Drivetest Ford Mondeo (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP Man6 TitaniumJoi, 30.10.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacă ai intenţionat să îţi cumperi un Mondeo şi ai aşteptat ca generaţia a patra să fie lansată, ai luat cea mai bună decizie. Ford a întârziat mult lansarea noului Mondeo în Europa, dar aşteptarea a meritat. Pentru că noul model este mai bun din toate punctele de vedere faţă de generaţia anterioară, iar noile tehnologii introduse sunt atât de multe şi interesante încât o să ia ceva timp să va povestim despre toate.
L-am aşteptat cu interes, iar primul contact cu Mondeo a avut loc pe drumurile virajate din sudul Spaniei. Ca de obicei, Ford ştie că unul dintre principalele atuuri ale modelelor sale este ţinuta de drum dinamică şi are grijă să sublinieze acest lucru la fiecare lansare de model nou. Nu întâmplător pentru noul Mondeo a fost ales acelaşi traseu folosit şi pentru lansarea europeană a modelului Ford Focus facelift, descris de colegul meu Bogdan într-un test drive amănunţit.
Am coborât din avion cu un amestec de gânduri. Oare au reuşit să păstreze acel feeling special al precedentelor generaţii? Cunosc modelul Mondeo de la generaţia a doua. Am parcurs mulţi kilometri la bordul unui Mondeo 2 cu motor pe benzină de 1.8 litri atunci când era nou şi apoi m-am reîntâlnit cu un Mondeo TDCI din aceeaşi generaţie cu aproape 200.000 kilometri parcurşi. Lăsând la o parte semnele de bătrâneţe, suspensia se simţea la fel. Aceeaşi siguranţă şi plăcere în a ataca virajele şi un reglaj excelent între confort şi sportivitate. A treia generaţie a păstrat acest feeling, deşi maşina crescuse mult în dimensiuni. Cu gândul la acel prim Mondeo albastru m-am apropiat de şirul de modele noi aliniate în parcarea aeroportului de la Malaga.
Un lucru este sigur de la prima privire. Este cel mai frumos Mondeo creat vreodată. Cu un look ferm şi agresiv când este privit din faţă, o siluetă puternică şi un spate masculin. Indiferent dacă vorbim de modelul hatachback sau de cel break, prima impresie este una extrem de pozitivă. Urmau două zile şi 160 kilometri în care aveam să-l cunoaştem pe noul Mondeo.
Ford Mondeo (2014-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP Man6 Titanium
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
În cadrul testului din Spania, Ford ne-a pus la dispoziţie doar două motorizări. Prima dintre ele a fost deja celebrul motor pe benzină 1.5 Ecoboost made in Craiova, motiv de mândrie naţională. În cazul lui Mondeo, motorul a fost detunat la doar 160 CP, iar în Spania a fost asociat cu caroseria Wagon, cutie manuală cu şase trepte şi suspensia clasică. Nu vom insista pe acest motor, dar vom spune că nu este cea mai fericită combinaţie. Cei 160 CP par prea puţini, cutia este etajată ciudat, iar consumul de carburant nu este prea încurajator. Vom analiza mai detaliat această motorizare atunci când ea va sosi în România.
Una dintre cele mai căutate variante de motorizare pentru Mondeo, atât în Europa cât şi la noi în ţară, este versiunea diesel 2.0 TDCI de 180 CP. Am putut să o punem la încercare în varianta cu transmisie manuală cu şase trepte şi suspensie reglabilă cu trei moduri. Cei 180 CP sunt livraţi la 3.500 rpm, iar cuplul maxim de 400 Nm este disponibil între 2.000 şi 2.500 rpm. Am descoperit un motor diesel extrem de vivace, plăcut şi elastic. Dar mai ales, este un diesel extrem de rafinat. În combinaţie cu antifonarea cabinei, este unul dintre cele mai silenţioase motoare diesel pe care le-am întâlnit în ultima vreme. Surprinzător, este chiar mai silenţios decât propulsorul de 1.5 litri benzină.
Motorul diesel de 180 CP se potriveşte perfect cu noul Mondeo, imprimându-i acestuia acel feeling special pe care îl căutam. Mi-aş fi dorit o cutie de viteze automată, dar m-am mulţumit cu cutia manuală cu şase trepte, precisă şi bine etajată. Singura critică ar fi că levierul cutiei seamănă prea mult cu cel folosit pe vechea generaţie.
Consum
Fişa tehnică a maşinii indică că doar 4.4 litri de motorină sunt suficienţi pentru a parcurge 100 kilometri în regim mixt. După ce motorul pe benzină ne-a lăsat un gust amar, turbodieselul ne-a readus zâmbetul pe faţă. Pe parcursul celor 160 kilometri parcurşi pe drumuri întortocheate de munte, cu urcări şi coborâri pronunţate, dar şi pe autotrăzi şi ceva sate spaniole presărate cu denivelări, consumul mediu înregistrat de computerul de bord a fost de 5.0 litri/100 km. Atunci când am schimbat ritmul de la un stil relaxat la unul sportiv, cifra a crescut spre 7.5 litri/100 km. Oricum, pentru nivelul de putere şi rafinament oferit, propulsorul TDCI de 180 CP este un motor aproape ideal.
Evident, cel mai puternic rival pentru Mondeo este noul Passat. Volkswagen va oferi şi o motorizare similară cu cea de pe Mondeo, un TDI de 190 CP, dar pentru care momentan nu există cifre la capitolul consum. Dintre ceilalţi concurenţi, cel mai apropiat model din punct de vedere al economiei de carburant este Mazda6 2.2 CD 175 CP cu un consum mediu de 4.5 litri/100 km. Mondeo este depăşit însă de Opel Insignia 2.0 CDTi 163 CP, cu un consum oficial de 4.3 litri/100 km.
Performanţe
Cei 180 CP şi 400 Nm oferă perfomanţe solide traduse printr-o acceleraţie de la zero la 100 km/oră efectuată în 8.3 secunde şi o viteză de top de 225 km/oră. Nu este cel mai rapid model din acest segment. Cu cei 10 CP în plus, Passat 2.0 TDI accelerează în 7.7 secunde şi plafonează la 235 km/oră. De asemenea, Mazda6 2.2 CD se dovedeşte a fi un adversar redutabil, motorul diesel de 175 CP fiind suficient pentru o acceleraţie de la 0 la 100 km/oră efectuată în 7.9 secunde.
Interior
Mondeo a fost mereu un automobil spaţios. Gândit pentru o familie completă, inginerii şi designerii au vrut mereu să maximizeze spaţiul interior. Dimensiunile exterioare l-au ajutat mereu, Mondeo fiind un automobil mare. Generaţia anterioară era o apariţie impresionantă, mai ales în versiunea Wagon, şi necesita un pic de antrenament pentru a o putea manevra în spaţii mai înguste.
Noul Mondeo nu face excepţie. Este în continuare un automobil generos cu spaţiul. Ca şi până acum, va fi oferit în trei variante de caroserie: sedan, hatachback şi wagon. Preferatul nostru este hatchback-ul, pentru prezenţa pe şosea şi aspectul dinamic, dar şi pentru latura practică: hayonul imens oferă un acces extrem de facil la portbagaj. Nici breakul nu ne displace, fiind una dintre cele mai elegante prezenţe în segmentul automobilelor combi din clasa mare. Ambele variante pot fi comandate cu hayon acţionat electric, ceea ce face viaţa şi mai uşoară pentru viitorul proprietar. Portbagajul este imens, capacitatea sa variind în funcţie de soluţia aleasă pentru roata de rezervă. Dacă alegem o roată de rezervă full-size avem 458 litri, există 540 litri cu rezervă temporară şi 550 litri cu kit de pană. Acestea sunt valorile pentru modelul hatchback.
În ceea ce priveşte locurile din faţă, spaţiul este mai mult decât suficient. În mijloc avem o nouă consolă centrală lată cu un spaţiu de depozitare foarte mare amplasat la bază chiar în faţa schimbătorului de viteze. În ceea ce priveşte materialele, tabloul este mixt. Pe partea superioară a bordului avem plastic moale şi plăcut, însă capacul torpedoului este fabricat din plastic tare care se zgârie uşor şi neplăcut la pipăit. Atmosfera generală este sobră, dar displayul tactil cu o grafică impecabilă mai înveseleşte atmosfera. Pasagerii din spate sunt răsfăţaţi cu mult spaţiu pentru genunchi şi cap şi au la dispoziţie o priză de 230 V, oferită opţional, dar şi noile centuri cu airbag.
Preţ de achiziţie
Deocamdată nu au fost stabilite preţurile pentru piaţa din România, dar oficialii Ford prezenţi la lansarea din Spania ne-au asigurat că vom avea o surpriză plăcută. Până când vor fi publicate, peste aproximativ două săptămâni, putem doar să speculăm. Un Volkswagen Passat similar în echiparea de top Highline costă 32.000 euro, iar o Mazda6 2.2 CD Revolution are un preţ puţin sub 30.000 euro. Cele mai abordabile modele din acest segment sunt Opel Insignia 2.0 CDTI 163 CP, pentru care va trebui să scoateţi din cont aproximativ 28.000 euro, dar şi Renault Laguna 2.0 dCi 180 CP, cu 26.000 euro sau Skoda Superb 2.0 TDI 170 CP, cu 27.000 euro. Ultimele două modele din această listă se află însă la finalul carierei. În ceea ce-l priveşte pe Mondeo 2.0 TDCI 180 CP, acesta va avea probabil un preţ situat între Passat şi Insignia.
Siguranţă
Ford Mondeo este unul dintre laureaţii celei mai recente sesiuni de teste EuroNCAP. A patra generaţie Ford Mondeo a obţinut scorul general de cinci stele, încondiţiile în care standardele de testare s-au înăsprit considerabil. Modelul a primit 86% din punctele disponibile la protecţia pasagerilor adulţi, 82% la protecţia copiiilor şi 66% la protecţia pietonilor. Nivelul echipamentelor de siguranţă active a fost punctat cu 66%. Compartimentul pasagerilor a fost stabil la impactul frontal şi ocupanţii au fost protejaţi bine la acest tip de impact.
De-a lungul timpului, Mondeo a fost prezent de patru ori în cadrul testelor de impact. În 1997, înregistra un eşec dur, obţinând un scor de doar două stele şi jumătate. La următoarele două testări, din 2001 şi 2002, Mondeo avea să obţină scorul general de patru stele, pentru ca apoi generaţia a treia să obţină cinci stele la sesiunea de teste din 2007.
Ţinută de drum
Am aşteptat multă vreme pentru ca Mondeo să ajungă în Europa, iar oficialii mărcii spun că ținuta de drum a fost reglată special pentru clienţii de pe Bătrânul Continent, mult mai pretenţioşi faţă de cei de peste ocean. Pentru Mondeo, suspensia spate a fost complet revizuită şi permite acum o gamă mai largă de mişcări ale roţii atunci când aceasta întâlneşte denivelări. În faţă au fost folosite sisteme ca Torque Vectoring Control şi Torque Steer Compensation pentru a nivela orice urmă de virare indusă de cuplu în volan. În plus, Ford oferă două tipuri de suspensie. Una standard, clasică, foarte bine reglată în ceea ce priveşte compromisul dintre confort şi sport. La prima vedere pare un pic cam prea soft, dar noi am experimentat-o pe modelul break. Asociată cu masa ceva mai mare a acestui model, comportamentul rutier era subvirator la limită, dar uşor de corectat. Direcţia în schimb este extrem de precisă, comunicativă şi directă.
Apoi, putem opta pentru ceea ce Ford numeşte Continous Control Damping sau CCD. Putem alege între trei setări ale suspensiei: Normal, Comfort şi Sport. Aici lucrurile se îmbunătăţesc vizibil. Deşi meniul pentru alegerea setărilor este destul de bine ascuns în computerul de bord, odată ce am învăţat să schimbam setările putem alege ceea ce ni se potriveşte mai bine. Personal am preferat setarea Normal, pe care o consider cea mai bună. Nu foarte moale, dar nici extrem de fermă, este setarea care se potriveşte cel mai bine cu caracterul noului Mondeo. Mutăm pe Sport şi lucrurile devin mult mai ferme, putem ataca virajele la limită, dinamica se schimbă, iar comportamentul subvirator dispare. Comfort este pentru plimbări relaxate, atunci când nu vrem să deranjăm copiii care dorm în spate.
Vizibilitate
Ford Mondeo are o problemă cu montantul stânga faţă. La majoritatea maşinilor acest stâlp ridică uneori probleme de vizibilitate, dar la noul Mondeo acesta jenează vizibil unghiul privirii pe virajele de stânga. Este necesar să-ți muţi privirea alternativ între parbriz şi geamul lateral pentru a observa traficul atunci când virezi la stânga.
Poziţia la volan este uşor înaltă, o caracteristică specifică modelelor Ford, dar nu este nimic deranjant. Numeroasele reglaje ale scaunului şi volanului ajută pe orice să îşi găsească poziţia la volan. Avem, bineînţeles, senzori de parcare şi cameră pentru mersul cu spatele, şi asta ajută la manevrele de parcare.
Tehnologie
Ford a vrut să-şi alinieze noul model cu epoca în care trăim. Iar numărul tehnologiilor care au fost incluse pe noul Mondeo depăşeşte imaginaţia iniţială. Să începem:
- Centuri cu airbag pentru locurile din spate. O tehnologie nouă, care include un airbag ascuns în cele două centuri laterale pentru locurile din spate. Acest airbag măreşte suprafaţa de decelerare în cazul unui accident limitând efectele unui impact frontal asupra pasagerului. Pentru că locurile din spate nu au airbaguri frontale, Ford compensează cu acest tip nou de centură. La prima vedere avem doar o centură ceva mai groasă şi mai puţin flexibilă şi o cataramă mult mai mare. Evident, ca sistemul să funcţioneze, ocupanţii locurilor din spate trebuie să şi poarte aceste centuri. În afara de Mondeo, mai întâlnim acest nou sistem de airbaguri la Mercedes-Benz şi Lexus.
- Scaunele Multi-Contour. Am putut testa aceste scaune doar în cadrul unui mini workshop, ele nefiind prezente pe maşinile de test. Scaunele normale sunt suficient de confortabile şi oferă o bună susţinere laterală, dar cele Multi-Contour promit reglaje pe 10 direcţii şi folosesc 11 perne ascunse în tapiţerie pentru a-i oferi un masaj relaxant celui de la volan. Masajul se face pe toată lungimea spătarului şi pe şezut şi are rolul de a detensiona musculatura.
- Faruri Adaptive LED. Ford oferă acum opţional faruri full LED adaptive ce urmăresc şoseaua în funcţie de acțiunile celui de la volan. Noile faruri includ şi lumini de zi LED plus noile semnalizări dinamice în stilul celor introduse de Audi.
- Active Park Assist. Noul Ford Mondeo poate parca automat atât în locuri de parcare paralele cât şi perpendiculare.
- SYNC 2. Noul sistem infotainment Ford vine acum cu un display tactil de 8 inch color cu o grafică excelentă. Poate recunoaşte comenzi vocale mult mai complexe, ca de exemplu să caute restaurante în apropierea localizării maşinii doar rostind fraza "Mi-e foame" după ce am apăsat butonul Sync de pe volan. Avem două mufe USB, un excelent sistem de navigaţie, conectivitate Bluetooth, port SD şi chiar şi o priză de 230 V amplasată în spate.
Lista poate continua cu sistemul de cruise control adaptiv, bordul digital, sistemul de aprindere automată a farurilor la acţionarea ştergătoarelor în mod automat, avertizarea la părăsirea accidentală a benzii de rulare şi multe altele.
Design
Fără îndoială, noul Mondeo este o reuşită de design. Este o prezenţă aparte, plăcută privirii încă de la prima apariţie, Maşina arată chiar mai bine în realitate faţă de imagini. Trebuie să notăm, însă, ca maşinile de test au fost echipate cu farurile LED care dau un look aparte părţii frontale. Suntem foarte curioşi să vedem şi un Mondeo în echipare de bază cu faruri clasice cu halogen şi jante mai mici pentru a ne face o idee completă. Până atunci, putem spune că privit din lateral noul Mondeo are o siluetă puternică şi dinamică şi atrage priviri. Trei exemplare Mondeo oprite într-o benzinările mică din Spania au fost suficiente pentru ca toţi cei prezenţi să se oprească din treburile zilnice şi să vină să vadă maşina mai de aproape.
Privit din faţă, Mondeo este impresionant. Grila hexagonală, noua semnătură a modelelor Ford, plus farurile LED cu lumini de zi şi semnalizări dinamice fac o impresie puternică. Strict la capitolul design, noul Mondeo va atrage mulţi clienţi atât dintre cei fideli mărcii Ford, cât şi de la alte mărci. Pentru că arată foarte bine.
Ne-a placut
- Design atrăgător
- Motor TDCI 180 CP silenţios
- Portbagaj amplu
- Noul display tactil
- Spaţiul interior
Nu ne-a placut
- Anumite plastice tari la interior
- Levierul cutiei de viteze manuală este identic cu cel al generaţiei anterioare
- Atmosferă sobră la interior
Date tehnice - Ford Mondeo (2014-prezent) 2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP Man6 Titanium | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Chiar nu v-a placut consumul sa-i puteti da un like?
5L/100km extraurban la 180hp.............si 1584kg....
pe la altii, nu prea sesizati astefel de "asemanari"
Din pacate, nu cred ca aceasta masina se va vinde la fel de bine ca generatiile precedente, iar acest lucru este valabil si pentru alte modele din clasa (Passat, Insignia, Mazda 6, etc). Din pacate, oamenii au inceput sa prefere SUV-urile. L-am intrebat mai demult pe un cunoscut care si-a cumprat un Chevrolet Captiva cu peste 30000 euro ce i-a placut la masina, iar argumentul principal a fost: "ca e gip"...
@Shelby
Extraordinar de bine punctat! Eu cunosc oameni care au SUV-uri dar care refuza sa mearga cu ele pe drumuri neasfaltate sa nu le strice.
Chiar e atat de greu de introdus butonul ala de edit ?
@ pentru carcotasi
SUV ul este ca asigurarea. s-ar putea sa fie necesar candva .
In legatura cu motorizarea, vedeti si voi ca oricati cp ar avea (1.5ecoboost), greutatea masinii conteaza mult. La fel ar fi si in cazul lui Corsa 1.0 de 115cp comparativ cu 1.4 de 100cp cu 30nm in plus. Conteaza mult cilindreea.
Cum ziceti ca e elastic motrul diesel cand are puterea maxima la 3500 si cuplul de la 2000 ? Are o plaja mica de turatii in care functioneaza bine.
La alte dieseluri moderne cuplul incepe de la 1000 si ceva si puterea este pe la +4000.
deci - replica este ..........
Atentie, nu am spus ca celelalte sunt niste masini proaste.
dupa 10 ani s-au schimbat atat de putine lucruri...
Oglinda-Oglinda al meu are 2.08. (5 usi)
Faina... de acum sa astept si ofertele de la dealer.
Ce mai astept de la ford (care o sa ma limiteze in alegere la vara) este un sistem de harti care sa includa si romania in detaliu iar hartile pe Europa de vest sa fie updated (ce am acum nu vede autostrada de la Mateszalka / Nyireghyaza desi are ceva ani autostrada aia (ca sa fiu mai sincer, actualele harti sunt la nivelul anului 2007). Si nici ca am gasit la dealeri un card cu harti updated (ce e drept, am si modelul NX pentru navigatie).
In rest, totul suna bine.
P.S: ma astept de la noul mondeo sa nu aiba preturi pe optionale cum a cam avut inainte (unde pentru IVDC trebuia sa dai 2000 Eur, Jante pe 17 - 800 Eur etc) .
Nu de alta, dar daca te apropii de 40k, acolo sunt alte masini care zic eu ca merita mai mult decat Mondeo.
Este o idiotenie asta cu service-ul si piesele mai scumpe.
Pe 40.000 km costurile sunt IDENTICE pentru toate masinile din clasa... Poate o fi 750 lei o revizie la Mondeo (Casa Auto Iasi - ca acolo ii fac revizia), dar o fac la 15000 km. Cand aveam Laguna, ii faceam revizia la Bras (tot Iasi), ma costa aproximativ 600 lei, dar o faceam la 10.000 km. Cat despre piese, ce am schimbat pana acum, au preturi similare (+-10% in functie de reper, dar media coincide). Prietenii cu passat / superb au costuri similare.
Dar na... astea sunt preturi bazate pe bon fiscal, nu la nea gica la coltul strazii.
Conteaza cum mai si intretii masina aia.... :) Ca altfel si un logan iti poate genera costuri neasteptat de mari...
Am înțeles. Nu știam că ei așa măsoară lățimea. De obicei, când se măsura, se scoteau oglinzile din ecuație.
Exceptand fapul ca este total deplasat sa prezinti/lansezi o masina in lume si sa vinzi numai dupa 3-4 ani cu e cazul acestui model, cred totusi
ca sunteti rautaciosi cand depuctati schimbatorul de viteze si atmosfera sobra.
Daca la Mondeo, atmosfera e sobra, sau mai sobra decat la Passat, atunci inseamna ca la Polo atmosfera este cel putin sinistra fata de Fiesta.
Sunt dezamagit de acest articol si consider ca nu este deloc obiectiv!
Și incă ceva, AM: e chiar atât de greu să completați corect un tabel?! În caseta cu date tehnice, coloana A, rândul 2, aveți "Motor tip / cilindri...... Linie". Câți cilindri?! Nu e prima dată când menționez acest lucru, dar e mai simplu să ascunzi praful sub preș. Fiți profesioniști, ce mama naibii!
Eu am avut destule - dar mondeo m-a fascinat, in schimb nu vreau sa vad nici un german in viata mea.
Numai bine