Secretele unui sport superb - corespondență de la etapa WRC din Portugalia

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 28.05.2010
Am mers în Portugalia pentru a vă povesti de acolo ce înseamnă cu adevărat WRC. Vă prezentăm secretele celei de-a șasea etape a Campionatului Mondial de Raliuri.

Automarket se află în acest weekend în Portugalia pentru a vă prezenta de la fața locului cele mai interesante momente ale celei de-a șasea etape a ediției 2010 din Campionatul Mondial de Raliuri. Veți avea acces nu doar la interviuri cu cei mai tari piloți ai momentului, ci și la fotografii realizate pe specialele Raliului Portugaliei.

După ce în această după-amiază am avut șansa de a discuta față în față cu cei doi piloți principali ei echipei BP Ford Abu Dhabi Rally Team, Mikko Hirvonen și Jari-Matti Latvala (interviurile urmează să fie publicate în cursul săptămânii viitoare), cei doi și-au turat motoarele și au ieșit pe pista din asfalt construită peste gazonul superbului stadion Algarve din Faro. Motivul: în această seară am asistat live la Superspeciala 1, prima probă a Raliului Portugaliei.

După ce Mikko Hirvonen (locul al treilea la general după 5 etape) anunța în discuția avută cu Automarket că va ataca în Portugalia, finlandezul s-a ținut de cuvânt și a reușit să îl bată pe eternul său rival, Sebastien Loeb, în confruntarea paralelă care a avut loc pe arena plină-ochi cu iubitori ai motorsportului. Duelul dintre cei doi a reprezentat atracția unei seri care a mai ieșit în evidență prin duelul fratricid dintre Henning si Petter Solberg, dar și prin lupta foarte interesantă a doi dintre debutanții sezonului în WRC: Kimi Raikkonen și Ken Block.

Toate vedetele WRC au fost ovaționate la scenă deschisă, cele mai multe aplauze primindu-le Hirvonen, Loeb și Raikkonen.

Deși piloții au fost așezați pe pistă în paralel în superspecială pentru a spori spectacolul și pentru a atrage publicul, timpii acestora sunt considerați individual, astfel că primul clasament al Raliului Portugaliei ne arată un Mikko Hirvonen care și-a dus Focusul RS WRC pe prima poziție, la 1.5 secunde de Sebastien Loeb (pe locul al optulea). Între cei doi s-au interpus, în ordine, Federico Villagra ( 0.1 secunde față de Hirvonen), Petter Solberg ( 0.7), Dani Sordo ( 0.8), Henning Solberg ( 0.9), Sebastien Ogier ( 1.0) și Matthew Wilson ( 1.2).

Adevărata bătălie din Raliul Portugaliei va începe însă abia mâine, când macadamul va lua locul asfaltului de pe stadion. Vom fi prezenți din nou în cele mai importante probe speciale ale zilei și va vom pune la dispoziție la finalul acesteia cele mai interesante instantanee din Portugalia.

CONCLUZIILE ZILEI 1

  • WRC este o afacere între Ford și Citroen. Sau, și mai exact, între versiunile rally ale lui Focus RS și Citroen C4. Cele două mașini sunt pretutindeni prin parcul de service și în competiție. Zilele Subaru și Mitsubishi au apus demult, odată cu retragerile celor doi producători.
  • Răzleț apar în peisaj câte un Fiesta, un Skoda Fabia sau un Grande Punto Abarth, modele care concurează însă la categorii inferioare.
  • Mikko Hirvonen, Sebastien Loeb, Petter Solberg și Kimi Raikkonen sunt cele mai aclamate nume din Campionatul Mondial de Raliuri.
    La apariția lor, stadionul a luat foc.
  • Publicul avizat de motorsport este senzațional. Fiecare drift, salt sau viraj luat perfect de câte un pilot este întâmpinat cu urale de un întreg stadion. E ca și cum ai asista la câteva zeci de goluri la fotbal.
  • Am discutat vreme de 30 de minute cu Hirvonen și Latvala, cei doi piloți de bază ai echipei Ford. Băieții sunt extrem de deschiși, foarte amabili, joviali. Piloții din WRC se bucură că pot să împartă bucurie.
  • Stadionul Algarve din Faro este superb. Simplu, destul de mic din punctul de vedere al locurilor, dar superb. Iar modul în care organizatorii Raliului Portugaliei au transformat dreptunghiul verde în circuit paralel pentru WRC este de apreciat.
  • În momentul în care stadionul se golește, mașinile spectatorilor - împărțite în cele 5 parcări imense disponibile - pot să iasă fără probleme pe autostradă în doar 5-10 minute. Căile de acces și de plecare sunt aerisite, logice și fac minuni.
  • Nimic nu se compară cu o organizare impecabilă a unui eveniment de acest tip.

Comentarii (6)

  • WRC Portugalia
    Am intrat in atmosfera :) Superb!
    2 0
  • rally
    hallo fiesta wrc nu exista inca.Ce s-a vazut acolo sun modele S2000
    1 0
  • Vortex66
    @sonki
    Fiesta lui Ken Block cu care concureaza in WRC ce-i? :)

    dahh
    0 2
  • Fiesta la anu'
    ken block concureaza cu focus rs! Fiesta aia de o are ele are 600 de cai si nu ii este permis sa concureze cu ea. Fiesta intra in WRC de la anu, au si zis despre ea ca e un proiect pentru 2011!
    1 0
  • Piloti
    Atmosfera din WRC e cu totul deosebita.Astept cu nerabdare ziua in care ma voi afla in acea lume; nu mai e decat destul de putin..:)

    Felicitari echipei Automarket pentru acest articol deosebit.Loeb domina intr-o maniera impresionanta acest sport,Hirvonen e si el la un nivel inalt,Solberg are de asemenea multi fani,iar Raikkonen...Raikkonen este iubit de milioane de oameni si oriunde va merge va fi aplaudat la scena deschisa.Iubeste lumea in care se afla acum si cu siguranta,revenirea lui in F1 e un subiect inchis asa ca...mult succes in WRC Kimpa !
    1 2
  • Fiesta-Block
    @vortex: Fiesta lui Block nu e world rally car si nici nu ar avea voie cu ea in WRC.

    dohh
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru