Drivetest Ford Focus facelift (2016-2018)

1.5L EcoBoost 182CP S&S MT
Ford Focus facelift (2016-2018) zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 19.09.2014
Le Fordmidable

Băiatul popular. Cu toţii ne aducem aminte de el când ne gândim la anii de şcoală. Mulţi îl considerau formidabil. Era favoritul fetelor, era plăcut de profesori şi cel mai bun la fotbal. Le făcea pe toate foarte bine şi nu înţelegeai cum. Şi te încăpăţânai să crezi că e imperfect până când jucai fotbal împotriva lui şi el era mereu eroul meciului. Atunci realizai că îşi merită pe deplin imaginea construită în timpul sau în afara orelor de curs.

De autenticitatea băiatului popular m-am îndoit şi eu în ultimele săptămâni, când am aflat că noul Ford Focus facelift pare să fie cea mai tentantă propunere din segmentul compact. Am mers până la Malaga, unde l-am recunoscut ca fiind cel mai atrăgător hatchback al momentului şi poate cel mai bun jucător atunci când vine vorba despre trasee virajate.

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Băiatul popular s-a prezentat la testul convingerii cum nu se putea mai bine: cu o unitate pe benzină, de 1.5 litri Ecoboost, înlocuitorul vechiului 1.6 Ecoboost. Pus la punct cu tot ce înseamnă putere şi cuplu, motorul de 1.5 litri poartă o şi mai mare încărcătură pentru mine, jurnalistul român aterizat în Spania. Este construit la Craiova. Acolo unde în urmă cu câteva luni asamblam un Ford B-Max alături de muncitorii olteni.

REPORTAJ: Confesiunea omului-robot

Construit din aluminiu, noul propulsor beneficiază de injecţie directă şi de nu mai puţin de 182 de cai putere. Resurse care îl apropie destul de mult de titulatura de hot-hatch. Sunt mulţi cai pentru un şofer de ocazie, dar sunt extrem de savuroşi pe orice segment de drum.

Ceea ce face ecuaţia şofatului şi mai plăcută este cuplul motor. Sunt 240 de Nm, resimţiţi pe o plajă de turaţii extrem de lungă, cuprinsă între 1600 şi 5000 de rotaţii. E ca o plajă cu nisip fin care nu se mai termină şi de care nu conteneşti să te bucuri. Este o senzaţie permanentă de resurse, o senzaţie că mereu există „ceva acolo”.

Atât de îndestulător e cuplul încât pe traseul virajat croit la nord de Malaga nu am avut nevoie decât de treapta a treia de viteză pentru a rămâne în plaja de cuplu. E ciudat, având în vedere că eşti obişnuit mereu să retrogradezi pentru a găsi mai multă putere. Aici o ai mereu, fără a face asta. Ba dimpotrivă, uneori s-ar putea să ieşi din ea atunci când cauţi treapta a doua, având în vedere că peste 5000 de rotaţii motorul îşi pierde din suflu.

Transmisia cu şase trepte asociată acestei unităţi este etajată lung şi vine cu o timonerie care te bate pe umăr şi-ţi aduce aminte că nu te afli într-un hot-hatch. Este ceva cam lungă şi uneori nu atât de implicată pe cât ai vrea.

Sunetul celor patru cilindri este bine anesteziat. La turaţii mari, atunci când pătrunde în habitaclu, este gâlgâit şi nervos ca cel al unui diesel.

Consum

Spuneam că băiatul popular, pentru a confirma statutul său şi pentru a fi plăcut de publicul larg, a decis să înlocuiască motorul de 1.6 litri cu cel de 1.5 litri. Asta îl face cu 9% mai eficient, iar asta se vede şi în traficul real.

Deşi vorbim despre 182 de cai putere, traficul combinat din Malaga, porţiuni de centură combinate cu multe semafoare urbane, au adus un consum de 9.7 litri/100 de km pe computerul nostru de bord. E drept că această valoare a crescut până la 13.5 litri atunci când am descoperit traseele virajate şi odată cu ele şi surprizele plăcute despre care vă voi vorbi la capitolul „Ţinută de drum”.

În cartea tehnică, Ford Focus 1.5 Ecoboost promite un consum urban de 7 litri/100 de kilometri şi unul extra urban de 4.6 litri. Media de 5.5 litri este ajutată, ce-i drept, şi de prezenţa sistemului start-stop.

Comparativ cu rivali din segment care oferă versiuni de putere apropiate (Mazda3, Opel Astra şi Seat Leon FR), Ford Focus garantează cel mai mic consum. În plus, el oferă şi o rată a emisiilor de numai 127 g/km, echivalentul normelor Euro 6.

Performanţe

Ajungem şi la performanţe, un Focus promite să aducă la 100 de km/h în doar 8.6 secunde. Este un timp bun, însă ar trebui să fie şi mai bun pentru a putea bate rivalii despre care vă vorbeam mai sus. Seat Leon este, de departe, cel mai rapid, urmat de Mazda3 şi chiar de Opel Astra. Chiar şi modelul german, despre care ştim cu toţii că pierde mult din cauza masei sale crescute, se dovedeşte a fi mai rapid decât Focus.

Modelul Ovalului Albastru recuperează la capitolul viteză maximă, cu cea mai mare valoare din segment, alături de Seat Leon FR: 224 km/h.

Interior

Recunosc că eu nu am fost atras niciodată de interiorul lui Focus. Aglomerarea de butoane de pe planşa de bord îmi crea ameţeli, iar ecranul mic mă făcea să cred că am nevoie de ochelari. În condiţiile astea, era clar că nu se putea merge înspre mai rău. Iar logica nu mi-a fost contrazisă, pentru că inginerii şi designerii şi-au dat mâna, iar din hora ideilor lor a ieşit unul dintre cele mai reuşite interioare ale segmentului compact.

O să vorbesc mai întâi despre starea de ameţeală anterioară şi cum a fost ea combătută. Este simplu: cu o ergonomie bună, cu un sistem de climatizare care dispune de comenzi simple, cu un ecran tactil generos şi intuitiv şi cu câteva butoane deştept amplasate pe volan. E drept că sunt cam multe şi s-ar putea să te încurci la început.

O să trec apoi la designul modelului. Totul a devenit mai simplu şi mai practic. Au fost create spaţii de depozitare cu fixare pentru spaţiul dintre scaunele faţă, iar locu din portiere destinat sticlelor este mai mult decât generos. Vorbind tot despre spaţiu este drept că pe locurile din spate se călătoreşte confortabil, însă spaţiul pentru picioare nu este la fel de mare ca în cazul altor modele.

Calitatea a crescut şi ea, cu materiale mai prietenoase, cu plastic moale şi cu finisaje bune, dar perfectibile pe alocuri. În portbagaj nu s-au schimbat prea multe. Ford Focus rămâne un model zgârcit la acest capitol. În cazul versiunii testate de noi, echipată doar cu kit de reparaţie, nu şi cu roată de rezervă, capacitatea urcă până la 363 de litri. Este ceva mai mult decât în cazul lui Mazda3, foarte aproape de Opel Astra şi cev amai puţin decât în cazul lui Seat Leon.

Preţ de achiziţie

Ford nu a publicat momentan preţuri pentru noul Focus facelift. Ele vor veni abia la sfârşitul acestei luni, când vom face un update al articolului. Judecând după ce s-a întâmplat pe celelalte pieţe europene, nu se aşteaptă schimbări majore în lista de preţuri.

Vechiul motor 1.6 Ecoboost, pe care unitatea 1.5 o înlocuieşte, pornea de la 19.500 de euro. Dacă lucrurile rămân neschimbate, noul Ford Focus va fi cu mult mai ieftin decât Mazda3 2.0i şi Seat Seat Leon FR şi foarte apropiat de Opel Astra 1.6 turbo.

Siguranţă

Focus a primit cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. În standard, modelul are ESP, ABS, controlul tracţiunii, airbag-uri frontale, laterale şi cortină pentru şofer şi pasager, airbag-uri cortină pentru pasagerii din spate, sistem de control avansat al cuplului motor, sistem de fixare ISOFIX şi altele.

Focus se mândreşte şi cu o serie de echipamente avansate de siguranţă, care ajută şoferul să prevină un accident. Acestea sunt sistemul Active City Stop şi sistemul de monitorizare a unghiului mort. Cele două sunt preluate de la Volvo ajută şoferii să evite accidentele cauzate de neatenţie sau vizibilitate proastă.

Cum era şi normal, faceliftul a adus şi ceva în plus. Un nou conglomerat de sisteme de siguranţă, care include avertizare la depăşirea benzii de mers, ajustarea direcţiei atunci când şoferul nu corectează traiectoria, cruise control adaptiv şi deja celebrul Active City Stop, care poate frâna atunci când nu eşti atent şi un impact automobilul din faţă este iminent.

Foarte important este şi sistemul care te avertizează de eventuale obstacole atunci când ieşi cu spatele dintr-o parcare în spic, iar vizibilitatea este redusă.

Ţinută de drum

După cum vă spuneam la început, băiatul popular trebuie să fie formidabil şi la fotbal sau la orice alt sport. Ford Focus se achită şi de asta. E suficient să căutaţi un drum virajat pentru a înţelege ce s-a întâmplat cu Focus facelift.

După plângerile aduse de clienţi odată cu lansarea noii generaţii, inginerii Ford s-au pus pe treabă şi au fixat un singur scop: să readucă Focus-ului plăcerea de a conduce, de care se bucura şi înainte. Bucşile şi amortizoarele au fost revizuite, caroseria a fost torsionată mai mult în partea frontală, iar direcţia a fost mult ajustată. Ce a ieşit? O maşină care se caracterizează cu un simplu cuvânt: înveselitoare.

Emoţia, combinată cu un puseu de adrenalină, îţi vor aşterne pe faţă un zâmbet tâmp pe care e greu să-l şteargă ceva. Maşina se lipeşte extrem de bine de asfalt şi dă senzaţia că limitele pot fi împinse mai mult decât în cazul oricărei compacte. Poate doar Volkswagen Golf şi Mazda3 să fie la fel de plăcute la condus.

Sunt şi momente în care spatele pare să nu mai ţină pasul cu setea ta de a înşira cât mai repede virajele. Aceste momente sunt puţine şi sunt favorizate doar de un asfalt cu o suprafaţă proastă.

Direcţia a devenit mult mai precisă. Aş putea spune că se apropie de cea a unui hot-hatch. S-a lucrat mult la răspunsul ei, iar cursa volanului a devenit legată mai strâns de capacitatea şoferului de a intui trasa ideală.

Pe unii poate i-am încurajat, iar pe alţii poate i-am speriat. Mă refer la cei care îşi doreau o maşină compactă confortabilă. Nu e cazul. Ford Focus poate fi şi asta. Suspensia nu a fost niciodată mai echilibrată. Ea poate absorbi foarte bine denivelările. Drumurile destul de proaste din Spania au demonstrat asta.

Vizibilitate

Nu s-au schimbat foarte multe la capitolul vizibilitate. Suprafaţa vitrată rămâne cam aceeaşi. Luneta este generoasă şi bine încadrată de oglinda retrovizoare. Din păcate, ultimul rând de montanţi este şi el generos, iar asta poate încurca anumite manevre de parcare.

Şi cu primul rând de montanţi pot apărea unele probleme în viraje strânse, când mai interferează cu câmpul vizual al celui de la volan. De asemenea, caseta în care se ascunde toată armata de senzori, fixată sub oglinda retrovizoare, este cam mare şi ocupă din suprafaţa parbrizului.

Tehnologie

Noul Ford Focus facelift este un băiat popular care şi-a făcut conştiincios temele în materie de tehnologie. Pentru a câştiga inimile pasionaţilor de gadget-uri, dar şi celor care vor să îşi simplifice viaţa, Ford a gândit noul SYNC2.

