WRC: FIA vrea să elimine parcul de service din timpul zilei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Federaţia Internaţională de Automoblism continuă planurile de a introduce raliuri de anduranţă în calendarul Campionatului Mondial de Raliuri.
În ciuda reacţiilor negative primite din partea piloţilor şi constructorilor din competiţie cu privire la creşterea costurilor, forul mondial a trasat deja câteva schimbări de regulament care ar putea intra în vigoare cel mai devreme în sezonul 2014.
Astfel, FIA intenţionează să menţină costurile la un nivel acceptabil prin reducerea numărului de motoare şi de seturi de pneuri alocate pe parcursul unui sezon, ceea ce va determina constructorii să realizeze maşini mult mai fiabile. În plus, forul mondial vrea să elimine vizitele în parcul de service programate la jumătatea fiecărei zile din cadrul unui raliu.
"Dacă echipele simt că problema este generată de costul de a transporta şi de a schimba componente, atunci nu ar trebui să fie îngrijorate. FIA este foarte îngrijorată în privinţa costurilor. Nu vrem să creştem costurile, vrem să facem sportul mai interesant.
Am lucrat deja la asta pentru acest sezon: echipele au un motor mai puţin pentru acest an şi 14 pneuri mai puţin pentru fiecare raliu. În viitor putem salva mai mult cu mai puţin service. Filosofia este să mergem fără parc de service pe parcursul unei zile, lucru care va face raliurile mai provocatoare", a declarat Michele Mouton, managerul WRC din partea FIA.O altă modificare prevede împărţirea raliurilor în două categorii: clasice şi de anduranţă. Primele se vor desfăşura pe distanţe cuprinse între 300 şi 400 de km, în timp ce evenimentele în care piloţii vor avea de parcurs între 400 şi 500 de km se vor numi raliuri de anduranţă.
Via | Autosport
Comentarii (1)