Volkswagen acceptă îngheţarea dezvoltării maşinii de WRC pentru a evita retragerea Citroen şi M-Sport

de Daniel Popescu
Miercuri, 19.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen şi-a dat acordul pentru ca viitoarea generaţie de maşini pentru Campionatul Mondial de Raliuri să fie amânată până în 2015, cu scopul de a ajuta Citroen şi M-Sport să rămână în competiţie.

Esential 2015 este sezonul pentru care a fost amanata dezvoltarea actualelor masini
Actualele maşini cu care Volkswagen, Citroen şi M-Sport concurează în Campionatul Mondial de Raliuri beneficiază de omologare în perioada 2011-2013, fiind introduse în sezonul în care a fost schimbat radical regulamentul tehnic.

Teoretic, echipele ar fi trebuit să dezvolte noi maşini pe care să le omologheze în perspectiva sezoanelor 2014-2016, însă Volkswagen a făcut presiuni pentru ca în sezonul următor să fie folosite actualele maşini.

Am descoperit că cea mai bună metodă este să rămânem cu maşinile pe care le avem în acest an.

Jost Capito
Sef Volkswagen
Constructorul german începuse deja dezvoltarea noii generaţii a lui Polo R WRC, însă a luat această decizie de teamă că Citroen şi M-Sport se vor retrage din competiţie din cauza costurilor de peste 3 milioane de euro pentru construirea noilor maşini.

"Am vorbit despre ce este mai bine pentru viitor pentru a menţine ridicat nivelul de înscrieri din campionat.

Am descoperit că cea mai bună metodă este să rămânem cu maşinile pe care le avem în acest an. Este corect să spunem că, pentru binele sportului, ne vom priva singuri de potenţialul avantaj de performanţă", a declarat Jost Capito, şeful Volkswagen.

Vestea a fost primită cu bucurie de M-Sport, echipă care utilizeaza Ford Fiesta RS WRC, dar care a rămas fără sprijinul direct al celor de la Ford după retragerea constructorului american din competiţie la sfârşitul anului trecut.

Suntem foarte recunoscători pentru asta. Pentru mine şi Yves Matton (n.r - şeful Citroen Racing) este cu adevărat o mişcare pozitivă.

Malcolm Wilson
Sef M-Sport
"Suntem foarte recunoscători pentru asta. Pentru mine şi Yves Matton (n.r - şeful Citroen Racing) este cu adevărat o mişcare pozitivă. Ştim că putem fi competitivi anul viitor şi fără să cheltuim milioane de euro pe dezvoltare. Asta a menţine campionatul deschis şi nici nu puteam face o nouă omologare fără revenirea celor de la Ford", a declarat Malcolm Wilson, şeful M-Sport.

Prezenţa celor de la Citroen în WRC pentru 2014 era în pericol din cauza costurilor de dezvoltare pentru noua maşină, iar constructorul francez analizează deja posibilitatea de a participa în Campionatul Mondial de Turisme.

Decizia nu afectează în niciun fel planurile celor de la Hyundai de a participa în WRC începând din sezonul 2014 cu modelul i20, întrucât regulamentul tehnic de anul viitor era oricum identic cu cel din prezent.

Via Autosport

Comentarii (9)

  • E mult mai interesant, ca si politica de marketing, WTCC decat WRC , pentru Citroen, acuma, depinde de costuri...
    7 3
  • What ?
    Adica hai ca nu devenim noi mai buni ca sa nu ramanem singuri in joc ?
    Total domination ...
    12 8
  • poi ce-i asta??????bataie de joc.........
    Citroen care a facut istorie in WRC in ultimi 10 ani nare bani pt. dezvoltare???????
    ce se intampla si cu sportu asta.........incet se transforma intr-o afacere pentru banditi si mafioti......
    si daca 3 milioane de euro la 2 ani e mult in sport cu motor atunci ce sa mai pomenic ca triada germana poate sparge suma aia doar intr-o zi pt. cercetare si dezvoltare.......
    17 1
  • auto_fan
    @tzenu: cei 3 milioane sunt doar pentru dezvoltare. La astia se mai adauga o gramada de alte cheltuieli pentru participarea la curse. Iar PSA nu sta tocmai pe roze in momentul de fata. VW in schimb, da, vinde, si are si bani de investit.
    7 1
  • Ha,ha,ha!Firma lu' Peste prajit.Maaaaarii campioni ce la Citroen au inceput sa schelalaie cand s-a pus cu ei VW! HA,HA,HA.NU MAI E FRUMOS ACUM IN WRC CA,DE, SUBARU A PLECAT, FORD NU PREA MAI E INTERSAT SI....A VENIT VW SA NE IA MEDALIILE....ha,ha,ha!
    9 5
  • poi da inteleg ce zici.......insa sa zici asemenea lucruri dupa 10 ani de participare si muuuuuulte campionate castigate....e chiar de cacao!!!
    se pare ca nici in motosport nu mai exista concurenta.....
    sau sa inteleg k prin acest gest(destul de 'interesant')Vw isi face reclama........din care constructoru(Vw)ar iesi pe 'pozitiv'
    5 0
  • @LUCCI
    ai o samanta de adevar in ceea ce 'graiesti':)))))
    3 0
  • si daca vw ramane singur in WRC si iese pe locul II
    3 3
  • Marian
    @tzenu_bmw nu conteaza cate campionate a castigat Citroen din treaba asta. Problema e ca nu prea au castigat bani din sport si nici vanzarile de masini nu le merg prea bine. Poate daca bagau un model gen Golf GTI ceva mai bine legat si il vindeau ca si model "proiectat" de divizia de raliuri mai atrageau si ceva cumparatori pe la ei.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru