Pilotii neaga folosirea tacticilor in Raliul Noii Zeelande
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Diferenta de numai 9 secunde dintre primii patru clasati la finalul primei zile de concurs din Raliul Noii Zeelande a condus imediat la numeroase speculatii privind tacticile adoptate de piloti.
Se vehiculeaza ca mai multi piloti au incetinit in mod intentionat in ultimele probe speciale pentru a cobori in clasament si, implicit, pentru a benficia de o pozitie de drum mai buna in a doua zi. In contextul in care FIA a amenintat ca va penaliza orice pilot care incearca astfel de strategii, pilotii de top au respins categoric aceste speculatii, chiar daca Sebastien Ogier a lasat sa se inteleaga ca a incetinut special pentru a avea mai multe sanse sambata.
“Am incetinit putin in ultimele doua probe speciale. Nu are niciun rost sa fortez prea tare. Adevaratul raliu incepe sambata. Locul 3 reprezinta o pozitie mai buna decat a lui Petter Solberg (1) sau Jari Matti Latvala (2), dar nu la fel de buna precum cea a lui Dani Sordo (4)”.
La randul sau, Latvala sustine ca pur si simplu nu a reusit sa tina pasul cu Solberg, motiv pentru care a fost nevoit sa se multumeasca cu locul 2.
“Nu am putut sa tin pasul cu Solberg, pentru ca pilota foarte bine”, a explicat el.Aflat pe prima pozitie la finalul zilei, Petter Solberg a minimalizat la randul sau aceste zvonuri si este increzator ca sambata va reusi sa-si imbunatateasca avansul pana la 20 de secunde.
“Nu cred ca vreunul dintre ei a incetinit. Cu totii mi-au putut vedea timpul intermediar si, daca analizam timpii lor, vedem ca si ei au fortat tot timpul. Nu sunt ingrijorat de nimic. Obiectivul meu este sa recuperez timpul pierdut si sa-mi creez un avans de 20 de secunde. Am fost surprins ca unii dintre pilotii din urma noastra nu au fost mai rapizi astazi”, a declarat norvegianul.
Chiar daca ocupa numai locul 7 dupa prima zi la un minut in urma sa, Sebastien Loeb este principala amenintare a lui Solberg la victorie, stiut fiind modul in care sextuplul campion mondial recupereaza terenul pierdut in ultimele zile de competitie. Mai mult decat atat, rezultatul francezului are drept cauza un accident petrecut in PS 4, cand a pierdut un minut pentru a putea inchide una dintre usi deteriorate de impactul cu un pod.
In acest context, Solberg spera ca previziunile meteorologilor privind ploaia ce urmeaza sa cada sambata si duminica sa se adevereasca.
“Ploaia m-ar ajuta foarte mult, pentru ca ar mentine suprafata de rulare in aceleasi conditii.
Daca ploua, gradul de curatare al traseului va fi mai mic. Dar nu ma deranjeaza. Sunt primul, conduc raliul si nu mi-e teama de nimic”, a mai precizat el.
E simplu,sa se traga la sorti asa cum se intampla la un moment dat in Moto GP sa vezi atunci pe fratele Leob cum se apuca iarasi de pilotat si nu se mai culca pe o ureche ca il scoate seful echipei Citroen impunandu-le tuturor celorlalti ce folosesc Citroen (inclusiv Solberg) sa se lase depasiti.
Halal campionat!!! Este mai spectaculos al nostru...