Este a doua generaţie a sistemului multimedia brevetat de Ford, care înglobează majoritatea funcţiilor maşinii. Sistemul de navigaţie este prompt şi anunţă dinainte schimbarea de bandă, ilustrând totodată foarte bine. De asemenea, pentru ca şoferul să fie cât mai bine notificat, schimbările de traseu pot fi afişate şi pe ecranul din mijlocul instrumentelor de bord.

Ford pune un accent deosebit pe comenzile vocale ale noului SYNC2. Este cam cel mai complex sistem de acest gen din segment şi este similar cu introducerea lui SIRI pe telefoanele mobile Apple. Vocea care îţi răspunde şi este mereu gata să te ajute are personalitate.

Poţi spune un simplu „Mi-e foame” şi o listă cu restaurante din apropiere sau de la destinaţie îţi va fi afişată pe ecranul de 8 inch. Ca lucrurile să fie şi mai simple, sistemul poate apela restaurantul dorit pentru ca tu să faci o rezervare. Eu, personal, l-am încercat, însă am închis telefonul atunci când am relizat că spaniola mea nu va fi suficientă nici măcar pentru un „Bună ziua” inteligibil.

Ambientul sonor poate fi comandat tot prin intermediul comenzii vocale. Poţi reda orice melodie din telefon. E drept că îţi va lua ceva timp până vei învăţa toate comenzile pe care SYNC2 le ştie, pentru că sunt foarte multe. Însă cu timpul vei vedea că poţi lega chiar şi o conversaţie care să-ţi alunge plictiseala.

Tot pe lista de tehnologii inovative trecem şi asistentul la parcare. Acesta preia o parte din sarcinile şoferului la parcarea laterală. Mai nou însă, el poate face şi parcare cu spatele, o noutate în segmentul compact.

Design

Băiatul popular are nevoie şi de un look formidabil pentru a impresiona fetele din jurul său. În cazul lui Focus este vorba despre un design care poate convinge nu doar fetele, ci şi băieţii şi, în general, toate categoriile de vârstă.

Nu e foarte greu, având în vedere că dispune de câteva arme de seducţie inteligent plasate de oamenii cu simţ artistic din interiorul Ford. Pot spune că grila trapezoidală, de mari dimensiuni, pe care o vedem pe tot mai multe modele Ford, se simte cel mai bine pe Focus, fiind extrem de bine proporţionată.

Faceliftul a adus şi un spoiler nou, jante cu design deosebit, mult mai sportiv, dar şi blocuri optice revizuite. Designul stopurilor a fost modificat în interior, chiar dacă forma lor a rămas la fel. Au mai apărut şi o serie de modificări aerodinamice, menite să îmbunătăţească fluxul de aer şi să reducă frecarea.

În termeni generali, s-a muncit mult şi la designul noului Focus, iar asta se vede de la distanţă. Nici nu prea ai cum să ratezi formele dinamice şi celebra grilă inspirată de Aston Martin

Nu ne-a placut

  • Dimensiunile portbagajului
  • Montantul faţă
Date tehnice - Ford Focus facelift (2016-2018) 1.5L EcoBoost 182CP S&S MT
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1499
Lungime mm
4358
Putere maxima CP (rpm)
182 (6000)
Latime mm
2010
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (1600)
Inaltime mm
1484
Viteza maxima km/h
224
Greutate kg
1325
Acceleratie 0-100 km/h s
8.6
Ampatament mm
2648
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
363
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Focus facelift (2016-2018)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (16)

  • Revedeti partea de performante ca spuneti prostii...datele sunt pentru varianta de 150 cai ;)
    23 3
  • someone
    de ce omoara oamenii astia niste motoare bune cu cutiile lor etajate lung? stiu ca e din cauza economiei, dar ma intrebam si eu ,asa, retoric putin
    18 3
  • @Radu

    daca n-au facut modificarile fara sa specifice, datele cu privire la performante sunt corecte

    cat despre masinuta.....o, da, arata intr-adevar super bine si ceea ce au scos acum cei de la ford se poate numi lejer ca facelift. Pentru un model care se vinde mai mult decat rezonabil, modificarile de ordin estetic si imbunatatirile tehnice ar fi putut sa poarte titulatura de "generatie noua". Sau 8?
    16 6
  • Suta la suta nu sunt corecte ;) Chiar astept sa vad ce au de spus cei de la Automarket :D.A mai fost testata deja saptamana trecuta masina de publicatiile britanice iar specificatiile sunt de 7.9s pentru 0-100. Exact ca si ecooboost-ul vechi de 182 de cai
    15 5
  • Arata bina masina. In special varianta break. Si cred ca motorizarile turbo pe benzina sunt ideale pentru un utilizator care nu face foarte multi km.
    25 3
  • norton
    E cel mai reusit model din segment,fara indoiala.
    31 15
  • daniel
    Abia astept versiunea diesel de 184 cp
    7 3
  • Claudiu
    Imi place mai mult versiunea actuala a Focus MK3 la exterior. La interior facelift-ul arata MULT mai bine.
    Avand in vedere dotarile de top, fiabilitatea, varietatea motorizarilor oferite, dar si faptul ca Focus este cea mai buna optiune de pe piata, acest model va fi cu siguranta in continuare cel mai vandut model pe plan mondial. Focus a reusit acest lucru atat in 2012, dar si in 2013.
    De asemenea, motorul Ecoboost 1.5 se anunta un candidat serios la titlul de International Engine Of The Year. Dupa ce Ecoboost 1.0 a castigat detasat acest titlu, timp de 3 ani la rand, ma astept ca Ford sa castige pentru a patra oara acest titlu.
    16 4
  • "Nu ne-a placut: dimensiunile portbagajului"
    sunteti siguri ca are 363l ? cred ca trebuie modificat putin.
    3 3
  • rotila
    tinuta de drum ..."caroseria a fost torsionata mai mult in partea frontala"
    cred ca tu ai iesit torsionat din intalnirea cu baiatul popular,si ai ramas cu sechele.
    4 6
  • confuzul
    In toate comparativele pe care le-am citit, intre FOCUS si GOLF, premiantul era intotdeauna VW GOLF.
    Pana la urma care era si care este cel mai bun?
    Care a avut cele mai mari vanzari pe plan mondial?
    3 9
  • Focusul a vandut mai multe. Golful este considerat mai bun all around . Parerea mea ca la noi in tara,unde sunt discount-uri mai mari la Ford decat la VW, are un raport calitate pret mai bun.
    9 5
  • VW Golf este o masina foarte OK. Dar pretul e semnificativ mai mare decat la Focus. De banii unui Golf 1.6 TDI cumperi un Focus 2.0 diesel varianta de top super bine dotat. Eu personal prefer un Focus mai bine dotat cu motor mai puternic, decat un Golf chelios si submotorizat. Ambele sunt masini bune, e vorba de ce iti place si de cum te simti in acea masina.
    16 6
  • @claudiu
    ref World engine Awards,
    din pacate motorizarile lui ford cu exceptia lui 1.0 ecoboost nu sunt f bine vazute de presa de specialitate

    in clasa 1,6 ford nu exista din pacate, deci se pare ca noua motorizare 1,5 ecoboost nu e o mare sfaraiala., bine nu e chiar noua ca e pe piata deja de 2 ani.
    7 10
  • George
    Eu am avut un Focus 2.0 TDCi 136 CP cu 6 trepte din 2007. Masina mergea super bine. Tragea de rupea si consumul era mai mult decat rezonabil. Rar sarea de 6% extraurban si de 8% urban. Asta in conditiile in care nu conduceam economic deloc. Masina era de la munca si aveam card de motorina. Nu am mers cu ultimile motorizari, dar banuesc ca nu sunt mai proaste decat motorul din 2007.
    12 5
  • testat
    Un punctaj exagerat de mare! Chiar nu merita masina asta.
    4 15

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru