Hyundai a devenit prima echipă care își dezvăluie mașina de concurs pentru noul sezon din Campionatul Mondial de Raliuri. Mașina se numește i20 N Rally1 2022 Edition și, așa cum reiese din nume, a fost construită pe baza noului regulament tehnic, care impune introducerea propulsoarelor hibride.
Noua clasă de top din WRC se numește Rally1, iar mașina prezentată de Hyundai este complet diferită din punct de vedere tehnic față de anii precedenți. Așa cum impune noul regulament tehnic, noua mașină de concurs Hyundai va folosi un motor termic, turbo, de 1.6 litri, care va fi cuplat la un motor electric de 100 de kilowați. Motorul termic, de 380 de cai putere, este singura componentă preluată de la specificația anterioară, i20 WRC Coupe.
Sistemul hibrid va putea oferi, timp de câteva secunde, un boost de 134 de cai putere. Astfel, puterea maximă a propulsorului este de circa 500 de cai putere. Mașina va avea și un sistem de regenerare a energiei prin frânare.
Conform noului regulament, motorul termic va funcționa numai în regim de probă specială, iar secțiunile de legătură vor fi parcurse exclusiv cu motorul electric.Noua mașină de concurs dispune de o cutie de viteze secvențială, în 5 trepte. Regulamentul actualizat nu mai permite utilizarea unui diferențial central, iar suspensia a fost modificată și simplificată conform regulamentului tehnic. Hyundai i20 N Rally1 2022 Edition cântărește cu 70 de kilograme mai mult față de mașina din sezonul precedent. De altfel, toate mașinile din clasa Rally1 vor fi mai grele decât cele care au concurat în WRC din anii trecuți.
Linia de piloți Hyundai va fi alcătuită din belgianul Thierry Neuville și estonianul Ott Tanak, campionul mondial WRC din 2019. Hyundai va pregăti și o a treia mașină care va fi împărțită între spaniolul Dani Sordo și suedezul Oliver Solberg, pe parcursul anului. Raliul Monte Carlo este prima etapă din Campionatul Mondial de Raliuri și se va desfășura în perioada 20-23 ianuarie.
via Motor1
Comentarii (0)