Drivetest Volvo V40 (2012-2016)

2.0 D3 150 Summum auto
Volvo V40 (2012-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 29.01.2013
iCar

Segmentul compact premium este mai aglomerat ca niciodată, iar modelele propuse au devenit cu adevărat interesante. BMW are Seria 1 facelift, Audi a venit cu noul A3, iar Mercedes-Benz a uimit cu noul A-Klasse. Însă din nordul Europei, Volvo vine cu un jucător important în segmentul C premium. Noul V40 este un hatchback complet, Volvo renunţând la experimentele gen C30. Designul este aproape perfect, iar interiorul pare venit din viitor. Să detaliem în prezenţa unui Volvo V40 D3 Summum cu cutie de viteze automată. 

Volvo V40 (2012-2016)
2.0 D3 150 Summum auto

  • Pret de pornire 22.950 €
  • Pret model testat 44.399 €
  • Taxa auto 286 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Mircea a avut ocazia să conducă un Volvo V40 D2 la lansarea internaţională. Testul lui poate fi citit AICI. Când am solicitat un V40 pentru testul din România, am vrut să fie altă motorizare pentru a vedea ce pot şi alte propulsoare din oferta largă propusă de Volvo. Am primit un D3 cu cutie de viteze automată şi echipare Summum de top. D3 este indicativul pentru motorizarea turbodiesel de 2.0 litri ce dezvoltă 150 CP la 3.500 rpm şi 350 Nm între 1.500 şi 2.750 rpm. Motorul folosit de varianta D3 are cinci cilindri în linie, o soluţie folosită de ceva vreme de către Volvo. Capacitatea cilindrică pentru acest propulsor este 1.984 cmc. Acelaşi motor este folosit şi de modelul V40 D4, dar puterea a fost mărită la 177 CP. Deci, dacă vă place motorina şi V40, aveţi de unde alege: nu mai puţin de patru motorizări sunt disponibile.

Revenind la D3-ul nostru, am rămas impresionat de sunetul scos de cei cinci cilindri de sub capotă. Sunetul este grav şi matur, depărtându-se de "croncănitul" unui motor diesel clasic. Este chiar plăcut urechii, mai ales atunci când foloseşti toţi cei 150 CP. Este un motor elastic ce livrează puterea progresiv, iar cutia de viteze automată cu şase trepte se descurcă perfect în a gestiona cuplul motor. Iar dacă vreţi să mergeţi pe calea clasică, treptele pot fi schimbate şi manual, prin intermediul levierului. Cuplul este prezent și la turații joase, ceea ce face din acest V40 D3 o mașină sprintenă chiar și la viteze de oraș.

Consum

Volvo a pus un accent important pe consumul redus de carburant al motoarelor folosite de noul V40, precum şi pe emisiile de CO2. Varianta D2 este cea mai economică şi mai puţin poluantă, aşa cum e şi normal. Pentru D3-ul testat, mai ales în varianta cu cutie de viteze automată, emisiile de CO2 sunt de 136 grame/km. 

În ceea ce priveşte consumul pentru varianta D3, cifra oficială este de 5.2 litri/100 km în regim mixt. Noi am folosit maşina în trafic urban bucureştean şi am obţinut un consum de 8.5 litri/100 km. Apoi am efectuat şi o mică excursie pe autostradă, iar consumul înregistrat a fost de 6.5 litri/100 km. Deci media noastră s-a situat în jurul valorii de 7.5 litri/100 km. Consumul este puternic influenţat şi de stilul de condus, Volvo punând la dispoziţia celui de la volan trei variante de modificare a tabloului de bord. Dacă alegem varinata Eco, display-ul ce ţine loc de instrumente de bord se colorează în verde şi apare un indicator care te îmbie la condus economic. În plus, sistemul Start-Stop folosit de noul V40 este cel mai bun pe care l-am întâlnit până acum. Am încercat să îl păcălesc în fel şi chip, dar nu am reuşit. Este unul din puţinele sisteme de acest fel care nu a fost dezactivat după câteva opriri la stop. 

Performanţe

Cei 150 CP şi 350 Nm sunt suficienţi pentru a face din noul Volvo V40 o maşină excelentă pentru orice situaţie. Poţi rula liniştit şi eco în oraş, dar poate efectua o depăşire într-un ritm susţinut atunci când situaţia o cere. Cutia automată are şi mod sport, acţionat prin mutarea levierului către stânga, ceea ce urcă imediat turaţia motorului, iar schimbările de treaptă se fac după ce acul turometrului a urcat mult mai sus ca de obicei. Sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 9.3 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge un V40 automat este de 205 km/oră.

Interior

Unul dintre principalele atuuri ale noului Volvo V40 este interiorul. Finisat impecabil, cu materiale foarte plăcute la atingere, riguros şi simetric, dar totuşi nu la fel de rece precum cel al unui automobil german. V40 păstrează ideea consolei centrale drepte, dar cu partea din spate liberă şi aceeaşi poziţionare simetrică a butoanelor. Trebuie să te obişnuieşti puţin cu amplasarea lor, dar apoi te întrebi de ce nu toată lumea foloseşte acest tip de layout. Pornirea maşinii se face dintr-un buton amplasat sus, la vedere, iar cheia inteligentă are lăcaşul ei, tot la vedere, deşi ea poate să stea liniştită în buzunar. Echiparea Summum, pe care am avut-o pe modelul testat, este varianta de top. Pielea şi scaunele cu contur sunt excelente, la fel şi restul materialelor folosite pentru această echipare.

Piesa de rezistenţă este însă planşa de bord. Adio instrumente analogice! Volvo V40 are toate instrumentele de bord în format digital. Totul a fost înlocuit cu un imens display TFT, dar acesta redă fidel acele şi indicatoarele analogice cu care suntem obişnuiţi. Până şi indicatoarele semnalizatorului imită perfect un bec incadescent. În plus, totul este customizabil, dar cu bun gust. Se poate alege dintre trei teme pentru planşa de bord: elegant, eco sau sport. 

Nu este singurul automobil care a adoptat un altfel de bord digital. BMW şi Jaguar au propriile încercări, dar soluţia lui Volvo este cea mai bună pe care întâlnit-o până acum. De la calitatea display-ului până la modul cum redă detaliile , Volvo a reuşit să stabilească un etalon. La bordul acestui model ai cu adevărat senzaţia că conduci un automobil modern şi este foarte greu să revii la un automobil normal. Pare că te-ai întors în timp câţiva ani. A, şi încă ceva: indicaţile afişate pe planşa de bord şi pe display-ul central sunt afişate în limba română.

Spaţiul din habitaclu este bine structurat, iar bacheta spate este suficient de confortabilă pentru doi pasageri, iar la nevoie poate primi trei pasageri. Portbagajul pare mic la prima vedere, dar de fapt avem de-a face cu o podea dublă, existând încă un spaţiu de depozitare. Volumul total al portbagajului este de 335 litri.

Preţ de achiziţie

Preţul este punctul sensibil al noului model compact Volvo. Asta la prima vedere, pentru că Volvo este o marcă premium, iar concurenţa are şi ea preţuri pe măsură. Pentru un Volvo V40 trebuie să scoatem din buzunar 22.950 euro. Este preţul de bază pentru un V40 D2. Un Volvo V40 D3 Summum costă 33.330 euro (TVA inclus), iar ca să ajungem la un model dotat ca cel de test preţul este de 44.399 euro. E mult pentru un model din clasa compactă? Probabil că da, dar trebuie să pune îm balanţă tehnologia şi calitatea oferită. 

Pentru un model similar de la BMW, preţurile încep de la 28.000 euro, un Audi A3 de la 30.000 euro, iar pentru un Mercedes-Benz A-Klasse începem de la 33.046 euro TVA inclus.

Siguranţă

Este aproape redundant să vorbim despre siguranţă pentru orice model produs de Volvo. Suedezii au fost mereu pe primul loc la acest capitol şi au făcut din siguranţă un atu de marketing susţinut de tehnologii concrete. Noul V40 vine cu o inovaţie extrem de importantă în domeniu: airbagul pentru pietoni, despre care am vorbit pe larg la momentul lansării. Practic, un airbag stă ascuns sub capota automobilului, iar în cazul unui impact cu un pieton se umflă într-o fracţiune de secundă în forma unui U în zona parbrizului pentru a atenua impactul pietonului cu această zonă. 

Aşa cum era normal, Volvo V40 a obţinut cinci stele în cadrul sesiunii de teste EuroNCAP, fiind modelul care a primit cele mai multe puncte per total în toată istoria organizaţiei europene. Modelul suedez a primit punctajul maxim la Safety Assist, 100% din puncte, 98% la protecţia pasagerilor adulţi, 88% la protecţia pietonilor - o premieră EuroNCAP - şi 75% la protecţia copiilor.

Ţinută de drum

Volvo V40 te face să te simţi bine la volan din primul moment. Pe drumuri de munte, pe viraje, pe autostradă, V40 este o plăcere pentru cel de la volan. Problema vine la utilizarea zilnică în mediul urban. Suspensia este un pic prea fermă pentru cel care are de trecut zilnic peste linii de tramvai sau drumuri mai puţin bine asfaltate. Modelul V40 D3 Summum testat a venit  jante de 18 inch opţionale şi anvelope de 225/40 R18. Pentru acest pachet trebuie să scoţi din buzunar aproape 1.000 euro, dar sunt de părere că mai bine păstram cei o mie de euro pentru altceva şi alegem jantele standard de 17 inch. Ok, poate pierdem ceva la capitoul aspect, dar vom avea o ţinută de drum ceva mai confortabilă în oraş. 

Lăsând la o parte acest aspect, V40 este cel mai reuşit Volvo din punct de vedere dinamic. Platforma pare că ceva în comun cu Ford Focus, dar suedezii şi-au pus amprenta pe comportamentul dinamic al acestei maşini. În bine! Deocamdată, cel mai puternic V40 are 180 CP, dar ar fi păcat ca suedezii să nu ofere şi un V40 hot de 200-250 CP. Poate o versiune Polestar?

Vizibilitate

În ciuda designului impresionant, noul V40 nu are mari probleme la capitolul vizibilitate. Parbrizul este suficient de amplu, iar montaţii pot ridica câteva probleme la virajele mai strânse, dar fără a te jena excesiv. Luneta pare mică la prima vedere, dar odată instalat la volan constaţi că îşi oferă suficientă vizibilitate în spate. 

Iar pentru a fi siguri că ştii tot ce se petrece în jurul tău, inginerii suedezi au burduşit noul V40 de senzori. Avem senzori de parcare în faţă şi spate, senzori care te avertizează dacă trece o maşină prin spatele tău atunci când încerci să ieşi dintr-o parcare perpendiculară şi, bineînţeles, cameră pentru marşarier. Mai avem şi asistenţă pentru banda de rulare, care te avertizează discret dacă ai părăsit marcajul, şi sistemul BLIS, care se asigură în locul tău dacă ai maşină în unghiul mort al oglinzii atunci când încerci o depăşire. 

Tehnologie

Volvo V40 este iPhone-ul clasei compacte. Oferă ceva în plus faţă de ceilalţi şi o face cu stil. Este una dintre cele mai tehnologizate maşini din acest segment, dar reuşeşte cumva să nu te copleşească cu toate sistemele de la bord. Animaţiile de pe display-ul TFT ce ţine loc de planşă de bord sunt frumoase şi naturale, nimic nu te deranjează vizual, nimic nu este artificial. Telefonul mobil poate fi conectat rapid şi imediat poţi să asculţi muzica de pe el la o calitate deosebită prin streaming Bluetooth. Totul poate fi configurat dintr-un simplu meniu afişat pe ecranul central, exact ca la un telefon mobil. Fără prea multe submeniuri şi întortocheri. Iar pilotul automat adaptiv ce reglează automat viteza în funcţie de cel din faţa ta şi chiar îşi indică cu ce viteză rulează acesta duce asistarea celui de la volan la un nou nivel. În oraş, sistemul Pedestrian Detection este atent la pietonii bezmetici şi poate opri prin intemediul funcției Full Autobrake maşina dacă cel de la volan este distrat. Mai avem şi asistenţă la parcare, ce permite acţionarea automată a volanului şi identificarea locului de parcare.

Design

Designul lui Volvo V40 este greu de descris în cuvinte. Este fluid şi foarte actual. Maşina atrage atenţia, mai ales printre posesorii de alte modele Volvo, iar alţi pietoni se opresc pur şi simplu să o admire. Partea posterioară poate ridica discuţii, dar personal găsesc că este realizată în ton cu restul designului. Până şi LED-uri pentru lumini de zi sunt realizate altfel, cu bun gust. Sunt două benzi de lumină continuă amplasate jos, sub proiectoarele de ceaţă. Foarte elegant. 

Sunt şi elemente car par însă ciudate. Volvo a ales să monteze trei duze pentru spălat parbrizul chiar pe capotă. Ar fi putut să le ascundă sub capotă, dar noul airbag pentru pietoni nu mai permite acest lucru. Compensează însă cu evacuarea dublă simetrică pentru un model diesel. Una peste alta, noul Volvo V40 este o prezență puternică. Este frumos, dar și foarte funcţional și practic. 

Nu ne-a placut

  • Suspensie prea fermă
  • Portbagaj mic
Date tehnice - Volvo V40 (2012-2016) 2.0 D3 150 Summum auto
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1984
Lungime mm
4369
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
1783
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1500)
Inaltime mm
1420
Viteza maxima km/h
205
Greutate kg
1597
Acceleratie 0-100 km/h s
9.3
Ampatament mm
2646
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
335
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo V40 (2012-2016)

Ultimele teste

Comentarii (34)

  • nu am bani acum de ea! dar astept 6-7 ani pana preturile la second vor scadea! aia da afacere!
    24 24
  • Ok, inteleg si admit calitatile marcii Volvo, dar cand ma uit la pret, ma ia cu palpitatii la inima, chiar daca e dotata cu tot ce are mai bun.
    32 20
  • Suedezu
    Eu chiar am ceva pe suflet şi mă tot întreb cum de aţi dat 4,6 potroacei aceia jarmane ,iar acestui superb Volvo i-aţi dat 4,4?E inadmisibil până şi căruţă de la Audi a primit 4'5 stele.Acest Volvo este cel mai tare din segment fiindcă beneficiază de multă tehnologie şi securitate,deci după mine ar fi trebuit să primească pe puţin 4,8.Volvo îi joacă pe deget pe mai marii industriei,până şi Mercedes se impiră după ei,şi când sunt demascaţi dau "bir cu figitii".
    58 27
  • daca Apple facea iV40 probabil peste trei generatii ii mai puneau un rand de usi ;)
    17 8
  • o avea toate tehnologiile pe ea dar pretul este jenant de mare
    26 22
  • @uncle... ma dau batut... ce-ai vrut sa zici?...
    16 3
  • Legat de masina, e faina. Scumpa, dar faina, ca si germanele cu care concureaza, ca sa faca alegerea cat ma dificila. Totusi, cifra de la greutate 1597 kg la gol este corecta? Mi se pare cam grea pt o compacta, chiar si cu motor diesel de 2 litri si chiar daca e Volvo, care stim ca are ranforsari mai solide decat altele.

    In orice caz, cu acest model V40 si cu S/V60-ul, Volvo intra intr-o perioada noua si reincepe sa straluceasca, dupa perioada nefasta a anilor 2000, in care marca a pierdut mult din imagine si a fost in pericol sa-si continue existenta. Mult succes V40! Astept sa vad acum daca si Alfa Romeo, o alta marca grandioasa, dar momentan in suferinta, poate demonstra un reviriment similar.
    31 2
  • antonny
    si o sa vina unu sa spuna pai la banii astia cumpar doua Golfuri 7 4 motion ........Automarket spuneti pret 33000 euro si cu dotarile 44300 euro .....pai nu ar fi bine sa vedem si noi o fisa cu acele dotari in plus de 11000 euro ?????oare BMW ,Mercedes au aceste dotarii de 11000 euro ???cu cat ar creste pretul de baza la concurenta ????
    15 6
  • iPhone 5 este un 4 ... sau 4S ... cu un rand de iconite in plus ...
    14 2
  • un oarecare
    @suedezu, nu e caruta Audi!! E frumos intr-adevar acest Volvo dar nu cred sa dea cineva banii astia.Poti lua S60 dotat cu banii astia!
    16 14
  • Are un pret nesimtit de mare. Cu banii aia cumperi un BMW seria 5 ultimul model second si e masina nu jucarie ca Volvo.
    16 42
  • Ahahahahahahahahahahahahahaahaha @BMW =))))))
    25 10
  • Eram sigur ca vine cineva cu ideea stralucita sa ia un BMW de banii astia. Numai ca foarte multi straini care au incercat si Volvo dupa BMW, au continuat cu Volvo si au uitat de BMW.
    Depinde si ce vrei de la o masina mai BMW. Volvo nu e pentru toti, iar preturi nesimtit de mari au BMW si Audi, avand in vedere ce probleme au cu motoarele. Cumpara tu seria 5, ca eu nu ma supar si nici nu te urmez :) Te las pe tine sa te dai smacher cu BMW-ul.
    26 13
  • Intelg sa spui ca poti sa-ti cumperi altceva de banii pe care-i cere Volvo pentru un V40 nou, dar ca acel altceva este SH, sa compari asa ceva inca n-am reusit sa inteleg.
    Doare nu ?
    18 2
  • AndreiRN
    Chinezi sunt pe val cu Volvo si or sa-si scoata investitia rapid.
    10 16
  • TC 1900
    am fost la drive test cu aceasta masina, e f frumoasa si la ext si la interior, motorul trage frumos ,dar pretul e prea mare pt acest brand avand in vedere, costuri de exploatare si val re revanzare, iar pt un familist ca mine, portbagajul e mult prea mic pt un hatchback 330l , mai ales avand in vedere lungimea masinii 4.37 m, designul o dezavantajeaza aici.
    15 1
  • FlorinC
    Oricand o sa poti lua altceva, nou sau sh, de aceasi bani pe care ii dai pe o masina, ideea e ca tu vrei acea masina si nu alta si esti dispus sa platesti suma ceruta pentru ea.Restul e invidie, struguri acrii etc etc.
    6 0
  • Razvan
    Are ceva in minus fata de BMW. CD-ul cu Guta, care la BMW vine in standard. E o masina de domn!
    29 11
  • Degeaba. N-aş da la schimb pe un Volvo 240 turbo 1000 de bucăţi V40 pe benzină, darămite pe motorină......Dar trebuie să te numeşti Cuantic ca să enervezi lumea în halul ăsta de intrigant :D
    13 5
  • Suedezu
    @Cuantic frate ai perfecta dreptate.Insa mie imi mai place si 244 care este o bijuterie de masina .Modele vechi de Volvo erau construite din niste piese foarte riide pt a oferii siguranta la acea vreme,insa acum cu noile sisteme de coliziune s-a schimbat treaba.La aceea vreme din cate imi dau eu seama 244 si 850 erau cele mai sigure masini din clasa lor,cat si cele mai luxoase.Oricum,anii trec iar constructorii inoveaza in continuare,de fapt anumiti constructori.Si e valabil pt unii:nu mai ridicati Mercedes sau BMW in slavi ca ei au copiat tot ce au tinut de siguranta.Prima data de la Volvo apoi de la Ford,iar apoi de la Toyota.Salutari @Cuantic.
    8 7
  • Suedezu
    aa si am uitat de 460.Oricum daca as avea bani mi-as cumpara fara ezitare un v40 insa pana atunci raman la 940-ul meu care este o bijuterie de masina,si care o intretin in continuare.Am ajuns la 240 mii km fara probleme si are motor de 2.3 cmc benzina 165 cp.A doua varianta ar mai fi noul Saab 95 care este superb si foarte elegant.Acum 6 zile gasisem un S80 cxare imi placea foarte mult.Mi l-0as dori insa pretul este cam mare pt buzunarele mele ,costa in jur de 4.500 eur.
    8 6
  • Frate Suedezule, noul 9-5 este o maşină paradoxală, nu numai din punctul meu de vedere: este ridicată pe o platformă autentică de Saab (AeroX, deci nu provine din Insignia, care, desigur, se trage şi ea tot din AeroX!) şi este, de departe, cel mai sigur autoturism din lume în prezent, dar, prin prismă calitativă (materiale folosite, îmbinări şi finisaje, spaţiu pentru pasageri, estetica bordului şi confort de ansamblu), i-am găsit pe viu destule bube, după cum poţi lesne să consulţi arhiva AM. Deh! Frumoasă şi robustă, dar a trebuit să plătească ultimul tribut către “filosofia” GM de construcţie...Deci ar fi o limuzină în care te-ai simţi practic în două feluri mari şi late: protejat şi dezamăgit :) Dacă ai alege Saab, tot 9000 rămâne etalonul în materie de lux...sportiv. Însă şi pe aceasta GM a avut oftică şi dacă îşi propune să dărâme ceva în mod eficient, inclusiv din curtea proprie, atunci reuşeşte “magna cum laudae”. General Motors – un nume atât de mlădios şi totuşi atât de odios...
    5 3
  • Volvo NU este o marca premium.
    7 21
  • Scump, mult prea scump fata de ce oferă, Toyota Avensis Break full option este 33000-35000 EURO si este alta clasa ca sa nu mai vorbim de spatiu interior, siguranta si fiabilitate, VW Passat Alltrack 30900 - 35000 EURO si ai caliate germana si tractiune integrala 44000 EURO este un Pajero si nu se compara cu o compacta chiar daca este ea un Volvo. Prețul este exagerat de mare si nu vine deloc in contrapartida cu intretinerea care este de asemenea scumpa (un simplu schimb de ulei si filtre este 200 EURO), cei care dețin un Volvo știu despre ce este vorba. Concluzia este simpla cei de la Volvo merg pe princiupiul nu-i prost cine cere, e prost cine da!
    11 14
  • Ce intelegi tu prin Premium ?
    8 0
  • antonny
    @costi spui asa....intretinerea care este de asemenea scumpa (un simplu schimb de ulei si filtre este 200 EURO)
    pai ia verifica sa vezi cat costa la un opel ulei +filtre +manopera sa vezi ca nu scapi sub 700 ron
    6 0
  • octav71
    @Costi: cat de sigur esti ca la siguranta Toyota de care spui tu este peste acest Volvo.
    Despre pret: nu te obliga nimeni sa nu mergi la dealer si sa ii spui ce vrei; cred ca pe la 25000-26000 euro, ai ceva dotari si in mod clar poti obtine ceva discunturi din marja lor.
    Mergeti in showroom, vedeti masina, cereti un drive-test si apoi aruncati cu pietre.
    E cam ca si cum vad un film cu Angelina Joile si spun ca ce bucata buna este! Dar cati dintre noi am vazut-o live?
    Spor!
    6 1
  • arogantul
    Stiu ca cer mult, dar chiar as vrea si eu sa vad un test cu un volvo echipat cu motor T3 sau T4 si cutie Powershift.
    Sa citesc teste cu volvouri echipate cu motoare diesel si cutie geartronic m-am saturat, imi stau in gat modele astea.
    2 0
  • arogantul
    @un oarecare

    chiar ieri am configurat un S60 , iar azi dupa ce am citit articolul am configurat un V40, ambele la 41000 euro.
    Da, la banii astia iei un S60 binisor dotat, dar V40 este FOARTE bine dotat la 41K euro, iar uneori e mai bine sa ia o masina mai bine dotata decat o masina mai un pic mai mare, dar mai putin dotata.
    2 0
  • @antonny
    Am schimbat uleiul + filtrele + kit distribuție la Opel Astra H și m-a costat 820 Lei, la service autorizat. Deci cum e?
    La BMW Seria 3 E90d, schimb ulei + filtre m-a costat 600 lei.
    Am făcut operațiile respective, doar cu produse de calitate, iar manopera a fost inclusă.
    Știm cu toții că piesele și reviziile pt. mașinile scandinave/japoneze sunt scumpe.
    La Toyota Auris, desfășurătorul de revizii nu arată sub 900 de lei, ba mai mult e în creștere.
    4 0
  • Volvo da inca o data dovada de respect fata de client, prin afisajul in limba romana.Toata stima !
    9 0
  • luca30
    @antonny Pt opel ulei GM 85 lei 5 L filtru bosch in medie 35 lei fiecare x 4( ulei, motorina, aer, polen) manopera 35 lei unde fac eu in rest cam 50 lei.......pana la 700 ron este extrem de exagerat.......
    0 0
  • Razvan
    Cei din state au testat masinile dintr-o noua pozitie: frontal cu portiune mica din masina. Surpriza, masini care au 5 stele EuroNcap s-au comportat foarte prost. De unde trag concluzia ca producatorii nu sunt cu adevarat interesati de siguranta clientilor, ci de a da bine in teste. Ghiciti cine iese de departe cel mai bine. Da Volvo. Ghiciti cine iese foarte prost. Lexus si Toyota. Ca tot zice unul mai sus ca Toyota e sigura. Volvo a investit foarte mult in siguranta. E mai mult decat marketing la ei. Volvo e o masina care se adreseaza unei nise, unor oameni care tin la siguranta lor si a familiei mai mult decat la imagine sau decat la performante deosebite.
    http://www.youtube.com/watch?v=YSYLE55iYj0
    10 4
  • arogantul
    @razvan

    nu te mai obosi, ca si eu tot aduc aminte de testul ala in comentariile de pe acest site cand vine vorba de volvo vs masini germane sau cand cineva spune ca faza cu siguranta la volvo e doar marketing, dar nimeni nu ma ia in serios, mai imi iau si dislike-uri multe, apropo, vezi ca si tie ti-a dat cineva o manuta in jos imediat cum ai postat.
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru