Raliul Japoniei, PS 1-2/26: Ogier a dominat prima zi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După antrenamentele din această dimineaţă prilejuite de Shakedown, piloţii din Campionatul Mondial de Raliuri au revenit pe acelaşi traseu din stadionul Sapporo pentru primele două probe speciale ale Raliului Japoniei.
De data aceasta, Sebastien Ogier a s-a dovedit a fi cel mai rapid şi, după ce a câştigat ambele probe, s-a instalat pe prima poziţie a clasamentului general, cu un avans de două secunde în faţa lui Mikko Hirvonen (BP Ford).
Diferenţa dintre locurile doi şi şase este de numai 0.4 secunde, Hirvonen fiind urmat în ierarhie de Dani Sordo şi Jari Matti Latvala. Surpriza plăcută a zilei a fost însă Kimi Raikkonen, care după accidentul suferit în Shakedown a stabilit al doilea timp în PS 2 şi s-a instalat pe locul cinci, fiind cu 0.1 secunde mai rapid decât sextuplul campion mondial Sebastien Loeb.
În schimb, Petter Solberg ocupă doar locul nouă în urma unor probleme de şanţate care i-au afectat performanţele. Iată clasamentul complet al piloţilor din WRC după primele două probe speciale:
Loc | Pilot | Echipa | Timp / Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Sebastien Ogier |
Citroen WRC |
2:43.2 |
2 | Mikko Hirvonen |
BP Ford |
2.0 |
3 | Dani Sordo |
Citroen Junior | 2.1 |
4 | Jari Matti Latvala |
BP Ford | 2.3 |
5 | Kimi Raikkonen |
Citroen Junior |
2.3 |
6 | Sebastien Loeb |
Citroen WRC | 2.4 |
7 | Federico Villagra |
Stobart Ford |
4.6 |
8 | Henning Solberg |
Stobart Ford | 5.7 |
9 | Petter Solberg |
pilot privat |
5.7 |
10 | Matthew Wilson |
Stobart Ford | 6.6 |
Ziua de sâmbătă programează alte opt probe speciale pe parcursul zilei de sâmbătă.
Stiu, Loeb e foarte bun in ceea ce face. Eu zic sa mai ramana Kimi in wrc. Creste de la cursa la cursa. Spre deosebire de alti piloti a facut trecerea la alta formula intr-un moment in care este in forma.
O fi improbabil dar nu si complet imposibil sa obtina un titlu si aici. Ar fi cu adevarat o culme a motorsportului sa se intample asa.
Surtes a castigat atat in F1 cat si in campionatul mondial de motociclete insa se intampla asta intr-o perioada in care specificitatea pilotajuli nu era asa decisiva ca acum.
Dupa cum spunea si Kimi (cam prin 2001):
"Imi place sa fiu rapid; nu fac parte din cei care franeaza tardiv; mai degraba franez cat mai devreme cu putinta. Cel mai dificil pentru mine este sa poti sa intri cu o viteza suficient de mare intr-un viraj, cat mai aproape de punctul sau de coarda. Imi place sa am cat mai multa aderenta la nivelul rotilor din fata pentru a putea aseza masina exact acolo unde vreau, reusind astfel sa fac spatele acesteia sa derapeze progresiv si controlat."
Ori acesta este un stil care vine bine in wrc.
Nu sariti. Stiu, Loeb si alti cativa au un cuvant greu de spus in wrc.