Vineri, 25.07.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia a sărbătorit în acest an 10 ani de la lansarea modelului Logan. Un model care a redefinit marca Dacia şi care a adus succesul pentru brandul românesc în întreaga Europă.
Dacia Logan este acum la a doua generaţie, o generaţie mai arătoasă, dar care păstrează conceptul de sedan abordabil şi extrem de încăpător. Nu e de mirare că Logan-ul a redefinit parcul auto al României din ultimii 10 ani.
Este alegerea multor familii ca unic automobil pentru că preţul este abordabil, dar şi pentru că oferă un pachet corect de dotări alături de spaţiu pentru cinci pasageri.
Dacia Logan este noua maşină naţională, dar nu s-a mulţumit cu atât. Criza economică prin care a trecut Europa a ajutat Dacia. Occidentalii au început să caute maşini corecte cu care să îşi facă treaba şi Dacia a fost perfect poziţionată pentru a satisface această cerere. De aceea, Logan şi alte modele Dacia au fost un succes în ţări ca Franţa, Germania, Italia şi Austria.
Pentru a sărbători cei 10 ani de succes ai modelului Logan, Dacia a decis să ofere doar pe piaţa românească o ediţie specială a acestui model. Numită "Logan 10 ani", noua versiune este disponibilă în două variante de motorizare, ambele de 75 CP: 1.2 benzină şi 1.5 dci. Versiunea se remarcă printr-o serie de modificări şi dotări noi pentru modelul Logan şi este disponibilă doar în număr limitat de 2000 exemplare.
Dacia Logan (2012-2016)
1.5 dCi 75CP 10 Ani
- Pret de pornire 9.400 €
- Pret model testat 12.150 €
- Taxa auto 53 €
Motor / Transmisie
Dacia ne-a oferit spre testare un exemplar al ediţiei speciale Logan 10 ani echipat cu motorul diesel de 1.5 litri şi 75 CP. Este motorul de bază din oferta propulsoarelor diesel şi a fost ales de majoritatea clienţilor care au preferat un Logan pe motorină. De aceea, Dacia a şi ales acest motor pentru modelul aniversar. Este un agregat capabil, ce oferă suficiente resurse pentru ca modelul Logan să se poată mişca decent indiferent de ritmul ales. Nu vom face sport cu acest motor şi este uneori lipsit de suflu la turaţii mici, dar are un alt mare avantaj. Pe lângă cuplul de 200 Nm disponibil de la 1.750 rpm şi cei 75 CP dezvoltaţi la 4.000 rpm, motorul diesel se dovedeşte a fi elastic şi plăcut la utilizare. Reprizele sunt chiar satisfăcătoare, dar uneori trebuie să retrogradăm o treaptă mai mult pentru a primi tot ce e mai bun. Puterea merge către puntea faţă prin intermediul unei cutii manuale cu cinci trepte, dar cu o acţionare mult mai omogenă faţă de ce am întâlnit până acum pe modelul Logan. A dispărut acea senzaţie de agăţare la acţionarea levierului, ceea ce face folosirea sa mult mai plăcută.
Consum
Lăsand la o parte faptul că cei 75 CP nu par foarte mulţi la prima vedere şi că uneori motorul dă semne de oboseală, principalul avantaj al acestui propulsor este consumul redus de carburant. Cu un plin de motorină, autonomia afişată pe computerul de bord depăşeşte 1.000 km deoarece media oficială de consum este de 3.9 litri /100 km. Ceea ce nu este departe de adevăr, cifra înregistrată de computerul de bord după trei zile de utilizare fiind de 4.0 litri/100 km.
Motorul se dovedeşte a fi extrem de eficient mai ales dacă este utilizat pe drumuri naţionale la viteze de 90-100 km/oră. Este zona unde consumă cel mai puţin. Dacă mărim ritmul şi alegem o autostradă, consumul creşte. După aproape 500 km parcurşi pe autostradă, media afişată pe computerul de bord a fost de 5.7 litri/ 100 km. Oricum, cifrele sunt impreionante. Chiar şi în utilizarea urbană computerul nu a vrut să afişeze mai mult de 5.8 litri/100 km.
Aşadar, motorul 1.5 dci asociat cu noul Logan 10 ani este o alegere excelentă dacă eficienţa şi consumul redus de carburat sunt pe lista de priorităţi.
În ceea ce priveşte concurenţa, cel mai apropiat adversar putea fi considerat Chevrolet Aveo Sedan 1.3 diesel de 75 CP. Consumul acestuia era mai redus decât cel afişat de Logan, dar Chevrolet s-a retras de pe piaţa europeană, lasându-ne fără concurent. În ceea ce priveşte modelele de buget ale grupului PSA, Citroen C-Elysse şi Peugeot 301, ele au motorizări diesel mai puternice de 1.6 litri şi 92 CP.
Performanţe
Aşa cum spuneam şi mai sus, motorul diesel de 75 CP nu a fost gândit pentru performante, ci pentru economie şi eficienţă. Este uneori leneş la turaţii joase, dar reprizele sunt bune şi nu te vei simţi într-un automobil submotorizat. Cifrele însă sunt destul de triste: 14.6 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/oră şi o viteză maximă de 160 km/oră. Loganul de 75 CP diesel este astfel cel mai lent din segmentul său, concurenţa oferind motoare mai puternice de 92 până la 105 CP, ce permit acceleraţii mai rapide şi viteze de top semnificativ mai mari.
Interior
Am regăsit cu plăcere spaţiosul interior al modelului Logan. Cinci persoane pot călători confortabil la bord, iar în ceea ce priveşte ediţia aniversară 10 ani, aceasta aduce o serie de modificări. În primul rând comenzile pentru geamurile electrice sunt în sfârşit pe portiere, atât pentru cel de la volan cât şi pentru pasageri. Butoanele de pe consola centrală nu au dispărut, însă ele comandă acum geamurile din spate.
Avem apoi un sistem de climatizare automată împrumutat de la modelele Renault, Logan 10 ani devenind primul model Dacia cu climatizare automată. În rest, am regăsit excelentul sistem MediaNav cu ecran tactil şi navigaţie. Din păcate, claxonul a rămas pe maneta de semnalizare şi nu pe volan ca la toate automobilele din lume, iar semnalizarea nu are şi acţionare prin impuls pentru schimbarea benzilor.
Tapiţeria este realizată dintr-un material textil rezistent şi plăcut, iar designul pare inspirat de modelul Sandero Stepway. Volanul este îmbrăcat în piele, iar direcţia este o idee mai moale, ultimele exemplare Logan conduse având o direcţie foarte grea.
Din păcate există şi elemente de finisare perfectibile. Scaunul şoferului se mişca dacă te împingi ceva mai tare în spătar, iar butoanele de pe portieră pentru acţionarea geamurilor electrice au o cursă inegală atunci când sunt acţionate simultan.
Din lista noutăţilor mai avem şi un spaţiu de depozitare acoperite amplasat în partea de sus a bordului, iar aeratoarele centrale sunt acum rectangulare şi nu rotunde ca în cazul unui Logan standard.
Portbagajul este imens, aşa cum bine ştim, volumul fiind de 510 litri. Interesant este că modelul de test a venit fără roată de rezervă, în locul ei fiind amplasat un compresor mobil.
Preţ de achiziţie
Ca de obicei, Dacia îşi păstrează atu-ul accesibilităţii. În ciuda faptului că avem de-a face cu o ediţie specială bine dotată, Dacia a păstrat preţurile într-o marjă accesibilă. Astfel, socotelile pentru ediţia specială Logan 10 ani încep de la 9.400 euro pentru varianta echipată cu motor pe benzină de 1.2 litri. Preţul versiunii diesel începe de la 11.300 euro, iar cu cele câteva opţiuni care se mai pot bifa, preţul final urcă la 12.150 euro.
Singurele modele care concurează cu Loganul aniversar la preţ sunt modelele Citroen C-Elysee şi Peugeot 301, care oferă variantele entry-level cu motor diesel de la 12.000 euro. Restul concurenţei se află în cu totul alt segment de preţ, de la 14.000 euro în sus.
Siguranţă
Dacia Logan nu a mai trecut pe la testele de impact EuroNCAP din 2005, când prima generaţie a modelului înregistra un scor general de doar trei stele. De atunci, Dacia şi-a îmbunătăţit în mod constant modelele, precum şi lista de dotări de siguranţă. În mod cert a doua generaţie a modelului Logan poate obţine fără probleme cel puţin un scor de patru stele.
Dacia oferă patru airbaguri ca dotare standard, plus sistem ESP, dotare ce lipsea pe vechiul model românesc.
Ţinută de drum
Dacia Logan este un automobil gândit pentru uz intensiv. În nici un caz pentru rulare sportivă. Pe lângă motorul de doar 75 CP, Logan-ul aniversar se prezintă cu aceeaşi suspensie reglată pentru confort şi adaptată la realităţile drumurilor din România.
Suspensia este moale, ceea ce oferă un plus de confort pentru pasageri şi o traversare extrem de eficientă a liniilor de tramvai sau a altor denivelări. Însă, pe viraje, ruliul îşi face din plin apariţia şi devine chiar deranjant dacă insistăm să abordăm sportiv virajele.
Dacia Logan se simte cel mai bine atunci când este condus normal, se aşterne bine la drum lung şi iubeşte autostrada. Apoi, dacă e nevoie, nu se va sfii să intre pe un drum denivelat sau de macadam, unde garda la sol curajoasă o va ajuta să parcurgă drumul fără probleme.
Ediţia aniversară 10 ani foloseşte jante de 16 inch şi anvelope 195/55R16. Jantele par de aliaj când sunt privite de la depărtare, dar de fapt sunt fabricate din oţel. Dar pentru efectul optic, Dacia foloseşte capace de plastic vopsite gri închis. Sistemul este similar cu cel folosit de modelul Sandero Stepway şi face parte din soluţiile inteligente pe care Dacia mizează pentru a reduce costurile.
Vizibilitate
La volanul unei Dacia Logan stai ceva mai sus ca într-un automobil similar de clasă compactă. Combinat cu geamurile mari şi ample şi forma clasică de sedan, Logan nu pune probleme de vizibilitate celui de la volan. Pentru un automobil compact, dimensiunile sunt destul de generoase şi începătorii vor avea nevoie de o perioadă de acomodare, mai ales că ediţia aniversară nu oferă senzori de parcare. Oglinzile retrovizoare generoase compensează totuşi lipsa sistemelor de asistare.
Tehnologie
De-a lungul celor 10 ani de existenţă ai modelului Logan, am văzut din ce în ce mai multă tehnologie aplicată acestui model. Sistemul opţional MediaNav este poate cea mai impresioantă dotare pe care o poţi avea pe un Logan. Ecranul tactil şi sistemul media realizat împreună cu LG este excelent. Simplu şi intuitiv, permite folosirea navigaţiei, ascultarea unui post de radio sau a propriei muzici de pe un stick USB şi asocierea la Bluetooth a unui telefon mobil. Sistemul poate fi controlat şi prin intermediul satelitului amplasat în spatele volanului.
Avem apoi noua climatizare automată preluată de la modelele Renault, o premieră pentru Dacia. Nu lipseşte nici butonul Eco, care anesteziază răspunsul pedalei de acceleraţie pentru a obţine un consum redus de carburant şi nici sistemul de limitare a vitezei sau cruise control cu comenzi amplsate pe volan.
Singurul lucru care mai lipseşte este un sistem Start-Stop. Şi poate opţiunea unei cutii de viteze automate.
Design
Noul Logan abordează un design mult mai agresiv faţă de generaţia anterioară, mai ales în partea frontală. Ediţia aniversară 10 ani amplifică acest efect prin folosirea unor elemente noi. Cel mai vizibil este noul tip de bloc optic cu semnalizarile amplasate în interior şi cu lumini de zi. Să nu uităm nici de semnalizatoarele laterale încastrate în carcasele oglinzilor laterale.
De asemenea, stopurile au o nuanţă mai închisă a plasticului lateral, dar designul a rămas neschimbat. Pe lângă jantele speciale, uşor de remarcat, Logan-ul aniversar mai poate fi deosebit şi prin intermediul logo-ului special amplasat pe montanţi laterali spate.
Logo-ul 10 ani mai apare şi pe pragurile portierelor din faţă.
Ne-a placut
- Spaţiul interior
- Comenzi pe portieră
- Portbagaj imens
- Semnalizatoare laterale încastrate în oglinzi
- Consum redus de carburant
Nu ne-a placut
- Motor diesel nu foarte puternic
- Anumite imperfecţiuni de finisare
Date tehnice - Dacia Logan (2012-2016) 1.5 dCi 75CP 10 Ani | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Dacia
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (Joi, 19 Decembrie)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (Luni, 16 Decembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
pacat :(
http://www.renault.com.tr/araba/binek/yeni-symbol/genel-bakis/ic-mekan
la loganul nou se pot pune roti de 16 legal daca vrei, dimensiunile sunt trecute pe usa soferului
Pe cabd un neamt evident ca altfel vede lucrurile pentru ca lui i se pare o masina mult mai ieftina si accesibila si pentru banii pe care ii da merita fiecare banut. Ca sa simtim la fel si noi ar insemna ca un asemenea Logan sa coste in Romania maxim 3500-4000 de euro. Suna a sf, asa-i?
Erau pe stoc.Te-ai luminat ?!
"Jantele PAR de aliaj când sunt privite de la depărtare, DAR de fapt sunt fabricate din OTEL. Dar pentru EFECTUL OPTIC, Dacia foloseşte capace de plastic vopsite gri închis. "
Si ei vor ca romanii sa dea 12000 de euro pe o asemenea teapa + un motor anemic de 75 CP + plus vreo 3 stele EuroNCAP (4 nu are cum sa ia nu are avertizor acustic pentru centuri necuplate) + caroserie negalvarizata + valoare slaba la revanzare + plus confort mediu + tinuta de drum medie.
Nu, multumesc. Prefer mai bine un Fluence DCI, Opel Astra Sedan CDTI, Focus sedan TDCI, sau Corolla cu cel mult 50-60000 de km si 3-4 ani maxim care fac ceva cu jet pe acest Logan nou si care se simte in continuare low cost, dar cu navigatie si claxon pe maneta si fara lumina in torpedou, dar cu pilot automat. In continuare masina asta pentru romani este extrem de scumpa si slaba.
Sa dea strainii 4-5 salarii pe ea. Mi se pare ca Renault este mai cinstit fata de ei.
si nu in in ultimul rand pe turci ?Dati o tura pe la RTC Voluntari,Titu si Dacia si vedeti atmosfera de acolo.Milogi e un cuvant prea mare pentru sclavii de acolo.
Si sa fim sinceri, cand spunem Europa, spunem Patria Automobilului.
Faptul ca vor unii sa plateasca mai mult la achizitie sau in timp, asta-i altceva. Pretentiile costa! Fie ca observati acum sau mai tarziu !
Vrei sa fi boier iti faci propia afecere (daca poti)
Nu sunt de accord cu cuvantul Milog,
12000 de euro poate e o oferta imbatabila pentru cineva din vest, nicidecum pentru un roman al carui salariul mediu este de nici 400 de euro. 12000 de euro pentru o masina sh de 2-3 ani care nu este un low cost pentru ca nu a fost gandita asa... aia este pentru un roman o oferta imbatabila. Am mai spus-o, Loganul ar fi o oferta imbatabile pentru romani daca si-ar perimte-o la fel de usor cum si-o permite cineva din vest.
Am atat de multe motive sa renunt la un Logan nou (din pacate) pentru un sedan de 2-3 ani... incepand cu raportul calitate/pret si siguranta si terminand cu faptul ca in 5 ani nu intra rugina in ea. Un neamt inchide ochii mult mai usor la asa ceva, pentru ca pentru el este o masina extrem de ieftina.
PS: si eu lucrez la patron si e mai bine ca la stat.
si oarecum pe buna dreptate, cand muncesti 3 ani fara sa bei un pahar cu apa ca sa-ti cumperi o masina, parca ai vrea un pic mai multa putere,ceva mai mult confort,siguranta si sa mai iei si ceva pe ea dupa 7-8 ani.
