Drivetest BMW Seria 6 Gran Coupe facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8Luni, 06.07.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
În urmă cu trei ani, făceam o baie de mulțime imaginară alături de Hagi, cel mai mare fotbalist român al tuturor timpurilor, omul care ne-a scos în stradă la Campionatul Mondial din Statele Unite 1994.
TEST DRIVE: BMW Seria 6 Gran Coupe - ”Prieten cu Hagi”
Am spus imaginară pentru că nu-l cunșteam personal pe marele fotbalist român, dar trăisem alături de omologul său auto câteva zile. Pe atunci, BMW Seria 6 Gran Coupe era mașina magnet, cu puteri supranaturale: cobora automat geamul celorlalte mașini din trafic, smulgea onomatopee, întorcea capete și chiar întindea bastoane de poliție. Era cel mai popular model BMW al momentului, mașina care reușea să pună într-un con de umbră inițiatorul segmentului, Mercedes CLS.
Astăzi, la trei ani de atunci, BMW Seria 6 Gran Coupe are parte de un facelift discret, menit să-i readucă strălucirea din momentul lansării. Greu. Mai ales după ce l-am cunoscut pe celălalt magnet vizual, adevăratul Hagi: supercarul BMW i8.
TEST DRIVE: BMW i8 - ”Fantasmagoric”
Îmi este foarte clar că la capitolul baie de mulțime BMW i8 depășește Seria 6 Gran Coupe. Totuși, berlina coupe construită în Bavaria păstrează și azi un farmec deloc discret, vizibil de departe.
BMW Seria 6 Gran Coupe facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8
- Pret de pornire 95.108 €
- Pret model testat 118.579 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Un farmec gata să continue și după ce... Ar trebui să spun ”după ce răsucești cheia în contact”, însă expresia aceasta este perimată, mai ales atunci când mașina vine cu buton de start, iar cheia stă mai mult în buzunar.
Motorul cu șase cilinri așezați în linie toarce extrem de discret. Este bine antifonat și nu pătrunde în habitaclu decât atunci când deschizi porțile Iadului, iar Cerberus rage puternic și baritonal pe evacuarea dn inox.
Este un sunet pe care îl auzi de fiecare dată când piciorul drept al păcătosului calcă pedala de accelerație la fund, iar cei 313 fii ai lui Cerberus se trezesc din hibernare. Cuplul motor de 630 de Nm te afundă și mai mult în scaun, chiar atunci când acul turometrului ajunge la doar 1500 de rotații.
Un asemenea festin nu poate fi refuzat, iar resursele de sub capota lungă de aproape doi metri vor fi mereu un motiv pentru abuzuri. Complice va fi cutia automată cu opt rapoarte, care fie potolește spiritele, fie le agită în modul Sport, atunci când acul turomerului stă mai mult la mijlocul cadranului, așteptând cu încordarea unui animal de pradă, cea mai fină atingere a pedalei de accelerație.
Consum
Există însă și momente de acalmie la volanul noului Seria 6 Gran Coupe. Atunci când comuți funcțiile mașinii în modul EcoPro. Nu am găsit încă un motiv întemeiat pentru activarea funcției de către clienții unei mașini de peste 100.000 de euro.
Însă eu l-am încercat, chiar și cu riscul de a anestezia complet încordarea despre care vă vorbeam mai devreme. Pedala de accelerație devine aproape inertă și se trezește brusc în simțiri doar atunci când piciorul tău comandă o depășire de urgență.
Ce aduce această anesteziere a simțurilor? Un consum extra-urban de 7 litri/100 de kilometri și o autonomie totală de aproximativ 800 de kilometri. Impresionant pentru o mașină de 313 cai putere, care cântărește două tone.
Cifrele oficiale promit un consum mediu de 5.6 litri, de care te apropii cu greu, mai ales cu asemenea tentații sub capotă. Așadar, pe hârtie, 640d xDrive Gran Coupe este mult mai economic decât rivalii Mercedes CLS 350 Bluetec 4Matic, Porsche Panamera diesel și Audi A7 Sportback 3.0 bi-TDI quattro.
Performanţe
Nu putem vorbi despre un BMW fără a aminti capitolul care a făcut celebră marca: performanțele. Modurile Sport și Sport+ te vor ajuta să derulezi extrem de rapid decorul, pentru că accelerația de a 0 la 100 de km/h se face în doar 5.3 secunde.
Dacă derulăm puțin istoria auto la începutul anilor 2000, vedem că astfel de performanțe erau trecute de obicei în dreptul unor modele de performanță ale diviziei M. Acum, performanța tocmai a devenit accesibilă maselor.
Comparativ cu Mercedes CLS și Porsche Panamera, care au și aproape 50 de cai putere în minus, 640d xDrive Gran Coupe este o rachetă. Există însă un asasin din umbră, apărut de numai un an alături de un motor bi-turbo de 326 cai putere. Audi A7 Sportback Competition poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 5.1 secunde.
Interior
Cu finețe. Așa se descrie valsul imaginar pe care simțurile tactile se vor mișca în interiorul lui Seria 6 Gran Coupe. Materialele imită opulența unui salon britanic de început de secol XVIII, în care mai lipsesc doar mirosul înțepător al coniacului și fumul gros al unei havane.
Inserțiile de porțelan de la nivelul butoanelor sunt doar câteva detalii care completează finețea aluminiului, tapițeriei din piele și plasticului moale. E drept că designul interior pare să se repete obsesiv pe toate modelele constructorului german, dar dincolo de această uniformizare există plăcerea de a descoperi mereu câte un material nou, fie că este lemn nobil, sau chiar fibră de carbon.
Cât privește spațiul interior nu o să aduc elogii. Chiar dacă vedem patru portiere, extrem de sexy fără ramă, spațiul dedicat pasagerilor nu este cel pe care l-ai aștepta într-o berlină de peste cinci metri. În fond, vorbim despre un coupe. Iar cei răsfățați vor fi întotdeauna cei de pe locurile din față. În spate pot călători doi adulți, cu condiția să se obișnuiască cu senzția claustrofobică pe care o oferă sprafața vitrată timidă și spațiul decent la nivelul picioarelor.
Spații de depozitare există la nivelul consolei centrale, însă buzunarele din portiere există doar pe hârtie, pentru că ele nu pot înghiți nici măcar o sticlă de apă de 0.5 litri.
Preţ de achiziţie
Opulența celor cinci metri de metal costă. Prețurile încep de la 87.000 de euro, însă o versiune precum cea testată de noi, echipată cu motorul diesel de 313 cai putere și tracțiunea integrală xDrive, va scoate din buzunar începând cu 95.000 de euro.
Bineînțeles, nu o să părăsiți showroom-ul BMW fără un coș cu bunătăți, cum ar fi ventilația în scaune, suspensia adaptivă, sistemul de sunet Harmann Kardon, sistemul Head-up Display și pachetul M Sport. În aceste condiții, o mașină ca cea din imagini va ajunge să îți reducă bugetul cu 118.000 de euro.
Pentru un Mercedes CLS similar, cu ceva cai mai puțini sub capotă ce-i drept, dar cu tracțiune integrală și cutie automată, socotelile încep de la 67.000 de euro. În cazul lui Audi A7 Sportback, versiunea diesel de 326 cai putere cu transmisie automată și quattro în varianta Competition, prețul ajunge la 85.000 de euro.
Până aici concluzia ar fi că BMW Seria 6 gran Coupe costă mult, foarte mult. Nu și acă ne uităm la un Porsche Panamera diesel de 250 cai putere, care pornește de la 89.000 de euro.
Siguranţă
La capitolul siguranţă este inutil să enumerăm la nesfârşit sisteme despre care nu aţi auzit niciodată sau care nu ştiţi ce fac. E suficient să ştiţi că ele există, sunt acolo şi vă vor salva viaţa chiar dacă vi se par extensii naturale. Pe lista elementelor ajutătoare amintim doar recunoașterea semnelor de circulație sau monitorizarea stării de oboseală a șoferului.
Ţinută de drum
Săptămâna trecută scriam despre invenția unor britanici, care s-au gândit să încalțe un Smart Forfour cu roți din oțel, de 22 de inch, pentru a putea merge pe șine.
Acum realizez că germanii au reușit să facă o mașină care merge pe șine cu mult înaintea britanicilor. Și nici nu a fost nevoie de roți de 22 de inch. A fost nevoie doar de un sistem de tracțiune integrală xDrive.
L-am simțit deja de multe ori lucrând în permanență pentru a ajusta aderența. În cazul lui Seria 6 Gran Coupe a fost la fel de neobosit pe cei 300 de kilometri udați din abundență de ploaie. Cuplul s-a repartizat bine între cele două axe, iar încederea cu care am abordat virajele a rămas neclintită. Ca și martorul luminos al sistemului ESP, care a rămas stins.
Pe asfalt uscat, Seria 6 Gran Coupe este o mașină sportivă, trădată doar de o masă ceva mai mare și de o inerție pe măsură. Aproape estompat în modul Sport+ și extrem de prezent în cel Comfort+, acest sentiment este specific unei mașini de mari dimensiuni, care are aproape două tone.
Resursele motorului sunt mai mult decât generoase, direcția este precisă, ruliul aproape că nu există, tracțiunea integrală te așează mereu pe trasa ideală, însă rămâne uneori acest sentiment de mașină mare.
Vizibilitate
Gran Coupe nu este atât de ”gran” când vine vorba de suprafaţa sa vitrată. A fost probabil ofranda inginerilor pe altarul designerilor, care şi-au dorit libertate deplină. Ofrandă binevenită, pe care inginerii au suplinit-o însă cu puţină tehnologie. Mai exact, dacă luneta e mult prea îngustă pentru manevrele de parcare ale unora, camerele de luat vederi sar în ajutor. Pot crea o imagine panoramică a maşinii şi estompa astfel eventualele unghiuri moarte.
Tehnologie
Când vine vorba despre tehnologie, nu prea știi de unde să începi și unde să termini. BMW Seria 6 Gran Coupe este un Turn Babilon, în care au fost concentrate toate tehnologiile dezvoltate în laboratoarele bavareze. Un Turn Babilon care funcționează însă în deplină armonie, sincronizând perfect sistemele de siguranță cu cele de asistență ale șoferului.
Un Turn Babilon în care găsești scaune încălzite și ventilate, o serie de camere care te ajută în permanență, chiar și atunci când ieși de pe o stradă secundară și nu ai vizbilitate. Sistemul de sunet Harmann Kardon este și el un alt element care își va mângâia timpanul atunci când te plictisești de simfonia evacuării.
Head-up Display-ul color rămâne unul dintre cele mai bune pe care le-am văzut până acum pe o mașină premium, iar navigația 3D este, de asemenea, printre cele mai utile invenții ale inginerilor BMW.
Design
Fie că îl așezi într-un oraș medieval, așa cum este Sighișoara, fie că alegi o zonă modernă din București, fie că alegi o zi ploioasă, fie că nimerești un apus perfect ca cel din fotografiile noastre, BMW Seria 6 Gran Coupe știe să pozeze. Coupe-ul cu patru uși poate să-și pună în valoare liniile grațioase din orice unghi ai privi.
Sigur, vor fi mulți dintre voi care vor afirma că nu se ridică la nivelul pionierului Mercedes CLS. Cui îi pasă? Frumusețea nu este o valoare comparabilă. Frumosul este obiectiv și interpretabil.
Așa cum Seria 6 Gran Coupe este interpretabil: berlină, coupe sau limuzină?
Ne-a placut
- Cuplul motor
- Tracțiunea integrală xDrive
- Ergonomia
Nu ne-a placut
- Spațiile de depozitare
- Prețul piperat
Date tehnice - BMW Seria 6 Gran Coupe facelift (2014-2018) 3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
cel mai bun comentariu :)))
@ flavius
am un automobil diesel si am condus mult timp otto... confirm ce spui, diesel e pt marfa si pt oameni pt care pretul carburantului chiar conteaza... daca ar fi sa imi cumpar insa o masina de 100 mii sigur ar avea motor otto de cel putin 3 litri... si daca se poate aspirat ;)