Jari Matti Latvala a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a câştiga Raliul Marii Britanii după avansul considerabil creat la jumătatea etapei. Pilotul echipei Ford a câştigat ulterior PS 10, PS 11 şi PS 16 şi a terminat cu un avans de aproape o jumătate de minut în faţa rivalilor, obţinând astfel a doua victorie din acest sezon după cea din Suedia.
Pe parcursul ultimelor nouă probe speciale a existat o singură modificare majoră în clasamentul general, iar autorul a fost octuplul campion mondial Sebastien Loeb.
Francezul l-a învins pe Petter Solberg în lupta pentru doi după ce a câştigat PS 14 şi PS 15, urmând pe această poziţie la finalul PS 15. Finalul a fost însă unul plin de dramatism, pilotul echipei Citroen terminând raliul cu un avans de numai 0.9 secunde în faţa norvegianului.
Cu această ocazie, Solberg a ieşit matematic din lupta pentru titlul mondial, diferenţa de 100 de puncte dintre cei doi fiind imposibil de surmontat în ultimele trei etape. De altfel, Loeb este virtual campion mondial pentru a noua oară în carieră, în condiţiile în care singurul care îl mai poate ajunge este chiar coechipierul Mikko Hirvonen, care a terminat raliul doar pe locul cinci şi rămâne la 61 de puncte în spatele său.Finlandezul a avut parte de unul dintre cele mai modeste raliuri din acest sezon, însă pilotul echipei Citroen s-a consolat cu victoria din Power Stage, care i-a adus trei puncte bonus în clasamentul general.
Mads Ostberg a încheiat etapa pe locul patru, în timp ce Evgeny Novikov şi Thierry Neuville au ocupat poziţiile şase şi şapte.
Raliul Marii Britanii - Clasament final:
Loc | Pilot | Timp | Diferenta |
---|---|---|---|
1. | J. LATVALA | 3:03:40.3 | 0.0 |
2. | S. LOEB | 3:04:08.1 | +27.8 |
3. | P. SOLBERG | 3:04:09.0 | +28.7 |
4. | M. ØSTBERG | 3:04:50.9 | +1:10.6 |
5. | M. HIRVONEN | 3:05:09.8 | +1:29.5 |
6. | E. NOVIKOV | 3:07:17.3 | +3:37.0 |
7. | T. NEUVILLE | 3:07:52.2 | +4:11.9 |
8. | M. WILSON | 3:09:40.7 | +6:00.4 |
9. | M. PROKOP | 3:10:39.2 | +6:58.9 |
10. | N. | AL-ATTIYAH3:13:12.4 | +9:32.1 |
Comentarii (2)