După lansările celor de la Hyundai și M-Sport (Ford), Toyota a dezvăluit noua sa mașină de raliu pentru sezonul 2022 al Campionatului Mondial de Raliuri. Noul GR Yaris Hybrid a fost construit după noul regulament tehnic, numit Rally1. Campionatul se pregătește să intre în epoca mașinilor hibride începând din acest an.
Mașina cu care Toyota speră să-și apere titlurile la piloți și constructori utilizează o caroserie preluată de pe modelul de serie, GR Yaris. Așa cum prevede regulamentul, mașina dispune de un propulsor termic de 1.6 litri, turbo, care dezvoltă 380 de cai putere. Motorul termic funcționează împreună cu un sistem de propulsie hibrid, care produce 134 de cai putere. Astfel, la apăsarea unui buton, puterea totală ajunge la 500 de cai.
Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze secvențială, în 5 trepte, așa cum este stabilit prin regulament. Diferențialul central, prezent la vechea specificație de mașini WRC, a fost eliminat prin regulament, iar partea aerodinamică a fost reproiectată pentru a oferi mai puțină forță de apăsare în încercarea de a reduce vitezele pe probe.
De asemenea, suspensia a fost reproiectată și are o cursă mai scurtă față de anii precedenți.În acest an, campionul en titre Sebastien Ogier nu va parcurge un sezon complet, însă va lua startul la câteva etape din acest an, inclusiv la etapa de deschidere din Monte Carlo. Linia de piloți este formată din britanicul Elfyn Evans și finlandezul Kalle Rovanpera. Din echipă mai fac parte finlandezul Esapekka Lappi, care va face un sezon parțial și japonezul Takamoto Katsuta.
Prima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri este Raliul Monte Carlo și se va desfășura în perioada 20-23 ianuarie.
via Autocar
Oare pun motorul electric pe puntea spate?