Ogier a preluat rapid conducerea clasamentului general şi avea un avans de câteva secunde în faţa lui Latvala după primele probe speciale de vineri, însă a suferit un accident în ultima probă specială a aceleiaşi zile după ce a derapat în plantaţiile viticole, moment în care coechipierul său a devenit lider.
Latvala părea determinat să obţină o victorie prin care să reducă la numai 16 puncte diferenţa care îl separă de Ogier în clasamentul general, mai ales că francezul a suferit un al doilea accident în dimineaţa zilei de sâmbătă, când revenise pe traseu cu o penalizare de 10 minute.
Campionul mondial a interpretat greşit dificultatea unui viraj de dreapta aflat într-o denivelare de teren şi a avariat grav Volswagen Polo R WRC, motiv pentru care nu a mai putut reveni duminică sub regula Rally 2.Totuşi, din cauza traseului alunecos din ultima zi, Latvala a pierdut controlul volanului în prima probă de duminică şi a suferit un accident în urma căruia a fost nevoit la rândul său să abandoneze. În urma accidentului, conducerea raliului a fost preluată de Kris Meeke, care se afla la aproape un minut în spatele lui Latvala. Pilotul echipei Citroen avea un avans de 8.4 secunde în faţa lui Thierry Neuville şi se îndrepta spre prima sa victorie, însă în următoarea probă specială a lovit puternic un zid şi a fost nevoit la rândul său să se retragă din competiţie.
Neuville preia controlul
Cele trei abandonuri succesive i-au permis lui Neuville să preia conducerea raliului cu numai două probe speciale înainte de final, după ce iniţial pilotul Hyundai fusese incert pentru participare ca urmare a unui accident major cu mai multe rostogoliri suferit în shakedown-ul de joi seară. Belgianul a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a câştiga raliul cu un avans de 40 de secunde în faţa coechipierului său Dani Sordo, care a completat astfel performanţa celor de la Hyundai.
Raliul Germaniei marchează astfel prima victorie în Campionatul Mondial de Raliuri atât pentru Neuville, cât şi pentru Hyundai.
Volkswagen a fost nevoită să se mulţumească doar cu ultimul loc pe podium obţinut de Andreas Mikkelsen, care a fost urmat în clasament de Elfyn Evans (M-Sport), Mikko Hirvonen (M-Sport) şi Mads Ostberg (Citroen). Alte abandonuri de marcă au fost trecute în dreptul lui Robert Kubica (M-Sport) şi Bryan Bouffier, ultimul aflat la prima participare alături de Hyundai în WRC.
În urma acestor rezultate, Ogier rămâne lider în clasamentul general cu patru etape înainte de final cu un avans de 44 de puncte în faţa lui Latvala.
Raliul Germaniei - Clasament final:
1. Thierry Neuville Hyundai 3h07m20.2s 2. Dani Sordo Hyundai +40.7s 3. Andreas Mikkelsen VW +58.0s 4. Elfyn Evans M-Sport Ford +1m03.6s 5. Mikko Hirvonen M-Sport Ford +1m10.5s 6. Mads Ostberg Citroen +1m22.7s 7. Martin Prokop Czech Ford +4m52.8s 8. Dennis Kuipers M-Sport Ford +9m18.1s 9. Pontus Tidemand M-Sport Ford +11m35.4s 10. Ott Tanak Autotek Ford +11m37.2s
PS Daca VW va ramane la fel de competitiva Ogier va ajunge la fel de mare ca Loeb