Avancronica Raliului Monte Carlo: Revenirea în elita raliurilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După o săptămână agitată în care viitorul Campionatului Mondial de Raliuri a părut incert din cauza absenţei unui promoter care să promoveze competiţia, sezonul 2012 al celei mai importante competiţii de raliuri din lume se apropie cu paşi mari de start.
Entuziasmul pentru rezolvarea cel puţin parţială a sitiatiei critice este amplificat şi de revenirea Raliului Monte Carlo în competiţie, cea de-a 80-a ediţie urmând să facă parte din calendarul WRC pentru prima oară de la refugierea în Intercontionental Rally Challenge în 2009. Practic, WRC nu putea avea un start mai bun de sezon decât în Alpi cu un raliu care se va întinde pe nu mai puţin de şase zile şi care, cel mai probabil, va reprezenta o provocare pentru piloţi în noaptea de sâmbătă, când echipele vor traversa drumuri acoperite cu zăpadă.
UN NOU ÎNCEPUT PENTRU LOEB
După opt titluri mondiale cucerite consecutiv, un pilot poate găsi cu greu motivaţia de a continua la cel mai înalt nivel. Nu este însă şi cazul lui Sebastien Loeb, care are în vedere cucerirea celui de-al noulea titlu mondial şi dorinţa de a rămâne invincibil.
"Motivaţia mea s-a schimbat. Nu este aceeaşi ca în 2003, când luptam pentru primul titlu. Cum ar putea fi? Presiunea era diferită în acele zile. Acum nu mai am nimic de demonstrat. Vreau doar să nu fiu învins de nimeni. Motivaţia mea este că îmi place ceea ce fac. Dar mă bucur de ea doar când sunt în mijlocul luptei" - Sebastien Loeb.
Spre deosebire de anul trecut, Loeb are un nou coechier în persoana lui Mikko Hirvonen, cel care l-a secondat în clasamentul general în trei dintre ultimele patru sezoane. Chiar dacă aparent misiunea francezului este astfel uşurată, Loeb va avea un rival de temut în special în persoana lui Jari Matti Latvala în special pe asfalt, mai ales că finlandezul este pilotul numărul unu la Ford, urmând să fie sprijinit direct de Petter Solberg, care a revenit într-o echipă de uzină pentru prima oară după 2008.
DOUĂ ECHIPAJE ROMANEŞTI LA START
Aşa cum era de aşteptat, Raliul Monte Carlo a atras un interes major din partea piloţilor, iar lista participanţilor cuprinde nu mai puţin de 89 de echipaje. Capul de afiş este ţinut de cei 15 piloţi care vor concura în WRC, printre care se numără şi piloţii privaţi Matthew Wilson, Henning Solberg, Martin Prokop, Francois Delecour, Evgeny Novikov şi Ott Tanak cu Ford Fiesta RS WRC şi Peter van Merksteijn şi Thierry Neuville cu Citroen DS3 WRC.
De la debutul noului sezon nu vor lipsi nici cei de la Volkswagen, care vor concura în clasa S2000 cu Skoda Fabia cu proaspăta achiziţie Sebastien Ogier, care va fi acompaniat de Kevin Abbring.
Pe listă există şi două echipaje care vor reprezenta România: italianul Marco Tempestini şi copilotul său Dorin Pulpea vor concura în Raliul Monte Carlo la volanul unui Subaru Impreza R4, în timp ce echipajul format din Edwin Keleti şi copilotul Victor Ponta se vor alinia la start cu un Mitsubishi Lancer Evo X.
TRASEU - COL DE TURINI, PUNCTUL DE REFERINŢĂ
Raliul Monte Carlo se desfăşoară atât pe străzile din Princiaptul Monaco, cât şi în Alpi şi sudul Franţei. Evenimentul va începe miercuri în Valence şi va trece prin regiunile franceze Ardeche, Haute-Loire, Vercors and Alpes-Maritimes înainte de a se încheia duminică pe străzile din Monaco.
Fără îndoială, cea mai faimoasă proba specială este Col de Turini, acolo unde piloţii vor concura intre localităţile Bollene-Vesubie şi Sospel pe un trase abrupt şi un drum dificil de munte cu numeroase ace de păr. Provocarea este cu atât mai mare cu cât de cele mai multe ori această probă specială, care va avea loc sâmbătă noapte, este acoperită cu zăpadă.
CINCI TIPURI DE PNEURI PENTRU UN SINGUR RALIU
Condiţiile meteo variate, printre care se anunţă şi ninsoarea de pe Col de Turini, va reprezenta o provocare majoră pentru alegerea pneurilor, mai ales că vor exista cinci versiuni distincte de pneuri: hard, soft, supersoft, de zăpadă şi de zăpadă cu ventuze. Alegerea tipului de pneu potrivit ar putea juca un rol esenţial în stabilirea învingătorului, în special dacă ninsoarea îşi va face apariţia pe neaşteptate.
Lucrurile sunt complicate şi de faptul că în Raliul Monte Carlo nu se va aplica regula Superally, ceea ce înseamnă că un pilot care abandonează nu va avea dreptul să revină pe traseu a doua zi şi să fie considerat clasat la finalul evenimentului.
LOEB, REGELE DE LA MONTE CARLO
Chiar dacă a absentat din calendarul WRC în ultimii trei ani, Raliul Monte Carlo a fost dominat în ultimul deceniu de Loeb. În cele şapte participări la clasa WRC din perioada 2002-2008, francezul a obţinut cinci victorii şi a terminat de două ori pe locul doi. În plus, el a câştigat pe teren şi ediţia din anul 2002, însă a fost descalificat şi retrogradat pe locul doi, victotria revenindu-i atunci lui Tommi Makinen.
RALIUL MONTE CARLO - PROGRAM COMPLET
Proba
|
Traseu
|
Ora Romaniei
|
KM.
|
Marti, 17 ianuarie 2012
|
.
|
.
|
|
[Shakedown] Plateau de Lautagne (Valence)
|
09:00
|
3.58
|
|
.
|
Miercuri, 18 ianuarie 2012
|
.
|
.
|
SS1
|
Le Moulinon - Antraigues 1
|
10:03
|
36.87
|
SS2
|
Burzet - St Martial 1
|
11:21
|
30.48
|
SS3
|
Le Moulinon - Antraigues 2
|
15:21
|
36.87
|
SS4
|
Burzet - St Martial 2
|
16:39
|
30.48
|
.
|
Joi, 19 ianuarie 2012
|
.
|
.
|
SS5
|
Labatie d'Andaure - Lalouvesc 1
|
10:33
|
19.00
|
SS6
|
St Bonnet - St Bonnet 1
|
11:14
|
25.22
|
SS7
|
Lamastre - Gilhoc - Alboussière 1
|
12:37
|
21.66
|
SS8
|
Labatie d'Andaure - Lalouvesc 2
|
15:50
|
19.00
|
SS9
|
St Bonnet - St Bonnet 2
|
16:31
|
25.22
|
SS10
|
Lamastre - Gilhoc - Alboussière 2
|
17:54
|
21.66
|
.
|
Vineri, 21 ianuarie 2012
|
.
|
.
|
SS11
|
St Jean en Royans - Font d'Urle
|
11:02
|
23.28
|
SS12
|
Cimetière de Vassieux - Col de Gaudissart
|
11:43
|
24.13
|
SS13
|
Montauban sur Ouvèze - Eygalayes
|
16:11
|
29.89
|
.
|
Sambata, 21 ianuarie 2012
|
.
|
.
|
SS14
|
Moulinet - La Bollène Vésubie 1
|
16:11
|
23.41
|
SS15
|
Lantosque - Lucéram 1
|
16:54
|
18.81
|
SS16
|
Moulinet - La Bollène Vésubie 2
|
20:34
|
23.41
|
SS17
|
Lantosque - Lucéram 2
|
21:17
|
18.81
|
.
|
Duminica, 22 ianuarie 2012
|
.
|
.
|
SS18
|
Ste Agnès - Col de la Madone [Power Stage]
|
11:11
|
5.16
|
Raliul Monte Carlo va fi transmis de postul de televiziune Eurosport prin intermediul unui rezumat de 26 de minute la finalul fiecărei zile.
Până în prezent, Eurosport România nu a anunţat dacă şi când va transmite aceste rezumate, însă este cert că Power Stage-ul, ultima probă specială a raliului, nu va fi televizată în direct.
Comentarii (5)