PREVIEW Raliul Germaniei: Decor impresionant, dificultate sporită

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 18.08.2010
Sebastien Loeb este marele favorit la victorie într-un raliu caracterizat prin decoruri superbe şi dificultate sporită a probelor speciale.

După o scurtă incursiune pe macadam în Finlanda, Campionatul Mondial de Raliuri revine pe asfalt cu ocazia Raliului Germaniei de la sfârşitul acestei săptămâni.

Chiar dacă această suprafaţă de rulare este teoretic mai uşoară decât macadamul, Raliul Germaniei este considerat unul dintre cele mai dificile din calendarul competiţional, atât prin prisma traseului, cât mai ales a varietăţii acestuia pe parcursul unui weekend.

În ceea ce priveşte rezultatele din ultimii ani, merită menţionat faptul că Sebastien Loeb a câştigat de şapte ori consecutiv Raliul Germaniei în perioada 2002-2008, în condiţiile în care nemţii au absentat din competiţie anul trecut.

DATE GENERALE

Raliul Germaniei are o tradiţie îndelungată în Campionatul Mondial de Raliuri, iar până la sfârşitul secolului trecut a avut parcul de service principal în Frankfurt. Începând din 2002, etapa a fost mutată la Trier, cel mai vechi oraş german, situat în apropierea graniţei cu Luxemburg.

Traseul parcurs de piloţi variază semnificativ în toate cele trei zile ale competiţiei, iar acest lucru contribuie decisiv la creşterea gradului de dificultate. Prima şi ultima zi de competiţie se desfăşoară pe drumurile înguste din regiunea Mosel, recunoscută pentru vastele plantaţii viticole care o înconjoară. Deşi drumurile sunt de mare viteză, existenţa unor arcuri de păr şi a multor viraje oarbe solicită la maxim atenţia piloţilor, iar acurateţea notiţelor devine mult mai importantă.

În schimb, a doua zi se desfăşoară preponderent pe drumuri publice de mare viteză, care pot deveni periculoase pe ploaie, mai ales ca prezenţa unor resturi de lemne, nisip şi pietriş pe traseu este frecventă. Cea mai dificilă probă specială din această zi este Panzerplatte, care are o lungime de 48 km, fiind de altfel şi cea mai lungă din calendar. Parţial, traseul este utilizat frecvent şi de armata Statelor Unite ca teren de antrenament, tocmai prin prisma caracteristicilor sale inedite şi dificile.

Iată traseul pe care îl vor parcurge piloţii pe parcursul Raliului Germaniei (foto credit: FIA.com):

raliul_germaniei

LUPTA PENTRU VICTORIE

Sebastien Loeb este considerat drept principalul favorit la victorie în acest weekend. Pilotul echipei Citroen WRC s-a impus în toate etapele din Germania în care a luat startul şi este recunoscut pentru abilităţile sale pe asfalt. Francezul va reface perechea cu Dani Sordo la Citroen WRC, în timp ce Sebastien Ogier va reveni temporar la Citroen Junior, acolo unde îl va avea drept coechipier pe Kimi Raikkonen.

Evoluţia campionului mondial al Formulei 1 din sezonul 2007 naşte de asemenea un interes major, datorită experienţei sale pe asfalt acumulată în Marele Circ şi, mai ales, prin prisma evoluţiei foarte bune din Raliul Bulgariei până în momentul unui accident.

BD Ford este recunoscută pentru performanţele modeste înregistrate pe asfalt în ultima perioadă, însă constructorul american are nevoie de o dublare a victoriei obţinută de Jari Matti Latvala în Finlanda pentru a putea rămâne în cursa pentru titlu.

Cu numai cinci runde înainte de final, Latvala este deja la 61 de puncte în spatele lui Loeb, orice abandon fiind practic similar cu ratarea oricărei şanse la trofeul suprem.

PROGRAM

Raliul Germaniei începe joi cu un shakedown, urmat de primele şase probe speciale desfăşurate pe parcursul zilei de vineri între orele 10:43 - 16:43. Ziua de sâmbătă este şi cea mai lungă a competiţiei, când sunt programate nu mai puţin de opt probe speciale în intervalul orar 08:48 - 17:25. Ultima zi de concurs începe la ora 08:28 şi se încheie după ora 14:00 la capătul altor cinci probe speciale.

Comentarii (2)

  • aoleu cum suna
    "existenţa unor arcuri de păr" :)) ace, dar ce conteaza :))
    3 1
  • shakedown
    Shakedown times

    Petter, Citroën 3.39,4
    Sordo, Citroën 3.39,4
    Loeb, Citroën 3.40,7
    Raikkonen, Citroën 3.42,6
    Hirvonen, Ford 3.42,7
    Duval, Ford 3.42,8
    Ogier, Citroën 3.43,3
    Latvala, Ford 3.44,4
    Al Qassimi, Ford 3.51,4
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru