volanul unui Logan stai ceva mai sus, iar asta nu poate decât să ajute. Suprafața vitrată aerisește destul de bine habitaclul, iar luneta este bine proporționată.
Forma de sedan ar putea da ceva bătăi de cap celor neobișnuiți cu dimensiunile, dar cu o perioadă de acomodare problema poate fi învinsă. E la fel de adevărat cu mulți dintre clienții lui Logan vin din epoca veche Dacia, deci sunt mai obișnuiți cu berlinele decât sunt românii în general cu pasta de dinți.
Oglinzile retrovizoare generoase ajută, iar senzorii de parcare care făceau parte din arsenalul mașinii testate sunt și ei bineveniți.
Tehnologie
Lui Logan îi este foarte ușor să fie un model de top în segment la capitolul tehnologie din simplul motiv că lista de sedanuri reale de segment B nu conține decât numele modelului românesc. În aceste condiții, ai putea să crezi că Dacia se complace într-o situație foarte avantajoasă, dar lucrurile stau fix invers.
Ok, Logan nu are (încă) sisteme de asistare și de siguranță activă, deci nu frânează automat, nu te trage de mânecă atunci când mergi în zig-zag printre benzi și nu-ți arată dacă în unghiul mort (greu există așa ceva având în vedere dimensiunea oglinzilor) există alți șoferi. Pentru că aceste sisteme sunt încă scumpe, chit că adaptarea lor ar crește sensibil rating-ul primit de modelul românesc la testele de siguranță.
Dar de la generație la generație, de la an la an, șederea într-un Dacia Logan s-a îmbunătățit.
În cazul lui Logan, lista de dotări a ajuns la un nivel la care nimeni nu visa în urmă cu 11 ani. Mai ales în cazul echipării Prestige. Clienții primesc patru geamuri electrice, un sistem de climatizare automat, proiectoare, pilot automat și limitator de viteză, conexiune prin Bluetooth pentru telefonul mobil și un sistem MediaNav.
Plus semnalizatoare în oglinzi și, evident, noul highlight: transmisia automatizată.
E normal ca un dublu ambreiaj, o automată cu convertor de cuplu sau poate chiar și un CVT să fi fost soluții ceva mai bune din punct de vedere tehnologic.
Dar ar fi existat foarte puțini clienți care erau gata să ofere 1500 de euro pe o transmisie automată în condițiile în care România este, oricum, o piață care nu iubește neapărat această soluție. Ca idee, Dacia se așteaptă ca 10% dintre comenzile pe Logan și Sandero să fie pentru versiunile Easy-R, deci cei care aleg această transmisie vor fi oricum o fracțiune din total.
Design
Având în vedere modul în care unii constructori aleg să creioneze facelift-urile modelelor proprii, Logan în versiunea de echipare Prestige se poate califica ca un soi de facelift minor. Apar blocuri optice cu două incinte, stopuri fumurii și semnalizatoare integrate în oglinzile laterale. Jantele pot fi și ele speciale și primesc o nuanță închisă interesantă, dar mașina noastră de test nu a beneficiat de aportul stilistic al acestora.
Evident, nu afli din exteriorul mașinii că Logan-ul pe care-l vezi are cutie robotizată, dar asta e mai puțin important. Până la urmă, vorbim despre confort, nu despre status. Pentru că la capitolul status avem alternative mai scumpe și mai reprezentative pentru dorințele personalității fiecăruia.
Ne-a placut
- Cutie confortabilă în oraș
- Consum și performanțe asemănătoare cu versiunea manuală
- Dotările suplimentare ale echipării Prestige
- Preț excelent al cutiei robotizate
Nu ne-a placut
- Sincope resimțite la apăsarea pedalei
- Motor zgomotos în turație
- Tehnologia simplistă a transmisiei
- Materiale interioare spartane
Date tehnice - Dacia Logan (2012-2016) 1.5 dCi 90CP Aut Prestige | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
Cum poti spune asa ceva ? In Dacie sunt cele mai proaste materiale posibile. Si pet-urile sunt mai de calitate....Passat si Golf indiferent de an sunt la ani lumina de ea. Nu ai condus niciodata inseamna nici dacie nici VW.
Este foarte important ca rodajul masinii sa fie facut corect, iar dupa 1500km parca conduci alta masina.
Pe scurt,,,,merita! De altfel in franta , de cand au adus Sandero cu Easy-r , dacia a trecut pe locul 1 la vanzari de departe.
In alta ordine de idei, desi sunt fan al cutiilor manuale si al DSG-ulii ca automata, este o incantare sa urmaresti evolutia acestei mărci. Da, mai sunt si slăbiciuni. Dar cine nu are?! Si altii au slăbiciuni la preturi mult mai mari.
Tutusi eu vad aceasta cutie intr-un tandem mai bun cu motoarele DCI. La TCe cred ca ar creste consumul mai vizibil. Iar la un low cost e ceva de care se cam tine cont.
M-a facut usor confuz paragraful asta:
"butoanele de comandă a geamurilor electrice față sunt puse pe uși și dispar de pe consola centrală, acolo unde rămân butoanele care comandă geamurile spate"
Varianta mea:
"butoanele de comanda a geamurilor electrice se afla acum pe usi. In schimb, butoanele dedicate ramase pe consola centrala nu au fost eliminate, ci acum permit soferului sa actioneze geamurile spate
On topic:
-noul duster e foarte aproape si probabil o sa se lanseze direct cu el easy-r, dar lodgy si dokker de ce nu au primit cutia? E greu de optimizat cutia pt greutati mari sau doar nu merita investitia?
Da, și stopurile fumurii pe spate. Plus jantele care vin de la celelalte variante. Până acum pe Prestige erau bandourile pe uși, stopurile fumurii și jante cu formă mai sportivă chiar dacă erau doar capace care disimulau o jantă.
Cine știe, poate astea rămân pe varianta Prestige cu manuală.
Am condus un Clio 3 acelasi motor si cutie, hm... in oras super Ok, pe autostrada si inafara orasului se comporta mizerabil si nu sunt vreun giga viteza
Cu siguranta 6300 de euro pentru o masina noua este un chilipir. Mi se pare ca acum are si AC si proiectoare de ceata. Daca doresti o masina care sa te ajute sa te deplasezi din punctul A in punctul B, in conditii decente, dar nu ai prea mari pretentii in ceea ce priveste performanta, mi se pare alegerea cea mai buna. Te-as sfatui totusi sa incerci echiparea cu GPL de fabrica.
Un Logan Prestige dci90C easy r are pret de lista, pe configuratorul Dacia, 12650 euro. Cat scrie si in articol.
De aceea te intreb: care-i scopul comentariului tau? Sa ne arati ca stii sa configurezi o masina pe site-ul Dacia?
Un break este intotdeauna mai scump, nu numai la Dacia. La fel si optionalele, costa bani.
Vrei sa ne spui ca este scump? Asa o fi, dar in comparatie cu ce? Sa luam cel mai accesibil model, o Fabia combi, diesel, 90cp, manuala, clima&navigatie&geamuri. Sare de 17,000 euro, pret de lista. Aproape 25% in plus, ceea ce la categoria asta este enorm.
Mai bine merge cu totii la un drive test.
Banuiesc ca si echivalentul sau break - Logan MCV, la 4,5 m lungime, este tot in clasa mica...
Chestia asta cu Dacia care ieftina pentru ca e low cost a devenit un cliseu. Hai sa vedem, daca nu ar fi existat Dacia, ce alte optiuni la pret, dar si la dimensiuni apropiate, ar fi existat pe piata europeana la momentul lansarii Loganului. Renault Symbol? Fiat Abea 1? Peugeot 206 Sedan.
Eu stau si inteb, daca ai doi copii, un buget de 15000 de euro si mai esti si printre "fraierii" care-si doresc o masina noua (ca mine), ce-ai alege? Eu asalege un MCV Prestige, fara sa stau pe ganduri? Crede-ma nu m-ar interesa ca niste clasifiicar facute total aiurea o incadreaza in clasa mica. Ma intereseaza ca este mult mai spatioasa decat unele masini din clasa compacta, ca are un nivel de dotari exceptional raportat la pret si ca este fabricata in Romania si nu in vreo tara araba. Nu de alta dar au mai fost unii care au optat pentru Aveo in loc de Logan s s-au trezit ca au luat o masina cu 1,5 stele EuroNCAP
Si eu am copii, motiv pentru care airbag-ul cortina este o prioritate pentru mine. Dacia nu are asa ceva pentru ca Renault, d'aia :) Numai bine.
@@Andy Nu lungimea da neaparat clasa ci mai ales ampatamentul. Inclusiv Duster e clasa mica SUV sau CUV compact cum le place lor sa zica.
Aveo-ul vechi de care zici tu a avut testul in 2006.
Probabil si vechiul Logan MCV, cel din 2006, era o masina de clasa mica, scurta in ampatament si cam neincapatoare!
Vorbeam de AVEO contemporan cu primul Logan.