PREVIEW Raliul Marii Britanii: Finalul erei motoarelor de 2.0 litri

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 10.11.2010
Raliul Marii Britanii marchează ultima etapă din Campionatul Mondial de Raliuri în care se concurează cu motoare de 2.0 litri.

Sezonul 2010 al Campionatului Mondial de Raliuri se încheie duminică cu etapa tradiţională programată în Marea Britanie.

În condiţiile în care Sebastien Loeb şi-a adjudecat deja al şaptelea titlu mondial, iar Citroen a triumfat în competiţia cu Ford în clasamentul constructorilor, punctul de reper al evenimentului va fi marcat de finalul erei motoarelor de 2.0 litri.

Totuşi, lupta pentru locul 2 se anunţa de asemenea interesantă, Sebastien Ogier, Petter Solberg şi Jari Matti Latvala având ocazia să termine în spatele lui Loeb.

FINAL DE ERA

Începând de anul viitor, regulamentul tehnic va impune înlocuirea motoarelor de 2.0 litri cu unităţi turbo de 1.6 litri. Din acest motiv, aceasta este ultima etapă din WRC în care piloţii vor concura cu motoare de 2.0 litri şi, de asemenea, ultima ocazia de a pilota actualele maşini Citroen C4 WRC şi Ford Focus RS WRC. Actualele specificaţii pentru motoare au fost introduse în premieră în sezonul 1997.

LUPTA PENTRU LOCUL 2

Sebastien Loeb şi-a îndeplinit cu uşurinţă misiunea de a cuceri un nou titlu mondial în WRC, ajungând astfel la cota 7. Chiar dacă din acest punct de vedere interesul pentru ultima etapă s-a estompat, Raliul Marii Britanii s-a desemnat pilotul care va intra în posesia titlului neoficial de vicecampion.

Cele mai mari şanse le are Sebastien Ogier, care ocupa în prezent locul 2 cu 167 de puncte, francezul urmând să evolueze alături de Loeb pentru Citroen WRC. Acesta are un avans de 11 puncte în faţa lui Jări Matti Latvala (BP Ford) şi de 16 puncte în faţa lui Petter Solberg.

DATE GENERALE

Ultima etapă a sezonului 2010 al WRC va avea loc preponderent pe macadam pe drumuri din Ţara Galilor. Parcul de service este localizat la Cardiff, iar cea mai mare parte a traseului este formată din drumuri de mare viteză din jumătatea de sud a Ţării Galilor. Totuşi, ediţia din acest an include şi o probă specială care se va desfăşura parţial pe asfalt în apropierea unei unităţi militare, pentru a creşte provocarea piloţilor. Principalul adversar al piloţilor va fi însă vremea, care în anii precedenţi a deteriorat foarte mult condiţiile de drum, inclusiv prin zăpada şi ceaţa.

Raliul Marii Britanii va avea loc în perioada 11-14 noiembrie.

Comentarii (2)

  • si alea de 2.0 au turbine . de ce vor sa ii oblige la 1.6 ?
    3 5
  • Costuri
    Pentru ca sa reduca costurile competitiei si sa atraga mai multi constructori... cam ceea ce se incearca si cu F1.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru