Drivetest Mazda 3 (2013-2016)

2.2 150CP Man Challenge
Mazda 3 (2013-2016) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 30.09.2013
Aspirantul

„Cine are carte are parte”. Un proverb vechi, care răsuna obsesiv înaintea fiecărui mare examen din viaţă, şoptit de o voce interioară. Teme făcute la timp, atenţie sporită, concentrare, vocabular îmbunătăţit, gramatică exemplară şi multe lecturi. Toate trebuiau să dea roade la un moment dat.

Mai devreme sau mai târziu, ele scot la lumină motivul pentru care pregătirea temeinică asigură, de cele mai multe ori, traseul unei cariere de succes.

O carieră de succes. Exact asta şi-a dorit şi a reuşit să obţină Volkswagen când a decis să construiască Golf. După atâtea generaţii, germanii şi-au făcut bine temele. Toţi acei ani de studiu, de teme făcute, de clienţi ascultaţi şi de creaţie nu au rămas fără răsplată.

Premiantul clasei ar putea să îşi piardă însă coroniţa. Momentul nu e departe. Pentru că în clasă şi-a făcut apariţia un model la fel de sârguincios, devotat clienţilor şi dorinţei de a fi ireproşabil până în cel mai mic detaliu.

Zilele acestea, aspirantul la premiul I a avut de trecut cel mai important examen de până acum. Un test internaţional, prilejuit de lansarea celei de a treia generaţii. Aspirantul la premiul I se numeşte Mazda3 şi are un ghiozdan plin de aptitudini.

Mazda 3 (2013-2016)
2.2 150CP Man Challenge

  • Pret de pornire 14.990 €
  • Pret model testat 20.690 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

L-am supus pe aspirant la câteva probe practice şi teoretice în împrejurimile Barcelonei. Japonezul a încercat să ne convingă cu un eseu stufos, scris în compania unui motor diesel de 2.2 litri.

Unitatea cu patru cilindri este similară cu cea instalată şi pe fratele său mai mare, Mazda6. Motorul garantează 150 de cai putere la un regim destul de înalt, de 4500 de rotaţii, justificat însă şi de capacitatea agregatului.

Cuplul motor este responsabil pentru metaforele eseului redactat de japonez. Cei 380 de Nm se simt de la 1800 de rotaţii, mai bine decât în cazul lui Mazda6. Asta face ca maşina să manifeste apetit şi disponibilitate către înghiţirea asfaltului de la un regim de turaţii redus. Am fost plăcut impresionat să văd că unele curbe de 180 de grade pot fi luate şi cu treapta a treia de viteze, fără o senzaţie de subturare.

Cuplul este deosebit de generos şi este gestionat cu ajutorul unei cutii manuale cu şase trepte. E acea cutie despre care spuneam, în testul cu Mazda6, că ar putea fi inclusă în echipa maşinii perfecte.

O timonerie exemplară, o cursă scurtă, sportivă şi o etajare exemplară. O plăcere deosebită care nu-ţi va mai dezlipi mâna de schimbător. O plăcere acompaniată de liniştea unei izolări fonice foarte bune a compartimentului motor.

Consum

Consumul. Iată un subiect despre care am putea vorbi mult. Mult, dar bine. Pentru că Mazda3 diesel vrea să fie unul dintre cei mai silitori elevi din clasă. Nu e de mirare că, deşi are o capacitate de 2.2 litri, maşina obţine aceeaşi notă cu premiantul clasei, Volkswagen Golf. Nota este 10. Pentru că media de consum a modelului japonez, 4.1 litri/100 de kilometri, este identică cu cea a germanului, deşi acesta dispune de o capacitate mai mică.

Valoarea medie a consumului reuşeşte să depăşească, fără drept de apel, versiuni similare ale modelelor Citroen C4, Ford Focus, Opel Astra, Chevrolet Cruze hatchback sau Mitsubishi Lancer Sportback.

Experienţa noastră la volanul noului Mazda3, desfăşurată pe parcursul a peste 130 de kilometri, ne-a adus în faţa unui consum de 6.2 litri/100 de km, însă şi regimul de exploatare a fost unul ceva mai departe de normal.

Performanţe

Performanţe. Aici vorbim despre un capitol la care Volkswagen şi-a făcut întotdeauna bine temele şi a ştiut să aştearnă pe şosea toate resursele motorului. Golf şi cei 150 de cai ai săi reuşeau să ţină piept chiar şi unui Astra diesel de aproape 200 de cai.

În cazul lui Mazda3, lucrurile stau puţin diferit. Aspirantul zdrobeşte premiantul segmentului şi implicit toată concurenţa din segmentul compact. Japonezii au redus masa totală a noii generaţii şi au folosit cu cap resursele dieselului.

Le-a reieşit un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.1 secunde, cu mult mai bine decât premiantul Golf şi cele 8.6 secunde ale sale. Viteza maximă ajunge la 210 km/h, ceva mai redusă decât în cazul lui Golf, care atinge 216 km/h.

Interior

La Frankfurt, atunci când Mazda3 şi-a făcut apariţia în premieră mondială, Koji Tabata, designerul compactei, a declarat pentru Automarket„în cazul lui Mazda6 s-au folosit o mulţime de condimente pentru a crea o reţetă de succes. În cazul lui Mazda3 au fost extrase impurităţile pentru ca reţeta finală să fie una savuroasă, alcătuită din cele mai bune ingrediente existente în bucătăria japoneză”.

Aşa e. Interiorul noii Mazda3 se scutură de imperfecţiunile fratelui mai mare şi vine cu un concept nou, curat, extrem de îngrijit, inspirat parcă de simplitatea şi practicalitatea lui Audi A3. Designerii şi-au făcut bine temele. Deşi păstrează linii simple, habitaclul renunţă parcă uşor la conservatorism.

Planşa de bord este creată dintr-un plastic cauciucat, foarte plăcut la atingere. Feţele uşilor primesc şi ele un plastic de calitate, deşi nu mai este la fel de moale. Dezamăgeşte puţin plasticul folosit pe consola centrală, dar şi acesta a crescut calitativ faţă de vechea generaţie.

Afişajul combină funcţii analogice cu digitale pentru a oferi o experienţă aerisită şi o iluminare ce nu forţează retina pe timp de noapte.

Ergonomia este şi ea exemplară, singurele elemente lipsă fiind prezenţa comenzilor pentru sistemul audio. Ele au fost plasate doar pe volan şi în interiorul sistemului multimedia. Pasagerul din dreapta are acces la ele doar dacă accesează sistemul multimedia. Ceea ce nu e tocmai indicat când şoferul urmăreşte cu atenţie navigaţia.

Zgomotul la rulare pare să fie diferit în funcţie de versiune. În cazul motorizării pe benzină, de 1.5 litri şi 100 de cai putere, vântul era parcă acolo, în habitaclu. În cazul dieselului însă, zgomotul a fost ceva mai discret, iar insonorizarea habitaclului ceva mai bună.

Spaţiul interior este generos. Poate nu la fel de generos ca în cazul altor modele când vorbim despre locurile din spate, însă nu vă imaginaţi că acolo este înghesuială. Este loc pentru trei pasageri adulţi pe bancheta din spate, iar în portbagaj, cei 350 de litri sunt mulţumitori. Mulţumitori, însă nu neapărat îndestulători, dacă ne gândim că alţii oferă chiar şi 400 de litri.

Tot la capitolul spaţii de depozitare mai trebuie spus că suporturile pentru sticle sculptate în feţele uşilor sunt cam restrictive. Nişte buzunare mai încăpătoare ar fi fost probabil mai utile. Ca, de altfel, şi un torpedou mai generos. Plăcut însă spaţiul pentru telefoane mobile de la baza consolei centrale şi cotiera generoasă.

Preţ de achiziţie

Mazda3 are un preţ de pornire de 14.990 de euro în România, valabil pentru versiunea de 1.5 litri benzină şi 100 de cai putere. Dieselul testat de noi pleacă de la 20.690 de euro şi vine cu nivelul de echipare intermediar, Challenge. Acesta caută să ofere cam tot ce îţi poţi dori, de la oglinzi încălzite şi jante de aliaj, până la ecran multimedia de 7 inch. Dacă vă doriţi totuşi nivelul de echipare superior, Revolution, preţul ajunge şi la 23.490 de euro.

Rivalul VW Golf şi TDI-ul de 150 de cai putere pleacă de la 22.429 de euro, însă dispune şi de nivelul de echipare superior, Highline. Acesta este superior doar pe hârtie, pentru că nivelul de dotări al unei Mazda3 Revolution va adăuga multe opţionale şi câteva mii de euro în plus pe Golf.

Un Ford Focus 2.0 TDCi de 140 de cai putere, ceva mai slab echipat, pleacă de la 19.150 de euro. Nivelul de echipare Titanium mai adaugă ceva peste această sumă, ajungându-se la 21.350 de euro.

Citroen C4 dispune şi el de o versiune 2.0 HDi de 150 de cai, cu nivelul de echipare Exclusive. Preţul său este de 22.805 euro.

Pentru cei care vor un Opel Astra 2.0 CDTi de 165 cai putere, preţul pleacă de la 20.885 de euro.

Chevrolet Cruze hatchback poate fi şi el o alegere mai ieftină, versiunea 2.0 diesel de 163 de cai LTZ atingând o valoare de 19.420 de euro.

Ne îndreptăm atenţia şi asupra unui outsider, Mitsubishi Lancer Sportback, ce propune un motor diesel extrem de bine lucrat, DI-D-ul de 1.8 litri şi 150 de cai putere, disponibil de la 22.383 de euro.

Siguranţă

Vechea generaţie Mazda3 a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP. Actualul model ştia că trebuie să repete performanţa şi a făcut-o. Şi nu oricum. pentru că cele cinci stele obţinute la EuroNCAP vin după stabilirea celui mai bun punctaj în clasa compactă, în cadrul testelor din 2013. În fond, nimic anormal, pentru că pentru un premiant, una din cea mai importante materii este siguranţa.

Mazda susţine că modelul compact va reuşi să obţină cel mai bun scor din istoria brandului la testele EuroNCAP. Pe lângă sistemele de siguranţă pasivă, Mazda3 vine acum şi cu un senzor de monitorizare a unghiului mort, dar şi cu un sistem de evitare a coliziunilor urbane la viteze mici.

Ţinută de drum

Mazda a ştiut întotdeauna cum se scrie un zâmbet discret pe buzele proprietarilor săi. Un zâmbet care apare ori de câte ori drumul nu mai este drept, iar şoseaua începe să şerpuiască.

Şi în cazul lui Mazda3 lucrurile par să se transmită. Suspensia a fost gândită pentru a lipi maşina de asflat, chiar şi în condiţii de aderenţă redusă. Uneori, axa faţă tinde să se arunce cu prea mult aplomb în virajul strâns.

Confortul este păstrat la un nivel decent, fără a zgâlţâi prea mult ocupanţii. Direcţia este uşor de manevrat fără a fi imprecisă sau cu o cursă prea lungă.

E plăcut să îţi croieşti traiectorii ideale pe trasee înguste cu viraje strânse, ştiind că ansamblul de sub tine te ascultă ca un câine credincios care a dormit la picioarele tale toată viaţa lui.

Vizibilitate

Mazda a căutat să lucreze cât mai mult la aspectul exterior, fără să altereze practicalitatea. A rezultat un design care se străduieşte să păstreze un echilibru între vizibilitate şi linii frumoase. A fost nevoie ca luneta să fie ceva mai înclinată, ceea ce se resimte atunci cand faceţi manevre în marşarier.

Din fericire, oglinzile laterale sunt generoase şi ajută în astfel de situaţii, alături de senzorii de parcare.

Ar mai fi şi montanţii forntali, care, deşi par croiţi cu responsabilitatea asigurării unei vizibilităţi depline, mai incomodează uneori.

Tehnologie

Mazda3 are un interior mult mai bine închegat decât fratele său mai mare. Am vorbit despre materiale de excepţie, despre finisaje perfect. Acum este cazul să vorbim şi despre tehnologie.

Avem un sistem multimedia care se dovedeşte mult mai plăcut înglobat în planşa de bord şi mult mai bine pus la punct. Navigaţia are acum un aspect contemporan, departe de cel de pe Mazda6. Imaginile sunt mult mai prietenoase, indicaţiile mult mai preţioase şi funcţionarea mult mai rapidă. E plăcută şi utilă.

Sistemul audio păstrează o fidelitate bună şi la viteze mari, climatizarea automată este ergonomică şi uşor de folosit, iar sistemele de siguranţă, despre care deja am vorbit, ajută la o rulare mai uşoară.

Scaunele, deşi nu au fost reglabile electric în cazul echipării de mijloc, testată de noi, sunt extrem de confortabile.

Design

Uneori, nu poţi ajunge premiant doar cu bagajul de cunoştinţe. Pentru că teoria formelor fără fond, emisă de Maiorescu secolul trecut, continuă să se aplice obsesiv şi societăţii actuale.

Aşa se face că un aspirant la premiul I trebuie să ofere, pe lângă pachetul de cunoştinţe şi o caligrafie exemplară, demnă de coperta unei cărţi. Iar Mazda a înţeles că aici ar putea fi avantajul său în faţa etalonului actual.

Caligrafia s-ar traduce în designul cursiv, sportiv şi atrăgător al filosofiei Kodo. Partea frontală păstrează elemente de inspiraţie de la fratele mai mare. Blocurile optice au un aspect agresiv, pe care este greu să nu-l observi, chiar şi în cea mai neagră zi a săptămânii.

Ceea ce îmi place însă la Mazda3 este sinonimia pe care au reuşit să o creeze designerii între partea faţă şi cea spate. O parte posterioară care mizează tot pe un caracter sportiv, căutând să impresioneze cu cele două ţevi de eşapament.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunile portbagajului
  • Designul lunetei
  • Absenţa butoanelor sistemului audio
Date tehnice - Mazda 3 (2013-2016) 2.2 150CP Man Challenge
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2191
Lungime mm
4465
Putere maxima CP (rpm)
150 (4500)
Latime mm
1795
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1800)
Inaltime mm
1450
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1395
Acceleratie 0-100 km/h s
8.1
Ampatament mm
2700
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
51
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
350
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mazda 3 (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (25)

  • Stefan
    4m46 hatch in clasa compacta? in 10 ani si Passat va fi tot in clasa compacta
    19 13
  • -Rolf-
    Pentru mine ar fi masina perfecta, singura chestie care ma deranjeaza este impozitul pentru acest motor -790 lei/an- dar sunt dispus sa trec si peste acest impediment.
    34 12
  • @Stefan: asta vroiam si eu sa remarc, lungimea si latimea sunt orice, numai compacte nu, cel putin pt standardele Europei. Oricum, exista hatchback-uri din asa numita clasa compacta care trec si de 4.50 m, asa ca nu trebuie sa ne mai mire nimic.

    In rest, e o masina faina si din test inteleg ca Mazda 3 ar fi mai reusita decat Mazda 6. Asa o fi...
    30 7
  • In legatura cu pretul si versus-ul cu Golf 7, cred ca dvs. comparati doar nume de echipari (acest Challenge testat cu Highline de pe Golf), fara sa va uitati ce contine fiecare nivel de echipare. Golf 7 Highline nu are inclus climatronic, senzori ploaie/lumini, asistent de franare pt oras (SBCS_ul de pe Mazda), iar sistemul multimedia e cel de baza. Configuratia corecta pt un Golf echipat (aproximativ) la fel e: Highline 2.0 TDI (22.859 apare in configurator) + climatronic + pachet lumini si viz + radio CD composition (care are oricum display de 5.7", comparativ cu cel de 7" de pe Mazda) = 23.490 Euro. Adica exact pretul unei Mz 3 Revolution, cu dotari care pe Golf ajung la 28.500 euro (configuratie facuta in data de astazi).
    Nu de alta, dar lumea va crede ca isi poate lua cel mai "bengos" Golf in aceeasi bani (ca vb. aia, e echiparea de "top") si va constata cu stupoare ca are aer conditionat manual. Numai bine!
    82 13
  • superba masina, iar interiorul e chiar desavarsit! imi place exteriorul mazdei 6, darinteriorul e urat. in schimb la 3 e frumoasa din toate punctele.
    33 17
  • De departe e superioara Golfului.Desi in testele Auto-Bild si Auto Motor und Sport e mult sub.Patriotism ,deh !
    51 17
  • Interiorul este jalnic, nu se compara cu exteriorul. Laudati cam mult modelul in conditiile in care testele auto din afara nu o prea fac.
    11 46
  • noul leon arata de 10 ori mai bine.

    parca vad ca sistemul ala de navigatie dupa 4-5 ani cum nu mai iese de acolo...
    14 57
  • @ sandu........sistemul multimedia e fix! nu retractabil..deci nu are ce se strica
    28 4
  • Acest hatch este destul de reusit.
    20 13
  • Dupa ce a ..murit,, vechiul Leon am crezut ca a disparut emotia din designul auto.Dar nu, a aparut ceva cu acelasi spirit.Noroc cu Mazda! Arigato, Mazda ca nu ne-ai lasat intre muchiile VW-Audi si ...Koleos!
    36 19
  • mda, arata bine. daca esti singur(burlac) fara nevasta si copil/i merita sa o cumperi. Asta daca ai banutii astia. Era bine de vazut si varianta cea mai ieftina de echipare cam cum arata.de parca grosul vanzarilor l-ar duce echiparea si motorul asta:-). Daca ai 23.000 Eur cred ca mai bine te duci catre 6 decat catre 3.
    7 3
  • imi pare rau sa o spun, dar articolul abunda de expresii menite formatorilor de opinie. Un articol obiectiv nu trebuie sa foloseasca anumite cuvinte care determina un caracter partinitor. Astfel incat spre final articolul nu pare mai mult decat reclama mascata. Nu prea vad cum Mazda 3 va detrona Golful ca lider al clasei compacte (care acum este oricum la mare "lupta" cu Focus). Mazda 3 nu va ajunge niciodata in viitorul apropiat la cifrele de vanzari ale Golfului, mai ales pt ca in Europa (care este o piata mare consumatoare de masini de cls compacta) trend-ul este de motorizari turbo de cilindree mica, ceea ce Mazda nu ofera (sa fim putin realisti, cine a condus un motor skyactive de la Mazda poate confirma ca lucrurile sunt mai mult pur marketing, nici vorba ca motoarele sa fie asa de reusite la performante si la consum cum sunt ele prezentate de japonezi).

    Nu am Golf, nu am Mazda 3 si nu intentionez sa iau nimic din cls compacta asa ca parerea mea este strict referitoare la acest model. Am avut ocazia sa urc intr-una din ele si pot spune ca interiorul lasa de dorit in ce priveste calitatea (fie ca va place fie ca nu, la acest capitol Golf este clar superior). La design exterior insa as alege oricand Mazda 3 in detrimentul Golfului. Sa nu ne axam totusi pe aceste aspecte. As avea o intrebare: de ce nu se vorbeste si de costurile de intretinere de la Mazda in general ? Pot da eu niste cifre, dar sa fiti atenti si sa stati jos ca eu prima data am crezut ca le importa de la Ferrari.

    Oricum ca idee generala, nu va entuziasmati prea tare (observ ca doar automarket o face, in presa din afara masina este departe de a fi atat de laudata) si lasati timpul sa treaca. Dpmdv este o prezenta binevenita pe drumurile patriei, fiind un model care place ochiului.
    19 11
  • Mazga3
    Mie nu-mi place designul asa mult. Nu, daca ne raportam la alte hatchback-uri din segment precum Megane 3, Astra, sau la fata noii Mazda 6, care-i mult mai frumoasa.
    Interiorul e simplist, monoton chiar, in contrast cu rosul pasional din exterior, iar touchscreen-ul vine ca nuca-n perete.
    Si sa fim seriosi, ajunge pana la 25.000 euro pentru ce? Nu discutam de o versiune de performanta, ci de un banal diesel la care platesti taxe si impozite c@calau, avand cilindree peste 2 litri.
    Totusi primeste un punctaj aberant de mare! Pai cum asa? La 6.2% consum voi ii dati 5 stele, cand in mod clar sunt alternative mult mai economice in segment...si alte asemenea exemple. Comedie de test !
    17 17
  • Da, am Mazda 3, poate ca nu sunt obiectiv.
    Mazda 3 este chiar frumoasa, cam scumpa in varianta cu aceasta motorizare si dotarile de la masina de test.
    Cand o sa intelegem ca Mazda este un producator mic, care nu se bate cu cei mari? Ma refer strict la vanzarile de volum pentru ca de acolo se fac banii!
    @Syl: hai cu costurile de intretinere. Da-ne si noua informatie, revizii in garantie, post-garantie, pret manopera /ora si eventual cateva preturi la piese si consumabile. Eu deobicei stau jos cand citesc Automarket. Nu de alta, dar e mai comod :)

    SPor!
    22 2
  • Va dau eu preturi de la mazda 6 generatia veche (nu cea proaspat aparuta):

    - bara fata: 4.900 ron
    - grila centrala: 1480 RON
    - far stanga: 2765 RON
    -proiectoare: 1855 RON


    -filtru polen: 130 ron fara tva
    - filtru aer: 90 ron fara tva

    Prima revizie costa 1190 RON, a doua revizie 1230 RON.

