Marti, 16.06.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
În 2011, vedeam Mission Impossible 4: Ghost Protocol. Spre finalul filmului, Tom Cruise conducea un BMW Concept Vision Efficient Dynamics, la vremea aceea un prototip al bavarezilor, care arăta superb pe marele ecran.
Nu-mi imaginam că BMW o să facă o variantă de serie a mașinii și că o s-o vândă publicului. Dar s-a întâmplat. Nu-mi imaginam nici că mașina o să treacă prin România și că o voi conduce. Dar s-a întâmplat și asta. Am ajuns să conduc mașina pe care am visat-o într-o noapte și m-am simțit exact cum se simțea, probabil, Tom Cruise. Doar că mai tânăr, mai înalt și mai puțin celebru.
BMW i8 a fost prima mașină pe care am condus-o pe drumurile din România și care a născut fascinație în toți cei din jur. Și prin asta mă refer la o bucurie copilărească la vederea obiectului. Fix ca atunci când vezi o vedetă internațională.
i8 este mașina alături de care n-ai cum să fii anonim. Nu te poți ascunde în peisaj. Nu poți parca la benzinărie sau la supermarket și să îți vezi de treabă. Vei primi atenție peste tot, fie că vrei sau nu acest lucru.
Dacă aș fi condus un car alegoric în stil brazilian pe străzile din România, cu tot cu dansatoare semi-dezbrăcate, nu aveam parte de atâtea perechi de ochi ațintite asupra mea. Este magnet de oameni și de aparate foto. Iar pozele rezultate circulă imediat, iar te trezești "o vedetă anonimă" pe rețelele de socializare.
BMW i8 (2014-2018)
Hibrid Plug-In 362CP Aut6
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat 140.000 €
- Taxa auto O €
Motor / Transmisie
BMW i8 este un model atipic mărcii bavareze, fiind proiectat și construit de un departament separat de restul companiei. Pe modul 100% electric este un model cu tracțiune față, în timp ce toate celelalte situații îl găsesc în configurația cu tracțiune spate sau integrală, în funcție de nevoile de aderență.
Propulsorul cu ardere internă are trei cilindri de 1.5 litri, este turboalimentat, iar puterea maximă dezvoltată de el este ireală pentru un motor de acest tip: 231 CP. Motorul pe benzină este asistat de un motor electric de 131 CP.
Și nu e totul. Cele două motoare de mai sus sunt asistate de un al treilea motor electric, amplasat pe puntea spate, care are rol de generator (recuperează energie cinetică la frânare) și care livrează această energie înapoi la accelerarea puternică. Resursele unității cu ardere internă sunt distribuite roților spate prin intermediul transmisiei automate cu șase trepte, iar puntea față este angrenată de motorul electric din dotare (echipat cu propria sa transmisie automată cu două trepte), asigurând tracțiune integrală semipermanentă.
În comparație cu felul în care arată, cei 362 CP din dotare parcă nu țin piept exotismului, dar felul în care te simți când accelerează și livrarea rapidă a puterii compensează faptul că nu câștigi un concurs de laudat în cifre când o compari cu alte mașini exotice.
Altfel spus, BMW i8 accelerează mai bine decât te-ar lăsa cifrele să crezi. Reprizele sunt excelente chiar și pe modul confort, pe când modul sport îl transformă în rachetă. Trecând peste faptul că sunetul motorului este accentuat prin difuzoare (caz în care începe să semene cu un V8 la nivel acustic), unitatea se aude plăcut și din afară, și înăuntru.
Încă un aspect interesant la i8 este faptul că mașina nu îți dă senzația că o chinui atunci când rulezi cu viteze reduse, de oraș, cum este cazul unor modele sport care au un aspect la fel de exotic.
Consum
BMW i8 nu are un concurent direct în segmentul său care să aibă aceeași configurație de propulsie și un nivel de putere similar. Cel puțin nu încă. Chiar dacă am fi avut, modelul german ar fi putut să câștige comparația, pentru că are un consum mixt de 2.1 litri la sută conform ciclului standard de testare.
În modul 100% electric poate să parcurgă până la 37 de kilometri, iar încărcarea de la priză a acumulatorilor se face în puțin peste trei ore. Bateriile se încarcă singure la frânare, la accelerare și la ridicarea piciorului de pe accelerație.
În cadrul testului nostru, consumul mixt înregistrat pe traseul București-Transbucegi a fost de 7 litri la sută. Valoarea a fost obținută fără să ne concentrăm în vreun fel pe economia de carburant. Într-un regim mai domol, tot pe un traseu mixt, consumul poate să scadă sub șase litri la sută. Oricum, pentru această categorie de automobile, consumul nu este deloc important.
Autonomia contează mai mult, iar BMW i8 este (teoretic) ușor penalizat pe distanțe lungi la acest capitol, pentru că are un rezervor de numai 42 de litri. Din fericire, sistemul hibrid ajută mult, iar autonomia urcă până la peste 400 de kilometri într-un regim alert de conducere.
Performanţe
Supercarul hibrid de la BMW poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde și să atingă o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Cu toate că majoritatea competitorilor săi direcți nu posedă această restricție, ei rămân în urma lui i8 la accelerarea 0-100 km/h.
Altfel spus, BMW i8 întrece un Porsche 911 Carrera S (400 CP) până la 100 km/h, după cum face și cu un Maserati Granturismo Sport (460 CP) și cu orice variantă a lui F-Type în afară de vârful gamei (550 CP). Mercedes-AMG GT îi înfrânge pe i8 până la sută în ambele variante de putere, dar acesta din urmă are fix 100 CP în plus și este echipat cu un motor V8 de 4.0 litri, nu cu un sistem hibrid bazat pe un motor cu trei cilindri în linie. În rândul coupe-urilor sportive exotice mai există destule modele care pot să accelereze mai puternic decât i8 până la sută, dar niciunul care să fie vândut în prezent în România și care să coste sub 150.000 de euro. Mai este nevoie să spunem că BMW i8 nu are nimic de discutat cu rivalii de mai sus în materie de consum de carburant?
În ceea ce privește reprizele, BMW i8 poate că nu este la fel de brutal ca alte modele din segment, dar reușește accelerări comparabile fără să-ți lase impresia că se chinuie. Aici, parcă inginerii BMW au furat puțin de la Rolls-Royce ideea de "effortless power". Asta înseamnă că mașina accelerează fără tam-tam din momentul în care ai apăsat accelerația.
Interior
BMW i8 îmbină la interior exotismul unui supercar cu dotările, comenzile și tehnologiile găsite într-un Seria 6 Coupe. Altfel spus, este la fel de ușor de folosit și de butonat ca un BMW Seria 6 sau 7, comenzile sunt amplasate și funcționează fix la fel, dar diferența majoră vine de la setul de portiere cu deschidere verticală. Ele sunt ușor de deschis și de închis când ești așezat și ai centura pusă, dar înălțimea pragului lateral te fac să te chinui puțin atunci când intri în mașină. E ca atunci când urci într-o mașină de curse echipată cu rollcage. Trebuie să te ții de caroserie și de ce te mai poți apuca pentru a urca și coborî din i8. Din acest punct de vedere, mașina devine realmente problematică pentru doamne și domnișoare dacă acestea poartă fustă. Dar asta se întâmplă și într-un Lamborghini, de exemplu.
Materialele de la bord sunt de calitate și atent finisate, semn că BMW și-a dat seama că oamenii care cumpără i8 își permit mașini exotice și au încercat să atingă așteptările acestora. Nu am găsit nimic la bord care să pară ieftin și ne-a surprins faptul că partea inferioară a planșei de bord, cea de la nivelul genunchilor, era îmbrăcată în piele moale. Asta ne-a făcut accesul și mai dificil, pentru că nu doream să o atingem cu încălțămintea.
