FIA vrea să modifice ordinea plecării în etapele de WRC
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
FIA analizează posbilitatea de a schimba regulamentul sportiv al Campionatului Mondial de Raliuri în plin sezon competiţional, începând cu Raliul Italiei programat în prima parte a lunii mai.
Propunerea forului mondial este ca primii 15 piloţi din clasament să plece în ordine inversă pe traseu, pentru ca piloţii aflaţi pe primele poziţii să fie avantajaţi în faţa celor mai lenţi.
"Ca întotdeauna, există sentimente puternice pe care le analizăm cu atenţie. Da, regulamentul s-ar putea schimba înaintea următoarei etape din campionat, pentru că am mai văzut asta. Dar trebuie să analizăm atent toate aspectele şi am vrea să avem acceptul echipelor înainte de a face schimbarea", a declarat o sursă din cadrul FIA.
În prezent, piloţii din top 15 încep probele speciale în ordinea clasamentului general şi, respectiv, al clasamentului de etapă din ziua precedentă, motiv pentru care liderul este mai lent decât rivalii sai în prima parte a zilei. Tocmai din acest motiv, Citroen sprijină schimbarea de regulament, care ar veni în avantajul unor piloţi rapizi precum Sebastien Loeb.
"Ştiam de la bun început că Mikko Hirvonen şi Loeb nu vor câştiga Raliul Iordaniei.
Rezultatul a fost aşa cum ne aşteptam. Sebastien Ogier şi Jari Matti Latvala au luptat, pentru că (n.r - ordinea în) prima zi a fost inversată. Dacă nu schimbăm regula asta nu putem afla care este cel mai rapid pilot, deoarece condiţiile nu vor fi aceleaşi pentru toată lumea", a precizat Olivier Quesnel, şeful Citroen Racing.În schimb, rivalii de la Ford considera că tocmai această regulă a contribuit decisiv la echilibrul regăsit în prezent în clasamentul general al WRC.
"Priviţi lupta din Iordania şi la toate raliurile din acest sezon, cu cinci piloţi cu şanse de a câştiga în Suedia şi apoi cu cel mai echilibrat final din istorie în Iordania, asta se întâmpla datorită regulamentului. Asistăm la un sport incredibil de spectaculos în acest moment şi dacă inversăm ordinea am putea avea rezultate previzibile", a precizat Malcolm Wilson, şeful Ford.
Actualul regulament implică uneori strategii prin care piloţii încetinesc pe finalul unei zile cu scopul de a coborî în clasamentul general şi, implicit, de a avea o poziţie de drum mai bună în ziua următoare.
Via | Autosport
Ideea e ca daca vreodata ai o cursa proasta si abandonezi este imposibil sa revii in lupta pt titlu cand tu cureti drumul pt ceilalti care pot fi la fel de buni ca tine.