    Preturi de la dealer. Este la latitudinea voastra daca sunt mici sau mari. Daca iti iei masima noua, nu o repari la orice service de cartier cat e in garantie presupun.

    Manopera la dealer din Bucuresti: 130 ron fara tva. Deci ~160 ron cu TVA.

    Verificati cat costa piesele date de mine mai sus la alte marci auto. Si ce pret au la manopera. Unde mai pui ca la Forester mi-au facut diagnoza gratis (la fel si la Ford la Fiesta-ul sotiei), in timp ce la Mazda mi-au cerut 114 RON pt asta, masina in garantie. Sunt mici detalii care poate pentru unele persoane conteaza (asa cum zicea Syl mai sus). Dar aici ar trebui sa discutam strict despre noua Mazda 3. De curiozitate m-am uitat pe cateva publicatii de renume si vad ca nimeni nu e atat de entuziasmat de modelul acesta. Eu nu l-am vazut live dar sunt de acord cu mesajul de mai sus in legatura cu obiectivitatea articolului (sunt folosite cuvinte menita sa formeze opinii). Bafta !
    15 6
  • drumaru
    O masina frumoasa!
    Pacat ca japonezii se incapataneaza si nu includ in ofertele lor si motoarele benzina turbo.
    Aceeasi puetere (150 cp) se scoate lejer dintr-un motor cu cilindree de 1600 cmc.
    Impozitul auto la 2.2 l fata de 1.6 l este de 10 ori mai mare.
    11 6
  • @Eu: preturi la bara fata, grila centrala, far stanga, proiectoare; nu le schimbi la revizie si nu sunt piese pentru intretinere curenta. Le schimbi pe CASCO sau RCA in caz de eveniment nedorit. Sau pe banii tai?
    Reviziile nu sunt cele mai ieftine, dar primesti destule in pretul asta. Cat costa o revizie la Forester, cu echivalentul in consumabile de la Mazda? Adica, ulei, filtre, lichid de frana. Ca idee.
    Filtrele: eu le-am cumparat (in garantie) aftermarket si nu a deranjat cu nimic. Mi-am pus ce ulei si filtre am vrut eu, dupa ce m-am informat.
    Incearca sa citesti postul meu ca pe ceva constructiv, nu am timp de polemici.
    11 3
  • @drumaru
    Da....pacat ca nu are 1.6. Sau macar un 2.0.
    4 1
  • @Octav71,

    Fara suparare, insa ....
    Sa ajungi sa dai 20.000 EUR pe o masina noua, iar apoi sa-ti cumperi filtre si ulei aftermarket -doar din cauza ca la dealer sunt mult prea scumpe- este absolut jenant pentru marca, pentru dealeri si pentru tine.

    Or fi Mazda masini bune (nu ma indoiesc, ba chiar si mie mi-ar placea una), insa asta nu e tot ce conteaza; mai conteaza si calitatea si costul serviciilor de mentenanta.
    Asta se traduce prin faptul Mazda are un business SLAB in Romania...comparativ cu Honda si Toyota, unde serviciile sunt ceva mai bune. Iar asta se vede si pe strazi.

    Si problema nu este doar la service, ba chiar si in ... VANZARI...

    Cand imi cautam masina, ajung si prin ShowRoom-ul Maza (Iasi) sa intreb de o Mazda 3, si poate eventual un test-drive. Erau doi tipi acolo, super plictisiti, imbracati foarte ne-adecvat si neingrijiti, si care abia asteptau sa scape de mine.
    Bineinteles ca nu aveau nicio masina de test-drive (mi-au spus ca un coleg de-al lor e plecat in mini-vacanta si a luat masina cu dansul) si mi-au spus ca ma suna dansii cand se intoarce, sa programam unul....asta fara sa-mi ceara macar datele de contact!!!!

    Mai are rost sa mentionez ca show-roomul ala s-a inchis in cateva luni?!?!
    14 5
  • @octav71: eu inteleg ce spui tu. Insa ia sa vezi atunci cand esti implicat intr-un accident si nu e vina ta, iar la constatare firma de asigurari iti deconteaza suma X, iar din suma aia la Mazda iti schimbi doar o bara in timp ce la altii iti pui 2 faruri si bara fata si grila, cu tot cu vopsit si montaj, ei bine atunci iti mai convine? Cum iti recuperezi restul de bani? La Mazda (6 in speta ca de modelul asta am vorbit) asiguratorii nici nu vroiau sa auda de reparatii la reprezentanta. Sigur e dreptul tau ca posesor, insa nu mai bine iti iei de pe cap un factor in plus de stres? Plus ca hai sa iti dau alt exemplu, stergatoare de parbriz, 289 RON la dealer, in timp ce la Ford sunt 99 ron, la Renault Megane 121 ron. Dar sa lasam asta acum.

    Cat despre luat filtre din alta parte, te rog sa ma scuzi dar nu sunt de acord cu tine. Nu dau 25 mii pe masina ca sa imi cumpar de pe net. Nu spun ca nu dau preturile din reprezentanta, pentru ca mi le permit; insa ce am vrut sa subliniez in mesajul meu anterior este ca la Mazda este furt prin preturile practicate. De ce la ceilalti un filtru costa 50 ron sa zicem si la mazda e dublu? acelasi producator.

    Cat despre Forester, nu a costat decat cu o fractiune mai mult ca mazda 6. Iar Fiesta a fost cam la jumatate din pretul unei Mazda 6. Si cu toate astea unele servicii au fost oferite corespunzator (diagnoza la masina in garantie de pilda). Am intrebat de curiozitate si colegi de-ai mei (cu focus, pasat, a4, outlander) si la toti li s-a facut diagnoza gratuit. Nu e un capat de lume, insa este vorba de principii, de respect pt client, de servicii. Pe mine nu ma intereseaza ca serviciile Mazda sunt apreciate in USA, Japonia si in UE daca la noi in Romania esti "ars" la bani pt orice, taxa de aer mai au sa puna in service-urile lor. Este alegerea fiecaruia pana la urma, eu doar am scris pt cei ce vor sa fie informati.
    13 3
  • andy.s
    CombustibilDiesel Nr. usi5
    Motor tip / cilindriL4 Nr. locuri5
    Cilindree cmc1968 Lungime mm4255
    Putere maxima CP (rpm)150 (3500) Latime mm1799
    Cuplu maxim Nm (rpm)320 (1750) Inaltime mm1452
    Viteza maxima km/h211 Greutate kg1449
    Acceleratie 0-100 km/h s8.6 Ampatament mm2637
    Tractiune4x4 Volum rezervor litri55
    Cutie vitezeManuală (6 trepte) Volum portbagaj litri343
    Volkswagen
    Golf 7 2.0 TDI Highline BlueMotion Tech 4Motion
    1 9
  • andy.s
    4.1
    Diesel
    Mixt4.1 Emisii CO2 g / km0
    Urban4.9 Nivel poluareE6
    Extraurban3.6
    Date tehniceRaporteaza date incorecte
    CombustibilDiesel Nr. usi5
    Motor tip / cilindriL4 Nr. locuri5
    Cilindree cmc2191 Lungime mm4465
    Putere maxima CP (rpm)150 (4500) Latime mm1795
    Cuplu maxim Nm (rpm)380 (1800) Inaltime mm1450
    Viteza maxima km/h210 Greutate kg1320
    Acceleratie 0-100 km/h s8.1 Ampatament mm2700
    Tractiunefata Volum rezervor litri51
    Cutie vitezeManuală (6 trepte) Volum portbagaj litri350
    Mazda3 2.2 150CP MT6 Revolution
    2 8
  • andy.s
    VW Golf mai buni(sensibila) decat Mazda 3(rezistenta)
    2 14
  • andrei
    Ergonomia este şi ea exemplară, singurele elemente lipsă fiind prezenţa comenzilor pentru sistemul audio. Ele au fost plasate doar pe volan şi în interiorul sistemului multimedia. Pasagerul din dreapta are acces la ele doar dacă accesează sistemul multimedia. Ceea ce nu e tocmai indicat când şoferul urmăreşte cu atenţie navigaţia.

    cred ca e o greseala.exista buton fizic de reglare a sunetului langa butonul rotativ de control al navigatiei.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru