Dacă ar fi să aleagă o etapă reprezentativă din calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, cei mai mulţi piloţi şi fani ar alege fără îndoială Raliul Finlandei.
Cunoscut anterior sub numele de Raliul Celor 1000 de Lacuri şi inaugurat în 1951, cu peste 20 de ani înainte de fondarea WRC, Raliul Finlandei şi-a câştigat prestigiul datorită atmosferei speciale şi a mediului ambiental unic, care presupune traversarea unor drumuri forestiere prin păduri cu viteze mari şi prin utilizarea unor salturi spectaculoase.
1. Probe speciale maraton
După o pauză de un an, celebra probă specială Ouninpohja revine în structura Raliului Finlandei şi va avea loc vineri, în a doua zi a competiţiei. Este una dintre cele mai rapide probe speciale ale etapei, are o lungime totală de 34.39 de kilometri şi potenţialul de a genera numeroase imagini spectaculoase. Ziua de vineri va fi şi cea mai lungă a competiţiei, întrucât piloţii vor parcurge 160 de kilometri fără să aibă posibilitatea de a remedia eventualele defecţiuni, însă ziua de duminică include o singură probă specială, cea care va decide şi destinaţia punctelor bonus.
"În maşină simţi cu adevărat viteza.
Ne place să comparăm experienţa cu un roller coaster. Tot timpul mergi în sus şi în jos, traseul nu este niciodată uniform", spune Sebastien Ogier, liderul clasamentului general.2. Sărituri spectaculoase
Se spune că, în Raliul Finlandei, maşinile petrec la fel de mult timp în aer precum pe pământ, iar acest lucru se datorează traseului pe macadam care presupune numeroase salturi spectaculoase. Practic, fiecare probă specială a etaprei din nordul Europei presupune cel puţin un astfel de salt, iar imaginile surprinse la ediţiile anterioare sunt gratuitoare în acest sens.
"Există multe sărituri lungi pe deasupra unor creşte oarbe. De multe ori nu poţi vedea în ce direcţie o ia drumul, astfel ca acurateţea notiţelor este foarte importantă", mai spune Ogier.
3. Accidente majore
Prin prisma traseului şi a salturilor care piloţii trebuie să le facă pentru a obţine timpi competitivi, Raliul Finlandei produce numeroase accidente. De altfel, primul accident fatal în Campionatul Mondial de Raliuri a avut loc chiar în Finlanda, la ediţia din 1974, atunci când copilotul Seppo Jamsa a încetat din viaţă pe proba specială Ouninpohja. Iată o selecţie a celor mai importante accidente din istoria Raliului Finlandei:
4.
Simone Tempestini reprezintă RomâniaRomânia va fi reprezentată în Raliul Finlandei de Simone Tempestini, care va fi acompaniat de copilotul Matteo Chiarcossi la volanul unui Citroen DS3 R3T. Italianul va concura în Junior WRC, acolo unde ocupa locul doi în clasamentul general.
"Fără îndoială urmează cel mai spectaculos raliu al sezonului. Este o etapă în care maşina stă foarte mult timp în aer şi în care dictarea va juca un rol crucial. Fiecare viraj poate să ascundă o capcană şi orice ezitare se poate termina prost”, spune Tempestini.
5. Trei probe speciale, în direct pe internet
Drepturile TV pentru România ale Campionatului Mondial dde Raliuri sunt deţinute de Dolce Sport, însă postul nu va transmite nicio probă specială în direct. În schimb, trei probe speciale pot fi urmărite în direct pe platforma WRC+, după următorul program:
Proba speciala | Ziua | Ora | Internet |
PS 1 - Harju 1 | joi, 30 iulie | 20:00 | WRC+ |
PS 10 - Harju 2 | vineri, 31 iulie | 19:00 | WRC+ |
PS 20 - Myhinpaa 2 | duminica, 2 august | 13:00 | WRC+ |
Comentarii (0)