Drumurile acoperite permanent cu zăpadă reprezintă o provocare unică pentru piloţi, lucru demonstrat şi de faptul că un singur pilot născut în afara Scandinaviei a reuşit să câştige acest eveniment cu o tradiţie de 60 de ani. Numele lui este Sebastien Loeb, însă succesul din 2004 a venit mai mult datorită problemelor tehnice înregistrate de rivalii săi din acea perioadă Marcus Gronholm şi Markko Martin.
Nonuplul campion mondial a ales Suedia ca unul dintre cele patru raliuri în care concurează în acest an tocmai pentru că vrea să câştige din nou în Raliul Suediei, însă de data aceasta fără să fie ajutat indirect de defecţiunile tehnice ale rivailor.
"Fără niciun dubiu, nu este unul dintre raliurile în care m-am bucurat de succes în ultimii ani, dar exact acesta este motivul pentru care vreau să concurez aici. Sincer să fiu, nu am făcut un raliu prea bun în victoria de aici din 2004, iar de atunci am încercat să înţeleg aceste probe speciale. Sunt aici pentru a încerca pentru ultima oară şi pentru a câştiga cu stil", a declarat francezul.
CONCURENTĂ PUTERNICĂ PENTRU LOEB
Mikko Hirvonen, coechipierul lui Loeb de la Citroen, este unul dintre piloţii favoriţi la victorie, în special după victoriile obţinute pentru Ford în 2010 şi 2011, însă conaţionalul său de la Volkswagen, Jari Matti Latvala, şi-a trecut de asemenea în cont două victorii în 2009 şi 2012 pentru acelaşi constructor american, astfel că lupta pentru supremaţie se anunţă una spectaculoasă.Din ecuaţie nu poate fi însă exclus nici Sebastien Ogier, care a impresionat în Raliul Monte Carlo la prima participare cu Volkswagen în WRC, când a terminat pe treapta a doua a podiumului.
"Îmi place Raliul Suediei. Dacă ninge bine este foarte plăcut să pilotezi aici. Viteza medie este destul de ridicată, iar aderenţa pneurilor cu ventuze este fantastică. Îmi place la nebunie să fac drifturi pe gheaţă cu o maşină de raliuri", a precizat francezul.Pe lângă piloţii care participă la cea mai mare parte a sezonului pewntru Citroen, Volkswagen şi M-Sport, Raliul Suediei va marca şi câteva prezente inedite: Chris Atkinson va concura pentru Citroen în locul lui Khalid Al Qassimi, în timp ce Matthew Wilson va concura pentru M-Sport cu un Ford Fiesta RS WRC în locul lui Nasser Al-Attiyah, care este bolnav şi nu poate călători.
TRASEU ŞI PRIN NORVEGIA
Raliul Suediei va începe joi cu antrenamentele şi sesiunea de calificări, iar seara va avea loc la Hagfors prima probă specială. Urmează şapte probe speciale pe parcursul zilei de vineri alte opt în cursul zilei de sâmbătă, pentru ca duminică echipajele să treacă graniţa în Norvegia în cursul PS 17.
Alte patru probe speciale vor avea loc în această ţară vecina înainte că piloţii să revină în Suedia pentru Power Stage. În total, piloţii vor parcurge 339.91 km în regim de competiţie pe parcursul a 22 de probe speciale.
Comentarii (0)