PREVIEW Raliul Suediei: Sub semnul incertitudinii
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fanii raliurilor au toate motivele să aştepte cu nerăbdare startul în noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri.
Schimbarea regulamentului tehnic, introducerea unor noi modele şi rivalitatea dintre Sebastien Loeb şi Sebastien Ogier au fost analizate miercuri în avancronica sezonului 2011, iar acum a venit momentul să aruncăm o privire asupra particularităţilor Raliului Suediei, prima etapă din acest an, care va avea loc în perioada 10-13 februarie.
UN RALIU IMPREDICTIBIL
Sebastien Loeb a dominat autoritar Campionatul Mondial de Raliuri în ultimii ani, iar Ford a avut în mod tradiţional performante mai bune în Suedia. Totuşi, ediţia din acest an sta sub semnul incertitudii, întrucât Citroen şi Ford vor concura cu maşini noi: Citroen DS3 WRC şi Ford Fiesta RS WRC.
Chiar dacă ambii constructori au avut la dispoziţie mai multe luni de teste, un prim indiciu despre performanţele reale ale celor două maşini va fi identificat doar după primele probe speciale din Raliul Suediei. Chiar şi atunci va fi dificil de anticipat evoluţia celor două maşini pe parcursul sezonului, fiind cunoscut faptul că Ford a înregistrat în mod tradiţional rezultate mai bune pe zăpada suedeză decât rivalii de la Citroen.
SEBASTIEN VS. SEBASTIEN
Raliul Suediei va consemna şi începutul a ceea ce se anunţă a fi unul dintre cele mai interesante dueluri din WRC din ultimii ani: Sebastien Loeb va face pereche la Citroen cu Sebastien Ogier, francezul pe care nu puţini îl consideră urmaşul septuplului campion mondial. Cel puţin la nivel declarativ, cei doi coechipieri vor beneficia de un tratament egal din partea echipei, astfel că lupta dintre cei doi, fie ea şi de la distanţă, va fi una demnă de urmărit.
TRASEU
Raliul Suediei este singura etapă din calendarul competiţional al WRC care se desfăşoară integral pe zăpadă, iar conform prognozelor nici ediţia din acest an nu va face excepţie. Piloţii trebuie să facă faţă unor condiţii dificile, întrucât viteza maşinilor poate atinge chiar şi 200 km/h în anumite sectoare, în timp ce temperatura aerului este de aproximativ -20 de grade, însă vor fi ajutaţi de pneurile cu ventuze special adaptate pentru aceste condiţii. Parcul de service este poziţionat lângă aeroportul Hagfors, iar cele mai importante probe speciale se vor desfăşura în pădurile Varmland şi Dalarna.
PROGRAM
Raliul Suediei se va desfăşura pe parcursul a 22 de probe speciale, care totalizează o distanţă de 351 km. Prima probă specială va avea loc joi seară pe o distanţă mai mică de 2 km, în timp ce ziua de vineri programează alte şase probe.
Competiţia continua sâmbătă cu noua probe speciale, înainte de a se încheia duminica cu ultimele şase probe.Iată programul complet al Raliului Suediei:
Ziua 0 - 10 februarie 2011 |
|||
SS1 | Karlstad 1 | 1.9 km |
21:04 |
Ziua 1 - 11 februarie 2011 | |||
SERVICE PARK | |||
SS2 | Vargasen 1 | 24.63 km | 08:58 |
SS3 | Likenas 1 | 20.78 km | 10:39 |
SS4 | Lovhaugen 1 | 19.26 km | 11:55 |
SERVICE PARK | |||
SS5 | Vargasen 2 | 24.63 km | 15:13 |
SS6 | Likenas 2 | 20.78 km | 16:54 |
SS7 | Lovhaugen 2 | 19.26 km | 18:10 |
SERVICE PARK | |||
PARC FERME | |||
Ziua 2 - 12 februarie 2011 | |||
PARC FERME | |||
SERVICE PARK | |||
SS8 | Lesjofors 1 | 15 km | 09:00 |
SS9 | Sagen 1 | 14.23 km | 10:01 |
SS10 | Fredriksberg 1 | 18.15 km | 11:06 |
SS11 | Varmullsasen 1 | 15.52 km | 12:08 |
SERVICE PARK | |
||
SS12 | Lesjofors 2 | 15 km | 14:26 |
SS13 | Sagen 2 | 14.23 km | 15:27 |
SS14 | Fredriksberg 2 | 18.15 km | 16:32 |
SS15 | Varmullsasen 2 | 15.42 km | 17:34 |
SERVICE PARK | |
||
SS16 | Karlstad 2 | 1.9 km | 21:00 |
PARC FERME | |||
Ziua 3 - 13 februarie 2011 | |||
PARC FERME | |||
SERVICE PARK | |||
SS17 | Torntorp 1 | 19.21 km | 08:51 |
SS18 | Gustavsfors 1 | 4.16 km | 09:43 |
SS19 | Rammen 1 | 22.76 km | 10:37 |
SERVICE PARK | |||
SS20 | Torntorp 2 | 19.21 km | 13:09 |
SS21 | Rammen 2 | 22.76 km | 14:31 |
SS22 | Gustavsfors 2 (Power Stage) | 4.16 km | 16:08 |
Multumesc