FIA ar putea introduce un motor comun pentru F1 si WRC
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Echipele din Formula 1 au demarat recent discutiile privind noul regulament al motoarelor care va intra in vigoare incepand din sezonul 2013. Pana in prezent, cea mai plauzibila solutie este introducerea unor unitati turbo de 1.5 litri, care au avantajul unui consum mai mic de carburant.
Cu toate acestea, Federatia Interntionala de Automobilism investigheaza si alte solutii, una dintre cele mai interesante fiind cea a unui “motor mondial” care sa fie utilizat in mai multe competitii. Concret, un singur motor ar urma sa fie utilizat in Formula 1, Campionatul Mondial de Raliuri si Formula 2, diferenta fiind facuta de plaja de putere, care va fi specifica fiecarei competitii. De asemenea, acest motor va fi unul de tip aspirat, si nu de tip turbo.
Ideea unui “motor mondial” este benefica pentru constructori din punct de vedere al costurilor, iar Volkswagen si-a manifestat deja interesul pentru un astfel de regulament propus de forul mondial.
“Este clar ca analizam Formula 1.
Asteptam decizia FIA in privinta utilizarii unui motor mondial pentru Formula 1. Daca va exista un motor mondial, atunci vom discuta daca vom construi unul pentru Formula 1”, a declarat Hans-Joachim Stuck, consultantul diviziei de motorsport al producatorului german.Pe de alta parte, intentia FIA are sanse minime sa fie acceptata de echipele din Formula 1, fiind cunoscuta aversiunea acestora fata de un motor unic in vara anului 2009, cand constructorii au amenintat in corpore u retragerea din competitie.
Via | Joe Saward
Doar daca nu le trece prin cap sa strice si acolo si sa bage pe R15 TDI Motorul de 2.0 de pe a4...
Orae cum ara arata un Ford Focus cu motor WV sau un Ferrari cu alta varianta a aceluiasi motor.
Oare cei din comitetele FIA sunt testati psihiatric ?
Adevarul e ca asa vor face economie, in cateva luni nu vor mai avea spectatori sau telespectatori si atunci dupa un an se vor lasa de curse. fara curse nu se cheltuiesc bani.
Ei nu vad ca seriile de gen GP2 sau cele monomarca nu merg. Nici cele din america nu fac fata.
Acum in loc sa intre la pit-stop pt schimb de cauciucuri or sa intre sa schimbe motoarele.
Păi tocmai asta urmăream la F1: tehnologie pură, performanţe duse la extrem, piloţi care pot să stăpânească aceste maşini.
Motor de 1.5 litri?
Nu o să mai vedeţi recorduri de viteză ale circuitelor.
inapoi la subiect :
echipele vor motorul de 1.5+turbo datorita faptului ca un turbo "destept" poate fi setat in felurite moduri pentru a putea optimiza puterea si consumul de carburant , este mai usurel un pic, clar va consuma mai putin --si cu siguranta vor scoate niste muuulte sute de cai din el.
FIA vrea un motor aspirat pentru toate competitiile pentru a "ajuta" echipele de uzina - si pentu a le limita intr-o mica masura flexibilitatea intre cele 3 versiuni de putere.
@gibonii de mai sus ( or sa se simta rapid aia vizati, evident )
- nu litrajul motorului aduce spectacol in F1 ...
- nu cred ca s-a pus problema ca sa existe un singur furnizor de motoare ... pentru ca ultima data cand s-a pus asa problema au fost destul de aproape de a nu mai avea F1 .. asa ca ar trebui sa avem incredere in picatura de inteligenta ramasa in capatzana celor de la FIA ;)
- comentarii despre tedeiuri chiar nu-si au locul aici ...
Eventual un monopost cu pedale si schimbator de viteze shimano.Viitorul suna bine.Si cine va fi constructorul faimosului motor? Cine va incasa miliarde peste miliarde pentru dezvoltare si apoi vanzare? Probabil cel care da spaga mai mare la FIA sau se merge pe nepotisme si aici?
Este destul de clar pentru toata lumea ca in momentul in care motorul va fi unic vor iesi din competitie producatorii de masini si vor ramane doar echipe care isi cumparau motoarele de la altii ... si sa vezi ce frumoasa va fi F1 fara niste nume cu istorie in spate.
Un exemplu destul de elocvent este sistemul Indy de la americani care s-a spart si s-a regrupat de nustiucate ori in ultimii 20 de ani datorita acetor magarii de impunere a unor motoare/sasiuri . Acolo nu existau decat cativa care isi construiau singuri sasiurile... existau vre-o 2 care faceau sasiuri si pentur altii ... vre-o 3 care faceau motoare ( si le vindeau pe niste sume enorme ) ... si cum au inceput si ei sa bage ceva restrictii s-au spart rapid in 2 competitii diferite .. in scurt timp au ramas fara fani si fara bani ... s-au unit iar.. au mai migrat etc... este o varza completa care numai a competitie nu mai seamana . . . .
sper sa nu se intample asta la F1 :)
conducatori de mountain-bike, probabil fani bmw, noroc de voi ca s-au plictisit astia de la audi sa-si bata joc de voi si au zis sa incerce si un TDI pe circuit, ca altfel v-ati fi uitat si acuma la Le Mans cum avea R15 8 tururi in fata
Iar nu inteleg de unde acest "voi" (stiu ca tu iti imaginezi ca orice zice ceva naspa despre vw/audi/seat , este fan bmwinsa tin sa te contrazic). Si stiu ca esti fan TDI si ca dupa tine vw face cele mai tari motoare/masini , insa ti-as recomanda sa dai maneaua mai incet cand folosesti mijloacele de transport in comun si sa mai casti ochii si la alte masini .
@cecilia: lasa-ne cu ridicatul in slavi al tedeiului de la VW, vezi ce au facut anul trecut in cursa de 24 ore si apoi comenteaza. Si spun asta in conditiile in care am fost anti-peugeot de la inceputul sezonului, iar la LeMans au fost net superiori celor de la Audi.
iar chestia asta cu fan TDI (sau tedei cum le place cocalarilor mai nou sa spuna) e chiar penibila fratele meu, in primul rand nu e o masina ci doar o motorizare, sau ce tu esti fan benzina?
vad ca pe site-ul asta prostia se perpetueaza de la un bmw-ist la altu, de mentalitatea asta de turma e greu sa scapi, va inteleg, a mai auzit cate un "racer" cu pisica coupe, de la watman-ul tramvaiului ca e "pa trend" sa te iei de motorizarea TDI de la VW (si doar de tdi, restul CDI, CDTI, DTI, CRDI de la un ford, honda, bmw, mitsubishi si la restul marcilor nu au nicio problema niciodata, curge lapte si miere) ca noah, veyron si r8 le cam stau in gat fanilor bmw,
si restul dupa el ca mioarele lui jiji
cat despre pegasul tau, unde ti-ai lipit sigla de M? pe ghidon sau pe spitza?
Asta imi aduce aminte de clipul ala cu gibonu ala din spania. "mama, ce masina, un audi a seis si este al meu".
Trecem peste.
Atacurile la adresa TDi-urilor vin de la faptul ca tot taranul si-a vandut tractorul si vaca pentru un Passat si apoi graul pentru eventuale modificari.Incerc sa nu generalizez, dar sa fim seriosi, cam asta e situatia.Passat TDI este masina nationala.
Stii meloadia de la Mafia? "ai un passat, stiu, 2003, stiu, V6 TDI cu tot ce vrei pe el stiu" ca apoi continua cu "parca ati f*** toti aceeasi p***** nu te supara".Din pacate asa si este.Pentru romani nu mai exista alte branduri, ce SAAB? ce Alfa Romeo, ce honda ce Volvo? VW tati, si daca e TDI atunci este apogeul industriei auto.
Eu nu acuz pe nimeni de cocalarism, ci doar te lamuresc de unde si de ce a pornit atacul asta impotriva TDI-urilor si este de inteles.Si eu ca si tine vorbesc de aceeasi mentalitate de turma nu? Ca altfel parcul auto ar fi mai "colorat".In schimb vedem 2-3 marci , majoritatea masini negere, gri si argintii.Sa nu mai vorbim de faptul ca nu este frumos sa iei pe altii la misto ca te crezi tu mare ciumeg ca ai A8.Iar despre LeMans vezi ca dieselurile intra sub alte regulamente si restrictii, mult mai permisive tocmai pentru a incuraja folosirea propulsoarelor diesel.Nu ma obosesc sa-ti dau detalii ca probabil nu o sa pricepi.
tot tataee zice ca are un bmw din 90, specific cocalarilor din 2003 se incadreaza in perioada de 15 ani pt un bmw, raportat la 2010 ia ghici ce masina pica? iti zic eu pisicutza
si care e problema daca lumea isi cumpara passat-uri? daca atata le permite situatia materiala, cauta o masina nemteasca, fiabila, cat de cat mai ieftina si cu consum mic (tdi)
deja s-a ajuns in situatia in care nu poti sa mergi la reprezentanta sa iti cumperi cu 25 mii un passat nou, ca te iau la misto toti muritorii de foame cu loganuri tunate, ca vezi doamne ce masina TDI de cocalar ai
si de fapt tot atacul asta TDI iti zic eu din ce cauza ii, pt ca TDI are audi asta ii roade pe benveisti, iti garantez ca daca avea CDI sau CDTI audi nu se lua nimeni de TDI.
Cel mai bun exemplu: au aparut in ultimele saptamani stiri cu recall-uri la toyota, dodge, acura, volvo, bmw, mazda....niciun comentariu. A aparut o stire cu porsche panamera cu recall-uri direct toti benveistii (tzenu, redog, bmw-m, gtrazvan, m1, replikate) huoooo porsche, vw, audi, unde sunt acuma fanii audi, cea masini praf is porshce lambo audi vw.....asta e pb tatic
Nu e nimic ca oamenii isi iau passat ca , consuma putin e nemteasca e sigura etc.Dar bmw e cumva africana din zimbabwe ? consuma 75 de galoane pe centimetru si se rupe in doua de la un rahat de porumbel? sau orice alta marca?Repet , nu am nimic cu cei care au passat sau audi sau bmw sau skateboard.Am baiu cu cei care acu 2 zile curatau jogloare si acuma de cand s-au suit in masina nemteasca nu mai stiu sa semnalizeze dar iconitele au ramas lipite si muzica e aceeasi.Intelegi?Eu am boala pe astia care si-o iau in cap ca vezi doamne ei au TDI si cu toti de pe drum se iau la harta ca dehhhh, pe dacie nu au inzestrat-o constructorii cu turbina.
Totusi sa revenim la subiect ca e vorba de cea mai tampita idee propusa vreodata in motorsport.
@cecilia : n-am nici o sigla M , nici pe ghidon , nici pe spite . Am dat jos totul , ca e pegas "de viteza" . Problema nu posesorii vw in mod specific , ci cu toate persoanele care s-au urcat din caruta in vw/bmw/audi/seat/dacia/(poti sa mai completezi tu) si au impresia ca este cine stie ce bolid , de 7000CP care face Nürburgring-ul in 30 de secunde cu spatele.
@on-topic : sunt doua competiii care au nevoi complet diferite , deci mi se pare cel putin stupid sa existe un motor unic.