Raliul Suediei, PS 1-2/22: Ostberg este lider, Loeb doar pe locul 7
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sezonul 2011 al Campionatul Mondial de Raliuri a început joi seară în Suedia şi a produs deja câteva surprize majore. După numai două probe speciale, se conturează o dominaţie a celor de la Ford, care s-au impus iprin intermediul unor piloţi privaţi, în timp ce Citroen are în mod tradiţional probleme pe zăpadă suedeza.
În Shakedown-ul care a prefaţat prima probă specială, Henning Solberg (Ford Fiesta RS WRC) a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 2:02.5 la capătul traseului de aproximativ 4 km. El a fost urmat în clasament de Mikko Hirvonen, pilotul de uzină al celor de la Ford, şi de Petter Solberg, care evoluează la volanul unui Citroen DS3 WRC, în timp ce septuplul campion mondial Sebastien Loeb s-a poziţionat pe locul 4.
Sesiunea a fost marcată de două incidente, ale căror protagonişti au fost Kimi Raikkonen şi Ken Block. Mai întâi, pilotul echipei Ice 1 Racing a rămas blocat într-un banc de zăpadă cu DS3 WRC chiar la prima încercare pe traseu, în timp ce cascadorul american a pierdut la un moment dat controlul volanului lui Fiesta RS WRC.
ANDERSSON, CÂŞTIGĂTORUL SUPERSPECIALEI
Startul real al raliului a fost consemnat ceva mai târziu, odată cu prima probă specială, desfăşurată pe o distanţă de numai 1.9 km. Victoria i-a revenit pilotului privat P-G Andersson, care după această etapă va concura în Intercontinental Rally Challenge, pilotul privat al celor de la Ford fiind cronometrat cu 1:29.7.
Suedezul a fost urmat de Jari Matti Latvala şi Petter Solberg, în timp ce Mikko Hirvonen s-a poziţionat pe patru în ciuda unor probleme la cutia de viteze. În schimb, Loeb a ocupat doar poziţia a şasea, în timp ce coechipierul său Sebastien Ogier s-a clasat doar pe opt. Singurul incident al probei a fost trecut în dreptul lui Henning Solberg, care a pierdut peste 10 secunde după ce a intrat într-o gaură poziţionată într-un viraj şi a pierdut controlul volanului.
OSTBERG, PROTAGONISTUL PS 2
Condiţiile meteo au jucat un rol decisiv în stabilirea clasamentului din a doua probă specială, desfăşurată pe un traseu cu lungimea de 24.63 km.
Chiar dacă organizatorii au trimis un plug pentru curăţarea drumului, ninsoarea abundentă a făcut dificilă misiunea piloţilor, iar cel mai afectat a fost Sebastien Loeb, care a plecat primul pe traseu. Francezul a terminat proba doar pe locul 7 la peste 42 de secunde de lider şi a admis că nu se aştepta la un timp mai bun. "Nu am făcut nicio greşeală, dar condiţiile de pilotaj sunt extrem de provocatoare. Ştiu că voi pierde timp azi, dar nu am ce să fac", a declarat el.
Proba a fost câştigată de Mads Ostberg, care a fost urmat în clasament de Hirvonen şi Latvala, în timp ce Ogier s-a poziţionat pe cinci.
Nici această probă nu a fost lipsită de incidente, Raikkonen fiind autorul unui nou derapaj, din cauza căruia a terminat la peste un minut în spatele liderului. Mult mai dramatic a fost însă derapajul lui Andersson, care a pierdut şefia clasamentului din această cauză şi, în acelaşi timp, oportunitatea de a lupta pentru victorie.Iată clasamentul complet al piloţilor din clasa WRC după primele două probe speciale:
Loc | Pilot | Timp | Diferenta |
---|---|---|---|
1. | M. ØSTBERG | 16:23.2 | 0.0 |
2. | M. HIRVONEN | 16:23.6 | +0.4 |
3. | J. LATVALA | 16:37.5 | +14.3 |
4. | P. SOLBERG | 16:40.6 | +17.4 |
5. | S. OGIER | 17:00.1 | +36.9 |
6. | S. LOEB | 17:05.3 | +42.1 |
7. | P. SANDELL | 17:05.5 | +42.3 |
8. | E. BRYNILDSEN | 17:12.2 | +49.0 |
9. | H. SOLBERG | 17:18.9 | +55.7 |
10. | D. KUIPERS | 17:21.4 | +58.2 |
11. | M. PROKOP | 17:25.7 | +1:02.5 |
12. | P. ANDERSSON | 17:27.7 | +1:04.5 |
13. | K. RÄIKKONEN | 17:33.4 | +1:10.2 |
14. | K. AL QASSIMI | 17:36.1 | +1:12.9 |
15. | A. GRØNDAL | 17:42.2 | +1:19.0 |
16. | M. SEMERAD | 17:54.1 | +1:30.9 |
17. | K. BLOCK | 18:09.0 | +1:45.8 |
18. | M. WILSON | 18:13.9 | +1:50.7 |
19. | Y. PROTASOV | 18:22.4 | +1:59.2 |
20. | D. TAGIROV | 18:22.8 | +1:59.6 |
sper ca macar anul acesta sa avem si noi alt campion :))