Pilotul echipei Volkswagen a început etapa cu o victorie în superspeciala de joi seară, însă a continuat într-un ritm mai lent în probele de vineri din cauza faptului că a plecat primul pe traseu.
De altfel, acest inconvenient i-a permis lui Mikko Hirvonen să preia poziţia de lider la finalul zilei de vineri, însă Ogier a revenit puternic şi a obţinut două victorii în dimineaţa de sâmbătă pentru a reveni pe prima poziţie. În parcul de service, Horvonen şi-a echipat maşina Ford Fiesta RS WRC cu pneuri soft, însă decizia s-a dovedit a fi eronată după ce Ogier a câştigat toate cele trei probe speciale ale după-amiezii şi şi-a construit un avans confortabil.
În ultima zi, francezul a redus turaţia motoarelor, dar a câştigat Power Stage-ul şi a obţinut victoria cu un avans de peste 42 de secunde în faţa lui Hirvonen, care s-a mulţumit astfel cu locul doi. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Mads Ostberg la volanul unui Citroen DS3 WRC, urmat de Andreas Mikkelsen (Volkswagen) şi Henning Solberg.
"Patru victorii în cinci ani (n.r - în Raliul Portugaliei).
Nu este nicio exagerare: Raliul Portugaliei este unul dintre preferatele mele. Avansul din clasamentul general este acum un pic mai mare, dar rivalii nu dorm, iar Hirvonen şi Ostberg au demonstrat asta", a declarat el.Hyundai şi-a adjucat locul şapte prin Thierry Neuville, iar constructorul sud-coreean a obţinut şi primele sale victorii pe probele speciale. Dani Sordo a câştigat PS 2 şi PS 3, înainte de a abandona la începutul ultimei zile din cauza unei defecţiuni tehnice, în timp ce Neuville a câştigat PS 6.
Serie de abandonuri
Raliul Portugaliei a marcat o serie impresionantă de abandonuri. Cel mai semnificativ a fost cel al lui Jari-Matti Latvala, care s-a rostogolit la volanul unui Volkswagen Polo R WRC, în timp ce Elfyn Evans şi Kris Meeke au avut parte de accidente în prima zi, iar Ott Tanak în dimineaţa celei de-a două zile. Cu excepţia lui Meeke, toţi au revenit pe traseu sub regula Rally 2.Robert Kubica a ieşit însă din nou în evidenţă după ce a suferit doua abandonuri într-un singur raliu şi a ajuns astfel la un total de 10 abandonuri înregistrate pe parcursul a numai cinci raliuri.
Tempestini, locul şase la clasa WRC Junior
România a fost reprezentată în Raliul Portugaliei de echipajul Simone Tempestini - Dorin Pulpea, care a concurat la categoria WRC Junior.
La volanul unui Citroen DS3 R3, Tempestini a avut parte de o defecţiune tehnică în superspeciala de joi seară, însă a progresat constant în pluton pe parcursul fiecăreia dintre următoarele trei zile şi a ajuns la final pe locul şase în clasamentul general din cei 15 piloţi înscrişi la start.
Raliul Portugaliei - Rezultate finale
Loc | Pilot | Timp | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | S.OGIER | 3:33:20.4 | |
2 | M.HIRVONEN | 3:34:03.6 | +43.2 |
3 | M.OSTBERG | 3:34:32.8 | +1:12.4 |
4 | A.MIKKELSEN | 3:38:10.9 | +4:50.5 |
5 | H.SOLBERG | 3:38:30.6 | +5:10.2 |
6 | M.PROKOP | 3:41:47.6 | +8:27.2 |
7 | T.NEUVILLE | 3:41:52.7 | +8:32.3 |
8 | J.HÄNNINEN | 3:42:12.0 | +8:51.6 |
9 | N.AL-ATTIYAH | 3:43:35.1 | +10:14.7 |
10 | J.KETOMAA | 3:43:46.7 | +10:26.3 |
Raliul Portugaliei - Rezumat PS 1-3
Raliul Portugaliei - Rezumat PS 4-7
Raliul Portugaliei - Rezumat PS 8-9
Raliul Portugaliei - Rezumat PS 10-13
Rezumatul ultimelor trei probe speciale nu a fost încă publicat.
Comentarii (0)