Drivetest BMW i8 (2014-2018)

Hibrid Plug-In 362CP Aut6
BMW i8 (2014-2018) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 16.06.2015
Fantasmagoric

În 2011, vedeam Mission Impossible 4: Ghost Protocol. Spre finalul filmului, Tom Cruise conducea un BMW Concept Vision Efficient Dynamics, la vremea aceea un prototip al bavarezilor, care arăta superb pe marele ecran. 

Nu-mi imaginam că BMW o să facă o variantă de serie a mașinii și că o s-o vândă publicului. Dar s-a întâmplat. Nu-mi imaginam nici că mașina o să treacă prin România și că o voi conduce. Dar s-a întâmplat și asta. Am ajuns să conduc mașina pe care am visat-o într-o noapte și m-am simțit exact cum se simțea, probabil, Tom Cruise. Doar că mai tânăr, mai înalt și mai puțin celebru.

BMW i8 a fost prima mașină pe care am condus-o pe drumurile din România și care a născut fascinație în toți cei din jur. Și prin asta mă refer la o bucurie copilărească la vederea obiectului. Fix ca atunci când vezi o vedetă internațională.

i8 este mașina alături de care n-ai cum să fii anonim. Nu te poți ascunde în peisaj. Nu poți parca la benzinărie sau la supermarket și să îți vezi de treabă. Vei primi atenție peste tot, fie că vrei sau nu acest lucru.

Dacă aș fi condus un car alegoric în stil brazilian pe străzile din România, cu tot cu dansatoare semi-dezbrăcate, nu aveam parte de atâtea perechi de ochi ațintite asupra mea. Este magnet de oameni și de aparate foto. Iar pozele rezultate circulă imediat, iar te trezești "o vedetă anonimă" pe rețelele de socializare.

BMW i8 (2014-2018)
Hibrid Plug-In 362CP Aut6

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat 140.000 €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

BMW i8 este un model atipic mărcii bavareze, fiind proiectat și construit de un departament separat de restul companiei. Pe modul 100% electric este un model cu tracțiune față, în timp ce toate celelalte situații îl găsesc în configurația cu tracțiune spate sau integrală, în funcție de nevoile de aderență.

Propulsorul cu ardere internă are trei cilindri de 1.5 litri, este turboalimentat, iar puterea maximă dezvoltată de el este ireală pentru un motor de acest tip: 231 CP. Motorul pe benzină este asistat de un motor electric de 131 CP.

Și nu e totul. Cele două motoare de mai sus sunt asistate de un al treilea motor electric, amplasat pe puntea spate, care are rol de generator (recuperează energie cinetică la frânare) și care livrează această energie înapoi la accelerarea puternică. Resursele unității cu ardere internă sunt distribuite roților spate prin intermediul transmisiei automate cu șase trepte, iar puntea față este angrenată de motorul electric din dotare (echipat cu propria sa transmisie automată cu două trepte), asigurând tracțiune integrală semipermanentă.

În comparație cu felul în care arată, cei 362 CP din dotare parcă nu țin piept exotismului, dar felul în care te simți când accelerează și livrarea rapidă a puterii compensează faptul că nu câștigi un concurs de laudat în cifre când o compari cu alte mașini exotice.

Altfel spus, BMW i8 accelerează mai bine decât te-ar lăsa cifrele să crezi. Reprizele sunt excelente chiar și pe modul confort, pe când modul sport îl transformă în rachetă. Trecând peste faptul că sunetul motorului este accentuat prin difuzoare (caz în care începe să semene cu un V8 la nivel acustic), unitatea se aude plăcut și din afară, și înăuntru.

Încă un aspect interesant la i8 este faptul că mașina nu îți dă senzația că o chinui atunci când rulezi cu viteze reduse, de oraș, cum este cazul unor modele sport care au un aspect la fel de exotic.

renovatio e-charge
De la prima stație de încărcare și până în prezent, Renovatio a totalizat aproape 400.000 de sesiuni ale utilizatorilor. S-au încărcat peste 3.2 milioane de kWh și a fost evitată eliberare a 5700 de tone de CO2.

Consum

BMW i8 nu are un concurent direct în segmentul său care să aibă aceeași configurație de propulsie și un nivel de putere similar. Cel puțin nu încă. Chiar dacă am fi avut, modelul german ar fi putut să câștige comparația, pentru că are un consum mixt de 2.1 litri la sută conform ciclului standard de testare.

În modul 100% electric poate să parcurgă până la 37 de kilometri, iar încărcarea de la priză a acumulatorilor se face în puțin peste trei ore. Bateriile se încarcă singure la frânare, la accelerare și la ridicarea piciorului de pe accelerație.

În cadrul testului nostru, consumul mixt înregistrat pe traseul București-Transbucegi a fost de 7 litri la sută. Valoarea a fost obținută fără să ne concentrăm în vreun fel pe economia de carburant. Într-un regim mai domol, tot pe un traseu mixt, consumul poate să scadă sub șase litri la sută. Oricum, pentru această categorie de automobile, consumul nu este deloc important.

Autonomia contează mai mult, iar BMW i8 este (teoretic) ușor penalizat pe distanțe lungi la acest capitol, pentru că are un rezervor de numai 42 de litri. Din fericire, sistemul hibrid ajută mult, iar autonomia urcă până la peste 400 de kilometri într-un regim alert de conducere.

Performanţe

Supercarul hibrid de la BMW poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde și să atingă o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Cu toate că majoritatea competitorilor săi direcți nu posedă această restricție, ei rămân în urma lui i8 la accelerarea 0-100 km/h.

Altfel spus, BMW i8 întrece un Porsche 911 Carrera S (400 CP) până la 100 km/h, după cum face și cu un Maserati Granturismo Sport (460 CP) și cu orice variantă a lui F-Type în afară de vârful gamei (550 CP). Mercedes-AMG GT îi înfrânge pe i8 până la sută în ambele variante de putere, dar acesta din urmă are fix 100 CP în plus și este echipat cu un motor V8 de 4.0 litri, nu cu un sistem hibrid bazat pe un motor cu trei cilindri în linie. În rândul coupe-urilor sportive exotice mai există destule modele care pot să accelereze mai puternic decât i8 până la sută, dar niciunul care să fie vândut în prezent în România și care să coste sub 150.000 de euro. Mai este nevoie să spunem că BMW i8 nu are nimic de discutat cu rivalii de mai sus în materie de consum de carburant?

În ceea ce privește reprizele, BMW i8 poate că nu este la fel de brutal ca alte modele din segment, dar reușește accelerări comparabile fără să-ți lase impresia că se chinuie. Aici, parcă inginerii BMW au furat puțin de la Rolls-Royce ideea de "effortless power". Asta înseamnă că mașina accelerează fără tam-tam din momentul în care ai apăsat accelerația.

 

Interior

BMW i8 îmbină la interior exotismul unui supercar cu dotările, comenzile și tehnologiile găsite într-un Seria 6 Coupe. Altfel spus, este la fel de ușor de folosit și de butonat ca un BMW Seria 6 sau 7, comenzile sunt amplasate și funcționează fix la fel, dar diferența majoră vine de la setul de portiere cu deschidere verticală. Ele sunt ușor de deschis și de închis când ești așezat și ai centura pusă, dar înălțimea pragului lateral te fac să te chinui puțin atunci când intri în mașină. E ca atunci când urci într-o mașină de curse echipată cu rollcage. Trebuie să te ții de caroserie și de ce te mai poți apuca pentru a urca și coborî din i8. Din acest punct de vedere, mașina devine realmente problematică pentru doamne și domnișoare dacă acestea poartă fustă. Dar asta se întâmplă și într-un Lamborghini, de exemplu.

Materialele de la bord sunt de calitate și atent finisate, semn că BMW și-a dat seama că oamenii care cumpără i8 își permit mașini exotice și au încercat să atingă așteptările acestora. Nu am găsit nimic la bord care să pară ieftin și ne-a surprins faptul că partea inferioară a planșei de bord, cea de la nivelul genunchilor, era îmbrăcată în piele moale. Asta ne-a făcut accesul și mai dificil, pentru că nu doream să o atingem cu încălțămintea.

Fiindcă portierele nu au buzunare laterale (exista riscul să cadă tot conținutul pe jos sau în capul pasagerului la deschidere), toate spațiile de depozitare sunt la nivelul consolei centrale. Între cele două locuri din față există un singur suport de pahar, pe când locurile din spate au la dispoziție două asemenea suporturi. Asta înseamnă că unul dintre pasagerii din față trebuie să facă acrobații ca să ajungă la paharul cu cafea. În consola centrală există și trei spații suplimentare de depozitare, suficiente pentru portofel, două smartphone-uri și câteva obiecte mai mici.

Cele două locuri din spate sunt practicabile pentru adulți cât timp aceștia nu sunt mai înalți decât media, dar o călătorie lungă poate deveni obositoare în i8 pe locurile respective. Unul dintre cele două locuri dispare din oficiu dacă șoferul este mai înalt de 1.80-1.85 metri. Portbagajul este la un pas de inexistent, având 154 de litri, dar spațiul e împărțit pe verticală și pot să pui în el două geamantane mai mici sau 3-4 ghiozdane.

Preţ de achiziţie

BMW i8 are un preț de supercar, ceea ce înseamnă că vorbim despre o mașină cu un preț de pornire care trece de 100.000 de euro. Tehnologia hibridă îl face și mai scump decât un model uzual din această categorie, dar îndrăznim să spunem că își merită banii. Pentru că această mașină te scoate din anonimat.

Vei fi centrul atenției peste tot pe unde mergi. Iar acest sentiment se păstrează vreme îndelungată. Lucrul cu care m-am reobișnuit cel mai greu după cele două zile petrecute alături de i8 a fost faptul că nu se mai uita nimeni la mine la semafor, nu mă întreba nimeni de mașina mea (ce este, cât consumă, ce putere are, etc.) și nu îmi făcea nimeni poze.

Același lucru nu s-ar întâmpla atât de des nici măcar cu un Ferrari sau un Lamborghini prin România, cu atât mai puțin un Jaguar F-Type, Maserati Granturismo Sport sau Porsche 911. Chiar dacă mașinile astea nu sunt deloc comune, un i8 este mai rar decât ele în prezent și va atrage mai multe priviri. Iar privirile pe care le atrage nu transmit ideea "Băi, de unde a avut ăsta bani de mașina aia", ci de "Wow, ce mașină tare!". Iar concluzia asta v-o pot transmite din poziția celui de la volan, care a primit multe priviri invidioase în diferite mașini de test cu prețuri de achiziție de peste 100.000 de euro.

Exemplarul testat de noi a costat aproximativ 140.000 de euro. Puțin pentru cum te face să te simți și pentru cum arată. Nu are sens să intrăm în detalii privind dotări și comparații cu rivalii, pentru că nu pentru asta cumperi un i8 și oricum are tot ce îi trebuie. Ba mai mult, plusează cu ergonomia specifică BMW-urilor și are o gardă la sol care-l poate duce unde nu poți intra cu un Ferrari sau un Lamborghini.

Siguranţă

BMW i8 nu a fost încă testat de EuroNCAP. Și sunt șanse ca modelul să nu ajungă niciodată să fie încercat de organismul european independent, pentru că organizația europeană independentă se bazează pe un buget propriu la achiziția mașinilor testate.

În orice caz, BMW i8 are toate tehnologiile active și pasive de siguranță cu care vin modelele recente ale mărcii bavareze. Pe deasupra, caroseria este din fibră de carbon, aceasta având o celulă a pasagerilor realizată cu tehnologii și know-how din motorsport.

Ţinută de drum

Este foarte important să știi la ce să te aștepți când evaluezi ținuta de drum a lui BMW i8. Dacă te uiți la el strict ca la o mașină sport de 100.000 de euro, așa cum și arată, nu va fi cum te aștepți. Dacă îl vezi precum un grand-tourer, ai nimerit la fix.

BMW i8 impresionează prin stabilitate și confort. Mașina îți dă senzația de "covor zburător" și merge și se ține pe drum fără efort, chiar și la viteze ridicate. Direcția este ușor de manevrat și volanul se luptă cu tine ca să țină mașina pe trasă, dar se simte complet diferit față de orice BMW condus până acum.

Dacă vrei să găsești la i8 direcția supremă din gama BMW, vei fi dezamăgit. Pentru că nu simți fiecare denivelare a drumului, nu este fermă ca la o mașină de curse și nu îți lasă senzația de precizie maximă. Face tot ce-i ceri, doar că se manevrează foarte ușor. Direcția nu te obosește, cum se întâmplă la alte mașini sport.

Explicația mea pentru această situație vine la nivelul anvelopelor, care sunt neobișnuit de înguste, cel puțin la nivelul punții față. Acest lucru reduce dramatic amprenta la sol și rezistența de rulare, dar aduce și mici probleme rezolvate inginerește de BMW. Spre exemplu, mașina se bucură de un plus de apăsare aerodinamică pe puntea față prin intermediul unor fante de aerisire integrate în bara față și în grilă, care scot aerul prin găurile imense din capotă. Puntea față este astfel apăsată aerodinamic pe șosea și asigură stabilitate la viteze mari. Dar efectul aerodinamic nu o ajută la fel de mult la acele de păr și la virajele abordate cu viteze mai reduse, când poate să apară un ușor fenomen de subvirare dacă abordezi prea entuziast virajul. Sistemele din dotare corectează rapid situația, dar momentul în care i8 subvirează poate fi perceput, și totul e din cauza anvelopelor.

Suspensia este genială și configurația sa vine din motorsport. BMW i8 are o gardă la sol mai mult decât rezonabilă, ceea ce ne-a permis să ieșim de pe drumul asfaltat pe o secțiune denivelată (abordată cu 10-12 km/h) pentru a obține unele dintre imaginile din galeria foto atașată. Dacă le parcurgi încet și cu atenție, denivelările și gropile nu îți pun probleme. Mai mult, nici nu le simți la bord. Suspensia rămâne confortabilă și la viteze mari, și la schimbări rapide de direcție. Ideea de GT din spatele lui i8 este din ce în ce mai puternică în lumina acestui comportament. Mașina poate să facă multe sute de kilometri într-o zi fără să obosească șoferul sau pasagerul de la fermitatea suspensiei, dar fără să se simtă "barcă" pe viraje. Sistemul de frânare impresionează și el prin performanțe, acesta fiind perfect calibrat pe necesitățile vehicului.

 

Vizibilitate

Supercar-urile sunt mașini din care vezi cu greu în jur, în special la manevrele cu spatele. În cazul lui i8 e ceva mai simplu, pentru că modelul bavarez profită de faptul că e lansat într-o eră a tehnologiei. Ai cameră de marșarier și poți parca liniștit cât de aproape vrei tu de obstacol. Sau cât de aproape ai curaj.

Oglinzile laterale sunt generoase și acoperă bine suprafațele din jur. Zonele din afara razei vizuale sunt acoperite de un sistem de monitorizare care te avertizează când ai un vehicul în unghiul mort.

Singura nemulțumire la nivel de vizibilitate vine la nivelul montantului A. Era imposibil din punct de vedere tehnic ca BMW să producă un montant care să permită un parbriz atât de înclinat și să și țină o portieră întreagă (destul de ușoară, ce-i drept) care să fie și extrem de subțire. La virajele mai strânse, dacă ai scaunul mai în față, îți va trece prin câmpul vizual. Dar poți trăi cu asta.

Tehnologie

BMW a investit enorm în noua sa divizie i, responsabilă de vehiculele sale electrice și de hibrizii săi plug-in. Primele două creații ale diviziei BMW i sunt i3 și i8, iar pentru producția lor de serie a fost semnat un parteneriat cu un producător de fibră de carbon. Pentru că i8 și fratele său de oraș au șasiul și o bună parte din caroserie realizată din fibră de carbon ranforsată cu plastic (materialul se numește CFRP în termeni tehnici), ceea ce a transformat compania BMW în primul constructor de automobile care produce fibră de carbon la scară industrială. Pe lângă fibra de carbon, i8 se bucură și de materiale reciclate la bord (cânepă și plastic, printre altele), iar întregul proces de fabricație este optimizat pentru sustenabilitate și are loc într-o fabrică ecologică.

Nu puteam să ajungem la capitolul tehnologie fără să aducem în discuție și sistemul hibrid despre care am vorbit deja la capitolul Motorizare. BMW l-a echipat pe i8 cu un sistem de propulsie hibrid plug-in care este foarte avansat și, totodată, complex. Gândit de la zero, el are două motoare electrice (unul din ele funcționează precum sistemul KERS din Formula 1) iar tranziția dintre diferitele moduri de operare este imperceptibilă.

Pe lângă aceste elemente structurale și tehnice, BMW i8 se bucură de toate tehnologiile asociate unui model recent al gamei din Munchen. Este o mașină cu faruri Laser și are și o aplicație dedicată pe smartphone. Pe deasupra, îți oferă tot ce găsești pe un Seria 6, de exemplu. Facem această mențiune pentru că i8 nu are telecomanda noului Seria 7 care să-i fi permis șoferului să o parcheze fără să fie în vehicul, și nici comenzile prin gesturi la interior. 

Sistemul audio din dotare este performant și impresionează prin claritatea sunetului asigurat. Ne-a deranjat însă faptul că nu putem dezactiva sistemul de augmentare al sunetului motorului în difuzoare activat automat la cuplarea modului sport, dar măcar acesta funcționează cu bun gust și îmbunătățește experiența mașinii. Sistemul de navigație se comportă și el foarte bine și a primit și un premiu în 2015 pentru felul în care este gândit.

În rest, ai la dispoziție la iDrive toate comenzile sistemului multimedia, exact ca la un model BMW din 2015. Unul foarte bine echipat.

Design

BMW i8 arată fantastic. Este una dintre puținele mașini de serie care au preluat aproape toate elementele de la conceptul care a prefigurat-o și care arată la fel de fascinant. Nu ai cum să nu îl observi și nu ai cum să îl ignori. Pe parcursul celor două zile de test, m-am temut că voi fi lovit din spate sau din lateral de șoferii care și-au scos telefoanele mobile pentru a poza mașina la volanul căreia mă aflam. A fost pe alocuri înspăimântător să vezi cum alții își lăsau volanul liber, ca să țină telefonul cu două mâini pentru a prinde un cadru mai bun cu BMW i8.

Forma mea preferată de la i8 este aripa spate. Aceasta arată superb când o privești de afară și incredibil de bine când o vezi în oglinda retrovizoare. Poate că posteriorul nu este la fel de frumos sau de elegant ca la alte modele din segment, dar mașina compensează din plin la factorul WOW.

Nu ne-a placut

  • Accesul la bord necesită exercițiu
  • Locurile din spate sunt destul de înghesuite
  • Portbagajul mic
  • Prețul de achiziție
Date tehnice - BMW i8 (2014-2018) Hibrid Plug-In 362CP Aut6
Motor electric
Putere CP
131
Cuplu Nm
250
Motor termic
Putere CP (rpm)
231 (5800)
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (3700)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
1499
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4689
Viteza maxima km/h
250
Latime mm
1942
Acceleratie 0-100 km/h s
4.4
Inaltime mm
1293
Tractiune
integrala
Greutate kg
1.485
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2800
Nr. usi
2
Volum rezervor litri
42
Nr. locuri
4
Volum portbagaj litri
154
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW i8 (2014-2018)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (48)

  • "În rândul coupe-urilor sportive exotice mai există destule modele care pot să accelereze mai puternic decât i8 până la sută, dar niciunul care să coste sub 150.000 de euro." Alooo ! Corvette!
    22 31
  • Sam Aloooo , sportive exotice, nu muscle car-uri.
    25 19
  • Nelu Aloooo, Corvette e supercar. Camaro e muscle carul Chevy. Si vezi ca si noul Ford GT si Honda/Acura NSX vor intra in categoria de supercar si s-ar putea sa coste mai putin de 150.000 de euro.
    23 9
  • Nu stiu de ce afirmati ca i8 e singurul hibrid sport din lume. Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, McLaren P1, Porsche Panamera S E-Hybrid si Acura NSX sunt cateva exemple. Evident, tehnologiile difera, dar se incadreaza in aceeasi categorie.
    26 5
  • Exprimarea "portbagajul este virtual inexistent" ma face sa cred ca ati tradus textul din engleza folosind google translate. Exista un cuvant in romana care inlocuieste foarte bine termenul de "virtual" din acest context. Practic nici n-are rost sa vi-l mai spun.
    22 5
  • Toată lumea, alooooooo?!
    9 6
  • Bmw i8 nu are concurent direct, încă, este un model super sport care arată ca un supercar, iar la capitolul exotic este peste orice muscle car, în SUA cât de exotic este Corvette față de i8? Doar în Europa este o prezența mai deosebită, dar asta față de un 911 de exemplu. Un alt avantaj major al i8 ului este devalorizarea, sunt convins că se va deprecia mult mai greu decât un M6, ca să rămân tot la Bmw, deci cine are banii ăștia și răbdare sa aștepte 18 luni pt livrare...eu pun răbdarea:)
    23 4
  • Nelu, Corvette nu este muscle car
    8 6
  • 140.000Eu?
    2,1% ?

    mai ieftin cu 30.000Eu si imi iau un Volkswagen XL1si care consuma jumatate

    Alooo, BMW, se aude?
    8 26
  • @vianu ciudat ca BMW I3 a luat premiul de World Green Car of the year, in fata lui XL1. Si mai ciudat, e ca nu am vazut niciun astfel de model pe strada, in schimb pe strada am un I3 si langa locul de munca 2 I8-uri.
    Cocalarii astia dom'le.... nu cunoaste ei adevarata valuare care este la VW.
    25 3
  • Bogdan
    Unde au fost realizate pozele de la munte, in ce zona? Cea cu lacul?
    6 0
  • @mowgli...mesajul era pentru "prieteni" ;)

    stii cat de mult iubesc eu XL1? ehhh.....
    10 4
  • Nu poti sa dai 4,5 stele unei masini cu caroseria din fibra de carbon, tractiune integrala si echipata cu toate sistemele electronice de siguranta....
    8 3
  • @Bogdan
    Pozele de la munte au fost realizate pe Transbucegi. Inclusiv cea cu lacul.
    13 2
  • Dan B.
    @Andy, NSX va costa $300.000, iar nou GT se vehiculeaza ca va fi in jur de $400.000.
    3 3
  • Dan B.
    @dan_grc, perioada de asteptare a fost redusa la 6 luni.
    3 0
  • Intamplator am vazut si eu prima data pe strada un i8 duminica si ma intrebam oare pe cand un test pe Automarket.ro? :):):) Sa mai zica cineva ca nu exista telepatie!

    Masina arata absolut demential in persoana. Este fara indoiala unul din cele mai avantgardiste design-uri la ora actuala si nu stiu cu ce ar putea veni concurenta in viitorul apropiat pentru a o depasi. Este pur si simplu fascinanta. Am vazut-o si in poze si mi-a placut, dar realitatea bate filmul de-l snopeste.

    Wow, @mowgli, 2 i8 unul langa altul e intr-adevar de youtube :) Pe gusturile mele, BMW a evoluat enorm, mai ales dupa plecarea lui Chris Bangle, dar design-ul interior inca nu m-a castigat. La masina asta insa as trece cu vederea orice.

    Mercedes are deocamdata "doar" SLS e-cell cam pe zona asta si sunt curios cu ce or sa mai vina pe piata in anii urmatori. i8 are indiscutabil farmecul lui si atuurile tehnologice nereplicate inca de nimeni. Iar concurenta va avea o viata foarte grea.

    Un mare BRAVO !!!
    12 5
  • In aceasta masina cred ca de la Sinaia pana la intrarea pe transbucegi i-ati urat multa multa muuuulta sanatate Ancai Boagiu, lui Ovidiu Silaghi, Ioan Rus...
    8 0
  • Nici nu stiti ce-i un muscle car si comentati. Ce legatura are Corvette cu termenul de muscle car? Niciuna! Corvette nu-i nici pe departe muscle car. A fost si este supercar. Si ce daca este populara in SUA Dane? Noi suntem in Romania nu? Ce treaba avem noi cu SUA. Si nici acolo nu-i chiar asa populara ca o vezi pe toate santurile, ca BMW-urile la noi. Corvette si supercarul clasei mijlocii, un supercar pe care chiar si-l permit oamenii. Si cu un pret de vreo 60k de dolari, care sigur nu se transforma in peste 150k de euro in Europa, este un masina exotica (in intreaga Europa cel putin) care ofera performante mai bune decat i8 la un pret mai mic. Si sa nu mai vorbim si de Jagur F-Type care il poti lua la un pret rezonabil si de asemenea ofera performante mai bune decat i8.
    5 6
  • Multi din cei care au comentat inca nu au inteles despre ce este vorba cu I8-ul. Hai sa o luam asa,BMW ar fi creat aceasta caroserie superba,ar fi indesat in ea motorul de pe M5,respectiv M6,ar fi scos in jur de 600 CP,ar fi pus niste cauciucuri mult mai late si scoteau timpi de 3 sec pana la 100km,daca s-ar fi pus problema de crearea unui supercar pentru copilasi. Nu, I8,spre deosebire de hibridele 918 Spyder,LaFerarri si P1,care au motoare termice imense, face o demonstartie de forta si ne arata cu un motor de 1,5 litri si 3 motoare electrice ca viitorul nu este atat de sumbru fara combustibilii clasici.Deci nu este o masina pe care sa o compari cu Corvette sau cu AMG-uri sau cine stie ce supercaruri ne mai plac noua,este o combinatie perfecta de tehnologie,design si inovatie care ne arata in ce directie merge lumea auto.Este acea masina care nu s-a construit pe principiile clasice,(vezi CFRP,lumini laser,aerodinamica activa etc).Mai pe scurt,BMW vrea sa demonstreze ca placerea de a conduce nu e conditionata de motoare puternice pe benzina cu multi cai si consum imens.
    26 2
  • @Sam

    Ma refeream la exotism, exclusivism, nu avem treaba cu SUA, cum nici i8-ul nu are treaba cu Romania, doar c-a fost testat si la noi, apoi nu are rost sa le compari la performante, nici la pret, un Corvette fabricat din aceleasi materiale nu va mai costa la fel, doar daca nu vor americanii sa piarda bani grei la fiecare exemplar vandut. Revin la devalorizare, peste 10 ani un i8 va costa mult mai mult decat un F-Type, Corvette, etc, daca mai pui la socoteala taxe, impozite, infinit mai mici pt ca este hibrid, i8 chiar reprezinta o buna afacere pt cei ce au de dat 140 000 pe o masina, asta e tot ce spuneam.
    11 2
  • MARIUS
    37 DE KM...MAI BINE IMI CUMPAR TESLA , LA UN PRET MULT MAI BUN , AUTONOMIE INCOMPARABILA , SPATIU INTERIOR OK , SI ARATA SI EA CA O MASINA ADEVARATA , DE CE TOATE ELECTRICELE, HYBRIDELE TREBUIE SA ARATE TOATE CIUDAT ? VREM MASINI NU JUCARII FUTURISTE SI LA PRETURI URIASE
    7 15
  • Ok , greseala mea, Vette nu este muscle car, insa cam tot ce era de zis a spus Vlad08, in rest masina e superba.
    8 1
  • Adrian
    Interesanta masina dar nu e de Romania. Ce sa faci cu ea pe aici in afara de poze ? Sosele ioc !
    3 2
  • Pai mai Vladutz, ce naiba de ecologist mai e asta cand consuma extraurban un pic mai putin ca un Corvette cu motor de 6.2 litri. Ecologie pe hartie si de marketing, ca la toate hibridele, dar in viata reala, ciu ciu. Sa vedem intr-un mediu putin mai urban cum se descurca cand bateriile nu sunt incarcate.

    Si mai Danutz, tu zici acuma ca n-ai treaba cu SUA si in comentariu anterior ziceai " în SUA cât de exotic este Corvette față de i8?" Pai hotarestete odata. Si de ce materiale vorbesti Danutze? De rahaturile alea ecologice din i8? Ca noul Corvette are aproape tot interiorul acoperit in piele. As putea spune ca interiorul are o calitate similara, daca nu chiar mai buna in Corvette. Sau vorbim de materiale de constructie ca fibra de carbon? Iti zic eu un secret, fibra de carbon ii naspa pentru masini. Daca o busesti un pic, poti sa o arunci la gunoi, si in caz de impact este nesigura, lucru evidentiat de punctajul Euroncap slab al BMW i3. In schimb, un Corvette rezista 1000.000 de mile. Da, un i8 se va devaloriza mai greu, pentru ca nu-l cumpara nimeni, dar Corvette-ul si-l pot permite ca intretinere si oamenii care nu-s miliardari. Eu as prefera oricand o masina adevarata, in defavoarea unei roabe din asta electrice. Mai ales avand in vedere ce performante penibile are in curbe.
    5 15
  • @Sam tu ai esti cu toate tiglele pe casa ? cum ma sa consume un i8 cat un Corvette ? In care univers paralel ? Auzi secret: "fibra de carbon e naspa pe masini" :)) bai al dracu, alt inginer ce incearca sa se afirme pe Automarket. Prietene, ai gresit publicatia, du-te la ceva congres mondial si fa-te auzit acolo, doar asa vei schimba industria auto, caci e clar ca toti sunt niste idioti.

    Inca una buna: Corvette masina exotica in Europa :))
    Amice, daca tu nu vezi in Romania asa ceva, asta nu inseamna ca si restul Europei e pustie. E plin de ele !
    14 4
  • Scorpionul_negru
    Interesanta masina dar nu e de Romania. O tara fara sosele bune nu permite folosirea corespunzatoare unei masini sport !
    6 3
  • LauCalin
    Luna trecuta am vazut unul in Bucuresti. Desi mereu am declarat ca BMW nu face masini pe gustul meu, am scos telefonul, am facut cateva poze si totul dupa ce cateva secunde am avut respiratia taiata si nu imi venea sa cred ce vad. Pur si simplu masina asta te surprinde inclusiv prin existenta ei.
    Apropo, azi la un semafor aveam in dreapta o Tesla si in stanga un i3. No, viitorul vine repede, repede.
    16 1
  • Ivanoff
    Atat de ''exotic'' , mai ales daca ne gandim ce are ''dedesubt '' un intreg patent de la Toyota Motor Corporation. Deci chiar ''exotic'', sa nu mai zic ca la banii astia cumperi un Nissan GT-R NISMO , cu cel mai avansat launch control din lume , si care ii rupe fash-ul lui I8 cu o acceleratie de 2,4 sec . Pt cunoscatori : Cea mai rapida masina de pe Nurburgring. .


    Nu mai zic ca-ti mai raman si 50 mii $ pt ati achizitiona un model cu adevarat exotic si revolutionar pt Europa : Toyota Mirai > Pentru cunoscatori : Prima masina de serie din lume cu motor pe hidrogen .
    4 15
  • Ok Sam, i8 nu este cumpărat de nimeni, de aia listele de așteptare se întind pe cel puțin 6 luni, și da, fibra de carbon e nașpa, tabla e mult mai high tech, ce să zic, dar ceva la subiect, legat de această mașină, poți să spui ceva concret, sau știi doar " de banii ăștia îmi cumpăr două Corvette "?
    15 3
  • mi-ar place sa stiu profilul tipic al cumparatorului de Corvette vs. cumparator de i8: varsta, sex, educatie, nivelul veniturilor, asteptari in viata, etc. Asa, citind pe AM (cu toate ca nu e foarte sugestiv) ar fi o mare diferenta intre cel care prefera un i8 vs Corvette
    6 2
  • Autonomie totala ( oferita ) este de 500 km, din care 35 km in mod electric, la un consum mediu de 2,5 l/100 km => un rezervor de vreo 12 litri ?! Mi se pare foarte putin!
    La fel de frapant era rezervorul de 70 l pus pe Porsche 918 Spyder. La un consum mediu de 3,3 l/100 km rezulta o autonomie de peste 2000 km :O Cui ii trebuie asa ceva? Si asta in conditiile in care de ceva vreme trendul este de reducere a greutatii masinii! Pana si Prius de acum 10 ani are autonomie mult mai mare(este adevarat, nu este la fel de sportiva)., dar nu inteleg de ce se chinuie astia de la BMW sa faca hibrid cand de fapt nu te poti bucura de partea electrica a lui, mai bine ii pui motor mai mare pe benzina/diesel si ii mai scazi si din greutate/pret ca renunti la partea electrica. Faza cu consumul de 2.5 e poveste cu Greuceanu, poate ne arata si cum l-au calculat. Iar rotile alea (sunt asa subtiri ca sa nu aiba frecare mare cu solul) de bicicleata nu cred ca sunt tocmai indicate la viteze mari, mai ales daca mai prinzi si asflat umed. Asadar, daca ar avea macar pe jumatate capabilitatile dinamice ale unui BMW de serie , dar nu le ale nici macar pe astea, si nici nu impresioneaza prin autonomie si motor electric.
    6 10
  • Așa este, de fapt sunt tot mai multe cazuri de roți care cedează la viteze mari, la i8 mă refer. Va urma o mare rechemare, sau pe românește, recall.
    10 3
  • Tony taica, incearca si tu un Vmax pe autostrada cand afara ploua indiferent pe ce masina, daca nu ai pneuri de ploaie sigur dai cu oistea in gard. Un pneu mai ingust are avantajele lui nu doar dezavantaje, ia incearca tu sa mergi cu pneu foarte lat pe gheata. Nu cumva de la fizica invatam ca forta de apasare se distribuie pe suprafata? Daca forta ramane constanta si reduci suprafata, te las pe tine sa explici ce se intampla. Dupaia ne dai lectii de condus pe ploaie, acvaplanare poti sa faci si 100km/h, nu trebe musai sa fii pe autostrada.
    12 1
  • @Mowgli Pai cum? Nu au zis cei de la Automarket ca le-a consumat 7 la suta? Si Corvette in viata reala cam tot pe acolo consuma extraurban. Si nu am zis ca consuma identic. Am zis ca nu-i mare diferenta la consum, desi este o diferenta enorma in constructie si in artificiile tehnice complet inutile.

    @Dan Liste triste. Hai ma lasi! Niste liste pe care cativa oameni ajung. Si Ferrari au liste lungi de asteptate dar nu poti sa zici ca nu-s exclusiviste. Defapt, nu cred ca a vandut mai mult de cateva mii de unitati. Si da Corvette este atat exotic cat si exclusivist in Europa. Uitate la o tara imensa ca Germania, unde nu gasesti la vanzare mai mult de 200 de exemplare din noul C7.
    4 16
  • Sam93, si Dacia 1310 este o masina exotica in SUA pana la urma, nu?
    15 2
  • @Ivanoff, masina asta a fost proiectata inainte ca BMW si Toyota sa faca schimb de tehnologii. Deci i8 a fost de la 0 conceput si proiectat de BMW.
    Si lasa asta cum ca de banii aia imi iau nu stiu ce. Mai bine iti iei o vila + un Logan sau Duster DCI si esti mai destept ca multi. Gandesti ca un om de rand. Si e de inteles pentru ca toti de aici nu putem decat sa visam la asa masini de genul asta.
    19 2
  • vezi ca mandria aia de C7 se vinde cam de 10 ori mai putin (in sua) decat Mustang. Exotismul si exclusivismul il explici prin CEREREA extrem de mica din Europa. Deci lasa....
    12 3
  • Degeaba te certi cu prostu', te bate cu perseverenta lui si te aduce la acelasi nivel, asa ca lasati-o balta cu Sam. Asa e Sam, corvette consuma 7, chiar 4-5 la suta daca mergi pe DN1 si nu o iei pe autostrada, corvette fuge de rupe, e mai ieftin si iti raman si bani de logan, asigurare si benzina. Asa e, listele de asteptare sunt de marketing. Defapt au facut liste de asteptare doar ca in cazul in care au si ei un client sa nu se simta ala prost ca e singurul care cumpara masina, da i8 e naspa e proasta, cum vreti voi.
    12 3
  • @Sam 7 litri consuma un Corvette pe ruta Bucuresti - Transbucegi, fara menajari, doar cand bicicleta mea o sa se transforme intr-un Decepticon si o sa joace in Transformers 7.

    Dragule, hai sa vedem cat de exclusivist este Corvette, da ? Luam mobile.de:

    Corvette C7 din 2014-prezent: 179 de bucati
    BMW M3 din 2014-prezent: 45 de bucati
    BMW M4 aceeasi perioada: 195 de bucati
    BMW M5 la fel: 53 de bucati
    BMW M6: 73 de bucati
    Maserati GranTurismo: 32 de bucati
    Lamborghini Gallardo: 11 bucati
    Lamborghini Aventador: 37 de bucati
    Audi R8: 202 bucati
    Alfa Romeo 8C: 5 bucati
    Mercedes Benz SLS: 22 de bucati
    Mercedes Benz CLS AMG: 57 de bucati
    Nissan GTR: 40 de bucati
    Ferrari toate modelele: 195 de bucati

    Acum Corvette toate generatiile: 973 de bucati !!!
    BMW-uri M3, toate generatiile: 836 de bucati
    M5-uri: 330 de bucati
    Lambo: 495 de bucati
    Maserati: 1410 bucati
    Lotus: 447 bucati

    Asa ca sorry buddy, nu prea vad exclusivism-ul asta de care vorbesti tu, in conditiile in care un M6 sau un AMG, sunt mai rare.
    Da, de acord, nu-i o Corolla, dar sa nu exageram totusi, ca nu vorbim de Ford GT aici sau de Saleen
    14 2
  • anonim
    Am vazut masina live in showroomul fabricii de la Munchen arata deosebit linii frumos desenate . Tot in cadrul acestui showroom care este urias pe mai multe nivele se faceau si drive test cu i3 . Am vrut si eu sa fac o tura cu I3 dar am renuntat din cauza numarului mare de doritori .
    10 1
  • NeaNelu
    In modul 100% electric are doar 37km autonomie??!!! Penibila treaba,bmw are super-tehnologie,ce sa mai.....
    6 11
  • A stat saptamana aceasta in fata la Unicredit Leasing - pe strada Ceasornicului.
    Frumoasa masina in poza - in realitate nu am fost impresionat.
    8 9
  • Cica motorul acestei masini a luat 3 premii, printre care si Engine of the Year: http://www.ukipme.com/engineoftheyear/

    Din pacate pentru Ivanoff, articolul nu este valabil si in limba rusa, da-i pe google invanoaffe:

    "BMW 1.5-litre three-cylinder electric-gasoline hybrid from the i8 has won three times overall.

    ❝This is a fitting victory for what is a remarkable powertrain. The i8 is a supercar of the future that’s available today. Progressive, emotive and environmentally responsible, here is a creation that proves the transport of tomorrow can be very, very exciting❞
    - Dean Slavnich, co-chairman, International Engine of the Year Awards"

    Astia se pare ca n-au auzit ca e de fapt un motor Toyota si de fapt BMW sunt premiati degeaba, eu zic sa-i suni sa le spui !

    Apropo, motorul de 3.0 bi-turbo de pe M3/M4 a luat si el un premiu... sigur, probabil ca l-au cumparat de la Hyundai si le-au furat meritul, ce sa si faci ? asa-s nemtii astia.
    15 5
  • mai tanar, mai inalt si mai putin "celebru", mda
    1 1
  • http://www.mobile.de/ro/Automobil/Fisker-Karma-Ecosport-EVer/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:desc,mke:172/pg:vipcar/210623680.html.
    Iata ca sunt si optiuni la jumatate de pret(fata de I8), arata bine, consuma 2 , spatiu pt 4 nu pt 2, etc. Este adevarat ca nu au bugetul BMW pt promovare si nici imaginea de marca. Dar, sunt muuult mai rare decat BMW si in consecinta mai exotice.Drumuri bune! :)
    1 0
  • @ivanoff
    Mai bine taceai , de fiecare data te faci de cacao.

    Iar Mirai .. este mirobolanta , cine intreg si-ar lua o uratenie mai mare de masina ca Toyota Mirai.
    Eu sincer nu am vazut masina mai urata ca Mirai. Designerul de la Toyota oricum e un cartofar nu are nici o treaba cu asa ceva.
    3 0
  • @Automarket - poate citim si noi comentariile si ii mai stergem un pic contul lui SAM83 ... este un pic penibil omu' si ideile lui despre cum el le stie si restul sunt ...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru