Marti, 29.01.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Segmentul compact premium este mai aglomerat ca niciodată, iar modelele propuse au devenit cu adevărat interesante. BMW are Seria 1 facelift, Audi a venit cu noul A3, iar Mercedes-Benz a uimit cu noul A-Klasse. Însă din nordul Europei, Volvo vine cu un jucător important în segmentul C premium. Noul V40 este un hatchback complet, Volvo renunţând la experimentele gen C30. Designul este aproape perfect, iar interiorul pare venit din viitor. Să detaliem în prezenţa unui Volvo V40 D3 Summum cu cutie de viteze automată.
Volvo V40 (2012-2016)
2.0 D3 150 Summum auto
- Pret de pornire 22.950 €
- Pret model testat 44.399 €
- Taxa auto 286 €
Motor / Transmisie
Mircea a avut ocazia să conducă un Volvo V40 D2 la lansarea internaţională. Testul lui poate fi citit AICI. Când am solicitat un V40 pentru testul din România, am vrut să fie altă motorizare pentru a vedea ce pot şi alte propulsoare din oferta largă propusă de Volvo. Am primit un D3 cu cutie de viteze automată şi echipare Summum de top. D3 este indicativul pentru motorizarea turbodiesel de 2.0 litri ce dezvoltă 150 CP la 3.500 rpm şi 350 Nm între 1.500 şi 2.750 rpm. Motorul folosit de varianta D3 are cinci cilindri în linie, o soluţie folosită de ceva vreme de către Volvo. Capacitatea cilindrică pentru acest propulsor este 1.984 cmc. Acelaşi motor este folosit şi de modelul V40 D4, dar puterea a fost mărită la 177 CP. Deci, dacă vă place motorina şi V40, aveţi de unde alege: nu mai puţin de patru motorizări sunt disponibile.
Revenind la D3-ul nostru, am rămas impresionat de sunetul scos de cei cinci cilindri de sub capotă. Sunetul este grav şi matur, depărtându-se de "croncănitul" unui motor diesel clasic. Este chiar plăcut urechii, mai ales atunci când foloseşti toţi cei 150 CP. Este un motor elastic ce livrează puterea progresiv, iar cutia de viteze automată cu şase trepte se descurcă perfect în a gestiona cuplul motor. Iar dacă vreţi să mergeţi pe calea clasică, treptele pot fi schimbate şi manual, prin intermediul levierului. Cuplul este prezent și la turații joase, ceea ce face din acest V40 D3 o mașină sprintenă chiar și la viteze de oraș.
Consum
Volvo a pus un accent important pe consumul redus de carburant al motoarelor folosite de noul V40, precum şi pe emisiile de CO2. Varianta D2 este cea mai economică şi mai puţin poluantă, aşa cum e şi normal. Pentru D3-ul testat, mai ales în varianta cu cutie de viteze automată, emisiile de CO2 sunt de 136 grame/km.
În ceea ce priveşte consumul pentru varianta D3, cifra oficială este de 5.2 litri/100 km în regim mixt. Noi am folosit maşina în trafic urban bucureştean şi am obţinut un consum de 8.5 litri/100 km. Apoi am efectuat şi o mică excursie pe autostradă, iar consumul înregistrat a fost de 6.5 litri/100 km. Deci media noastră s-a situat în jurul valorii de 7.5 litri/100 km. Consumul este puternic influenţat şi de stilul de condus, Volvo punând la dispoziţia celui de la volan trei variante de modificare a tabloului de bord. Dacă alegem varinata Eco, display-ul ce ţine loc de instrumente de bord se colorează în verde şi apare un indicator care te îmbie la condus economic. În plus, sistemul Start-Stop folosit de noul V40 este cel mai bun pe care l-am întâlnit până acum. Am încercat să îl păcălesc în fel şi chip, dar nu am reuşit. Este unul din puţinele sisteme de acest fel care nu a fost dezactivat după câteva opriri la stop.
Performanţe
Cei 150 CP şi 350 Nm sunt suficienţi pentru a face din noul Volvo V40 o maşină excelentă pentru orice situaţie. Poţi rula liniştit şi eco în oraş, dar poate efectua o depăşire într-un ritm susţinut atunci când situaţia o cere. Cutia automată are şi mod sport, acţionat prin mutarea levierului către stânga, ceea ce urcă imediat turaţia motorului, iar schimbările de treaptă se fac după ce acul turometrului a urcat mult mai sus ca de obicei. Sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 9.3 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge un V40 automat este de 205 km/oră.
Interior
Unul dintre principalele atuuri ale noului Volvo V40 este interiorul. Finisat impecabil, cu materiale foarte plăcute la atingere, riguros şi simetric, dar totuşi nu la fel de rece precum cel al unui automobil german. V40 păstrează ideea consolei centrale drepte, dar cu partea din spate liberă şi aceeaşi poziţionare simetrică a butoanelor. Trebuie să te obişnuieşti puţin cu amplasarea lor, dar apoi te întrebi de ce nu toată lumea foloseşte acest tip de layout. Pornirea maşinii se face dintr-un buton amplasat sus, la vedere, iar cheia inteligentă are lăcaşul ei, tot la vedere, deşi ea poate să stea liniştită în buzunar. Echiparea Summum, pe care am avut-o pe modelul testat, este varianta de top. Pielea şi scaunele cu contur sunt excelente, la fel şi restul materialelor folosite pentru această echipare.
Piesa de rezistenţă este însă planşa de bord. Adio instrumente analogice! Volvo V40 are toate instrumentele de bord în format digital. Totul a fost înlocuit cu un imens display TFT, dar acesta redă fidel acele şi indicatoarele analogice cu care suntem obişnuiţi. Până şi indicatoarele semnalizatorului imită perfect un bec incadescent. În plus, totul este customizabil, dar cu bun gust. Se poate alege dintre trei teme pentru planşa de bord: elegant, eco sau sport.
Nu este singurul automobil care a adoptat un altfel de bord digital. BMW şi Jaguar au propriile încercări, dar soluţia lui Volvo este cea mai bună pe care întâlnit-o până acum. De la calitatea display-ului până la modul cum redă detaliile , Volvo a reuşit să stabilească un etalon. La bordul acestui model ai cu adevărat senzaţia că conduci un automobil modern şi este foarte greu să revii la un automobil normal. Pare că te-ai întors în timp câţiva ani. A, şi încă ceva: indicaţile afişate pe planşa de bord şi pe display-ul central sunt afişate în limba română.
Spaţiul din habitaclu este bine structurat, iar bacheta spate este suficient de confortabilă pentru doi pasageri, iar la nevoie poate primi trei pasageri. Portbagajul pare mic la prima vedere, dar de fapt avem de-a face cu o podea dublă, existând încă un spaţiu de depozitare. Volumul total al portbagajului este de 335 litri.
Preţ de achiziţie
Preţul este punctul sensibil al noului model compact Volvo. Asta la prima vedere, pentru că Volvo este o marcă premium, iar concurenţa are şi ea preţuri pe măsură. Pentru un Volvo V40 trebuie să scoatem din buzunar 22.950 euro. Este preţul de bază pentru un V40 D2. Un Volvo V40 D3 Summum costă 33.330 euro (TVA inclus), iar ca să ajungem la un model dotat ca cel de test preţul este de 44.399 euro. E mult pentru un model din clasa compactă? Probabil că da, dar trebuie să pune îm balanţă tehnologia şi calitatea oferită.
Pentru un model similar de la BMW, preţurile încep de la 28.000 euro, un Audi A3 de la 30.000 euro, iar pentru un Mercedes-Benz A-Klasse începem de la 33.046 euro TVA inclus.
Siguranţă
Este aproape redundant să vorbim despre siguranţă pentru orice model produs de Volvo. Suedezii au fost mereu pe primul loc la acest capitol şi au făcut din siguranţă un atu de marketing susţinut de tehnologii concrete. Noul V40 vine cu o inovaţie extrem de importantă în domeniu: airbagul pentru pietoni, despre care am vorbit pe larg la momentul lansării. Practic, un airbag stă ascuns sub capota automobilului, iar în cazul unui impact cu un pieton se umflă într-o fracţiune de secundă în forma unui U în zona parbrizului pentru a atenua impactul pietonului cu această zonă.
Aşa cum era normal, Volvo V40 a obţinut cinci stele în cadrul sesiunii de teste EuroNCAP, fiind modelul care a primit cele mai multe puncte per total în toată istoria organizaţiei europene. Modelul suedez a primit punctajul maxim la Safety Assist, 100% din puncte, 98% la protecţia pasagerilor adulţi, 88% la protecţia pietonilor - o premieră EuroNCAP - şi 75% la protecţia copiilor.
Ţinută de drum
Volvo V40 te face să te simţi bine la volan din primul moment. Pe drumuri de munte, pe viraje, pe autostradă, V40 este o plăcere pentru cel de la volan. Problema vine la utilizarea zilnică în mediul urban. Suspensia este un pic prea fermă pentru cel care are de trecut zilnic peste linii de tramvai sau drumuri mai puţin bine asfaltate. Modelul V40 D3 Summum testat a venit jante de 18 inch opţionale şi anvelope de 225/40 R18. Pentru acest pachet trebuie să scoţi din buzunar aproape 1.000 euro, dar sunt de părere că mai bine păstram cei o mie de euro pentru altceva şi alegem jantele standard de 17 inch. Ok, poate pierdem ceva la capitoul aspect, dar vom avea o ţinută de drum ceva mai confortabilă în oraş.
Lăsând la o parte acest aspect, V40 este cel mai reuşit Volvo din punct de vedere dinamic. Platforma pare că ceva în comun cu Ford Focus, dar suedezii şi-au pus amprenta pe comportamentul dinamic al acestei maşini. În bine! Deocamdată, cel mai puternic V40 are 180 CP, dar ar fi păcat ca suedezii să nu ofere şi un V40 hot de 200-250 CP. Poate o versiune Polestar?
Vizibilitate
În ciuda designului impresionant, noul V40 nu are mari probleme la capitolul vizibilitate. Parbrizul este suficient de amplu, iar montaţii pot ridica câteva probleme la virajele mai strânse, dar fără a te jena excesiv. Luneta pare mică la prima vedere, dar odată instalat la volan constaţi că îşi oferă suficientă vizibilitate în spate.
Iar pentru a fi siguri că ştii tot ce se petrece în jurul tău, inginerii suedezi au burduşit noul V40 de senzori. Avem senzori de parcare în faţă şi spate, senzori care te avertizează dacă trece o maşină prin spatele tău atunci când încerci să ieşi dintr-o parcare perpendiculară şi, bineînţeles, cameră pentru marşarier. Mai avem şi asistenţă pentru banda de rulare, care te avertizează discret dacă ai părăsit marcajul, şi sistemul BLIS, care se asigură în locul tău dacă ai maşină în unghiul mort al oglinzii atunci când încerci o depăşire.
Tehnologie
Volvo V40 este iPhone-ul clasei compacte. Oferă ceva în plus faţă de ceilalţi şi o face cu stil. Este una dintre cele mai tehnologizate maşini din acest segment, dar reuşeşte cumva să nu te copleşească cu toate sistemele de la bord. Animaţiile de pe display-ul TFT ce ţine loc de planşă de bord sunt frumoase şi naturale, nimic nu te deranjează vizual, nimic nu este artificial. Telefonul mobil poate fi conectat rapid şi imediat poţi să asculţi muzica de pe el la o calitate deosebită prin streaming Bluetooth. Totul poate fi configurat dintr-un simplu meniu afişat pe ecranul central, exact ca la un telefon mobil. Fără prea multe submeniuri şi întortocheri. Iar pilotul automat adaptiv ce reglează automat viteza în funcţie de cel din faţa ta şi chiar îşi indică cu ce viteză rulează acesta duce asistarea celui de la volan la un nou nivel. În oraş, sistemul Pedestrian Detection este atent la pietonii bezmetici şi poate opri prin intemediul funcției Full Autobrake maşina dacă cel de la volan este distrat. Mai avem şi asistenţă la parcare, ce permite acţionarea automată a volanului şi identificarea locului de parcare.
