Volkswagen ar putea concura in WRC cu Scirocco, Polo sau Golf

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 20.04.2010
Volkswagen analizeaza posibilitatea de a participa in WRC incepand din sezonul 2012 cu modelele Scirocco, Polo sau Golf.

Volkswagen a anuntat luni ca va participa si in editia 2011 a Raliului Dakar, insa constructorul german nu a confirmat inca planurile privind competitiile din sporturile cu motor in care va activa incepand din 2012.

Numele Volkswagen a fost legat anterior atat de un posibil statut de furnizor de motoare in Formula 1, cat mai ales de o participare in Campionatul Mondial de Raliuri.

Potrivit ultimelor informatii, germanii analizeaza in continuare posibilitatea de a concura in WRC incepand din 2012, insa au extins spectrul de modele cu care ar putea lupta de le egal la egal cu Citroen si Ford. Astfel, daca anterior Scirocco a fost singurul model inclus in plan, Volkswagen analizeaza in prezent oportunitatea de a concura cu Polo sau Golf.

In cazul in care planul de a participa in WRC in 2012 va fi aprobat, Volkswagen va trebui sa faca un anunt oficial pe aceasta tema in urmatoarele luni, pentru a avea suficient timp la dispozitie pentru a pregati masinile pentru competitie.

Via | MaxRally

Comentarii (34)

  • ce urat da logo-ul cu vw pe prima pagina, parca as fi intrat pe un site de tarani si cocalari.
    12 26
  • O sa citez pana scapam de cocalari.
    Citez:
    "Se anunta o disputa interesanta intre posesorii de golf 4 tdi 98´ cu numere de bulgaria sustinuti de cei cu golf 5 tdi candywhite 1.6/1.9 tdi cu plafon negru foliat si jante de tabla cu capace, si posesorii de clyo symbol respectiv renault megane 1.5 dCi cu motoare de logan si materiale care se exfoliaza la 50 de mii de km."
    8 19
  • Stire importanta
    Avand in vedere ca VW erau cam palizi la capitolul prezenta in sportul cu motor (VW, nu Seat, Audi sau Skoda!!!) cred ca asta e o stire destul de importanta, indiferent cu ce vor concura.
    Sa nu uite ca ziceau ceva si de F1.
    9 7
  • wv si motor sport...
    nu vor intra in WRC pt ca nu vor avea cu ce, nu au experienta nu au masina nu au motoare si tehnologie de WRC. Pana nu va renunta CITROEN la wrc nu va avea nimeni nici o sansa. Doar daca PSA va schimba din nou la un moment dat Citroenul cu PEUGEOT-ul pt WRC... Poate atunci, dar foarte greu. WV sa-si vada mai bine de AUDI in LEMANS pt ca o vor fura din nou anul acesta de la PEUGEOT...
    In rest, F1, nici nu mai comentez...
    Astea-s niste stiri pt fani... oare sa participe oare sa nu... inca nu sunt hotarati dar adevarul e ca e foarte greu si riste sa te faci de RAS.... Asa ca WV sa-si vada de ciurucurile de polo si golf pt strada, ca mai bune de atat nu stiu sa faca.
    8 22
  • PS
    Si la fel cum suna titlul... si DACIA ar putea concura in WRC cu Sandero, Logan sau.... E cam acelasi tip de anunt.... nici nu stiu de ce nu-l face si dacia... ahahahah ar avea acelasi impact la public ca si wv... hahahah
    8 13
  • golf - wrc
    @eu de unde stii tu ca nu vor intra? esti din staff-ul lor si stii mai bine? de ce spui tot felul de aberatii? si care e problema daca intra in wrc? bv lor, chiar au nevoie de o prezenta in sporturile cu motor! de ce ar putea mai bine renault in f1 fata de vw? ce au asa deosebit? sa nu uitam ca vw are in spate cateva marci consacrate gen lamborghini, audi care au aratat ca pot, si sunt pe drumul cel bun. sa nu uitam ca vw e un grup puternic financiar si cred ca au potential, numai ca se gasesc tot felul de idioti care comenteaza.. de ce vw are aprox 8 mil de masini in germania? pt ca au masini de strada slabe calitativ? mai documenteaza-te si lasa aerele de cocalar.. majoritatea de-aici o fac pe-a desteptii dar ei au in garaj abia un 1400.. hai pa@!
    12 6
  • ............
    ..............
    ma bucur ca intra in WRC
    5 0
  • verece
    @avf
    Or fi mah puternici si cei mai tari la vanzari, dar cam atat.

    Si-au luat-o in freza foarte repede de la "pejeu" in Le Mans si in wrc stiu bine ca si-o fura original. Stai tu linistit ca daca intra nu vor trece nici de Ford, sa nu mai vorbim de Citronel.

    Pt fani sunt cei mai tari. E normal sa fie asa. Trebuie sa castige bani si Vw de pe urma credulilor.
    Ca sa fac o analogie: toti fanii BMW erau in extaz cand a intrat in F1. Si ce a facut BMW acolo? NIMIC ! .....
    Noroc ca Mercedesu ii mai spala pe nemti "pe fata" ca in rest totul e marketing.

    Tu nu pricepi ca daca intra si se fac de kkt, paleste imaginea creata in ultimii ani. E ceva ce nu isi permit. asa ca .....hai pa!
    6 10
  • Unu altu
    Bine ca sunteti voi cunoscatori
    Noroc cu expertii ca voi care ne spun ca nu au nicio sansa. Stati voi linistiti ca VW daca se implica undeva se implica unde are sanse reale de castig, nu se duce sa se faca de ras.
    Asa au facut in Dakar, asa au facut in WTCC, iar de Le Mans nu mai vb (puteti sa urlati voi cat vreti, dar dupa aproape 10 ani in care maturi pe jos cu concurenta normal ca vine un an in care ti-o furi, da stati voi linistiti ca anu asta va fi strans. Ca sa nu mai spun ca daca Audi nu se plictisea si nu ii venea ideea sa incerce sa castige cu un motor Diesel si in ziua de azi vedeati R8 defiland la 8 tururi de celelalte masini).
    Sa stai voi linistiti ca baietii se pregatesc si daca considera ca e oportun o sa se implice. Bani au sa intre si maine, dar inca nu-s pregatiti.
    13 8
  • andr3i
    ptr indioti
    tristilor vedeti cine a castigat Dakar-ul in ultima editie si a iesit pe primele 3 locuri si dupaia va mai dati cu parerea.
    10 3
  • serifu
    @bleah
    stai sa ghicesc daca era semnu de la beehanveu pe prima pagina iti lumina ziua?
    8 0
  • @Unu altu
    inteleg ca daca nu intra in Formula 1 inseamna ca le e teama sa nu si-o fure de la RENAULT ? E foarte probabil ! Formula 1 e sportul nr. 1 - un sport scump si daca nu castiga pierderile vor fi pe masura.In Formula 1, volkswagen n-are nicio sansa in fata unei masini echipate cu motor Renault
    4 8
  • o idee buna
    Eu zic sa nu fiti atat de siguri ca nu ar avea nici o sansa. Pe ce va bazati cand spuneti asta, pe renumele Citroen in WRC? Cine ar fi crezut acum 5-6 ani ca Citroen va bate Peugeot, sau acum vreo 10 ani ca dominatia Subaru va fi oprita?
    Pai si cand a participat prima data in Dakar cu Tuareg le dadea cineva vreo sansa in fata lui Mitsubishi? Mai ganditi-va. In plus VW cam stie cu ce se mananc WRC, omiteti faptul ca Skoda a fost ceva timp pe-acolo cu Octavia si acum e la o clasa inferioara cu Fabia. Si fiti siguri ca VW are acces la proiectele Skoda din motorsport oricand doreste.
    Si la fel e si in F1. Nu e faza ca ti-o furi. E adevarat ca la inceput e mai greu, dar cu multi bani si conducere buna in cativa ani poti face o treaba buna (nu precum Toyota, care se pare ca au avut bani degeaba). Caz concret? De exemplu Red Bull. :)
    12 2
  • @visatorul cu volvo
    Fabia nu este la grupa mica, Fabia este unde e si Citroen, Ford etc. la grupa mare doar ca nu e in stare sa faca nimic.
    1 10
  • Unu altu
    Poti sa spui cum vrei
    Renault, Mercedes, Honda si Ferrari au renume si experienta in F1. Insa in ultimul timp totul tine de inspiratia inginerilor. Nu mai lauda atat motorul Renault pt ca meritul este cel al celor de la Red Bull, care au bani si ingineri. Uite echipa "de uzina" ca abia mai ciugulesc si ei cateva puncte.
    Toata lumea stie sa faca motoare acum, mare diferenta intre ele nu e. Diferenta e facuta de sasiu si aerodinamica.
    In plus discutia asta nu are sens. Ideea cu VW in F1 e o fumigena de presa.
    2 9
  • @LauCalin
    Red Bull are motor Renault, nu VW. Normal ca are succes.
    3 8
  • Superioritatea masinilor Red Bull este data de sasiul proiectat de Adrian Newey si nu de motorul Renault . Vezi diferentele intre Red Bull si masinile Renault si sa nu uitam de ajutorul imens pe care l-a obtinut Renault de la FIA cand le-a fost permis in acest an sa faca modificari la motor pentru a ajunge la nivelul Mercedes si Ferrari .
    10 3
  • @Unu altu
    Nu spune ca nu conteaza motorul. Motorul conteaza cel mai mult si pe urma urmeaza echipa, aerodinamica, set-up ul masinii etc. Daca iti crapa motorul la jumatatea cursei, toate eforturile echipei sunt inzadar.
    3 1
  • ce spun eu, ce intelegeti voi
    Pentru tipul care m-a contrazis cu Skoda. Bre, Fabia nu e in WRC (Word Rally Championship), adica in grupa mare cum zici tu, ci in IRC (Intercontinental Rally Challenge) unde se bate cu 207, si Fiesta (M-Sport) de ex.. Sunt doua competitii diferite. Cu Octavia a fost acum 4-5 ani in WRC si a fost pentru un an sau 2 cu fosta generatie Fabia (au preferat Fabia pentru ca Octavia era prea mare).
    Cat despre Red Bull, daca voi ati inteles ca am vrut sa spun ca are motor de VW... :)) . Ideea era ca nu trebuie sa ai cine stie ce renume ca sa poti sa fi bun in F1. Red Bull este un exemplu de echipa care a luat ceva din mai multe parti si au facut treaba buna. Cine le dadea vreo sansa acum 4-5 ani?
    12 2
  • IRC
    2007 - Peugeot 207 S2000
    2008 -Peugeot 207 S2000
    2009 -Peugeot 207 S2000
    daca tot veni vorba si de IRC....
    APROPE La fel ca in WRC unde CITROEN domina de 6 ani, peugeot domina IRC de 3 ani...
    Mai sunt si altii??? vine WV???? hahahah
    1 7
  • Slayer
    @Eu
    Trepanatule, daca tu conduci un Peugeot sau un citroen creste inima in tine ca sunt Nr.1 in WRC ? pai masinile alea costa de 1000 ori mai mult si nici un surub nu se potriveste cu masina de serie. Adica dupa mintea ta ingusta preferi un 206 in loc de Seria 3 de al Bmw pt ca Bmw nu e nr 1 intr-o competitie nu ?
    VAG produce Veyron si Lamborghini si se gasesc 3 carnati sa zica ca ei nu au tehnologia lui Renault sau a lui Citroen. Orice tehnologie care nu se dezvolta se cumpara.
    7 2
  • @sLAYER
    @SLAYER
    asa-i ca moare inima-n tine??? hahahah cand o sa aiba wv 2 campionate WRC si IRC in care sa domine atata timp sa-mi spui si mie. hahaha... Iaca, va agatati de veyron si lambo... mare scofala... masini de milioane pt catva cu bani, totul e marketing si stiri pt fani. Adevarata istorie a WV o reprezinta broscuta, trabantul si glof 1. ATAT de atunci = ZERO!!!!!!!! A... ca audi a castigat la lemans vreo 5 titluri... nu o sa se mai intample ... au venit baietii de la PEUG. Si la dakar... vine MITSU iar... stati linistiti! Atat visati voi... seconduri la 100000km de la baieti si numai VW si OPEL obosite. Ia un propanolol si gata.
    2 7
  • p-george
    @ eu
    Bati campii in stil mare. Habar nu ai de istoria gti la vw. Iar daca pe tine care fac pariu ca nu ai nici macar rc-ul de la peugeot, te incalzeste cu ceva ca sunt francezii pe locul 1 la paraolimpici esti mai credul decat votantii lui base.

    Chiar te provoc sa imi zici masini de la citroen si peugeot care se apropie macar de GTI ca sa nu mai zic de R32 / 20. Si chiar si din franta zi mi tu mie ca e peugeot sau citroen sunt peste divizia sport de la renault...

    Mai gandeste un pic inainte sa apesi pe taste.
    10 1
  • @ fan pejo
    Cine a introdus tractiunea integrala in raliuri, cand nimeni nu credea ca este viabila aceasta solutie datorita surplusului de greutate ? Raspuns : Audi la inceputul anilor 80 . Mai studiaza putin istoria motorsportului si o sa afli detalii importante care s-ar putea sa-ti mai deschida orizonturile in domeniul auto . Vor castiga si in WRC ( cel mai probabil masina aleasa se va baza pe Golf 7 ) si in F1 . Ei deja lucreaza la motorul pe care il vor folosi in F1 alaturi de Williams F1 . Chiar crezi ca austriacul Totto Wolff este adevaratul investitor la Williams F1 ? Se vede de la o posta ca este un paravan pentru VW Group . Sau ca sistemul Kers dezvoltat de Williams si folosit in curse de Porsche 911 GT3 Hybrid ( va aparea si o versiune de serie ) a fost dezvoltat intamplator in Qatar ( al treilea actionar la VW Group ) ? .
    9 2
  • voi de mai sus
    sunteti niste frustrati... Subaru leone (1972)a fost primul car de pasageri 4x4 si nu audi quatro... si asta cu 8 ani inaintea celor d e la audi... Da, in raliuri audi a fost primul care a introdus sistemul. Dar minunea a tinu fix 2 ani. si atat.apoi au venit 2 ain pt peugeot, 3 pt LANCIA, ANII 90 au fost impartiti de toyota si mitsu. Din 2000 pana in prezent, grupul PSA are 8 tiluri din 10 posibile... NO COMMENT... Va fi la fel si in IRC unde peug domina si poate la fel se va intampla si la lemans. Ce va ofticati asa de tare nu inteleg... Iar legat de GTI si R32 si care mai vreti voi... sunt special facute pt cei carora sa le curga balele dupa ele, fara niciun pic de materie cenusie... De ce nu fac pt competitii daca sunt asa de tari? Acum orice constructor poate pune un motor mare pe o msina de serie... si??? daca ati vedea o kia de ex cu motor de 300cp ar impresiona pe cineva??? la fel nu ma impresioneaza pe mine stifturile de golf de genul asta! clar???
    1 9
  • esti un prost
    ...
    8 2
  • verece
    ce ofticati sunt VAG-inistii.
    se agita si ei ca un leu si 25 de bani pe acilea
    vom trai si vom vedea care pe care.
    Momentan francezii sunt elita. Mai incolo...cine stie
    Oricum e putin jenant pentru VW, care in momentul asta sta foarte bine financiar fata de ceilalti sa se scarpine in cap daca sa intre sau daca nu.Daca sunt asa de tari la tehnologie iar banii nu sunt o problema ce se tot framanta ... c-o fi, c-o pati......sa intre in lupta (adica...ma bag in WRC dar daca iau bataie....imi pierd clientii)
    Este clar ca au morcovu' ca daca dau rateu ...aia sunt.

    @eu
    Asa....pune sare pe rana !! :DDD
    2 8
  • verece
    Uitasem...
    VW mai au o problema majora.
    Le trebuie un pilot mai bun ca Loeb....
    1 6
  • p-george
    @verece
    Dupa mentalitatea ta stricata daca faci bani multi, chit ca iti trebuie chit ca nu chit ca iti place sau il urasti TREBUIE sa iti iei q7 sau x5 ca sa te vada lumea ca esti avut.

    Asa si aici...adica daca oamenii au vazut ca wrc nu mai e ca pe vremuri, trebuie sa investeasca in pierdere doar ca sa satisfaca frustrarile unora si orgoliile altora.

    Iti insir o lista cu cele mai cunoscute si mai bune hothatchuri din 2005 pana azi Golf GTI, focus ST, Civic Type R, Meganne sport, Cupra . Multe din ele au si castigat numeroase premii. Arata mi terog citroenurile si peugeoturile.
    8 0
  • verece
    @p-george
    Metalitate stricata au 80% din clientii VAG. (parerea mea)
    Stiu vreo 4 persoane care si-au cumparat Golf pt ca toata lumea are deci trebuie sa fie si ei ca restu sau pt ca e nemteasca, de parca asta e o garantie a calitatii...

    Apoi daca VW nu vrea sa se bage in WRC la ce kkua arunca cu stiri aiurea. Probabil sa dea apa la moara la fani. Sa ii "gadile" si sa ii fidelizeze sau cum....

    Daca se lauda ca sunt cine sunt sa isi arate fortele, daca nu sa stea in banca lor...
    0 7
  • verece
    @p-george
    Hot hatch-urile sunt pentru frustrati mah.
    Oamenii normali isi cumpara masini normale....
    Daca esti ahtiat de viteza baga banu, inchiriaza o masina tare si mergi pe circuit cu ea, la karting sau altele .....nu pe strada bah........
    Dar la noi ce sa ceri omului...e greu
    El trebuie sa arate cu ce viteza merge la ceilalti de pe strada ca altfel prostu nu e si fudul........
    1 9
  • @ verece
    Unde este Citroen C4 in clasamentul vanzarilor ?
    1. Ford Fiesta, 2. VW Golf, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Peugeot 207, 6. Ford Focus, 7. Opel Astra, 8. VW Polo, 9. FIAT Grande Punto, 10. FIAT Panda . Acesta este clasamentul celor mai vandute modele din Europa in luna martie 2010 . Dupa cum vezi in Top 10, PSA are doar un singur model, Peugeot 207 . Dupa teoria ta, jumatate din acest top ar fi trebuit sa fie ocupata de modele PSA, pentru ca are succes in WRC si IRC . Unde este Citroen C4 ? Dar Peugeot 308 ? Cand ai timp liber, fa o paralela intre toate modelele produse de VW Group ( prin cele 10 marci ) si modelele produse de Peugeot-Citroen si o vezi daca vrei cu adevarat ca este o diferenta majora de tehnologie in favoarea grupului VW . Altfel, PSA nu apela la BMW sau Mitsubishi .
    7 0
  • p-george
    @verece
    Mor de ras cu teoria ta...Deci nu imi iau golf ca e bun dar mai au inca 3 prieteni....da stiu! Imi iau citroen cu volanul ala de jucarie ca sa fiu cel mai prost din curtea scolii...dar macar sunt singurul.

    Serios acum se vede frustrarea la tine. Nu cred ca aia condus vreodata o masina de peste 75 de cai. Dar sunt convins ca la experienta ta in hothatchuri poti sa ne inveti pe noi si pe sutele de jurnalisti auto din lumea asta...Eu cred ca tu esti de fapt urmatorul Jeremy Clarkson.

    Eu am condus cel putin odata fiecare din hothatchurile pe care le am insirat si crede ma, nu iti trebuie circuit sau viteze de 1000kmh ca sa te bucuri de ele. Este vorba de cum sta masina, cum se aude, cum se simte, cum vireaza si apoi abia cum te impinge in scaun.

    Oricum te invit pe tine sa conduci sportiv in NFS si pe sutele de circuite din romania si ramanem noi frusrtatii cu hothatchurile astea nasoale rau de tot..,Bleah mi e si scarba de ele...
    5 0
  • SUNT CURIOS SA-I VAD!
    parerea mea ca vw face niste troace la ce preturi au la masinile de serie, ce au bun in ele e consumul si din cale afara de rigide confortabile nema, deci sa vedem cat de performante vor fi LA EI RECLAMA E MARE !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru