Drivetest Ford Focus facelift (2016-2018)
1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S TitaniumMiercuri, 19.11.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford Focus împlineşte 16 ani de existenţă. La trei generaţii de la lansarea primeia, avem în faţă noul Ford Focus facelift sau, aşa cum preferă să îi spună oficialii Ford, noul Ford Focus pur şi simplu. Este un facelift amplu, nu negăm acest lucru, maşina având acum o parte frontală total schimbată şi un interior simplificat, dar este a doua fază din viaţa modelului Focus de generaţia a III-a.
Ştiam că Focus este o maşină reuşită, mai ales din punct de vedere dinamic. A fost aşa încă de la lansarea primei generaţii şi de atunci Ford a fost practic obligat să ţină steagul sus în aceast domeniu. A reuşit acelaşi lucru şi pentru generaţia cu numărul doi, iar acum a dus modelul Focus într-o zonă aparte. Este unul dintre cele mai dinamice modele din clasa compactă, iar această latură este dublată acum de un număr impresionant de tehnologii de ultimă oră. Focus este şi va rămâne un candidat extrem de serios pentru titlul de cea mai bună maşină din segmentul compact.
Ford Focus facelift (2016-2018)
1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Titanium
- Pret de pornire 16.450 €
- Pret model testat 19.450 €
- Taxa auto NC €
Motor / Transmisie
Odată cu generaţia a treia, Ford a adoptat motoarele pe benzină turbo pentru modelul Focus. Numite Ecoboost, acestea sunt şi motiv de mândrie naţională. Două dintre ele - 1.0 şi 1.5 - sunt fabricate şi la noi în ţară, la uzina Ford de la Craiova. Iar pe cel de un litru l-am întors pe toate părţile în numeroase teste cu diversele modele Ford pe care este montat.
Motorul Ecoboost de 1.5 litri este ceva mai nou, dar colegul Bogdan a avut deja ocazia să-l încerce la testul internaţional cu noul Focus ce a avut loc în Spania. El a condus atunci versiunea mai puternică, de 182 CP. Acum, în cadrul lansării naţionale, am putut încerca varianta de 150 CP, aceasta urmând să fie, cel mai probabil, unul dintre bestseller-ele din gama noului Focus.
Am descoperit un motor elastic şi polivalent, plăcut la turaţii mici şi puternic atunci când urcăm spre zona roşie a turometrului. Silenţios atunci când rulăm liniştiţi, dar cu tonalităţi ce aduc aminte de motoarele boxer atunci când îl forţăm să dea frâu liber tuturor cailor. La primul contact, cei 150 CP nu par toţi prezenţi la apel, dar acest lucru este datorat cutiei manuale cu şase trepte etajate lung. Însă, cu cât rulezi mai mult, cu atât începi să apreciezi cuplul de 240 Nm disponibil încă de la 1.600 rpm, care îţi permite să rulezi în treapta a treia pe un drum virajat în urcare ca şi cum ai avea cutie de viteze automată. Timoneria cutiei este la fel de precisă cum ne aminteam de la ultimul contact cu modelul Focus.
Consum
Când vine vorba de motoarele Ecoboost, există şi o controversă asupra consumului real. Ne-am lovit de acest lucru la motorul 1.0 Ecoboost, al cărui consum variază mult în funcţie de stilul de condus. În ceea ce-l priveşte pe noul 1.5 Ecoboost de 150 CP, cifrele oficiale sunt optimiste şi spun că acest motor va consuma în medie 5.5 litri/100 km.
În cadrul testului nostru, am rulat aproape exclusiv pe drumuri naţionale pe traseul impus la evenimentul intern de lansare al acestui model. Nu avem o cifră reală pentru traficul urban, urmând a reveni asupra acestui aspect la un viitor test. La drum lung, dacă rulăm pe un drum naţional cu o viteză constantă de 100 km/oră, computerul de bord a indicat un consum de 5.8 litri/ 100 km. În momentul în care am ridicat ritmul pe virajele de pe Pârâul Rece şi apoi pe traseul Râşnov-Poiana Braşov, consumul a crescut la 7.7 litri/100 km.
Raportându-ne la consumul mediu oficial, Focus este pe locul trei în segment la consum după motorul de 1.4 litri turbo şi 140 CP al grupului VW montat pe modelele Golf şi Octavia. Acestea au o medie de 4.7, respectiv 5.3 litri/100 km parcurşi. De asemena, un consum mediu apropiat de doar 5.4 litri/100 km are şi Renault Megane 1.2 TCe de 130 CP.
Performanţe
În ceea ce priveşte performanţele, Ford Focus facelift cu motor de 1.5 litri Ecoboost de 150 CP reuşeşte să se situeze în zona compactelor care pot accelera până la 100 km/oră în sub nouă secunde. Timpul oficial este de 8.9 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 210 km/oră. În segmentul compact există modele mai rapide, ca de exemplu Citroen C4 1.6 turbo de 155 CP cu 8.7 secunde, sau Peugeot 308 1.6 THP, cu 8 secunde. Un timp de accelerare foarte bun are şi Volkswagen Golf 7 1.4 TSI, care are nevoie de 8.4 secunde, acelaşi timp ca şi Skoda Octavia 1.4 TSI.
Interior
Ford a ascultat feedback-ul primit de la clienţi şi de la presă şi a modificat interiorul lui Focus. Înainte de facelift, versiunea de top Titanium avea o consolă centrală plină de butoane mici şi mărunte. Ford a decis că e mai bine să simplifice lucrurile şi a acţionat întocmai. Mai puţine butoane, mai logic aşezate, un display color tactil mare cu o grafică modernă şi un buton de start mult mai bine amplasat. Spaţiul în faţă este comparabil cu ce ştiam de la versiunea fără facelift, dar este mai bine organizat. A apărut un foarte util spaţiu de depozitare la baza consolei centrale, unde poţi pune telefonul mobil, iar mufa USB este amplasat tot aici pentru a fi uşor accesată. Scaunele sunt foarte reuşite, oferind un suport lateral excelent şi fiind confortabile la drum lung. Poziţia la volan nu mai este la fel de înaltă ca în trecut, reglajele scaunului putând satisface orice şofer. Volanul, de asemena, poate fi reglat pe o distanţă amplă atât în adâncime cât şi în înălţime.
Noul Focus va fi disponibil în trei variante de caroserie, ca de obicei: hatchback, sedan şi break. Pentru versiunea hatchback, testată de noi, volumul portbagajului este de 363 litri, o valoare destul de modestă în segment, acolo unde există concurenţi ce oferă peste 400 litri. Este însă un portbagaj suficient de adânc, care poate fi umplut cu bagajele unei familii cu patru membri. Pentru cei cu nevoi mai mari, se poate alege varianta break.
Dacă consola centrală a versiunii Titanium este acum mai logic structurată, nu înţelegem de ce Ford insistă în utilizarea unor plastice tari şi neplăcute privirii şi atingerii. În partea de sus a consolei acest plastic abundă, chiar dacă în rest avem parte de materiale mai bune.
Preţ de achiziţie
Focus are deja o armată de fani. De la lansarea primei generaţii, foarte mulţi clienţi au apreciat latura dinamică a acestui model şi i-au rămas fideli. Odată cu generaţia a treia, Focus a devenit un model global, conform strategiei One Ford. Acelaşi model este vândut acum atât în Statele Unite ale Americii, cât şi în Europa. Este extrem de apreciat pe pieţe precum Marea Britanie, dar nu este de neglijat nici cota de piaţă pe care o deţine la noi în ţară. În luna septembrie a acestui an, Focus este pe locul trei în topul vânzărilor din segmentul compact non-premium din România. Este apreciat atât de către clienţii privaţi, cât şi în zona de flote.
Pentru noul Focus facelift, preţurile pornesc de la 16.450 euro (TVA inclus) şi pot ajunge până la 22.700 euro. Două versiuni de echipare vor fi disponibile: Trend şi Titanium. Noi am testat versiunea Titanium a motorului 1.5 EcoBoost, preţul său de achiziţie fiind de 19.450 euro.
Comparând preţul versiunii Titanium cu cele ale concurenţei directe, constatăm că Focus este bine poziţional în lupta cu adversarii direcţi. Un Citroen C4 sau un Peugeot 308 echipate similar au preţuri peste 21.000 euro, în timp ce un Golf Highline 1.4 TSI are un preţ de 21.500 euro. Oferta din partea Hyundai şi Kia este similară sau mai jos ca preţ, în timp ce Opel Astra are un preţ apropiat, de 19.000 euro, pentru varianta echipată cu motor 1.4 turbo de 140 CP.
Siguranţă
Cea mai recentă prezenţă a modelulului Focus la EuroNCAP datează din 2012, când maşina a obţinut scorul general maxim de cinci stele. Scorul pentru protecţia pasagerilor a fost de 92%, iar cel pentru protecţia pasagerilor infanţi de 82%. Standardele EuroNCAP s-au înăsprit între timp, dar şi noul Focus vine cu ceva mai multe sisteme de siguranţă atât active cât şi pasive. Dacă va fi retestat, cel mai probabil va obţine acelaşi scor maxim. Ca de obicei, este prezent un set complet de airbaguri plus sistemele active de siguranță. Un plus la capitolul siguranță este adus de sistemul Active City Stop, care poate opri automat mașina în cazul unei coliziuni iminente la viteze de oraș și generează apelul automat către serviciile de urgență în caz de accident.
Ţinută de drum
Când a fost lansat, în 1998, Ford Focus a luat clasa compactă prin surprindere. Niciun alt model nu oferea atunci o ținută de drum atât de dinamică și o suspensie gândită pentru plăcerea de a conduce sportiv. Faptul că a fost printre primele modele care au adoptat suspensia spate independentă a contribuit la acest lucru. De atunci și până astăzi, Ford a știut să nu-și dezamăgească clienții de Focus. Aceștia pun pe primul loc feelingul la volan. Şi au și de ce. Cea mai nou încarnare a modelului Focus nu se lasă mai prejos. Suspensia a fost întărită o idee, dar filtrează la fel de bine orice denivelare, păstrând în același timp senzația specifică acestui model. Mașina este extrem de stabilă, chiar și în viraje adoptate la viteze excesive, știi mereu ucare e poziţia roților, iar reacțiile sunt previzibile. ESP-ul intervine eficient dacă sărim calul, dar am putut pune mașina la încercare pe circuit, pe ploaie și am reușit să negociem viraje cu viteze indecente fără ca mașina să derapeze. În plus, Ford a modificat raportul direcției pentru a o face mai eficientă, astfel că de cele mai multe ori nu trebuie să-ți iei mâinile de pe volan, chiar și atunci când virajul este mai strâns.
Apropo de volan, acesta este ceva mai ușor față de modelul anterior, dar nu supărător de mult. Pentru că este un model global, Focus trebuie să satisfacă clienții din întreaga lume, iar una din cererile venite de la aceștia este ca direcția să fie mai "ușoară".
Focus se dovedește a fi încă o dată mașina cu care vrei să pleci la drum lung pentru că îți place cum te simți la volan. Reușește să îți pună un zâmbet pe față atunci când urci un drum de munte, chiar dacă nu ai 300 CP sub capotă.
Vizibilitate
În mod tradiţional, în Focus se stătea sus. Poziţia la volan era uneori prea înaltă pentru gustul şoferului, dar oferea o bună vizibilitate în exterior. Acum, această problemă a fost parțial corectată, poziţia la volan fiind parcă ceva mai joasă. Vizibilitatea a fost păstrată la cote bune, montantul stâng jenând ca de obicei vizibilitatea la virajele de stânga. Fără să fie deranjant, aşa cum este fratele său mai mare, noul Mondeo.
Pentru manevrele de parcare avem o cameră video care îţi afişează imaginile pe ecranul generos, iar senzorii de parcare completează în mod fericit tabloul.
Tehnologie
Cu o suspensie aproape perfectă și o direcție taioasă, noul Focus va atrage mulți potențiali clienți. Dar pentru a-i convinge să facă definitiv pasul către acest model, Ford a investit masiv și în tehnologie. Noul model este foarte bine echipat la acest capitol. Prima și poate cea mai importantă schimbare este adoptarea sistemului de infotainment denumit Sync 2. Alături de un ecran tactil de 8 inch cu o grafică modernă, noul sistem este mult mai intuitiv și eficient. Ecranul este împărțit în patru și poți ajunge foarte ușor la navigație, funcția audio sau în agenda telefonului conectat prin Bluetooth. În plus, recunoaște mult mai ușor comenzi vocale.
Apoi, Ford a simplificat și redus numărul de butoane de la bord. A grupat cele mai importante comenzi în jurul celui de la volan, așa că acum decluparea senzorilor de parcare, încălzirea în volan și sistemul Start-Stop au butoanele amplasate chiar lângă schimbătorul de viteze, mult mai convenabil. Au dispărut și butoanele mici și mărunte ale sistemului audio Sony în favoarea unui set de comenzi mult mai ușor de folosit.
Ford a îmbunătățit și sistemul de parcare automată, care poate acum să parcheze atât paralel, cât și perpendicular. Doar o apăsare de buton și apoi trebuie doar să manevrăm pedalele și schimbătorul de viteze. De direcție se ocupă creierul electronic al mașinii. Avem și sistem de avertizare atunci când ieșim dintr-o parcare aglomerată cu spatele și se apropie de noi o altă mașină mascată de unghiul mort. Sistemul Active City Stop este și el prezent, avertizându-l pe cel de la volan în cazul unei coliziuni iminente și frânând automat dacă acesta nu intervine. Bineînțeles, avem și sistem de avertizare pentru părăsirea benzii de circulație și apel automat către serviciile de urgență în caz de accident. Iar pentru un interior plăcut, există iluminat ambiental cu LED-uri multicolore
Design
Dacă de obicei un facelift aducea modificări optice minore la capitolul design, Ford a amplificat acest efect. Privite din faţă, cele două variante ale modelului Focus de generaţie a treia - ante şi post-facelift - par complet diferite. Grila radiatorului este acum cea hexagonală comună pentru toată modelele Ford, farurile au un aspect mai agresiv datorită luminilor de zi LED integrate, iar capota este complet nouă. Proiectoarele de ceaţă au fost şi ele modificate, având acum o formă rectangulară. Emblema Ford a migrat în partea de sus, deasupra calandrului, iar în spate stopurile şi-au păstrat forma, dar sunt acum mai înguste. Hayonul este diferit, spoilerul a fost redesenat, iar aerodinamica a fost îmbunătăţită. Per total, un set complet de modificări care separă clar Focus facelift de predecesorul său.
La interior, modificările sunt la fel de ample: volanul este nou, planşa de bord a fost revizuită, iar designul consolei şi a zonei schimbătorului de viteze a fost refăcut. Volanul folosit are trei spiţe şi un design nou al comenzilor integrate.
Ne-a placut
- Ţinută de drum excelentă
- Sistemul Sync 2
- Spaţiu interior
- Sistem de parcare automată
Nu ne-a placut
- Anumite plastice tari la interior
- Portbagaj mediu pentru versiunea hatchback
Date tehnice - Ford Focus facelift (2016-2018) 1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Titanium | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Ford
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
-
Constructorul american de automobile a publicat un teaser video cu viitorul Bronco Sport facelift. Debutul este programat pentru data de 26 august. (Marti, 13 August)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (Joi, 04 Iulie)
-
Americanii de la Ford au câștigat legendara urcare de la Pikes Peak cu electricul F-150 Lightning SuperTruck. La volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. (Marti, 25 Iunie)
peste un an sau doi... asta mi-o cumpar. arata super bine, extrem de frumoasa!!! pe alb imi place si mai mult!
- scaunele pe Titanium..pe versiunile mai slabe suportul lateral e mai firav dar foarte bun
- interiorul e mai interesant dar sunt curios ce au pus in locul ecranului central
- vi s-a parut ca cutia "agata"?
- zgomotul la rulare cum vi s-a parut?
- pretul de vanzare trebuie "asezonat" cu o promotie de lansare...pica bine ca "prima masina"
personal recomand masinuta
interiorul e mai interesant dar sunt curios ce au pus in locul ecranului central in cazul versiunilor mai slabe
am spus ca merita masina? :)
La anul ar trebui sa apara si noul Opel Astra. Asteptam, facem comparatia, dar am o presimtire ca cei de la opel o sa scoata o masinuta mai frumoasa. Au asteptat sa apara Golf 7, peugeot 308, acum Focus, o sa adunte tot ce e mai bun de la fiecare si o sa scoata si ei compacta lor. Probabil va semana botul cu Adam, interiorul cu insignia.
Astra nici la generatia actuala nu are suspensie independenta pe spate!
interior de o calitate mai buna indiferent de nivelul de echipare.
Suspensia la Astra este semi-independenta iar la un uz cotidian este suficienta, si asa majoritatea soferilor romani acelereaza blana pana la urmatorul semafor si apoi franeaza brusc, adica nu tu finete, nu tu rafinament, melteneala, romanisme si atat. Uitati-va doar in trafic, porma intrebati-va de ce ar mai fi nevoie de suspensie independenta pentru romani.
Am facut test drive si cu Golf, dar am ramas dezamagit. Ma asteptam sa fie peste Focus, dar vorba aia cu "la pomu' laudat...". Focusul mi s-a parut mai misto si e mai ieftin. E drept ca Golful are o valoare de revanzare mai buna. Mi-a placut mult culoarea Candy Red. Am vrut sa comand una argintie, dar am vazut una Candy si mi s-a pus pata pe ea.
Nu va mai raportati la preturile de pe site. Mergeti la dealeri si negociati. O sa aveti o surpriza placuta. Eu am obtinut un discount foarte bun pentru o masina abia lansata. Pentru Titanium dealerul imi dadea un discount si mai bun, dar ma cam departam de buget. Cei de la VW in schimb sunt mult mai zgarciti cu discount-urile.