Fiindcă portierele nu au buzunare laterale (exista riscul să cadă tot conținutul pe jos sau în capul pasagerului la deschidere), toate spațiile de depozitare sunt la nivelul consolei centrale. Între cele două locuri din față există un singur suport de pahar, pe când locurile din spate au la dispoziție două asemenea suporturi. Asta înseamnă că unul dintre pasagerii din față trebuie să facă acrobații ca să ajungă la paharul cu cafea. În consola centrală există și trei spații suplimentare de depozitare, suficiente pentru portofel, două smartphone-uri și câteva obiecte mai mici.
Cele două locuri din spate sunt practicabile pentru adulți cât timp aceștia nu sunt mai înalți decât media, dar o călătorie lungă poate deveni obositoare în i8 pe locurile respective. Unul dintre cele două locuri dispare din oficiu dacă șoferul este mai înalt de 1.80-1.85 metri. Portbagajul este la un pas de inexistent, având 154 de litri, dar spațiul e împărțit pe verticală și pot să pui în el două geamantane mai mici sau 3-4 ghiozdane.
Preţ de achiziţie
BMW i8 are un preț de supercar, ceea ce înseamnă că vorbim despre o mașină cu un preț de pornire care trece de 100.000 de euro. Tehnologia hibridă îl face și mai scump decât un model uzual din această categorie, dar îndrăznim să spunem că își merită banii. Pentru că această mașină te scoate din anonimat.
Vei fi centrul atenției peste tot pe unde mergi. Iar acest sentiment se păstrează vreme îndelungată. Lucrul cu care m-am reobișnuit cel mai greu după cele două zile petrecute alături de i8 a fost faptul că nu se mai uita nimeni la mine la semafor, nu mă întreba nimeni de mașina mea (ce este, cât consumă, ce putere are, etc.) și nu îmi făcea nimeni poze.
Același lucru nu s-ar întâmpla atât de des nici măcar cu un Ferrari sau un Lamborghini prin România, cu atât mai puțin un Jaguar F-Type, Maserati Granturismo Sport sau Porsche 911. Chiar dacă mașinile astea nu sunt deloc comune, un i8 este mai rar decât ele în prezent și va atrage mai multe priviri. Iar privirile pe care le atrage nu transmit ideea "Băi, de unde a avut ăsta bani de mașina aia", ci de "Wow, ce mașină tare!". Iar concluzia asta v-o pot transmite din poziția celui de la volan, care a primit multe priviri invidioase în diferite mașini de test cu prețuri de achiziție de peste 100.000 de euro.
Exemplarul testat de noi a costat aproximativ 140.000 de euro. Puțin pentru cum te face să te simți și pentru cum arată. Nu are sens să intrăm în detalii privind dotări și comparații cu rivalii, pentru că nu pentru asta cumperi un i8 și oricum are tot ce îi trebuie. Ba mai mult, plusează cu ergonomia specifică BMW-urilor și are o gardă la sol care-l poate duce unde nu poți intra cu un Ferrari sau un Lamborghini.
Siguranţă
BMW i8 nu a fost încă testat de EuroNCAP. Și sunt șanse ca modelul să nu ajungă niciodată să fie încercat de organismul european independent, pentru că organizația europeană independentă se bazează pe un buget propriu la achiziția mașinilor testate.
În orice caz, BMW i8 are toate tehnologiile active și pasive de siguranță cu care vin modelele recente ale mărcii bavareze. Pe deasupra, caroseria este din fibră de carbon, aceasta având o celulă a pasagerilor realizată cu tehnologii și know-how din motorsport.
Ţinută de drum
Este foarte important să știi la ce să te aștepți când evaluezi ținuta de drum a lui BMW i8. Dacă te uiți la el strict ca la o mașină sport de 100.000 de euro, așa cum și arată, nu va fi cum te aștepți. Dacă îl vezi precum un grand-tourer, ai nimerit la fix.
BMW i8 impresionează prin stabilitate și confort. Mașina îți dă senzația de "covor zburător" și merge și se ține pe drum fără efort, chiar și la viteze ridicate. Direcția este ușor de manevrat și volanul se luptă cu tine ca să țină mașina pe trasă, dar se simte complet diferit față de orice BMW condus până acum.
Dacă vrei să găsești la i8 direcția supremă din gama BMW, vei fi dezamăgit. Pentru că nu simți fiecare denivelare a drumului, nu este fermă ca la o mașină de curse și nu îți lasă senzația de precizie maximă. Face tot ce-i ceri, doar că se manevrează foarte ușor. Direcția nu te obosește, cum se întâmplă la alte mașini sport.
Explicația mea pentru această situație vine la nivelul anvelopelor, care sunt neobișnuit de înguste, cel puțin la nivelul punții față. Acest lucru reduce dramatic amprenta la sol și rezistența de rulare, dar aduce și mici probleme rezolvate inginerește de BMW. Spre exemplu, mașina se bucură de un plus de apăsare aerodinamică pe puntea față prin intermediul unor fante de aerisire integrate în bara față și în grilă, care scot aerul prin găurile imense din capotă. Puntea față este astfel apăsată aerodinamic pe șosea și asigură stabilitate la viteze mari. Dar efectul aerodinamic nu o ajută la fel de mult la acele de păr și la virajele abordate cu viteze mai reduse, când poate să apară un ușor fenomen de subvirare dacă abordezi prea entuziast virajul. Sistemele din dotare corectează rapid situația, dar momentul în care i8 subvirează poate fi perceput, și totul e din cauza anvelopelor.
Suspensia este genială și configurația sa vine din motorsport. BMW i8 are o gardă la sol mai mult decât rezonabilă, ceea ce ne-a permis să ieșim de pe drumul asfaltat pe o secțiune denivelată (abordată cu 10-12 km/h) pentru a obține unele dintre imaginile din galeria foto atașată. Dacă le parcurgi încet și cu atenție, denivelările și gropile nu îți pun probleme. Mai mult, nici nu le simți la bord. Suspensia rămâne confortabilă și la viteze mari, și la schimbări rapide de direcție. Ideea de GT din spatele lui i8 este din ce în ce mai puternică în lumina acestui comportament. Mașina poate să facă multe sute de kilometri într-o zi fără să obosească șoferul sau pasagerul de la fermitatea suspensiei, dar fără să se simtă "barcă" pe viraje. Sistemul de frânare impresionează și el prin performanțe, acesta fiind perfect calibrat pe necesitățile vehicului.
Vizibilitate
Supercar-urile sunt mașini din care vezi cu greu în jur, în special la manevrele cu spatele. În cazul lui i8 e ceva mai simplu, pentru că modelul bavarez profită de faptul că e lansat într-o eră a tehnologiei. Ai cameră de marșarier și poți parca liniștit cât de aproape vrei tu de obstacol. Sau cât de aproape ai curaj.
Oglinzile laterale sunt generoase și acoperă bine suprafațele din jur. Zonele din afara razei vizuale sunt acoperite de un sistem de monitorizare care te avertizează când ai un vehicul în unghiul mort.
Singura nemulțumire la nivel de vizibilitate vine la nivelul montantului A. Era imposibil din punct de vedere tehnic ca BMW să producă un montant care să permită un parbriz atât de înclinat și să și țină o portieră întreagă (destul de ușoară, ce-i drept) care să fie și extrem de subțire. La virajele mai strânse, dacă ai scaunul mai în față, îți va trece prin câmpul vizual. Dar poți trăi cu asta.
Tehnologie
BMW a investit enorm în noua sa divizie i, responsabilă de vehiculele sale electrice și de hibrizii săi plug-in. Primele două creații ale diviziei BMW i sunt i3 și i8, iar pentru producția lor de serie a fost semnat un parteneriat cu un producător de fibră de carbon. Pentru că i8 și fratele său de oraș au șasiul și o bună parte din caroserie realizată din fibră de carbon ranforsată cu plastic (materialul se numește CFRP în termeni tehnici), ceea ce a transformat compania BMW în primul constructor de automobile care produce fibră de carbon la scară industrială. Pe lângă fibra de carbon, i8 se bucură și de materiale reciclate la bord (cânepă și plastic, printre altele), iar întregul proces de fabricație este optimizat pentru sustenabilitate și are loc într-o fabrică ecologică.
Nu puteam să ajungem la capitolul tehnologie fără să aducem în discuție și sistemul hibrid despre care am vorbit deja la capitolul Motorizare. BMW l-a echipat pe i8 cu un sistem de propulsie hibrid plug-in care este foarte avansat și, totodată, complex. Gândit de la zero, el are două motoare electrice (unul din ele funcționează precum sistemul KERS din Formula 1) iar tranziția dintre diferitele moduri de operare este imperceptibilă.
Pe lângă aceste elemente structurale și tehnice, BMW i8 se bucură de toate tehnologiile asociate unui model recent al gamei din Munchen. Este o mașină cu faruri Laser și are și o aplicație dedicată pe smartphone. Pe deasupra, îți oferă tot ce găsești pe un Seria 6, de exemplu. Facem această mențiune pentru că i8 nu are telecomanda noului Seria 7 care să-i fi permis șoferului să o parcheze fără să fie în vehicul, și nici comenzile prin gesturi la interior.
Sistemul audio din dotare este performant și impresionează prin claritatea sunetului asigurat. Ne-a deranjat însă faptul că nu putem dezactiva sistemul de augmentare al sunetului motorului în difuzoare activat automat la cuplarea modului sport, dar măcar acesta funcționează cu bun gust și îmbunătățește experiența mașinii. Sistemul de navigație se comportă și el foarte bine și a primit și un premiu în 2015 pentru felul în care este gândit.
În rest, ai la dispoziție la iDrive toate comenzile sistemului multimedia, exact ca la un model BMW din 2015. Unul foarte bine echipat.
Design
BMW i8 arată fantastic. Este una dintre puținele mașini de serie care au preluat aproape toate elementele de la conceptul care a prefigurat-o și care arată la fel de fascinant. Nu ai cum să nu îl observi și nu ai cum să îl ignori. Pe parcursul celor două zile de test, m-am temut că voi fi lovit din spate sau din lateral de șoferii care și-au scos telefoanele mobile pentru a poza mașina la volanul căreia mă aflam. A fost pe alocuri înspăimântător să vezi cum alții își lăsau volanul liber, ca să țină telefonul cu două mâini pentru a prinde un cadru mai bun cu BMW i8.
Forma mea preferată de la i8 este aripa spate. Aceasta arată superb când o privești de afară și incredibil de bine când o vezi în oglinda retrovizoare. Poate că posteriorul nu este la fel de frumos sau de elegant ca la alte modele din segment, dar mașina compensează din plin la factorul WOW.
Ne-a placut
- Look futurist
- Consumul de carburant este redus pentru nivelul de putere oferit
- Faruri cu Laser
- Tehnologiile utilizate de BMW
Nu ne-a placut
- Accesul la bord necesită exercițiu
- Locurile din spate sunt destul de înghesuite
- Portbagajul mic
- Prețul de achiziție
Date tehnice - BMW i8 (2014-2018) Hibrid Plug-In 362CP Aut6 | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
2,1% ?
mai ieftin cu 30.000Eu si imi iau un Volkswagen XL1si care consuma jumatate
Alooo, BMW, se aude?
Cocalarii astia dom'le.... nu cunoaste ei adevarata valuare care este la VW.
stii cat de mult iubesc eu XL1? ehhh.....
Pozele de la munte au fost realizate pe Transbucegi. Inclusiv cea cu lacul.
Masina arata absolut demential in persoana. Este fara indoiala unul din cele mai avantgardiste design-uri la ora actuala si nu stiu cu ce ar putea veni concurenta in viitorul apropiat pentru a o depasi. Este pur si simplu fascinanta. Am vazut-o si in poze si mi-a placut, dar realitatea bate filmul de-l snopeste.
Wow, @mowgli, 2 i8 unul langa altul e intr-adevar de youtube :) Pe gusturile mele, BMW a evoluat enorm, mai ales dupa plecarea lui Chris Bangle, dar design-ul interior inca nu m-a castigat. La masina asta insa as trece cu vederea orice.
Mercedes are deocamdata "doar" SLS e-cell cam pe zona asta si sunt curios cu ce or sa mai vina pe piata in anii urmatori. i8 are indiscutabil farmecul lui si atuurile tehnologice nereplicate inca de nimeni. Iar concurenta va avea o viata foarte grea.
Un mare BRAVO !!!
Ma refeream la exotism, exclusivism, nu avem treaba cu SUA, cum nici i8-ul nu are treaba cu Romania, doar c-a fost testat si la noi, apoi nu are rost sa le compari la performante, nici la pret, un Corvette fabricat din aceleasi materiale nu va mai costa la fel, doar daca nu vor americanii sa piarda bani grei la fiecare exemplar vandut. Revin la devalorizare, peste 10 ani un i8 va costa mult mai mult decat un F-Type, Corvette, etc, daca mai pui la socoteala taxe, impozite, infinit mai mici pt ca este hibrid, i8 chiar reprezinta o buna afacere pt cei ce au de dat 140 000 pe o masina, asta e tot ce spuneam.
Si mai Danutz, tu zici acuma ca n-ai treaba cu SUA si in comentariu anterior ziceai " în SUA cât de exotic este Corvette față de i8?" Pai hotarestete odata. Si de ce materiale vorbesti Danutze? De rahaturile alea ecologice din i8? Ca noul Corvette are aproape tot interiorul acoperit in piele. As putea spune ca interiorul are o calitate similara, daca nu chiar mai buna in Corvette. Sau vorbim de materiale de constructie ca fibra de carbon? Iti zic eu un secret, fibra de carbon ii naspa pentru masini. Daca o busesti un pic, poti sa o arunci la gunoi, si in caz de impact este nesigura, lucru evidentiat de punctajul Euroncap slab al BMW i3. In schimb, un Corvette rezista 1000.000 de mile. Da, un i8 se va devaloriza mai greu, pentru ca nu-l cumpara nimeni, dar Corvette-ul si-l pot permite ca intretinere si oamenii care nu-s miliardari. Eu as prefera oricand o masina adevarata, in defavoarea unei roabe din asta electrice. Mai ales avand in vedere ce performante penibile are in curbe.
Inca una buna: Corvette masina exotica in Europa :))
Amice, daca tu nu vezi in Romania asa ceva, asta nu inseamna ca si restul Europei e pustie. E plin de ele !
Apropo, azi la un semafor aveam in dreapta o Tesla si in stanga un i3. No, viitorul vine repede, repede.
Nu mai zic ca-ti mai raman si 50 mii $ pt ati achizitiona un model cu adevarat exotic si revolutionar pt Europa : Toyota Mirai > Pentru cunoscatori : Prima masina de serie din lume cu motor pe hidrogen .
La fel de frapant era rezervorul de 70 l pus pe Porsche 918 Spyder. La un consum mediu de 3,3 l/100 km rezulta o autonomie de peste 2000 km :O Cui ii trebuie asa ceva? Si asta in conditiile in care de ceva vreme trendul este de reducere a greutatii masinii! Pana si Prius de acum 10 ani are autonomie mult mai mare(este adevarat, nu este la fel de sportiva)., dar nu inteleg de ce se chinuie astia de la BMW sa faca hibrid cand de fapt nu te poti bucura de partea electrica a lui, mai bine ii pui motor mai mare pe benzina/diesel si ii mai scazi si din greutate/pret ca renunti la partea electrica. Faza cu consumul de 2.5 e poveste cu Greuceanu, poate ne arata si cum l-au calculat. Iar rotile alea (sunt asa subtiri ca sa nu aiba frecare mare cu solul) de bicicleata nu cred ca sunt tocmai indicate la viteze mari, mai ales daca mai prinzi si asflat umed. Asadar, daca ar avea macar pe jumatate capabilitatile dinamice ale unui BMW de serie , dar nu le ale nici macar pe astea, si nici nu impresioneaza prin autonomie si motor electric.
@Dan Liste triste. Hai ma lasi! Niste liste pe care cativa oameni ajung. Si Ferrari au liste lungi de asteptate dar nu poti sa zici ca nu-s exclusiviste. Defapt, nu cred ca a vandut mai mult de cateva mii de unitati. Si da Corvette este atat exotic cat si exclusivist in Europa. Uitate la o tara imensa ca Germania, unde nu gasesti la vanzare mai mult de 200 de exemplare din noul C7.
Si lasa asta cum ca de banii aia imi iau nu stiu ce. Mai bine iti iei o vila + un Logan sau Duster DCI si esti mai destept ca multi. Gandesti ca un om de rand. Si e de inteles pentru ca toti de aici nu putem decat sa visam la asa masini de genul asta.
Dragule, hai sa vedem cat de exclusivist este Corvette, da ? Luam mobile.de:
Corvette C7 din 2014-prezent: 179 de bucati
BMW M3 din 2014-prezent: 45 de bucati
BMW M4 aceeasi perioada: 195 de bucati
BMW M5 la fel: 53 de bucati
BMW M6: 73 de bucati
Maserati GranTurismo: 32 de bucati
Lamborghini Gallardo: 11 bucati
Lamborghini Aventador: 37 de bucati
Audi R8: 202 bucati
Alfa Romeo 8C: 5 bucati
Mercedes Benz SLS: 22 de bucati
Mercedes Benz CLS AMG: 57 de bucati
Nissan GTR: 40 de bucati
Ferrari toate modelele: 195 de bucati
Acum Corvette toate generatiile: 973 de bucati !!!
BMW-uri M3, toate generatiile: 836 de bucati
M5-uri: 330 de bucati
Lambo: 495 de bucati
Maserati: 1410 bucati
Lotus: 447 bucati
Asa ca sorry buddy, nu prea vad exclusivism-ul asta de care vorbesti tu, in conditiile in care un M6 sau un AMG, sunt mai rare.
Da, de acord, nu-i o Corolla, dar sa nu exageram totusi, ca nu vorbim de Ford GT aici sau de Saleen
Frumoasa masina in poza - in realitate nu am fost impresionat.
Din pacate pentru Ivanoff, articolul nu este valabil si in limba rusa, da-i pe google invanoaffe:
"BMW 1.5-litre three-cylinder electric-gasoline hybrid from the i8 has won three times overall.
❝This is a fitting victory for what is a remarkable powertrain. The i8 is a supercar of the future that’s available today. Progressive, emotive and environmentally responsible, here is a creation that proves the transport of tomorrow can be very, very exciting❞
- Dean Slavnich, co-chairman, International Engine of the Year Awards"
Astia se pare ca n-au auzit ca e de fapt un motor Toyota si de fapt BMW sunt premiati degeaba, eu zic sa-i suni sa le spui !
Apropo, motorul de 3.0 bi-turbo de pe M3/M4 a luat si el un premiu... sigur, probabil ca l-au cumparat de la Hyundai si le-au furat meritul, ce sa si faci ? asa-s nemtii astia.
Iata ca sunt si optiuni la jumatate de pret(fata de I8), arata bine, consuma 2 , spatiu pt 4 nu pt 2, etc. Este adevarat ca nu au bugetul BMW pt promovare si nici imaginea de marca. Dar, sunt muuult mai rare decat BMW si in consecinta mai exotice.Drumuri bune! :)
Iar Mirai .. este mirobolanta , cine intreg si-ar lua o uratenie mai mare de masina ca Toyota Mirai.
Eu sincer nu am vazut masina mai urata ca Mirai. Designerul de la Toyota oricum e un cartofar nu are nici o treaba cu asa ceva.