Dupa mine, ideea de Logan se opreste pe la 8000-9000. Iti faci treaba cu ea si atat,nimic mai mult. Atat sa aiba, un aer conditionat sa nu lesini de cald in ea,si un radio sa bazaie acolo... climatronic,navigatie,BT,jante de aliaj....astea-s fite de Mamaia nene...
Daca ai 12.000, deja te poti orienta catre "ofertele" de pe la altii...
Cine "prefera mai bine" n-are decit sa se bucure de "ofertele" baietilor din Vitan cu 50-60.000 km la bord, care in realitate bat spre 200.000. Dar va rog sa nu mai comparati decit sh cu sh, iar un Logan de citiva ani chiar o sa aiba pina in 30-35-000 km si o sa coste cit 10 salarii.
Parca am mai zis-o, dar ma vad obligat sa repet: ce vina are Renault ca romanii au salarii pentru sh? Ciriiti atita Loganul dar parca aud tacerea care se lasa cind va lasa sehasul pietoni si e nevoie sa decartati mai ceva decit o revizie de distributie la Dacia....
Si nu este vina lui Renault ca in Ro sunt salarii mici. Dar cand auzi pe un "destept" ca te jigneste pe banii tai ca iti cumperi o masina sh in loc de dacia... ti se cam face greata.
Ce este jignitor este ceea ce improasca anumiti baieti destepti cind vine vorba de Dacia. Si nu e bine nici cind costa 8000-9000, ca e motorul slab si nu e dotata. Iar daca ne referim la variantele dotate, eventual diesel: "cum, ba , sa coste o dacie 12000?" Skoda Rapid in schimb poate sa sara de 11000 cu acelasi motor de 1.2, nu?
Iar ma repet: nici daca Loganul avea 1.2 TCe si costa 7000 nu era bun. Era tot "low cost" sau stiu eu ce alta buba avea.
Si ca mine crede-ma ca ar fi multi. ;)
DAR... am avut pe mana generatia veche de logan dci si pot spune ca a fost o masina excelenta: incapatoare, consum mic, revizii ieftine, tinuta de drum acceptabila pentru un sofer mediocru ca mine, pozitie inalta de condus, taxe mici, etc...
Pentru mine o masina este un cost asa ca ceea ce am avut s-a pliat foarte bine pe nevoile mele. Si oricum din momentul in care iesi din reprezentanta banii pusi in masina incep sa dispara, incet incet.
dotarile "speciale" de pe loganul aniversar "special" pt Romania nu sunt chiar inedite pe alte piete, a se observa:
https://www.youtube.com/watch?v=aAtJUYpvYhQ
Noua de ce nu ne pun un optional cu aer climatronic ? poate unii il cumpara, ne dau 2000 de masini care pot avea asta si ar trebui sa ne simtim "Speciali"? Se vede unde e respectul renault pt romani
In Turcia se vinde Renault (Logan) Symbol. Ia uita-te sa vezi cat costa?
Comentam dupa aceea!
Nu e vorba de pret, eu ziceam ca "unii" l-ar cumpara si cand zic unii ma refer la mine si la cunoscuti de ai mei. Nu ziceam sa puna pe serie climatronic ca e oarecum o fita, dar nici sa puna la un model si sa mi zica ca e special, nu se mai intalneste nicaieri in lume.
Preferam sa am acolo cateva optionale chiar daca imi ajungea pretul masinii undeva la 13-14 mii, era masina romaneasca si as fi cumparat-o dar asa m-am orientat spre altceva.
Pentru mine au 2 mari probleme:
1. nu stiu cum sa-i spun corect "brandul" Symbol", care a canibalizat Loganul in Romania la un moment dat
2. vand aceeasi masina sub 2 sigle, Renault trebuind sa fie deasupra Daciei, turci platesc pentru diesel 1850E in plus (am scazut taxele care sunt enorme la ei)
Si-au asumat un risc lansand in Romania aceeasi masina mai ieftin, sau sunt nevoiti pentru ca Turcia nu sta foarte stralucit la capitolul vanzari de masini noi
Intrebarea mea este : s-a modificat ceva la tratamentul tablei ?