Drivetest Mazda 6 Wagon (2012-2015)

2.2 CD175CP Revolution MT
Mazda 6 Wagon (2012-2015) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 23.09.2013
Ascensiune

Îmi plac dimineţile care încep pe autostradă. De cele mai multe ori, ele sunt prologul unui traseu lung către unul din saloanele auto ale Europei: Geneva, Frankfurt sau Paris. Există însă şi dimineţi care încep devreme pe autostradă şi se continuă cu decoruri de poveste şi la noi în ţară.

Am scris povestea unei astfel de dimineţi către Transfăgărăşan, a patra reeditare a celebrei şosele montane din vara aceasta pentru mine. De această dată am avut alături o altfel de maşină: unul dintre cele mai frumoase break-uri ale momentului.

Este vorba despre Mazda6 Wagon, reîncarnarea cu mai mult portbagaj a modelului de clasă medie care vrea să fure din clienţii lui VW Passat.

Mazda 6 Wagon (2012-2015)
2.2 CD175CP Revolution MT

  • Pret de pornire 21.690 €
  • Pret model testat 29.890 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru ascensiunea către Bâlea Lac ne-am folosit de cea mai puternică versiune diesel, un SkyActiv de 2.2 litri cu suficient cuplu pentru orice pantă cu înclinare mare. Unitatea cu patru cilindri şi capacitate mare ar putea părea depăşită când vine vorba de păcălirea impozitelor şi taxelor româneşti.

Ea nu se lasă însă depăşită de situaţii limită. Promite resurse generoase pentru cel care acceptă să plătească nişte taxe mai mari. Motorul oferă 175 de cai putere la 4500 de rotaţii şi un cuplu motor de 420 de Nm la 2000 de turaţii. Acest ultim detaliu trasează profilul întregului break.

Momentul motor este savuros, chiar dacă apare ceva mai târziu. Este şi din belşug, ceea ce face ca senzaţia de sufocare să nu existe aproape deloc. Cuplul este livrat pe o plajă de turaţii generoasă, gata să sature orice şofer cu pofte nemăsurate pentru exagerarea limitelor de viteză.

Unitatea este alăturată unei cutii cu şase rapoarte. Ca şi la fotbal, unde avem o echipă ideală, şi în auto avem o maşină ideală. Iar transmisia manuală poate fi inclusă fără ezitări în echipa maşinii ideale.

Timoneria sa este scurtă, precisă şi extrem de plăcută. Ca şi sunetul dieselului, mascat bine de inginerii japonezi.

Consum

E absurd să vorbim despre cifre de consum când antrenezi toţi cei 175 de cai putere pe virajele spectaculoase ale uneia dintre cele mai frumoase şosele din lume. Chiar şi aşa, Mazda6 Wagon ne-a dovedit că plăcerea poate avea şi un preţ abordabil.

După efortul de pe Transfăgărăşan, computerul de bord ne-a indicat un consum de 8.5 litri/100 de kilometri. Surpriza a venit însă pe drumul de întoarcere. Împiedicaţi de o pană, care nu ne-a permis să sărim de 80 de km/h, consumul exterior a oscilat între 3.7 şi 4 litri la 100 de kilometri. O valoare record pentru un break de segment mediu.

În mediul urban, japoneza s-a mulţumit cu 7.5 litri/100 de km, folosind din plin aerul condiţionat şi pedala de acceleraţie.

În fişa tehnică, Mazda6 Wagon promite un consum mediu de 4.6 litri. Cum se raportează el la concurenţa directă? Aproape incredibil. Doar Volkswagen Passat Variant se apropie cu un 4.7 litri/100 de km. Restul concurenţilor, deşi folosesc un motor de 2.0 litri, nu scad sub 5.0 litri/100 de km. Este cazul lui Avensis Wagon, 508 SW şi Mondeo Wagon.

Performanţe

Cred că bucuria de a conduce, resimţită în clasa premium la majoritatea modelelor BMW, este sinonimă în segmentul modelelor de volum cu Mazda. Japonezii au conştientizat asta şi au decis să stoarcă tot ce e mai bun din orice motor aflat în gamă. Este şi cazul dieselului testat de noi.

Cu cei 175 de cai la purtător, break-ul este, de departe, un Usain Bolt al segmentului, lăsând cu mult în urmă ceilalţi rivali. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 8 secunde. Stimulent pentru taţii cu apetit sportiv. Vomitiv pentru copiii cu rău de maşină.

Raportat la concurenţă, Mazda6 Wagon zdrobeşte rivalii: Passat Variant şi Avensis Wagon fac „suta” în 8.8 secunde, 508 SW în 8.9, iar bătrânul Mondeo Wagon în 9.1 secunde.

Interior

Marea problemă cu interiorul noii Mazda6 Wagon este că el nu rezonează cu exteriorul. Când vezi formele caroseriei şi spectaculosul liniilor te aştepţi la un tratament similar şi în interior. Nu e cazul, totul fiind conservator. Este genul de conservatorism de care sunt acuzaţi şi cei de la Volkswagen atunci când dau naştere unor produse cu puţine cusururi.

Pe cât de nebun şi sexy este designul exterior, pe atât de tern şi conservator este interiorul. Aş fi vrut ca designerii să verse o o pată de culoare, să strâmbe o linie, să rupă vârful unei creion pe schiţa finală. Am fi avut ceva mai multă emoţie.

Mazda6 compensează însă prin respect, imediat ce deschizi şi apoi închizi cu o naturaleţe incredibilă uşile. Dincolo de respect mai există însă şi imperfecţiuni, cum ar fi zgomotul resimţit la rulare. Este deranjant şi e nevoie de un sistem audio de calitatea celui oferit de Bose pentru a mai estompa zgomotele.

Materiale moi, corecte, plăcute la atingere şi finisaje de excepţie. Îţi dai seama de asta imediat ce te acomodezi cu volanul şi inserţia sa cromată. Inserţie care, la Opel Insignia şi Citroen C5, de exemplu, este departe de perfecţiune.

Ergonomia este bună, aşezarea butoanelor fiind intuitivă. Excepţie face doar volanul unde lucrurile sunt puţin amestecate şi ai nevoie de timp pentru a te obişnui. După ce te împrieteneşti înţelegi că de fapt asta e ordinea logică a lucrurilor şi tot ce ai condus până atunci miza pe principiul harababurii.

Spaţiul interior este generos. În fond vorbim despre un model de clasă medie. Chiar şi aşa, pe locurile din spate, pasagerii adulţi nu vor găsi la fel de mult spaţiu ca în interiorul unui Volkswagen Passat Variant. Portbagajul nu este nici el foarte generos, la cei 506 litri ai săi. Passat Variant are cu aproape 100 de litri în plus.

Preţ de achiziţie

Mazda6 Wagon este, cred, singura maşină vândută în România la acelaşi preţ de pornire cu varianta sedan, adică 21.690 de euro. Este un cadou pe care japonezii îl fac pentru a încuraja piaţa break-urilor din România.

Versiunea testată de noi, 2.2 diesel de 175 de cai putere, cu nivelul de echipare Revolution şi cutia manuală cu şase trepte scoate din buzunar 29.890 de euro.

Un Volkswagen Passat Variant echipat cu motorul 2.0 TDI de 177 de cai şi echiparea Highline este cu aproape 1000 de euro mai scump, la cei 30.772 de euro.

Nu mai vorbim despre Toyota Avensis Wagon, care în versiunea comparabilă 2.2 D-4D D-Cat Luxury ajunge chiar şi la 34.312 euro.

Şi Peugeot 508 SW este uşor mai scump, unitatea de 2.0 litri şi nivelul de echipare fiind evaluate la 30.497 de euro.

Vechiul Ford Mondeo Wagon pare a fi cea mai tentată soluţie, preţul său de 26.450 de euro, valabil pentru un diesel de 2.0 litri şi echiparea Titanium, fiind extrem de redus faţă de cel al rivalilor.

Siguranţă

Japonezii au mizat pe un număr maxim de stele EuroNCAP şi au avut dreptate. Punctajul maxim a fost obţinut cu ajutorul structurii de caroserie îmbunătăţite şi a numeroaselor sisteme de siguranţă.

Clientul va primi în standard 6 airbaguri, sisteme de control ca ABD, EBD, ESS, DSC şi TCS, precum şi o funcţie de monitorizare a presiunii în pneuri.

Pe echipările superioare lucrurile devin şi mai interesante, întrucât Mazda propune un sistem de evitare a coliziunilor urbane la viteze mici (SCBS), oglindă interioară anti-orbire, faruri adaptive, sistem de monitorizare a vehiculului din spate (RVM), asistenţă depăşire bandă, control automat fază lungă şi pilot automat adaptiv. Toate aceste tehnologii sunt reunite sub titulatura i-ActiveSense.

Ţinută de drum

După ce am alergat o zi întreagă pe drumul croit către Bâlea Lac aş fi tentat să aduc doar cuvinte de laudă break-ului japonez. Dacă vă place ţinuta de drum ceva mai fermă, virajele abordate în forţă şi cu o siguranţă demnă de invidiat vă vor face să vă îndrăgostiţi de această maşină.

Direcţia este precisă, iar suspensiile au fost setate pentru a menţine aderenţa. Chiar şi aşa, din cauza cuplului generos, poate apărea un torque-steer discret, ce poate deveni supărător atunci când abuzezi de prima treaptă de viteză.

Ruliul unei caroserii ceva mai generoase este estompat cu succes, fiind greu de sesizat.

Când vine vorba de confort, Mazda6 Wagon încearcă să se asigure că pasagerii săi nu sunt deranjaţi de starea proastă a drumurilor. Reuşeşte doar pe jumătate, pentru că unele denivelări sau gropi sunt tratate ceva mai superficial de amortizoare. Iar asta se simte şi în interior.

Vizibilitate

Cu ocazia evenimentului de lansare, desfăşurat la începutul acestui an în Lisabona, cei de la Mazda încercau să ne convingă că noul 6 dispune de cel mai aerisit habitaclu din segmentul D. Am confirmat atunci după ce am condus sedanul. Infirm astăzi după ce am condus break-ul.

Într-adevăr, parbrizul şi luneta oferă o vizibilitate bună, oglinzile laterale sunt şi frumoase şi utile, retrovizoarea este bine proporţionată, dar... Există un „dar”. Suprafaţa vitrată laterală exte extrem de mică. Linia dinamică a caroseriei urcă mult spre partea superioară, sacrificând dimensiunea geamurilor laterale.

Dacă la început am considerat că ar putea fi un minus doar pentru copiii de pe locurile din spate, care „îşi vor rupe gâtul” să vadă ceva pe geam, după câteva lecţii învăţate în sensuri giratorii mari, am văzut că ele pot crea probleme şi şoferului care caută prioritate.

Tehnologie

Decenţă, spirit practic şi confort. Sunt câteva din trăsăturile care au caracterizat bagajul tehnologic al japonezei. Nu lipseşte nimic şi nu prisoseşte nimic. Pe lângă sistemele de siguranţă activă, care te avertizează atunci când depăşeşti banda de rulare, Mazda6 Wagon mizează şi pe elemente contemporane de confort. Sau nu.

Spun asta pentru că sistemul de navigaţie, gândeşte uneori prea mult, funcţia tactilă nu este chiar cea mai fericită când vine vorba de răspuns, iar calitatea imaginii proiectate pare ruptă dintr-un model de la începutul anilor 2000.

Recunosc însă că mi-a plăcut climatizarea lizibilă, cu care te acomodezi uşor. Tot de apreciat este şi sistemul audio, care sună bine, mai ales dacă apelaţi la agregatul semnat de Bose. Suportul USB nu recunoaşte iPhone-ul ca pe un dispozitiv de redare a melodiilor. În schimb, puteţi conecta telefonul prin Bluetooth şi reda mai apoi toate melodiile preferate, aflate pe telefon.

Design

Este greu să desenezi break-uri frumoase? Aşa se pare. Cel puţin dacă ne uităm la noua Mazda6 Wagon şi apoi la celelalte modele din segment. Modelul japonez pare un Adonis printre suprafeţele colţuroase, reci şi lipsite de emoţie. Sunt puţine exemple care contrazic regula şi care încearcă să pună probleme lui Mazda6 SW.

Asta pentru că reţeta designului Kodo a ieşit aproape de perfecţiune. Designerul noului Mazda3, cu care am stat de vorbă la Salonul Auto de la Frankfurt, declara că noua Mazda6 adună toate condimentele puternice şi le amestecă într-o reţetă extrem de picantă. Rămâne de văzut dacă stomacul autohton va digera bine combinaţia şi va fi atras de un break. 

Nu ne-a placut

  • Torque-steer
  • Portbagajul modest
  • Sistemul de navigaţie
Date tehnice - Mazda 6 Wagon (2012-2015) 2.2 CD175CP Revolution MT
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2191
Lungime mm
4805
Putere maxima CP (rpm)
175 (4500)
Latime mm
1840
Cuplu maxim Nm (rpm)
420 (2000)
Inaltime mm
1480
Viteza maxima km/h
221
Greutate kg
1420
Acceleratie 0-100 km/h s
8.0
Ampatament mm
2750
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
62
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
506
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mazda 6 Wagon (2012-2015)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (16)

  • Dacia Plant
    Pretul este unul bun daca ne raportam la celelalte masini (de ex: Hyundai i40).
    19 5
  • Ce interior de masina din anii 2000 are!
    22 51
  • @MN Inteleg sa te plangi daca avea volan fara butoane, climatizare manuala etc. Designul e mai sobru in stil nemtesc insa asta nu inseamna ca nu e modern. Inainte sa-ti dai cu parearea despre vreo masina du-te intr-o reprezentanta si urca-te in ea. Din fata monitorului toti sunt experti si emit maxime. Expertiza dublata si de faptul ca romanii sunt in general experti la toate.

    Revenind la masina: design excelent, moderna, o oferta buna de luat in considerare pentru cineva care doreste un break de clasa medie al unui producator de volum. Singurul minus este volumul portbagajului care putea sa bata 550-600 cum vedem la Octavia care e din clasa compacta (macar ca intentie ca in ultima vreme s-a marit considerabil)
    33 5
  • am vazut modelul limusin..pot spune ca ambele arata foarte bine cat despre interior....da,nu pre exceleaza insa .....la exterior imi pare rau pt.voi,unii, dar le cam bate pe toate din clasa ei ...nu putem face afirmatii certe despre motorizare dar eu unul mizes pe acest sky...luind in considerare ca....nici concurenta nu aduce noutati care sa te dea pe spate ....mai ales in materie de fiabilitate.
    19 12
  • "mai există însă şi imperfecţiuni, cum ar fi zgomotul resimţit la rulare", totusi i-ati acordat "izolare fonica: silentioasa". Ceva nu pare consecvent...
    13 5
  • Maşina de faţă e supărător de frumoasă, sexy chiar. Categoric e cea mai reuşită din întregul segment însă are şi două puncte fragile

    - portbagajul al cărui volum e de compactă
    - motorul cu 0,2 cmc mai mare decât ar fi fost necesar.
    24 7
  • (0.2 litri sau 200 cmc sau 0.2 dmc)
    8 6
  • @ctincristi
    Când am notat „Silenţioasă” la capitolul Izolare fonică ne-am referit doar la zgomotul motorului. motor despre care am precizat în text că este silenţios. Dacă ne referim la izolarea fonică generală, atunci observaţia ta este pertinentă, fiindcă habitaclul are acea problemă cu zgomotul la rulare.
    Aşadar, am decis să facem o medie si să acordăm calificativul Mediu pentru „Izolarea fonică”. De cele mai multe ori, lecturarea articolului poate fi un ghid mai potrivit pentru a înţelege cum se simte maşina.
    Mulţumim!
    12 0
  • andy.s
    bravo mazda !
    15 4
  • @Andy si ceilalti: ma lasati fratilor vrajeala asta cu spatiul in portbagaj. Pt informatia voastra, A4 Avant are 490 litrii iar BMW Tourer 495 litrii. Sa inteleg ca acolo e totul perfect? Din trio-ul german doar T modell are 540 litrii. Iar la variantele sedan capacitatile nu sar de 460 litrii.
    Dar la voi se aplica regula dublului standard ca asa sint unii roamani, sufera de o ipocrizie galopanta, cu convulsii.
    31 6
  • Cred ca ati putea face testele ceva mai tehnice. De exemplu comparati consumul teoretic dar in practica difera neproportional. Sunt diferente intre 0,3 si 2,5 l/100km in funtie de marca , model si motor.
    La fel la sunteul din interior, cred ca ati putea cumpara un instrument de masurare acustica. Asa, ca dat cu parearea cu un ochi pe fisa tehnica mi se pare cam amatoresc.
    PS am avut o mazda 3 din 2011, 2l 140cp pana s-a dus filtrul ceramic la doar 40.000. Pret inlocuire- 3.300 euro. Am vandut-o. Nu s-a vrut schimbarea pe garantie pt ca ziceau ca e consumabila!!! Asta da relatie clienti. Plus ca dupa mai putin de 2 ani avea rugina pe sub. A trebuit sa platesc eu 'mentenanta' adica aplicarea de vopsea antirugina, cu toate ca avea garantie si acolo de 10 ani parca. Nu am inteles de ce mai dau garantie
    12 4
  • Bogdan
    Nu inteleg de ce la mondeo nu a fost luat in considerare 2.2 tdci 200CP. Are aceeasi cilindree ca modelul testat si 25cp in plus
    Pretul de pornire pentru aceasta motorizare in varianta Titanium de echipare este 27,450.
    8 1
  • @Dacia Plant
    Inseamna ca nu stii ce preturi are i40, scrii in necunostinta de cauza. Cu tot cu discounturi poti ajunge pe la 23.000 de euro o varinta similara. Bine, Mazda 6 e un nivel peste, dar tu vorbeai asa in vant de preturi.
    7 3
  • Nu trebuie sa ajung in show-room la Mazda sa ascult vrajeala agentilor de vanzari care isi stiu doar placa invatata pe de rost ca sa ma exprim. Exista teste foarte bine realizate in afara unde iti dau detalii despre interioare, performante etc.
    0 0
  • gabrielninel
    incercati un ford mondeo de 2.2, 200 cp si sa vedem in cate secunde prinde suta si apoi comparati cu 2,2 175 de cai sau cu 2.0 175 de la ford si hai sa vedem ce poate
    0 5
  • zumzum
    "Un Volkswagen Passat Variant echipat cu motorul 2.0 TDI de 177 de cai şi echiparea Highline este cu aproape 1000 de euro mai scump, la cei 30.772 de euro."


    Draga AM,un Passat cu dotari similare (tapiserie piele,jante 19, faruri xenon,audio premium,oglinzi rabatabile electric,scaune reglabile elctric,etc) sare de 38000,asa ca nu mai bateti campii ...
    10 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru