Noul Ford Puma Hybrid pentru sezonul 2022 al Campionatului Mondial de Raliuri a fost dezvăluit oficial. Mașina a fost proiectată de către echipa M-Sport, condusă de către Malcolm Wilson, care se ocupă de proiectarea mașinilor de raliu Ford. Marca în sine nu participă sub forma unei echipe de uzină în acest campionat, așa cum o fac rivalii de la Hyundai și Toyota.
Mașina de concurs are o caroserie modificată, preluată de pe SUV-ul compact Puma. Însă, așa cum este tipic unei mașini de concurs, șasiul este proiectat special pentru competiție, fiind construit în totalitate de către M-Sport.
Așa cum prevede noul regulament tehnic, Puma Hybrid dispune de un propulsor hibrid. Pe de o parte, există un motor termic de 1.6 litri turbo, preluat de pe vechiul Fiesta WRC, care produce aproximativ 380 de cai putere. Cuplat la acest motor este și un sistem de propulsie hibrid, care oferă 134 de cai putere, stabilit prin regulament. În total, puterea maximă este de 500 de cai putere.
Alte schimbări de natură tehnică se regăsesc la suspensie, care are o cursă mai scurtă, impusă de regulament.
De asemenea, propulsorul este cuplat la o cutie secvențială în 5 trepte, iar diferențialul central prezent pe vechea specificație de mașini WRC a fost eliminat în urma schimbărilor de regulament.Linia de piloți este alcătuită din irlandezul Craig Breen, francezul Adrien Fourmaux și britanicul Gus Greensmith. La unele etape din acest sezon, M-Sport va avea și o a patra mașină pentru Sebastien Loeb, de 9 ori campion mondial.
Prima etapă a noului sezon din Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Monte Carlo, care se va desfășura în perioada 20-23 ianuarie.
via Motor1
Comentarii (1)