Sebastien Ogier a câştigat detaşat Raliul Mexicului

de Daniel Popescu
Luni, 11.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier a câştigat duminică Raliul Mexicului cu un avans de trei minute şi jumătate în faţa lui Mikko Hirvonen. Nici măcar o poartă închisă în drum nu l-a putut opri pe pilotul Volkswagen.

Polo R WRC a fost fantastic în fiecare minut al Raliului Mexicului. Această victorie, la debutul pe macadam, este foarte specială şi va avea întotdeauna un loc special în inima mea. Avem un avans consistent în campionat, dar mai sunt încă 10 raliuri.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Raliul Mexicului de la sfârşitul săptămânii trecute a demonstrat încă o dată că WRC este pe punctul de a avea un nou pilot dominant după retragerea parţială a lui Sebastien Loeb.

La prima absenţă din WRC a nonuplului campion mondial după aproape şapte ani, Sebastien Ogier a dominat autoritar a treia etapă din Campionatul Mondial de Raliuri, în ciuda temerilor cu privire la potenţialul lui Volkswagen Polo R WRC pe macadam la altitudinile ridicate din Mexic.

Francezul a câştigat 15 dintre cele 23 de probe speciale ale raliului, inclusiv Power Stage-ul pentru cele trei puncte bonus, iar singurul moment în care victoria a fost pusă sub semnul întrebării s-a petrecut în PS 18. Pe traseul probei speciale, Ogier a fost nevoit să oprească maşina în faţa unei porţi închise chiar pe drum şi a pierdut aproximativ 40 de secunde până când copilotul Julien Ingrassia a deschis poarta. Ulterior, organizatorii au decis să-i scadă din timp cele 40 de secunde, întrucât poarta nu ar fi trebuit să fie închisă în zona respectivă.

După un start relativ modest, Mikko Hirvonen (Citroen) a urcat treptat în clasament şi a terminat pe locul doi, în timp ce Thierry Neuville, aflat la volanul unui Ford Fiesta RS WRC al echipei M-Sport a obţinut primul podium din carieră.

Alte performanţe remarcabile au fost obţinute de Nasser Al-Attiyah, care a terminat pe locul cinci pentru M-Sport în spatele lui Dani Sordo (Citroen) şi de cascadorul american Ken Block, care prin locul şapte a obţinut cel mai bun rezultat din carieră în WRC, poziţionându-se în spatele lui Chris Atkinson de la Abu Dhabi Citroen.

Jari Matti Latvala a fost nevoit să abandoneze în PS 3 după ce a deteriorat suspensiile lui Polo R WRC în urma unei coliziuni cu o piatră.

În clasamentul general, Ogier şi-a consolidat prima poziţie cu 74 de puncte şi este urmat de Loeb cu 43 de puncte şi Hirvonen cu 30 de puncte.

Citroen rămâne însă pe primul loc la constructori cu 87 de puncte, cu şase mai multe decât Volkswagen.

RALIUL MEXICULUI - CLASAMENT FINAL

 1.  Sebastien Ogier     Volkswagen         4h30m27.0s
 2.  Mikko Hirvonen      Citroen             + 3m28.9s
 3.  Thierry Neuville    M-Sport Ford        + 4m23.8s
 4.  Dani Sordo          Citroen             + 6m06.7s
 5.  Nasser Al-Attiyah   M-Sport Ford        + 8m34.5s
 6.  Chris Atkinson      Abu Dhabi Citroen  + 11m28.0s
 7.  Ken Block           Hoonigan Ford      + 11m48.3s
 8.  Benito Guerra       CRT Citroen        + 12m49.8s
 9.  Martin Prokop       Czech Ford         + 14m29.0s
10.  Evgeny Novikov      M-Sport Ford       + 17m15.3s

Other WRC finishers:

11.  Mads Ostberg        M-Sport Ford       + 26m40.4s
16.  Jari-Matti Latvala  Volkswagen         + 55m03.3s

WRC retirements:

     Michal Kosciuszko   Italia Mini              SS21

Leading power stage results:

Pos Driver Team/Car Time/Gap
 1.  Sebastien Ogier     Volkswagen           13m00.5s
 2.  Mads Ostberg        M-Sport Ford           + 5.9s
 3.  Jari-Matti Latvala  Volkswagen             + 8.2s
 4.  Mikko Hirvonen      Citroen               + 11.8s
 5. 
Dani Sordo Citroen + 23.8s

Comentarii (5)

  • Asa cum zicea si Malcom Wilson (precum si altii) s-a terminat era Sebastian Loeb si incepe era Sebastian Ogier. Iar daca Ogier o sa ajunga si el sa domine la fel ca Loeb cativa ani la rand, o sa apara multi ''critici''sa zica ca distruge aceasta competitie,si asta doar pentru ca are un talent deosebit si binenteles o masina si o echipa pe masura. Oricum,felicitari pentru reusita.
    11 0
  • c4-wrc
    rwc, e greu sa fii de 9(noua) ori campion mondial. E nevoie de o persoana extrem de talentata si bineinteles de o masina pe masura.
    Ramane de vazut cate campionate wrc va castiga actuala combinatie S.Ogier-VW, fiindca e mult de munca iar 9-10 ani nu-i putin (ptr. al depasi pe Loeb).
    3 1
  • Polo R WRC
    Ogier si Volkswagen au toate atuurile pentru castigarea Campionatului Mondial de Raliuri.
    4 0
  • Si a mai trecut o etapa
    Si clasamentele, pilotii, echipele si etapele sunt tot cele de anul trecut.
    La mai multe.
    1 0
  • Da c4-wrc,asa este cum spui si tu,e greu sa ajungi la 9 titluri mondiale,de aceea m-am rezumat sa zic de Ogier ca e posibil sa domine cativa ani la rand,dar ca sa il ajunga pe Loeb mi se pare cam greu de realizat,dar cine stie. Si Loeb a inceput sa domine raliurile cam de la aceeasi varsta pe care o are acum Ogier. Dar totusi 9 la rand e mult...ramane de vazut.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru