Conform aşteptărilor, Sebastien Ogier a fost lider în prima parte a raliului şi avea un avans de cinci secunde în faţa coechipierului Andreas Mikkelsen în momentul în care a comis o eroare în PS 8 şi a rămas blocat în zăpadă timp de peste patru minute.
"Am intrat într-un banc de zăpadă şi am rămas blocat. S-a întâmplat într-un viraj lent. Nu eram cu adevărat concentrat, a fost o greşeală stupidă. Voi face tot ce pot, dar bănuiesc că va fi dificil", a declarat francezul.
Latvala profită de accidentul lui Ogier
Mikkelsen a preluat conducerea, însă cel care a profitat de eroarea lui Ogier a fost Jari-Matti Latvala, care a devenit lider la sfârşitul zilei de vineri şi apoi nu a mai cedat prima poziţie până la final.
De altfel, finlandezul a avut un parcurs fără greşeală în ultima zi şi şi-a construit un avans confortabil de peste 50 de secunde în faţa lui Mikkelsen.
În urma acestui rezultat, Latvala a preluat conducerea în clasamentul general, are un avans de cinci puncte în faţa lui Ogier şi simte că poate lupta pentru titlul mondial."Am avut starturi slabe de atât de multe ori şi în astfel de situaţii este dificil, la jumătatea anului deja ai pierdut titlul. Ştiam că este important să obţin un rezultat bun aici pentru a menţine campionatul interesant", a precizat el.
Hyundai, un nou dublu abandon
Mikkelsen a rezistat unui atac virulent iniţiat de conaţionalul său Mads Ostberg de la Citroen, însă acesta a fost nevoit să se mulţumească cu locul patru, chiar dacă şi-a trecut în cont două victorii în probele speciale, printre care şi în Power Stage. Coechipierul său Mikko Hirvonen nu a ieşit în evidenţă, însă a terminat pe locul patru la aproape două minute şi jumătate în spatele lui Ostberg şi în faţa lui Ott Tanak, care şi-a adjucat victoria în PS 5.
După eroarea personală din PS 8, Ogier a obţinut alte şase victorii pe probele speciale care i-au permis să progreseze constant în pluton până pe locul şase, reuşind astfel să-i surclaseze pe Henning Solberg, Pontus Tidemand, Craig Breen şi Kris Meeke, care şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc.
Hyundai nu a reuşit nici de această dată să ajungă la linia de sosire. Thierry Neuville şi Juno Hanninen au fost nevoiţi să abandoneze în urma unor accidente în a doua zi a raliului, după ce în prima zi ocupaseră locuri decente în top 8. Un parcurs asemănător a avut şi Robert Kubica, care a suferit mai multe accidente pe parcursul zilei, ultimul chiar în Power Stage.
Polonezul a fost considerat clasat pe locul 24 în clasamentul general, la 36 de minute de învingător.Raliul Suediei - Clasament final:
1. Jari-Matti Latvala VW 3h00m31.1s 2. Andreas Mikkelsen VW +53.6s 3. Mads Ostberg Citroen +59.5s 4. Mikko Hirvonen M-Sport Ford +2m26.9s 5. Ott Tanak M-Sport Ford +3m00.5s 6. Sebastien Ogier VW +4m29.9s 7. Henning Solberg M-Sport Ford +4m47.5s 8. Pontus Tidemand M-Sport Ford +5m38.2s 9. Craig Breen Kel-Tech Ford +8m55.4s 10. Kris Meeke Citroen +11m18.0s
Comentarii (0)