Sebastien Ogier a luat însă imperturbabil o opţiune importantă în lupta pentru titlul mondial după ce şi-a asigurat o nouă victorie, la capătul unei lupte echilibrate neaşteptate cu coechipierul său Andreas Mikklesen.
În condiţiile în care Jari-Matti Latvala, principalul său rival în lupta pentru trofeu, a pierdut 20 de secunde încă din primele două probe speciale de joi, Ogier s-a trezit în ipostaza de a-l avea pe Mikkelsen drept principal adversar. Cei doi au alternat poziţia de lider în cursul primei părţi a raliului, iar situaţia a devenit confuză sâmbătă dimineaţă, când francezul a pierdut timp preţios din cauza unui accident suferit de Mads Ostberg.
Comisarii i-au acordat însă circumstanţe atenuante şi i-au actualizat timpul, iar ulterior Ogier a dominat ultimele probe de sâmbătă şi şi-a construit un avans liniştitor de peste un minut, pe care l-a menţinut şi pe parcursul ultimelor probe de duminică, ca urmare a unor defecţiuni tehnice la frâne suferite de Mikkelsen.
Forţat să încetinească ritmul, norvegianul şi-a trecut totuşi în cont locul doi, însă a primit o excludere cu suspendare din raliu pentru că abordat o scurtătură pe una dintre probeele de sâmbătă.
Astfel, el va pierde aceasta clasare în cazul în care va repeta o astfel de manevră până la finalul sezonului.Al doilea podium pentru Hyundai
Hyundai şi-a trecut în cont al doilea podium din acest sezon prin Thierry Neuville. În ciuda unor probleme la frâne în prima zi în urma cărora a ajuns pe poziţia a 10-a, belgianul a reuşit să urce pe locul trei după o prestaţie bună, dar şi ca urmare a numeroaselor incidente petrecute în faţa sa în cursul zilei de sâmbătă.Elfyn Evans (M-Sport), Ostberg (Citroen) şi Kris Meeke (Citroen) au fost doar câţiva dintre cei care au avut parte de probleme, în timp ce Latvala a pierdut la rândul său timp preţios după ce a lovit o iatra şi a avariat un amortizor.
Finlandezul a ocupat în cele din urmă locul cinci, în spatele lui Mikko Hirvonen (M-Sport), dar în faţa lui Juho Hanninen (Hyundai), Meeke şi Hayden Paddon (Hyundai).
Favoritul publicului local, Robert Kubica, a ratat prezenţa în top 10 ca urmare a doua accident.e Mai întâi, pilotul M-Sport a supravieţuit unei rostogoliri cu Ford Fiesta RS WRC în a doua probă specială, însă ulterior şi-a distrus suspensia dreapta-spate după ce a lovit o piatră în timp ce concura pe locul şase, revenind însă în raliu sub regula Rally2.
Abandon pentru Tempestini
România a fost reprezentată în Raliul Poloniei de Simone Tempestini, care a concurat în etapa de WRC Junior. Pilotul echipei Napoca Rally Academy a câştigat PS 6 la clasa sa şi a terminat ziua de vineri pe locul doi în clasament.
Totuşi, italianul a fost nevoit să abandoneze în a doua probă de sâmbătă după ce a comis o greşeală şi s-a rostogolit cu Citroen DS3 R3, ratând astfel oportunitatea de a obţine un rezultat mare."Am greşit pe frânare. Am intrat prea tare pe o porţiune cu piatră cubică, foarte alunecoasă, şi când am frânat maşina a plecat spre exterior, unde am lovit o rădăcină de copac şi ne-am răsturnat. Este greşeala mea şi mi-o asum. A fost prima mea greşeală din acest raliu. Rămân însă experienţele pozitive de până acum şi prima victorie de probă specială", a declarat el.
În urma acestor rezultate, Ogier are un avans de 50 de puncte în clasamentul general în faţa lui Latvala, echivalentul a două victorii.
Raliul Poloniei - Clasament final:
1. Sebastien Ogier VW 2m34.02.0s 2. Andreas Mikkelsen VW +1m07.7s 3. Thierry Neuville Hyundai +2m13.5s 4. Mikko Hirvonen M-Sport Ford +2m32.4s 5. Jari-Matti Latvala VW +2m33.1s 6. Juho Hanninen Hyundai +2m45.2s 7. Kris Meeke Citroen +4m27.9s 8. Hayden Paddon Hyundai +4m32.1s 9. Henning Solberg Solberg Ford +4m59.0s 10. Martin Prokop Czech Ford +6m11.3s
Raliul Poloniei - Rezumat PS 1 - PS 3:
Raliul Poloniei - Rezumat PS 3 - PS 6:
Raliul Poloniei - Rezumat PS 7 - PS 14:
Rezumatul ultimelor şase probe speciale nu a fost încă publicat.
Comentarii (0)