Acest lucru i-a permis lui Kris Meeke să preia conducerea în mod surprinzător în primele probe speciale, înainte ca pilotul Citroen să fie devansat la finalul primei zile de Jari-Matti Latvala. Finlandezul avea un avans de numai două secunde în faţa lui Meeke şi de 4.6 în faţa lui Ogier, care a dat primele semne de revenire abia în PS 8, ultima probă specială a zilei.
În cea de-a doua zi, Meeke a redevenit lider după PS 9 şi şi-a păstrat prima poziţie în clasamentul general inclusiv în PS 11. Totuşi, în ultima probă a zilei, desfăşurată după căderea întunericului, pilotul Citroen a fost învins de Ogier cu 2.7 secunde şi i-a cedat francezului poziţia de lider pentru numai 0.3 secunde.
Conform regulamentului, Ogier a plecat ultimul pe traseu în ultima zi a competiţiei, astfel că a fost capabil să câştige toate cele cinci probe speciale şi să-şi asigure victoria cu un avans de 12.3 secunde în faţa lui Latvala. Finlandezul a reuşit să profite de ritmul modest al lui Meeke, care nu a reuşit să ţină pasul cu rivalii săi şi a rezistat cu greu în faţa lui Andreas Mikkelsen (Volkswagen). Acesta a ratat şansa de a fi de asemenea pe podium după ce a primit o penalizare de 10 secunde pentru că a intrat în parcul de service cu un minut.
În urma acestor rezultate, Ogier a devenit matematic campion mondial cu trei etape înainte de finalul sezonului, întrucât şi-a îndeplinit obiectivul de a termina în faţa coechipierului său Latvala. Victoria sa a permis şi celor de la Volkswagen să-şi asigure al treilea titlu consecutiv la constructori, în dauna rivalilor de la Hyundai.
"A fost un sezon incredibil.
Cel mai bun sezon al meu, fără greşeli până acum. Am avut atâtea performanţe grozave, iar aceasta este una dintre ele. Acesta a fost cel mai dificil raliu pe care l-am început cu deschiderea drumului, pe hârtie era imposibil să-l câştig. Este o victorie semnificativă pentru mine, una frumoasă!", a declarat el la finalul raliului.Mikkelsen a ocupat în final locul patru în faţa favoritului publicului local, neo-zeelandezul Hayden Paddon (Hyundai), în timp ce Ott Tanak (M-Sport) a terminat pe şase în faţa lui Thierry Neuville şi Dani Sordo (ambii Hyundai). Elfyn Evans (M-SDport) şi Nasser Al-Attiyah (WRC2) au completat topul primilor 10 piloţi.
Raliul Australiei - Rezultate finale:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Sebastien Ogier | Volkswagen | 2h59m16.4s |
2 | Jari-Matti Latvala | Volkswagen | 12.3s |
3 | Kris Meeke | Citroen | 32.6s |
4 | Andreas Mikkelsen | Volkswagen | 38.5s |
5 | Hayden Paddon | Hyundai | 55.1s |
6 | Ott Tanak | M-Sport Ford | 1m38.0s |
7 | Thierry Neuville | Hyundai | 2m08.3s |
8 | Dani Sordo | Hyundai | 2m15.2s |
9 | Elfyn Evans | M-Sport Ford | 4m33.7s |
10 | Nasser Al-Attiyah | clasa WRC2 | 11m46.5s |
Clasament general:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Sebastien Ogier | 235 |
2 | Jari-Matti Latvala | 134 |
3 | Andreas Mikkelsen | 111 |
4 | Mads Ostberg | 90 |
5 | Thierry Neuville | 86 |
6 | Kris Meeke | 71 |
7 | Elfyn Evans | 63 |
8 | Ott Tanak | 61 |
9 | Hayden Paddon | 56 |
10 | Dani Sordo | 56 |
Raliul Australiei - Rezumat:
Următoarea etapă de WRC va avea loc în Franţa în perioada 2-4 octombrie.
PS pacat ca la F1 se scrie mult (majoritatea aberatii) iar de raliuri nu e mai nimeni interesat... o proba speciala vazuta la tv este la fel de spectaculoasa ca un tur de calificari in F1
Toyota? Toyota.
Una peste alta, visul lui Hitler s-a împlinit, dar ne-am ales cu Reich-ul automobilistic, nu cu cel politico-militar.