Volkswagen va oficializa în martie intrarea în WRC

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 10.03.2011
Volskwagen va confirma la sfârşitul lunii martie că va participa în Campionatul Mondial de Raliuri începând din 2012 cu un buget estimat la 100 de milioane de euro anual.

Constructorul german Volkswagen face ultimele pregătiri pentru debutul în Campionatul Mondial de Raliuri, programat pentru sezonul 2012.

Surse multiple din presa internaţională susţin că Volkswagen îşi va anunţa în mod public planurile pentru WRC cu ocazia Raliului Portugaliei din 24-27 martie şi că programul pentru anul viitor va fi unul limitat, înaintea unei campanii complete în 2013.

Bugetul planificat de germani este unul net superior celui pe care îl au la dispoziţie Citroen şi Ford în acest moment şi este estimat la peste 100 de milioane de euro pe an, ceea ce evidentiază în mod clar că Volkswagen vrea să obţină performante majore în competiţie.

Se vehiculează că nemţii au renunţat la ideea utilizării modelului Scirocco în favoarea unui Polo, în timp ce linia de piloţi ar urma să fie condusă de Juno Hannien, actualul campion al competiţiei Intercontinetal Rally Challenge, care în 2011 concurează în WRC la sclasa SWRC pentru a căpăta experienţa.

Între timp, echipa tehnică va fi condusă cel mai probabil de Francois-Xavier Demaison în calitate de inginer-şef, în timp ce fostul campion mondial Carlos Sainz este de asemenea implicat în acest proiect.

Decizia de a pătrunde în WRC sugerează o renunţare la participarea în Raliul Dakar, însă Volkswagen nu a luat încă o hotărâre finală în acest sens. WRC primeşte însă o gură de oxigen după ce Citroen şi Ford au fost singurii constructori din competiţie în 2009 şi 2010, după retragerea în corpore a japonezilor de la Subaru, Mitsubishi şi Suzuki.

Via | AutoExpress

Comentarii (11)

  • Excelent
    Buna veste , WRC avea nevoie de forte proaspete
    14 1
  • george
    POTENTIAL VIITOR ESEC
    Volkswagen face asta numai pentru promovare. De care are nevoie dar nu ca de aer fiindca sta foarte bine in piata.

    Problema o sa apara daca nu castiga ceea ce este foarte posibil sa se intample fiindca banii multi nu aduc automat succesul. Iar atunci se vor trezi cimpanzeii si urangutanii sa spuna ca Volkswagenul de strada e naspa (si mai naspa decat e acum).

    Cred ca va fi mai rau decat daca nu s-ar fi implicat deloc. E ca in vorba aia: mai bine sa taci si sa pari prost decat sa vorbesti si sa spulberi orice indoiala...
    9 13
  • MIRCEA
    @george
    posibil sa aiba acelasi "esec" ca si in dakar unde la ultima editie primele trei pozitii le-au apartinut
    13 5
  • DecebalStefancelMare
    @george
    Pe cine de la vw crezi ca intereseaza ca zice x,y retardati dintr-o tara bananiera ca modelul e prost ca nu castiga sau castiga in WRC. Acum sincer pentru ei la volumul si cota de piata care o au nu conteaza 2-3 retardati. Eu cunosc multii oameni care apreciaza vw desi detin diverse marcii dar aia se disting de restul vanzatorilor de cazane!
    5 5
  • george
    DAR EXISTA RETARDATI SI IN TARI CIVILIZATE
    @ Mircea

    Dakar-ul a ajuns o flatulatie...La Dakar pana si un camion Roman a ajus pe locul 2...

    @ DecebalStefanMihailescuBrailaBratulCristiBorcea

    Ai senzatia ca toti dobitocii si retardatii au fost exilati in Romania? Nici pe departe. Germania are falitii ei, Franta are si ea un anumit numar iar Italia este la randul ei foarte bine reprezentata...Asa cum cunosti tu multi oameni care apreciaza VW (din motive mai mult sau mai putin corecte) asa cunosc si eu destui care ar fi usor influentati in sens negativ de eventuale esecuri ale VW in WRC. Si nu ma refer aici la ultrasii anti-VAG care si-au dat drumul la matze si la sange cand au aflat ce profit a produs Audi in 2010...
    8 1
  • DecebalStefancelMare
    In Romania parca prostia pe metru patrat este fantastica(comparativ cu tarile civilizate) cred ca suntem pe locul 1 cel putin in europa.
    7 3
  • george
    DENSITATE RECORD, INTR-ADEVAR
    @ Decebal

    Probabil asta este domeniul in care obtinem locul 1 fara nici un fel de efort - densitatea de prosti pe metrul patrat (nu pe kilometrul patrat ca ne-am prinde urechile in socoteli).

    Este totusi adevarat ca si pe-afara sunt extrem de multi insa mai putin vocali si mai putin vizibili decat astia ai nostri. In Germanica exista cu siguranta macar un "Becali" dar in curtea lui nu vei gasi niciodata ciurde de jurnalisti disperati sa se bage in seama cu el macar o milisecunda...
    8 1
  • pacpac
    @george
    din cuvintele tale de "D3$stept" reiese ca dakaru e ceva asa usor il termina si il castiga oricine fac pariu ca nu poti sa alergi mai mult de 1 km fara sa te opresti ...prietene hai taci acolo ca nu prea ai treaba cu lucrurile astia
    4 3
  • george
    NU TE ARUNCA LA PARIUL ASTA CU BANI MULTI
    @pacpac

    fiindca o sa pierzi...

    N-am zis niciodata ca e usor. Am zis doar ca nu e competitie (ma rog, nu cu cuvintele astea). Si acolo unde nu e competitie (din diverse motive), e (mult) mai usor sa castigi chiar daca nu esti "taticul lor"...
    4 2
  • Pilotii reprezinta 60 % daca nu mai bine in sporturile cu motor
    Vw trebuie sa aduca niste piloti buni :EXEMPLE -> Loeb,Hirvonen,Solberg ...cat despre masina ma indoiesc ca va fi un esec...Vw are un potential urias ...Rezulta:George daca tu crezi ca Vw sunt slabi in domeniul automobilelor inseamna ca ai o problema....Daca faci un sondaj sa vezi ce ar alege lumea intre un VW si Citroen sau Ford....parerea mea e ca Vw ar fi peste aman2 la un loc
    0 0
  • Volkswagen estimeaza ca pana in 2018 va fi lider mondial
    pe piata automobilelor....cumpara tot ce e mai bun pentru a-si atinge obiectivele propuse....chiar citeam undeva ca Vw a incheiat un contract cu Microsoft pentru noile interfete media ale masinilor lor. Tata are un Vw Sharan model 2010 nici nu am cuvinte sa il laud...e incapator,ergonomic,motorul pe benzina si 150 de cp raspunde prompt cand calci acceleratia !!! VOLKSWAGEN DAS AUTO
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru