Colin McRae a pilotat ilegal elicopterul care i-a adus moartea
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
La aproape patru ani de la moartea celebrului campion mondial de raliuri Colin McRae, Autoritatea Aviatică Civila din Marea Britanie a făcut în această săptămână câteva dezvăluiri inedite despre circumstanţele accidentului pe care l-a suferit în 2007.
Potrivit unui raport preliminar al anchetatorilor, McRae a pilotat ilegal elicopterul în care a decedat alături de fiul său şi de alţi doi prieteni, întrucât licenţa sa de zbor expirase în februarie 2005, cu peste doi ani şi jumătate înainte de tragicul accident. De asemenea, atestatul sau de pilot expirase în martie 2007, un motiv suplimentar pentru care scoţianul nu era autorizat să piloteze elicopterul.
Colin McRae a încetat din viaţă în septembrie 2007 după ce elicopterul pe care îl pilota s-a prăbuşit în apropierea casei sale din Scoţia. În elicopter se mai aflau fiul său Johnny în vârstă de cinci ani, prietenul său de familie Graeme Duncan şi Ben Porcelli, prietenul de cinci ani al fiului său, niciunul dintre ei nereuşind să rămână în viaţă.
McRae a devenit în 1995 primul britanic care câştigă Campionatul Mondial de Raliuri, iar popularitatea sa a crescut exponenţial după ce a acceptat ca numele său să fie inclus într-o serie celebră de jocuri video.
Via | BBC News
Nu stiu cat ati zburat voi dar zborul nu e chiar ca mersul pe bicicleta.
O fi fost el pilot dar el stia sa piloteze masini foarte bine.
Nu e obligatoriu sa si stie sau sa ii fie "in sange" zborul.
Dar pentru a nu divaga, pilotarea unui elicopter nu e floare la ureche iar efectuarea de exercitii si ore zbor constant, continuu si in diverse conditii meteo plus pregatire teoretica sunt singurele metode de a "te tine in priza".
Pacat pentru el si pentru ceilalti (mai ales pentru cei doi copii) dar e trist ca nevoia de adrenalina a fost mai importanta decat grija pentru ceilalti.
Imi place cum gandesti.
Intr-adevar,aici iti dau dreptate.Este o dovada clara a faptului ca nu a avut licenta.Oricum,ma gandesc ca apropiatii lui stiau de acest lucru,nu vad de ce a trebuit sa dureze 4 ani pana cand sa fie oferite aceste informatii.
Culmea..."Raport preliminar"
Exact ca la masini , cati mecanici au citit manualul de service ca sa stie care este cota minima pentru placutele de frana ??
Am patit-o chiar eu ... :)))
intodeauna vinovatii sunt vremea, starea tehnica, fazele lunii, drumul prost, criza economica, cutremurul din Japonia, masoneria....in general, altii.
PS. era sa uit, si...placutzele de frana cu bolovanii de mecanici auto :D