Polonia propune însă pentru sfârşitul lunii iunie o etapă de WRC pe un traseu complet schimbat: numai una dintre cele 24 de probe speciale şi-a păstrat traseul intact faţă de 2009.
Organizatorii au creat un traseu pe macadam cu 24 de probe speciale caracterizate prin viteză, după modelul furnizat de Finlanda, însă fără necesitatea unor sărituri spectaculoase.
Superspeciala Mikolajki, care va avea loc în fiecare zi, va da startul etapei joi după-amiază şi va fi urmată de alte două probe speciale, pentru ca vineri programul să înceapă cu o probă specială care va fi urmată de alte două probe în Lituania. Acestea se anunţă şi cele mai dificile, întrucât macadamul din Lituania este mai moale şi poate include numeroase pietre.
După o dublă trecere prin probele lituaniene, piloţii vor reveni în Polonia pentru alte două probe, înainte de a parcurge nu mai puţin de 10 probe speciale, cea mai lungă dintre ele având o lungime de 35.17 kilometri. Ziua de duminică cuprinde un program identic cu cel de joi şi se va încheia cu Power Stage-ul programat pe un traseu cu lungimea de 14.9 kilometri.
Ogier nu aspiră la victorie, ci la menţinerea avansului
Sebastien Ogier şi-a consolidat prima poziţie în clasamentul general după victoria obţinută în Raliul Italiei pe fondul unei pene suferite de coechipierul său Jari-Matti Latvala. Prin prisma unui avans de 35 de puncte în clasamentul general, pilotul echipei Volkswagen abordează cu precauţie terenul necunoscut din Polonia."Cel mai important lucru este că sunt lider şi că mi-am extins avansul în Sardinia. Ştiu că nu pot câştiga mereu, dar obiectivul este să câştig cât mai multe puncte posibil. Obiectivul meu este să menţin întotdeauna un avans de minim 25 de puncte, echivalentul unei victorii, în faţa pilotului de pe locul doi, pentru că niciodată nu poţi să ştii ce se poate întâmpla", a precizat el.
Ostberg, lupta strânsă pentru locul trei
Citroen pare deja consolată cu locul doi în clasamentul constructorilor, însă Mads Ostberg are un avans de numai trei puncte în faţa lui Andreas Mikkelsen în lupta pentru locul trei. Ca de obicei, norvegianul îşi propune o clasare pe podium care să-l ajute la îndeplinirea obiectivului."Va fi un raliu intens pentru că trebuie să înţelegem maşina pe astfel de drumuri. Fără niciun dubiu, diferenţele dintre piloţi vor fi mici şi vor exista multe lupte. Va trebui să forţăm de la început pentru a fi printre primii", a explicat el.
Rivalii de la Hyundai se gândesc mai mult la îmbunatăţirile tehnice planificate pentru Raliul Finlandei şi la dezvoltarea noii maşini pentru sezonul 2015.
Kubica, favoritul publicului local
M-Sport va fi în centrul atenţiei în Raliul Poloniei datorită prezenţei în echipă a favoritului publicului local, Robert Kubica. Potrivit organizatorilor, polonezul va atrage peste 100.000 de fani pe probele speciale, iar Kubica nu îşi propune altceva decât să ajungă la finalul ultimei probe speciale."Vreau să fac un raliu bun şi să termin cu bine fără să fac nicio greşeală.
Ştiu că dacă ajung la linia de sosire şi sunt mulţumit de cum am pilotat, va însemna că a fost un raliu bun. Nu voi acorda prea multă atenţie rezultatelor. Cel mai important lucru este să învăţ şi să mă bucur", a explicat el.România, reprezentată de Simone Tempestini
România va fi reprezentată în Raliul Poloniei de Simone Tempestini, care va concura la categoria WRC Junior. După locul şase obţinut în etapa inaugurală din Portugalia, pilotul echipei Napoca Rally Academy anticipează un raliu relativ dificil în Polonia."Îmi place mult cum se comportă modelul Citroen DS3 R3 pe macadam şi suprafaţa din Polonia este una care îmi place. Voi încerca să-mi intru în ritm încă de la începutul raliului şi sper să obţinem un rezultat bun. Vremea va a fi foarte importantă, fiind un teren nisipos dacă plouă va fi foarte mult noroi şi pietre ceea ce creşte riscul de pană. Dacă va fi uscat probabil voi încerca să ridic ritmul mai mult", a declarat el.
Comentarii (0)