Raliul Franţei: Regele asfaltului caută gloria în oraşul său natal
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lupta pentru titlul mondial în Campionatul Mondial de Raliuri s-a aprins din nou după ce Mikko Hirvonen a reuşit să profite de accidentele suferite de Sebastien Loeb şi Sebastien Ogier şi a câştigat fără emoţii Raliul Australiei, după ce coechipierul său Jari Matti Latvala a acceptat să-i cedeze poziţia de lider.
Cu numai trei etape înainte de finalul campaniei, Sebastien Loeb se vede nevoit să facă tot posibilul pentru a-şi consolida poziţia de lider într-un raliu desfăşurat pe propriul teren, acolo unde în urmă cu un an câştiga matematic al şaptelea titlu mondial. Francezul va trebui să-l învingă pe Hirvonen, însă principalul său adversar pare să fie din nou chiar coechipierul său.
VA AVEA HIRVONEN UN CUVÂNT DE SPUS ÎN DUELUL LOEB VS. OGIER?
După victoria din Australia, Hirvonen s-a apropiat la numai 15 puncte de Loeb în clasamentul general, însă puţini sunt cei care îl creditează pe finlandez cu şanse la titlul mondial. De altfel, Ford a obţinut doar două victorii în acest sezon, pe zăpada tradiţională din Suedia unde este întotdeauna superioară celor de la Citroen, şi în Australia, unde Loeb şi Ogier au abandonat în prima zi.
În acest context, toate privirile se îndreaptă spre rivalitatea Loeb - Ogier, după ce ultimul a fost din nou obligat să-l ajute pe coechipierul său să câştige cât mai multe puncte.
După raliu, Ogier a afirmat că îl va ajuta pe Loeb în Raliul Franţei dacă acestea vor fi instrucţiunile echipei, însă tensiunile dintre cei doi francezi sunt mai mari ca niciodată. Ogier nu este dispus să joace rolul de locotenent al lui Loeb şi nu este exclus să părăsească Citroen la finalul acestui sezon.TRASEU
Raliul Franţei se desfăşoară integral pe asfalt, suprafaţa preferată a lui Loeb, care şi-a adjudecat aproape întotdeauna victorii când a concurat în astfel de condiţii. Organizatorii au modificat radical traseul competiţiei anul trecut, pentru cA piloţii să ajungă să concureze în Haguenau, localitatea natală a lui Loeb, în semn de mulţumire pentru performanţele acestuia în WRC.
Scenariul se va repeta şi în acest an, când parcul de service este găzduit la Strasbourg, însă există câteva mici modificări. Cea mai lungă proba specială este Pays d’Ormont şi va avea loc în ziua de vineri pe un traseu cu lungimea de 36 de km, alături de alte trei probe care vor fi parcurse de două ori. Ziua de sâmbătă include două parcurgeri printr-o serie de trei probe speciale înainte de abordarea unui traseu complet nou în Mulhouse pe o distanţă de numai 3.09 km.
De asemenea, duminică vor avea loc două probe speciale complet noi, în timp ce Power Stage-ul se va desfăşura în localitatea în care s-a născut Loeb.
PREMIERA: RALIUL FRANŢEI, ÎN DIRECT PE WRC.COM
Raliul Franţei va putea fi urmărit în direct pe site-ul oficial al competiţiei. North Sport One, promoterul WRC, a anunţat că fanii vor putea urmări în direct 14 probe speciale care se vor desfăşura pe parcursul zilelor de vineri şi sâmbătă, astfel: vineri între 14:00 - 21:00 şi sâmbătă între 13:45 - 20:30 (toate orele sunt valabile pentru România).
Transmisiunile în direct vor surprinde în special atmosfera din parcul de service şi vor cuprinde interviuri cu principalii piloţi, inclusiv conferinţele de presă de la finalul celor două zile.
De asemenea, vor exista imagini în direct de pe probele speciale suprinse cu ajutorul a două elicoptere şi cu camere video amplasate pe maşinile piloţilor.
Comentarii (0)