Design
Designul lui Volvo V40 este greu de descris în cuvinte. Este fluid şi foarte actual. Maşina atrage atenţia, mai ales printre posesorii de alte modele Volvo, iar alţi pietoni se opresc pur şi simplu să o admire. Partea posterioară poate ridica discuţii, dar personal găsesc că este realizată în ton cu restul designului. Până şi LED-uri pentru lumini de zi sunt realizate altfel, cu bun gust. Sunt două benzi de lumină continuă amplasate jos, sub proiectoarele de ceaţă. Foarte elegant.
Sunt şi elemente car par însă ciudate. Volvo a ales să monteze trei duze pentru spălat parbrizul chiar pe capotă. Ar fi putut să le ascundă sub capotă, dar noul airbag pentru pietoni nu mai permite acest lucru. Compensează însă cu evacuarea dublă simetrică pentru un model diesel. Una peste alta, noul Volvo V40 este o prezență puternică. Este frumos, dar și foarte funcţional și practic.
Ne-a placut
- Interfaţă grafică excelentă
- Motor D3 bun
- Finisări fără reproş
- Design exterior şi interior
Nu ne-a placut
- Suspensie prea fermă
- Portbagaj mic
Date tehnice - Volvo V40 (2012-2016) 2.0 D3 150 Summum auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
In orice caz, cu acest model V40 si cu S/V60-ul, Volvo intra intr-o perioada noua si reincepe sa straluceasca, dupa perioada nefasta a anilor 2000, in care marca a pierdut mult din imagine si a fost in pericol sa-si continue existenta. Mult succes V40! Astept sa vad acum daca si Alfa Romeo, o alta marca grandioasa, dar momentan in suferinta, poate demonstra un reviriment similar.
Depinde si ce vrei de la o masina mai BMW. Volvo nu e pentru toti, iar preturi nesimtit de mari au BMW si Audi, avand in vedere ce probleme au cu motoarele. Cumpara tu seria 5, ca eu nu ma supar si nici nu te urmez :) Te las pe tine sa te dai smacher cu BMW-ul.
Doare nu ?
pai ia verifica sa vezi cat costa la un opel ulei +filtre +manopera sa vezi ca nu scapi sub 700 ron
Despre pret: nu te obliga nimeni sa nu mergi la dealer si sa ii spui ce vrei; cred ca pe la 25000-26000 euro, ai ceva dotari si in mod clar poti obtine ceva discunturi din marja lor.
Mergeti in showroom, vedeti masina, cereti un drive-test si apoi aruncati cu pietre.
E cam ca si cum vad un film cu Angelina Joile si spun ca ce bucata buna este! Dar cati dintre noi am vazut-o live?
Spor!
Sa citesc teste cu volvouri echipate cu motoare diesel si cutie geartronic m-am saturat, imi stau in gat modele astea.
chiar ieri am configurat un S60 , iar azi dupa ce am citit articolul am configurat un V40, ambele la 41000 euro.
Da, la banii astia iei un S60 binisor dotat, dar V40 este FOARTE bine dotat la 41K euro, iar uneori e mai bine sa ia o masina mai bine dotata decat o masina mai un pic mai mare, dar mai putin dotata.
La BMW Seria 3 E90d, schimb ulei + filtre m-a costat 600 lei.
Am făcut operațiile respective, doar cu produse de calitate, iar manopera a fost inclusă.
Știm cu toții că piesele și reviziile pt. mașinile scandinave/japoneze sunt scumpe.
La Toyota Auris, desfășurătorul de revizii nu arată sub 900 de lei, ba mai mult e în creștere.
http://www.youtube.com/watch?v=YSYLE55iYj0
nu te mai obosi, ca si eu tot aduc aminte de testul ala in comentariile de pe acest site cand vine vorba de volvo vs masini germane sau cand cineva spune ca faza cu siguranta la volvo e doar marketing, dar nimeni nu ma ia in serios, mai imi iau si dislike-uri multe, apropo, vezi ca si tie ti-a dat cineva o manuta in jos imediat cum ai postat.